MartinP
MartinP
Jen krátké představení, když už tady sem tam něco napíšu, aby byla představa s kým se to bavíte.
Poslouchám převážně klasiku. Momentálně na SACD SONY 790QS, nebo ze zvkukovky M-AUDIO do DAC Karfik2. Zesilovač AUDIOMAT SOLFEGE, kterým krmím B&W CDM7NT. Radost z analogu mě dělá Gramofon PRO-JECT RPM5 s přenoskou SUMIKO Blue Point 2.
Poslouchám převážně klasiku. Momentálně na SACD SONY 790QS, nebo ze zvkukovky M-AUDIO do DAC Karfik2. Zesilovač AUDIOMAT SOLFEGE, kterým krmím B&W CDM7NT. Radost z analogu mě dělá Gramofon PRO-JECT RPM5 s přenoskou SUMIKO Blue Point 2.
Re: MartinP
Jo Solfege je pekelně dobrý. Je dvakrát dražší, než můj. Jsem si jist, že podání barev, které důvěrně znáš z práce, je u něj největší výhodou. Výrobce smyčcových nástrojů zná violončelo osobně. Pro většinu sestav je ten zvuk jen zbožným přáním.
Hovořil jsem s kontrabasistou, který prodal slušnou nadí sestavu, kvůli rozčarování z degradace podání náročného nástroje.
Osobně se věnuji při poslechu schopnosti přenést rytmus. Hudba musí bavit, přikovat a odvádět pozornost od hovoru.
V tom je Audiomat kanón!
Jsi jedním z vyvolených, obdařený talentem vzácným, jako je hudební sluch. Přeji Ti plné uspokojení z poslech Tvé sestavy.
Piš nám prosím více.
Hovořil jsem s kontrabasistou, který prodal slušnou nadí sestavu, kvůli rozčarování z degradace podání náročného nástroje.
Osobně se věnuji při poslechu schopnosti přenést rytmus. Hudba musí bavit, přikovat a odvádět pozornost od hovoru.
V tom je Audiomat kanón!
Jsi jedním z vyvolených, obdařený talentem vzácným, jako je hudební sluch. Přeji Ti plné uspokojení z poslech Tvé sestavy.
Piš nám prosím více.
Re: MartinP
Co tak supnut sem nejake fotky, nech vidim ako vypadaju tie Bowersy
Re: MartinP
Jedno starší foto. Ten stolek už není pravda, jak bude čas a chuť tak vložím aktuální foto.
Re: MartinP
martinp
tu fotku znám z f-sportu.
buď zdráv. jsem rád, že už zase někam píšeš.
tam jsi se dlouho neozval.
pěkné zákoutí.
nějak jsem se tenkrát bavili o tom jekoru na zdi, ne?
tu fotku znám z f-sportu.
buď zdráv. jsem rád, že už zase někam píšeš.
tam jsi se dlouho neozval.
pěkné zákoutí.
nějak jsem se tenkrát bavili o tom jekoru na zdi, ne?
Re: MartinP
Zdravim dalsiho Bowersaka. Tu fotku znam taky z F-Sportu. Ted jsem si ale vsiml, ze ti na pravou bednu dost sviti slunce. Ja se snazim repro (teda hlavne ten pryzovy zaves) pred slunkem chranit. No ale on je ten kulatej svitivej nesmysl celkove muj nekamarad.
Re: MartinP
Jo vyvěsil jsem ji kdysi i na f-sportu. Jak bude čas tak udělám spešlfoto pro hifinázory.cz
Chodím na všechny fora pořád, spíš ale jen čtu a nebo radši poslouchám.
Chodím na všechny fora pořád, spíš ale jen čtu a nebo radši poslouchám.
Re: MartinP
Zaujimalo by ma, ci uz si tie Bowersy predal (/videl som tvoj inzerat) a ked ano, kam si sa posunul?
Martinp
[EDIT by Rowing] Následující diskusi jsem vyřízl z jednoho inzertního vlákna. Když už se MartinP rozpovídal, zaslouží si vlastní samostatné vlákno
Omlouvám se že tady zasírám inzerát, ale.
Efičáku, to si nechám dopsat pod svůj nick. " hledač barev a nástrojových témbrů"
Omlouvám se že tady zasírám inzerát, ale.
Efičáku, to si nechám dopsat pod svůj nick. " hledač barev a nástrojových témbrů"
Re: EDGAR - TP 101 - upgrade
Jo, inzerát...Pak to smažeme.Martinp píše:Omlouvám se že tady zasírám inzerát, ale.
Efičáku, to si nechám dopsat pod svůj nick. " hledač barev a nástrojových témbrů"
Já jen mám za to MartineP, že kdybys psal o tom co slyšíš a děláš, byly by Názory nejlepší místo ke čtení.
Jaký je vliv složení laku na barvu tónu smyčcových nástrojů?
Jaký je tvůj názor na revizionismus historických nástrojů, alespoň v smyčcích?
Je violončelo lepší violy da gamba?
Původní smyčec podobný luku s velkým záběrem se opustil proč?
Cos koupil nové KT-88 pro svůj lampáč Audiomat, není o tobě vidu a slechu.
Vlado, máš možnost zamknout si vlákno. Funkce je přístupná jen majiteli vlákna.
Je to pokušení, kterému neodolám.
Re: EDGAR - TP 101 - upgrade
Ale čo budem zamkýnať, keď chceš píš, nevadí mi to ...
Re: EDGAR - TP 101 - upgrade
Tý jo. to je otázek.
Je fakt , že moc nepíšu, asi nemám o čem...radši si něco pustím. ....ale pravidelně čtu...
S tím lakem je to hodně složitý. Není to jedna vrstva.
Zjednodušeně.
První vrstva jestli se to dá nazvat vrstvou je tak zvaný grunt. Je to napuštění dřeva pryskyřicí, olejem, obojím, nebo jinymi. Každý houslař má své. Právě grunt ovlivní asi nejvíce zvuk. Bílé nenalakované housle zní ostře a nepříjemně. Je potřeba je nějak "utlumit" .
Další je tak zvaná izolační vrstva. Ta zabraňuje proniknutí barevného laku do dřeva.
Další vrstvou je barevný lak. To je to co každý vidí. Je to vlastně "bezbarvý" lak obsahující pigmenty.
Poslední vrstvou je "potah" je to ten krásný leklý povrch.
Jsou názory, že na zvuk lak zase nemá až moc vliv, že tajemství je v gruntu. Existují Stradivárky, Amátky, ktere už nemají původní lak a přesto hrají výborně.
Každopádně mám vyzkoušeno, že lakem se dá výslený zvuk ovlivnit.
revizionismus? Vždycky jsem byl slabší myšlením. Nechápu.
Jestli myslíš předělání nástroje " housle" z barokní doby na dnešní. Je to nutnost a je to určitý vývoj. Jak se mění hudba a náročnost na virtuozitu, bylo potřeba nástroje upravit, aby se dalo na ně vůbec zahrát. Začalo to asi někdy v době Paganiniho. Změnl se krk houslí. Barokní byl tlustý a nebylo možný hrát pořádně v poloze. Změnil se uhel a tah strun. Dříve střeva, dnes většinou slitiny kovu s umělým jádrem. Občas se musím smát jak se tu někdo dohaduje o zvuku a přitom by třeba nepoznal střeva od kovu.
Cello a gamba jsou rozdílně nástroje. Těžko hodnotit. Cello taky prošlo změnami. Dříve vůbec bodec nemělo a drželo se stejně jako gamba.
Smyčec. Je to stejný jako u houslí. Je to vývoj. Dříve nebyly takové nároky na techniku hry. Smyčec musí v ruce poslouchat "skákat jak pískáš"
Je tam spousta věcí. Váha, vyvážení težiště, tuhost, pevnost prutu, Výběr žíní...
Lampy jsem zatím nekoupil. Něco mám slíbenýho, uvidím jak to dopadne.
Je fakt , že moc nepíšu, asi nemám o čem...radši si něco pustím. ....ale pravidelně čtu...
S tím lakem je to hodně složitý. Není to jedna vrstva.
Zjednodušeně.
První vrstva jestli se to dá nazvat vrstvou je tak zvaný grunt. Je to napuštění dřeva pryskyřicí, olejem, obojím, nebo jinymi. Každý houslař má své. Právě grunt ovlivní asi nejvíce zvuk. Bílé nenalakované housle zní ostře a nepříjemně. Je potřeba je nějak "utlumit" .
Další je tak zvaná izolační vrstva. Ta zabraňuje proniknutí barevného laku do dřeva.
Další vrstvou je barevný lak. To je to co každý vidí. Je to vlastně "bezbarvý" lak obsahující pigmenty.
Poslední vrstvou je "potah" je to ten krásný leklý povrch.
Jsou názory, že na zvuk lak zase nemá až moc vliv, že tajemství je v gruntu. Existují Stradivárky, Amátky, ktere už nemají původní lak a přesto hrají výborně.
Každopádně mám vyzkoušeno, že lakem se dá výslený zvuk ovlivnit.
revizionismus? Vždycky jsem byl slabší myšlením. Nechápu.
Jestli myslíš předělání nástroje " housle" z barokní doby na dnešní. Je to nutnost a je to určitý vývoj. Jak se mění hudba a náročnost na virtuozitu, bylo potřeba nástroje upravit, aby se dalo na ně vůbec zahrát. Začalo to asi někdy v době Paganiniho. Změnl se krk houslí. Barokní byl tlustý a nebylo možný hrát pořádně v poloze. Změnil se uhel a tah strun. Dříve střeva, dnes většinou slitiny kovu s umělým jádrem. Občas se musím smát jak se tu někdo dohaduje o zvuku a přitom by třeba nepoznal střeva od kovu.
Cello a gamba jsou rozdílně nástroje. Těžko hodnotit. Cello taky prošlo změnami. Dříve vůbec bodec nemělo a drželo se stejně jako gamba.
Smyčec. Je to stejný jako u houslí. Je to vývoj. Dříve nebyly takové nároky na techniku hry. Smyčec musí v ruce poslouchat "skákat jak pískáš"
Je tam spousta věcí. Váha, vyvážení težiště, tuhost, pevnost prutu, Výběr žíní...
Lampy jsem zatím nekoupil. Něco mám slíbenýho, uvidím jak to dopadne.
Re: EDGAR - TP 101 - upgrade
Martinp
Když už to tak zasíráme,tak otázka.
Změnl se krk houslí. Barokní byl tlustý a nebylo možný hrát pořádně v poloze.
Smyčec. Je to stejný jako u houslí. Je to vývoj. Dříve nebyly takové nároky na techniku hry.
Nojo.Ale když Paganini napsal ty svoje capricie,jak je na ty staré modely mohl zahrát,když je po něm dokázali zahrát až mnoho let po něm,až se právě tvar houslí a smyčce změnil?
Když už to tak zasíráme,tak otázka.
Změnl se krk houslí. Barokní byl tlustý a nebylo možný hrát pořádně v poloze.
Smyčec. Je to stejný jako u houslí. Je to vývoj. Dříve nebyly takové nároky na techniku hry.
Nojo.Ale když Paganini napsal ty svoje capricie,jak je na ty staré modely mohl zahrát,když je po něm dokázali zahrát až mnoho let po něm,až se právě tvar houslí a smyčce změnil?
Re: EDGAR - TP 101 - upgrade
Paganini byl prostě magor.
Kolují takový historky, že si seřezal kobylku do roviny aby mohl hrát na všechny struny naráz. Kdo ví co s těma houslema všechno dělal.
Krk se měnil v polovině 19 stol. tedy ještě za jeho života.
Pro zajímavost housle na který hrál jsou do dnes funkční. Postavil je Giuseppe Guarneri v roce 1743.
Kolují takový historky, že si seřezal kobylku do roviny aby mohl hrát na všechny struny naráz. Kdo ví co s těma houslema všechno dělal.
Krk se měnil v polovině 19 stol. tedy ještě za jeho života.
Pro zajímavost housle na který hrál jsou do dnes funkční. Postavil je Giuseppe Guarneri v roce 1743.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host