volba nahrávky vinyl rip nebo CD
volba nahrávky vinyl rip nebo CD
Ahoj,
tak si doma poslouchám přes analogový výstup ESI Julia. Není to žádný high end a přemýšlím o převodníku, ale je to ve stadiu úvah.
Mám několik vinyl ripů 24,96 nebo dokonce 192. Bláhově jsem si myslel, že když to ripovali na super gramofonech a povedlo se jim udělat definitive master rip, tak to musí být to pravé a já mohu záznamy na CD vyhodit. Dnes jsem si pouštěl Dire Straits - Love Over Gold skladbu Private Investigation a pořád to na mě přes vinyl rip nepůsobilo. Pak jsem si pustil CD a bylo to tam. Prostě basy, hutné středy a perfektní prokreslení a separace. Má sestava ožila. Také jsem pro objektivní srovnání vyrovnal hlasitosti při reprodukci.
Něco podobného jsem zažil i s Pink Floyd PULSE. Z CD mi stranu pokoje, kde je hifi tvořil stadion Earls Court a vše mělo dynamiku a bylo to jako živé. Vinyl rip byl více pohodový a vynikly barevné plochy táhlých kláves, ale zvuk měl jinou atmosféru. Prostě tak jak to upravila přenoska, phono předzes. a ADC ripera.
Jaké máte zkušenosti s vinyl ripy vy? (prosím nepište sem konkrétní odkazy)
Je s podivem, jak zvuk gramofonu dokáže proměnit charakter nahrávky. Pro nadšence analogu - je gramofon z hlediska hledání věrnosti zvuku košér?
Sám mám Pro-ject Expression se Sumiko Blue Point II. Musím říct, že to má něco do sebe, ale jak říká kazzatel ty basy jsou jako ... Na gramofonu se mi líbí timing a vzdušnost výšek, ale je tu dost ALE. Ta začínají u mě převažovat. Podle vinyl ripů z různých sestav, mnohdy i za mega je to podle mne dáno analogem samým.
Je mi jasné, že nahrávky ve vysokém rozlišení lze mít z DVD-A a SACD nebo na HD tracks. Většina věcí je ale jen na CD.
Do budoucna uvažuji a pořízení převodníku. V souvislosti s tím přemýšlím, zde některý z komerčních nebo DIY převodníků by nebyl natolik kvalitní, aby ho stálo za to použít místo předezesu v integ. Vincent SV 234.
tak si doma poslouchám přes analogový výstup ESI Julia. Není to žádný high end a přemýšlím o převodníku, ale je to ve stadiu úvah.
Mám několik vinyl ripů 24,96 nebo dokonce 192. Bláhově jsem si myslel, že když to ripovali na super gramofonech a povedlo se jim udělat definitive master rip, tak to musí být to pravé a já mohu záznamy na CD vyhodit. Dnes jsem si pouštěl Dire Straits - Love Over Gold skladbu Private Investigation a pořád to na mě přes vinyl rip nepůsobilo. Pak jsem si pustil CD a bylo to tam. Prostě basy, hutné středy a perfektní prokreslení a separace. Má sestava ožila. Také jsem pro objektivní srovnání vyrovnal hlasitosti při reprodukci.
Něco podobného jsem zažil i s Pink Floyd PULSE. Z CD mi stranu pokoje, kde je hifi tvořil stadion Earls Court a vše mělo dynamiku a bylo to jako živé. Vinyl rip byl více pohodový a vynikly barevné plochy táhlých kláves, ale zvuk měl jinou atmosféru. Prostě tak jak to upravila přenoska, phono předzes. a ADC ripera.
Jaké máte zkušenosti s vinyl ripy vy? (prosím nepište sem konkrétní odkazy)
Je s podivem, jak zvuk gramofonu dokáže proměnit charakter nahrávky. Pro nadšence analogu - je gramofon z hlediska hledání věrnosti zvuku košér?
Sám mám Pro-ject Expression se Sumiko Blue Point II. Musím říct, že to má něco do sebe, ale jak říká kazzatel ty basy jsou jako ... Na gramofonu se mi líbí timing a vzdušnost výšek, ale je tu dost ALE. Ta začínají u mě převažovat. Podle vinyl ripů z různých sestav, mnohdy i za mega je to podle mne dáno analogem samým.
Je mi jasné, že nahrávky ve vysokém rozlišení lze mít z DVD-A a SACD nebo na HD tracks. Většina věcí je ale jen na CD.
Do budoucna uvažuji a pořízení převodníku. V souvislosti s tím přemýšlím, zde některý z komerčních nebo DIY převodníků by nebyl natolik kvalitní, aby ho stálo za to použít místo předezesu v integ. Vincent SV 234.
Re: volba nahrávky vinyl rip nebo CD
Toto je zoznam veci, ktore sa pouzili pri jednom konkretnom vinyl ripe:
Vinyl Ripping Equipment
Technics SL-1200MK2 Turntable
Shure V15VxMR Cartridge
LP Gear SHVN5xMR Super Analogue Stylus
Sonic Bliss Audiophile Turntable Mat
Custom built, all tube phono stage
Creative 0404 USB @ 24 bit / 96khz
Adobe Audition 3.0 for recording software
JBL LSR series studio monitors / subwoofer for playback listening
iZotope RX Advanced 2.02 for any cleaning needed (all done manually)
Adobe Photoshop for scans
mp3tag 2.49 for file tagging
Easy CD-DA Extractor Ultimate 10 v2011.3 for converting files
Ked si to precitas, tak ti musi byt jasne, ze s povodnym zvukom vinylu to nema absolutne nic spolocne. Ja sa vynil ripom oblukom vyhybam.
Vinyl Ripping Equipment
Technics SL-1200MK2 Turntable
Shure V15VxMR Cartridge
LP Gear SHVN5xMR Super Analogue Stylus
Sonic Bliss Audiophile Turntable Mat
Custom built, all tube phono stage
Creative 0404 USB @ 24 bit / 96khz
Adobe Audition 3.0 for recording software
JBL LSR series studio monitors / subwoofer for playback listening
iZotope RX Advanced 2.02 for any cleaning needed (all done manually)
Adobe Photoshop for scans
mp3tag 2.49 for file tagging
Easy CD-DA Extractor Ultimate 10 v2011.3 for converting files
Ked si to precitas, tak ti musi byt jasne, ze s povodnym zvukom vinylu to nema absolutne nic spolocne. Ja sa vynil ripom oblukom vyhybam.
Re: volba nahrávky vinyl rip nebo CD
A ani to nemůže mít nic společného. Je to prostě rip pořízený v určitém čase, na určitém místě, určitým aparátem. Jindy, jinde a jiným aparátem by mohl být zcela jiný. Ve srovnání s tím nuly a jedničky na CD placce budou za každých okolností stejné. Sice bude zvuk následně ovlivněn aparátem, který je bude reprodukovat a proto bude výsledek také pokaždé jiný, to už je ale off-topic.Ked si to precitas, tak ti musi byt jasne, ze s povodnym zvukom vinylu to nema absolutne nic spolocne. Ja sa vynil ripom oblukom vyhybam.
Vynil rip téměř nikdy nebrat.
Jediné co má cenu je ripping vlastních LP, které se nedají sehnat v digitální formě a které archivujeme pro vlastní potřebu.
Re: volba nahrávky vinyl rip nebo CD
Vinyl ripy jsou dobrý tak maximálně na informativní poslech.
Re: volba nahrávky vinyl rip nebo CD
Vidim to podobneRenown píše:Jediné co má cenu je ripping vlastních LP, které se nedají sehnat v digitální formě a které archivujeme pro vlastní potřebu.
- enregistree
- Příspěvky: 173
- Registrován: 22 pro 2010 10:22
- Kontaktovat uživatele:
Re: volba nahrávky vinyl rip nebo CD
Vinyl rip nemuze byt lepsi nez prehravani primo z vinylu. Porovnal bych vinyl (prehravany na tvem gramofonu) s CD a s high res digitalnim vydanim (ne vinyl rip),
pak se muzes rozhodnout, ktery zdroj preferujes, nebo se mylim?
Digitalizovany vinyl muze urcite hrat lepe nez CD, i kdyz je prehravany "jen" v redbook 16/44… (Vinyl muze byt lepe zmasterovany nez CD.)
pak se muzes rozhodnout, ktery zdroj preferujes, nebo se mylim?
Digitalizovany vinyl muze urcite hrat lepe nez CD, i kdyz je prehravany "jen" v redbook 16/44… (Vinyl muze byt lepe zmasterovany nez CD.)
Re: volba nahrávky vinyl rip nebo CD
Vacsina vinyl ripov je ako HiRes 96/24, alebo 192/24.enregistree píše:i kdyz je prehravany "jen" v redbook 16/44
Re: volba nahrávky vinyl rip nebo CD
Právě na vinyl ripech mě zaujalo, že jsou 24/96.
Jinak jsem CD a LP naživo porovnával na své aparátu a poslech LP je v mnoha případech lepší. Co se nástrojů na ripování týká, tak jsem porovnával rip z grama Michell Gyrodec a tou samou deskou na mojem aparátu. Nutno podotknout, že charakter zvuku byl podobný jako na mojem LP. Někteří ripeři dělají ultra definitive master a je to zvukově jinde oproti záměru interpreta nebo zvukaře. LP naživo vyzněla lépe než rip z několikanásobně drahého gramofonu hraný přes zvukovou kartu v PC.
V jednom z posledních vydání Stereophile jsem četl o přístroji za ohromné peníze, který dokáže pomocí ADC převodu a algoritmů zachytit i atmosféru LP. Bohužel zvuk se plně nevyrovnal LP.
Myslím, že pokud budu chtít reprodukovat hudbu co nejméně odlišným způsobem od originální nahrávky, tak jedině 0-1 ať už 16/44 nebo upsamplingem či DVD-A nebo SACD. Bohužel tyto většinou remastrované věci nemají atmosféru prvních digitálních přepisů.
Jinak jsem CD a LP naživo porovnával na své aparátu a poslech LP je v mnoha případech lepší. Co se nástrojů na ripování týká, tak jsem porovnával rip z grama Michell Gyrodec a tou samou deskou na mojem aparátu. Nutno podotknout, že charakter zvuku byl podobný jako na mojem LP. Někteří ripeři dělají ultra definitive master a je to zvukově jinde oproti záměru interpreta nebo zvukaře. LP naživo vyzněla lépe než rip z několikanásobně drahého gramofonu hraný přes zvukovou kartu v PC.
V jednom z posledních vydání Stereophile jsem četl o přístroji za ohromné peníze, který dokáže pomocí ADC převodu a algoritmů zachytit i atmosféru LP. Bohužel zvuk se plně nevyrovnal LP.
Myslím, že pokud budu chtít reprodukovat hudbu co nejméně odlišným způsobem od originální nahrávky, tak jedině 0-1 ať už 16/44 nebo upsamplingem či DVD-A nebo SACD. Bohužel tyto většinou remastrované věci nemají atmosféru prvních digitálních přepisů.
Re: volba nahrávky vinyl rip nebo CD
V tomto vidim najvacsi problem. Prehnat to (vo vacsine pripadov doma na kolene) zvukovkou za 100 EUR je uplne k nicomuPavelN píše:hraný přes zvukovou kartu v PC
Upsampling je len nejaky "bonus". Navyse nie vzdy to najlepsie riesenie. Idealne je povodny studio master nahraty do 96/24, este lepsie 192/24 (napr. z HDtracks). Ale bacha - zavisi od konkretneho masteringu. Aj na HDTracks je peknych par paskvilov v HiRes, ktore maju tak skresanu dynamiku, ze povodne vydane CD (aj ked len 44,1/16) je lepsiePavelN píše:tak jedině 0-1 ať už 16/44 nebo upsamplingem či DVD-A nebo SACD
Ak je to ale dobre spravene - je to balzam na usi
Re: volba nahrávky vinyl rip nebo CD
Vinyl rip je blbost. Už z principu to je špatný. To je jako kdyby jste si nahráli do Pc hudbu v mp3. Ta mp3 bude mít samozřejmě horší kvalitu ale když jí budete chtít znovu zas vypálit jako audio cd (WAV) tak to bude zase ještě horší. Zkrátka ripováním z vinylu nedostanete původní analogový záznam z důvpdu:
1) při výrobě a řezání vinylu je jiný uhel záznamu než při přehrávání záznamu
2) každý má jiný gramofon, přenosku preamp atd. atd.
Takže je úplně jedno jestli to nahrává někdo v SACD, HD či já vím co kvalitě a na jak drahém gramofonu, protože při ripování je tolik prvků co degraduje zvuk, že to nemá s původním záznamem co společného. Doporučuji nastudovat něco o analogu.
Analog jako takový má hodně překážek jak na straně nahrávání tak i přehrávání. Ten kdo si přečte knihu p. Pešáka nebo jinou literaturu asi silně začne uvažovat jestli se nezbláznil a jak to LP může vůbec tak hrát (u dobrého záznamu) a to si říkám i já jako fanda analogu. Jinak podle tvé výbavy máš ještě hodně velkou rezervu v analogu ale neber to prosím špatně.
U digitálního záznamu to taky není moc růžové. Problém je však hlavně hned při snímání zvuku do pc a následném masteringu ve studiu a pak zase dalším masteringu u výrobce/lisovny (např. loděnice) a požadavcích klienta/skupiny mít nahrávku co nejvíce nařvanou a tím dochází k degradaci záznamu a ztráty skutečné dynamiky..A to je pořád tak nějak dokola
1) při výrobě a řezání vinylu je jiný uhel záznamu než při přehrávání záznamu
2) každý má jiný gramofon, přenosku preamp atd. atd.
Takže je úplně jedno jestli to nahrává někdo v SACD, HD či já vím co kvalitě a na jak drahém gramofonu, protože při ripování je tolik prvků co degraduje zvuk, že to nemá s původním záznamem co společného. Doporučuji nastudovat něco o analogu.
Analog jako takový má hodně překážek jak na straně nahrávání tak i přehrávání. Ten kdo si přečte knihu p. Pešáka nebo jinou literaturu asi silně začne uvažovat jestli se nezbláznil a jak to LP může vůbec tak hrát (u dobrého záznamu) a to si říkám i já jako fanda analogu. Jinak podle tvé výbavy máš ještě hodně velkou rezervu v analogu ale neber to prosím špatně.
U digitálního záznamu to taky není moc růžové. Problém je však hlavně hned při snímání zvuku do pc a následném masteringu ve studiu a pak zase dalším masteringu u výrobce/lisovny (např. loděnice) a požadavcích klienta/skupiny mít nahrávku co nejvíce nařvanou a tím dochází k degradaci záznamu a ztráty skutečné dynamiky..A to je pořád tak nějak dokola
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů