Petr 5 - Naim Studio

Vaše zkušenosti s nákupem u jednotlivých prodejců u nás i v zahraničí.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mark Levinson
Příspěvky: 1381
Registrován: 17 dub 2008 20:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Petr 5

Příspěvek od Mark Levinson » 11 bře 2009 21:11

V neděli jsem navštívil Petra v jeho království a několik hodin jsme poslouchali jeho aparát. Dorazil jsem odpoledne a hned jsme šli do poslechovky. Místnost je to opravdu malá, ale Petr to tak často zdůrazňoval, že ve skutečnosti byla větší než jsem si představoval. Vše v místnosti je podřízeno poslechu hudby. Uprostřed trůní krásný hifi rack Naim Frime a v něm neméně sympatické komponenty Naim.
Obrázek
Jmenovat je nebudu, je to na začátku tohoto vlákna. Jedinou pihou na kráse je zlatá barva čelního panelu síťové pračky Accuphase, ale hlavně jde o zvuk, že? Musím zde zmínit, že Petr je velkým zběratelem velmi velmi kvalitních CD, jsou zde k vidění různé rarity a speciální vydání od MFSL, FIM, Mastersound apod., jako býk na červený hadr jsem hleděl třeba na Pink Floyd The Wall od Mobile Fidelity Sound Lab. Paráda, to bych taky moc chtěl, no uvidíme. Petr to má ještě tak pěkně vystavené, že není možné si nevšimnout.
Obrázek
Obrázek
Petr pustil něco na rozehřátí přístrojů a ještě jsme trochu klábosili. Potom mne usadil do poslechového křesla a začali jsme na ostro (v křesle jsem seděl od začátku, myslím tím, že jsem si musel skoro lehnout a nohy dát na podnožník). Ještě musím dodat, že Petr má poslechovku všemožně zatlumenou, byť ze svépomoci vyrobených panelů v rozích místnosti, tak i kupovaných, typických jehlanů. Na fotce je Petr při poslechu (normálně musí mít člověk nohy natažené na ten podnožník, který je částečně vidět, ale pro focení se mi nepodařilo Petra přemluvit) a dále je vidět část tlumicích panelů.
Obrázek
Obrázek
Pouštěli jsme různá CD, jak audifilní, tak i rarity, ale i rockové staré fláky, aby jsme pořádně vyzkoušeli Naim. Došlo i na porovnání dvou verzí Pink Floyd The Wall, na Petrovu MFSL a mnou přivezenou miniLP japonskou repliku (laskavě zapůjčil Zappa). Na první poslech bylo jasně slyšet rozdíl v nahrávce, ale bylo těžké jednoznačně říct, která verze je lepší. Japonská je otevřenější, jako by jasnější, ale po delším poslechu se může zdát agresivní oproti tomu MFSL není tak ostrá, ale má klid a kulturu.
Po několika hodinách poslechu musím říct, že jsem zvukem u Petra byl velice mile překvapen. Po poslechu Naimu a Tannoy u Zappy jsem si myslel, že Dynaudia dají zvuku jinou barvu, což se potvrdilo víc než jsem čekal. Nevím jestli to bylo jen bednami nebo i Petrovou novější řadou Naimů, ale upřímně řečeno, tento charakter zvuku je mému srdci bližší. Tím nechci říct, že by to u Zappy hrálo špatně, to vůbec ne. Jen Tannoy mají jiný charakter než Dynaudio a záleží jen na preferencích posluchače. Obě sestavy vyžší řady Naimů hrají naprosto skvěle a krásně vyvracejí bláboly o tom, že Naim nehraje, skresluje a má naprosto nevyhovující kvazikompementární zapojení. Navíc u Zappy došlo k dalším vylepšedním, nový síťový filtr, rack Naim-Frame, silová kabeláž a hlavně jiné ustavení v poslechovce, takže se těším na víkend, kdy dojde k Plzeňsko-poslechové párty u něj.
Na závěr musím poděkovat Petrovi za pohostinnost a za pro mne příjemně strávené odpoledne v jeho útulné poslechovce a za pochopení jeho přítelkyně Jitky *klanimse*.
Celkový pohled:
Obrázek

Paul
Příspěvky: 519
Registrován: 19 říj 2008 12:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Petr 5

Příspěvek od Paul » 11 bře 2009 21:49

Pěkné fotky.Ta sbírka CD vypadá přenádherně. *thumbs up*

Peer
Příspěvky: 2660
Registrován: 17 dub 2008 14:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Petr 5

Příspěvek od Peer » 11 bře 2009 23:23

to Petr5:
opravdová paráda!

Uživatelský avatar
Zappadaddy
Příspěvky: 1635
Registrován: 17 dub 2008 16:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Petr 5

Příspěvek od Zappadaddy » 11 bře 2009 23:54

To Mark Levinson.
*thumbs up* *thumbs up* *thumbs up*

Uživatelský avatar
NA
Příspěvky: 1058
Registrován: 11 čer 2008 12:29
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Petr 5

Příspěvek od NA » 12 bře 2009 11:24

Máš to pěkný, správně rozmístěný a akusticky pořešený. Přesný bedny(kdysi můj sen), síťová pračka, „příroda“, krásná kulisa s CD. Takhle to vypadá u fandy co to myslí vážně. *palec*

Uživatelský avatar
MB
Příspěvky: 1131
Registrován: 17 dub 2008 13:33
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Petr 5

Příspěvek od MB » 12 bře 2009 12:09

ML - pri slovach Pink Floyd - The Wall - MFSL som odpadol zo stolicky a nebol som schopny to citat dalej...moje referencne CD na ktore si na ebay uz dlho brusim zuby, ale cena je za sealed ZAVRATNA.... *fnuk*
Petr 5 - zavidim nadhernu zbierku CD *klanimse* , nech si hovori kto chce a co chce o Naime, v tom stojane to vypada tak nadherne, ze by som tomu odpustil vsetky zvukove nedostatky...

Peer
Příspěvky: 2660
Registrován: 17 dub 2008 14:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Petr 5

Příspěvek od Peer » 12 bře 2009 12:31

to MB:
jaké zvukové nedostatky myslíš?
Snad jen papírové zkreslení...

Uživatelský avatar
MB
Příspěvky: 1131
Registrován: 17 dub 2008 13:33
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Petr 5

Příspěvek od MB » 12 bře 2009 12:36

Akekolvek, ja som tuto kombinaciu nepocul, takze nemozem nic povedat...myslel som tym to, keby mi vo zvuku nahodou nieco vadilo, nic konkretne som nemyslel a ani ziadne narazky tam neboli.

Uživatelský avatar
matto
Příspěvky: 50
Registrován: 25 dub 2008 09:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Petr 5

Příspěvek od matto » 12 bře 2009 12:48

Vyborna zostavicka, uz si len uzivat hudbu. Confidence 5 boli u mna jedny z najlepsich bedni, bohuzial v mojej izbe uz nestacili na basoch. V mini izbe je to ale konecna *palec*

Uživatelský avatar
Petr 5
Příspěvky: 179
Registrován: 26 dub 2008 13:57
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Petr 5

Příspěvek od Petr 5 » 12 bře 2009 16:48

Znovu musím všem poděkovat za pozitivní ohlasy , jsem rád , že můžu některé z Vás inspirovat....

Pipis :

Poličky , ve kterých mám vystavené raritní cd jsem si bohužel musel udělat sám , protože na trhu jsem nic takového za rozumné peníze neviděl.
Byla by obrovská škoda přijít o velice krásné obaly cd mých oblíbených interpretů.
Je to krásný pocit , někdy vybírat očima dle obalu desky , člověk jakoby se psychicky připravil a pak už jen stačí vložít disk do cd přehrávače , usadit se do křesla a pak jen poslouchat a poslouchat......
Někdy , když mám hodně času , tak jako tento týden , protože mám dovolenou , zvládnu po sobě i 5 - 6 cd a stále se nemůžu nabažit.
Jo , tato sestava mě obrovsky uspokojuje , protože jak už jsem uvedl , dlouho jsem sestavu doladóval tak , abych i po dlouhodobém poslechu nebyl zpráskanej jako pes.
To bývavalo v minulosti na předešlých sestavách , dnes už je to jen o hudbě a to je to nejdůležitěší .


Pro MB :
Pink Floyd MFSl jsem taky několik let sháněl , ale jednou jsem to vzdal a bohužel to nešlo jinak , než investovat větší obnos na pořízení tohoto skvostu.Pro mně je to srdcová záležitost a The wall jsem prostě chtěl mít v té nejlepší kvalitě a to Mfsl bezesporu je....

Uživatelský avatar
Petr 5
Příspěvky: 179
Registrován: 26 dub 2008 13:57
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Petr 5

Příspěvek od Petr 5 » 12 bře 2009 17:09

Ještě jsem zapomněl dodat to nejdůležítější , tolerance mé přítelkyně je opravdu velká , někdy se mnou absolvuje i výstavy High-end , někdy také poslouchá se mnou , co více bych si přál..... *hura*

efičák
Příspěvky: 1898
Registrován: 18 dub 2008 11:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Petr 5

Příspěvek od efičák » 12 bře 2009 19:39

Naim dělá unipivotní ramínko. ;)
Dobrou MM přenosku a Naim zvuk potěší.
Jen pokouším, přeju spokojenost.
Jsem zvědavý, jak se povede Robovi nazvučit Naimem Dynaudia.
Ať vyhraje hudba!

Uživatelský avatar
davidhighend
Příspěvky: 580
Registrován: 17 dub 2008 21:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Petr 5

Příspěvek od davidhighend » 15 bře 2009 11:36

Petr 5 napsal:

Jo , tato sestava mě obrovsky uspokojuje , protože jak už jsem uvedl , dlouho jsem sestavu doladóval tak , abych i po dlouhodobém poslechu nebyl zpráskanej jako pes.
To bývavalo v minulosti na předešlých sestavách , dnes už je to jen o hudbě a to je to nejdůležitěší .

A to je presne to o co tady jde. Nakoupit krabicky, ktere cely svet pochvali pak vsichni ti poklepou na rameno jak jsi to dobre poskladal, je velice jednoduche. Ale doladit to sam sobe a spokojene bez kecu si hodinove uzivat poslechu, to je ten spravny vesledek. Mas to moc hezky Petre, jak uz bylo receno v tom racku to Naimu opravdu slusi a sbirka cd je famozni. Jen tise zavidim.... *bravo*

palipol
Příspěvky: 522
Registrován: 14 říj 2008 09:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Petr 5

Příspěvek od palipol » 15 bře 2009 11:55

Petr 5 píše:Znovu musím všem poděkovat za pozitivní ohlasy , jsem rád , že můžu některé z Vás inspirovat....
Čo práčka? Spokojný?

Uživatelský avatar
Petr 5
Příspěvky: 179
Registrován: 26 dub 2008 13:57
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Petr 5

Příspěvek od Petr 5 » 27 bře 2009 21:32

Zdravím pána Palipola.
Pračku Accuphase velice doporučuji , jednoduše : od doby , kdy jsem si jí přinesl domů , už konečně nezaznamenávám žádné rozdíly v reprodukci přes den , v noci , zkrátka rušení ze sítě je pryč a stabilních 230 V pro všechny komponenty se projevilo velice .

Plně se ztotožńuji s tímto krásným profilem , kde je vše důkladně popsáno , sám bych to nenapsal lépe, takže ikdyž od té doby uplynulo spoustu let , pračka Accuphase je stále na špici ve světě . Doporučuji , pokud člověk nemá na ní peníze nezkoušet , protože zvuk je potom velice návykový a při odevzdání se člověk musí dlouho vzpamatovávat !!!
p.s. jo a od té doby proklínám ČEZ !!!

takže :

Profil - síťová pračka
Accuphase clean power supply PS - 500
PŘÍSTROJ DESETILETÍ
Napsal: kolektiv autorů Fotografoval: Pavel Černoch
Výčet komponentů použitých k testování PS - 500
Protože přístojů bylo použito velké množství není výčet vyčerpávající, ale pouze rámcový, na druhou stranu reprezentuje dostatečně širokou škálu různých cenových kategorií. Použití více komponentů než obvykle bylo nutné k posouzení vlivu PS - 500 právě pro ověření univerzálnosti jejího použití. Jsou seřazeny podle četnosti používání.
Zesilovače: Accuphase E 210 A, Pass Aleph P/5, Kenwood KA 7090 R, Accuphase E 406, Brassany - phono předzesilovač, Amber 17/70/phono a další
Gramofony: SME 20/2 A - Ortofon MC 300, F. Modifikace Project 6.1 - Ortofon Nr. 2, Kuzma Stabi - Benz Micro Glyder
Tuner: Accuphase T 109
Magnetofon: Aiwa ADF 880
CD přehrávače: Accuphase DP 65, Accuphase DP 55, Pioneer PD 95, Marantz CD 63 SE, Amber 3100 a další
Ostatní komponenty k posouzení již nemají přímý vliv na předřazení PS - 500, ale pro úplnost a objektivnost alespoň některé vyjmenujme.
Reprosoustavy: B & W Matrix 801 Mk III FM, Leedh Nazca, Mission 752 Freedom, B & W Matrix 805 a další
Reprokabely: Krautwire Model 2, Kimber 4 AG, Monster P2P, Kimber 8 TC, Dali Boa
Propojení přístrojů: Audioquest Diamond X 3, Audioquest Lapis, Kimber KCTG, Audio Sculpture, Van den Hul MC D 501, Monitor Cable Silver a další
Metodika a podmínky testování budou uvedeny v závěru textu. Hudba k posuzování díky dlohodobnosti testu byla vyzkoušena ze všech žánrů i technik nahrávání.

Místo sáhodlouhých úvodů bude nejrozumnější přijít rovnou k věci. Technické části se ujal Pavel Dudek, člověk nejpovolanější:
Popis funkce
Accuphase PS - 500 je vlastně oddělovací (bezpečnostní) síťový transformátor s (v jistém rozsahu) měnitelným převodním poměrem. Aby byla funkce zařízení zcela jasná i méně zkušeným čtenářům, neuškodí myslím rozebrat princip trochu podrobněji.
V každém transformátoru je na primární vinutí L1 přivedeno vstupní napětí U1 a vinutím prochází proud Ii. Převodním poměrem transformátoru (poměrem počtu závitů na primární sekundární straně) je vstupní napětí U1 transformováno na velikost U2. Připojíme-li na sekundární stranu spotřebič Rz, prochází sekundárním vinutím L2 proud Io. Uzemníme-li jeden konec vinutí L2 a spotřebič Rz, prochází proud Io také zemí (obr. 1).
Sekundární vinutí L2 lze "přizemnit" i výstupem výkonového zesilovače Ap, jak je naznačeno na obr. 2 - toto zapojení je za normálních okolností nesmyslné, pro pochopení funkce PS - 500 není ovšem na škodu jej uvést. Díky své typické velmi nízké výstupní impedanci se totiž výkonový zesilovač Ap chová pro střídavé napětí jako praktický zkrat, neboť proud Io "bez problémů" prochází přes výkonové transistory, usměrňovač a vinutí L3 a L 4 zpátky do země. Po pochopení této funkce již není těžké pochopit i princip PS - 500.
Na obr. 3 je naznačeno základní schema. Sekundární napětí U4 je přes rezistor R1 přivedeno na tvarovač tvořený dvěmi antiparalelně zapojenými diodami LED. Protože napěťový spád je velmi vysoký, výstupní obdelníkové napětí na výstupu tvarovače je prakticky nezávislé na kolísání vstupního napětí U4. Za výstupem tvarovače je zapojena paralelní dvojice pásmových propustí 50 a 60 Hz (evropské a americké síťové kmitočty), PS - 500 je v tomto ohledu univerzální pro oba kontinenty - ze servisního manuálu není ovšem jasné, jaká je šířka pásma zmíněných filtrů, jinými slovy jak veliká změna síťového kmitočtu vyřadí zařízení z funkce. Výstupy pásmových propustí jsou přes směšovač připojeny na kladný vstup zesilovače Ap. Vstupní napětí Ui je tedy nejen dokonale napěťově stabilizováno, ale současně má i velmi malé zkreslení, neboť pásmové propusti veškerá rušení a tedy zkreslení účinně potlačí. Výkonový zesilovač Ap je vlastně patřičně dimenzovaný operační zesilovač, jehož výstupní napětí je takové, aby byla zachována podmínka Ui = Un. Poklesne-li napětí U2 na vinutí L1 výstup zesilovače, jakoby "podepře" jeho "dolní konec", aby tato podmínka byla dodržena a naopak, stoupne-li toto napětí výstupní napětí zesilovač napětí na L2 "stáhne". Výsledkem je velmi dokonalá stabilita výstupního napětí U2 a současně i dokonalé potlačení rušivých napětí pronikajících z primární strany transformátoru do vinutí L2, neboť výstgup zesilovače porovnáním napětí Ui a Un "vyrábí" na svém výstupu opačně polarizované "protirušení". Díky poměrně vysokému napájecímu napětí zesilovače Ap (I = 30 V) a značné proudové zatížitelnosti jeho výstupu je PS - 500 schpen "uhlídat" kolísání sítě minimálně +/- 20V, to jest v našem případě výstupní napětí je konstantní v rozsahu 210 V až 250 V (nominální výstupní napětí je 230 V) a to prakticky nezávisle na odběru až do výkonu 500 W. Protože rušivé napětí v síťovém rozhodu může mít i větší amplitudu než je +/- 30 V, je na primární straně transformátoru zařazen ještě "klasický" síťový filtr.
Princip je tedy na první pohled jednoduchý, praktická stránka věci má ovšem nnohá úskalí. Základní problém je udržení stability zesilovače Ap při zachování dobrých dynamických vlastností, nebot zátěž (L2) má prakticky pouze indukční charakter - konstruktéři zesilovačů jistě vědí o čem je řeč. Podmínkou spolehlivé funkce je nutnost značného předimenzování výstupního obvodu - v Accuphase PS - 500 je použito paralelního řazení deseti 100 W transistorů v každé větvi (Sanken 2SA1186/2SC2837), což je pro "doplňkový regulační výkon" zesilovačem dodávaným do zátěže víc než dost - teoreticky bude maximální potřebný výkon asi jen 50 W.
V PS - 500 je zabudován i precizní měřící systém: přepínačem na čelním panelu lze navolit měření výstupního odebíraného výkonu, vstupní a výstupní síťové napětí, případně i zkreslení síťového kmitočtu na vstupní i výstupní straně. Z mého pohledu je funkce měřiče spíše zbytečná, zdůvodněná zřejmě jen psychologicky.
Z technického hlediska je PS - 500 dokonalý přístroj, vyřešený neúprosně logicky a já osobně kolegům vývojářům firmy Accuphase tleskám. Jsa ovšem technoskeptik, byl jsem nesmírně zvědav, jak se "vyprání sítě" projeví na výsledném zvuku zařízení. Světe div se - funguje to! Na rozdíl od mnoha blbostí, jako jsou například stíněné síťové šňůry, nebo používání zálohových zdrojů k počítačům, je změna znatelná a snadno rozpoznatelná i v případě kdy nevíte, zda je zařízení zapojeno či ne. Blíže rozdíly popíší kolegové, neboť na rozdíl ode mne vládnou mluvou srozumitelnou i pro laika a měli možnost delšího, důkladného testování. Accuphase PS - 500 je naprostá lahůdka, kterou vřele doporučuji.
Zvukové ovlivnění
Věřte nebo ne, vliv PS - 500 na výsledný zvuk vpodstatě ve všech cenových kategoriích přístrojů je zásadní. Nejedná se o jakési mírné zlepšení, ale o diametrální změnu. Charakter "vyčistěného" komponentu sice zůstává zachován, ale jeho chování se mění a vy se nestačíte divit co vlastně v sobě skrývá za rezervy. V tu chvíli začnete mít na energetické a rozvodné závody podezření, že se jedná o bandu zločinců, která za ten svinčík, co vám dodává do domácnosti, má tu drzost, a ještě si nechá platit. Spíše by měla za každou kilowatu dodávanou v současné "kvalitě" platit odbvěrateli jakési "odporné". Pak se totiž nemůžete divit, že i velice slušný, nekompromisně stavěný komponent, nemá-li při jeho konstrukčních předpokladech to základní, bez kterého nemůže fungovat, a to kvalitní (!) elektrický proud, bude hrát limitně.
Proč takové rozladění na výrobce a distributora elektrické energie? Zcela jednoduchá odpověď! Po předřazení Accuphase PS - 500 zvuk dostává atributy, které i otrlého ignoranta musí vyvést z míry. Jde hlavně o celkové zpřesnění a zaostření všeho, co se v hudbě odehrává. Hudebník je zcela přesně lokalizovatelný v prostoru, zmizí jakýsi opar zamlžující skutečnost, nástroje mají reálnou velikost. Například krk kytary má svou délku a ne třeba tři metry, zpěvák zpívá před bubeníkem a nikoliv v jeho místě, kontrabasy u symfonického orchestru jsou mírně napravo a ne uprostřed, či všude. Je slyšet nádech flétnisty ve stejném místě, kde pak flétna hraje. Zvuk přestává trpět uzavřeností a dynamickou komprimací. Najednou vše zařezává a šlape, rytmus vás strhuje do pocitu úplného hudebního uspokojení. Běžná představa vzdálenosti živého koncertu od hudby reprodukované se začíná radikálně zmenšovat. Najednou je tu lehkost, čistota a vzdušnost spolu s autoritou a nadhledem, která byla dříve v povědomí pouze u "živé" hudby. Také si začnete uvědomovat kolikže to vlastně hraje nástrojů. A co je velice důležité, při nástupu forte se zvuk nebortí, ale zůstává stabilní. Máme takový dojem, že například zesilovače po předřazení PS - 500 jdou později do své limitace. Máte pocit jakoby za zesilovačem stál človíček s pumpičkou a v případě potřdeby dofoukl potřebnou energii do systému. Na druhou stranu zmizí doznívání zpomalující zvuk - ten je jakoby úsečnější. Aby nevznikl ovšem dojem, že tímto by nějak zchudl, musíme zdůraznit, že je zvuk naopak mohutnější a pevnější a zároveň rychlejší. Velmi je potěšitelný fakt, že se odstraní i náhodné zbytky jedné z nejméně příjmných vlastností, jakou je "zalézání" zvuku do reprostoustav. Nyní je opustí zcela. Prostorová scéna se rozevře nejen do šíře, ale do neuvěřitelné hloubky za pomyslnou spojnici reprosoustav a v případě potřeby i dopředu, někdy až na posluchače. Nejenže "zmizí" reprosoustavy, ale co je udivující, mizí i zdi poslechové místnosti. Klidně se může stát, že slyšíte hudebníka jakoby z místnosti, která již nesousedí s poslechovou.
Další markantní změna nastává na výškách. Ne že by se objemově něco změnilo, ale zcela se ztrácí jakákoliv práškovitost, zrnitost či zastřenost. Výšky se stávají znělými tak, jak si je pamatujete z živého provedení. Ostatně "cinknout" si pro srovnání může každý posluchač doma sám.
Středy jsou jednoduše reálnější (kolega LV tvrdí, že jsou čistší, méně agresivnější, čitelnější). Nežli se pustíme do popisu změn na basech neodpustíme si poznámku kolegy FK o psychoakustice poslechu. Ten byl přesvědčen o tom, že tichý noční poslech hudby je přínosný hlavně tím, že člověk v nocí vnímá jinak, a že v tento čas je v okolí větší ticho. Accuphase PS - 500 toto jeho přesvědčení tak trochu staví na hlavu. Rozdíly mezi dnem a nocí se při použití síťové pračky stírají. Systém vám pak doma hraje vpodstatě nezávisle na tomto aspektu. Dokladem je i kruhový měřáček, který v denních hodinách kolísá okolo 3-4% zkreslení sítě, mnohdy ručička vyletí až nadoraz, kdežto v noci kolem třetí hodiny ranní ukazuje kolem 1,5%. Takže žádná psychoakustika, leč kvalita sítě je rozhodující.
Na basech jsme vypozorovali změn nejvíce (zejména u reprosoustav, které jsou schopny je plně reprodukovat). Jsou jiné. Lehké, prokreslené, detgailní, dynamické. Do nahrávek je v tomto regionu daleko více vidět. Celkově se zklidní, zpřehlední, ztratí se nervozita z případného zadunění. Někdy vás překvapí "fouknutí" nejhlubší oktávy v místech, kde ji i přes známost nahrávky vůbec neočekáváte. Obvyklý limitní stejnobas zmizí. A barevnost? Třeba na LP Roberta Planta "Pictures at eleven" vás zcela určitě zaujme sametovost dupáku.
V komplexu všech kmitočtů máte pocit, že je najednou jakoby všecho víc. Vnímáte daleko více zvuků najednou. Nic nechybí. To abyste svou sbírku hudebních nosičů začali poslouchat znova. To, co jsme zlověstně tušili po všem tom lopocení se síťovými filtry, feritovými návleky, síťovými šňůrami a odobně se vyplnilo. Zarazilo nás však jakou měrou. PS - 500 by měla být vpodstatě povinnou výbavou každého HIFIsty, který to myslí s poslechem vážně (seriózně). Nejedná se totiž o pouhé vylepšení stávajícího systému, ale o základní kámen každé domácí či profesionální HIFI sestavy. Mnozí budou jistě namítat, že cena Accuphase PS - 500 je na naše poměry vysoká. Zde lze připomenout, že pračka nezlepšuje zvuk pouze jednoho komponentu, ať již zesilovače či gramofonu, ale každého přístroje v sestavě. Máte-li pak doma standardně vybavení obsahující tuner, kazetový či cívkový magnetofon, nebo dělené verze zesilovačů a CD přehrávačů, zkuste cenu pračky vydělit počtem komponentů, kterým pomáhá. Cena vydělená například pěti, už staví Accuphase PS - 500 do jiného cenového světla. A můžeme s klidným svědomím tvrdit, že pořídíte-li si komponenty z typových řad firem o řád nižších a předřatíte PS - 500 je výsledek lepší, nežli při použití samotných dražších komponentů. Pak je vpodstatě pračka zaplacena, ne-li šetřící vaši kapsu. Naavíc, díky své konstrukci, nejen že zlepšuje celkový zvuk, ale prodlouží životnost jednotlivých kéompnentů. Též nezanedbatelným faktem je skutečnost, že cena PS - 500 je v našich zemích citelně nižší než ve světě (pro srovnání v zámoří stojí 6 000 USD, ve Francii 32 800 F). Je až s podivem, že žádný z výrobců s podobným zařízením nepřišel dříve. Vznikají samozřejmě stále dokonalejší konstrukce jednotlivých komponentů, ale tak zásadní záležitost jakou PS - 500 bezesporu je, přišla na svět až nyní. Proto výrobek desetiletí. Nezlobte se, ale všechty ty minidisky, DCC, CD, a podobně jsou spíše určeny pro vylepšení komfortu obsluhy, než pro výraznější zlepšení zvukových kvlit poslechu hudby v domácích podmínkách (pakliže vůbec nastává a nedochází-li spíše ke zhoršení).
Než se dostaneme k závěru má kolega FK (a kolegyně ET) drobnou poznámku. FK si (na rozdíl od kolegy PD) nemyslí, že měřáček PS - 500 je zbytečný. Užitečný je už třeba tím, že pakliže zapojíme více komponentů, ukáže nám celkový odběr. Na druhou stranu, kdyby nastala hypotetická situace přetížení PS - 500, síťový vypínač, který pracuje zároveň jako jistič, zazvoní a vypne (proto odlišný vzhled od "normálních" vypínačů). Tato situace však v průběhu tříměsíčního testování nikdy nenastala. I při zapojení všech komponentů a nejvyšších hlasitostech na hranici únostnosti (v podstatě kravál, kdy i okolní domy si měly možnost hudební ukázku vychotnat) se měřák vychýlil maximální k hodnotě 400 W. Jako dobrou zprávu uvádíme, že firma dává na trh další model PS, ale tentokráte s označením 1200 mající trojnásobný výkon (a přibližně dvojnásobnou cenu). Kolegyně ET se částečně shoduje s kolegou FK i kolegou PD. Razantně zastává názor, že nebyl-li by na předním panelu Accuphase PS - 500 diskutovaný měřák, přístroj by se jí zdaleka tak nelíbil! Jinak nám pro jednom přepojení (s pračkou, bez pračky a znova s pračkou) sdělila, že nechápe proč s tím trávíme tolik času: "Vždyť je to úplně jasný, ne?"
Závěrem stručně o metodice testování. Vesměs se jednalo o slepé poslechové testy, kdy recenzenti nevěděli, zda je či není PS - 500 užita a ať už k jednotlivému komponentu či celému systému. Dále byl činěn dlouhodobý poslech při různých hlasitostech v různých denních a nočních dobách. Předřazována byla pračka, jak vyplývá z výčtu komponentů různým přístrojům z různých cenových hladin. V tomto směru byl logický předpoklad, že čím kompromistěji stavěný přístroj, tím bude vliv PS - 500 výraznější. Ve většině testovaných kompnentů se tato úměra víceméně potvrzovala. Největší překvapení ale poskytovala u přístrojů nejvyšší kategorie, kdy se již spíše nepředpokládal nějaký podstatný přínos. Příkladem může být předřazení pračky před gramofon SME 20/2 A - Ortofon MC 3000. Pro dokonalejší upevnění byla též zvolena následující metoda. Na pásek TDK MA-XG byly střídavě nahrány kratší sekvence z LP s použitím PS - 500 před zdroj signálu, nebo phono předzesilovače a bez ní, v těsném střihu. Poté byl zvolen náhodný začátek přehrávání. I tak "neHIFIstický" komponent jakým je dle současného povědomí analogové páskové médium, neomylně dokázal odhalit použití pračky.
Než vešekrá ta zlepšení na která si posluchač rychle zvykne je nejhorším trystním a zdrcujícím faktem skutečnost, když po třech měsících života (poslechu) s PS - 500 ji musíte odpojit, dát k vyfocení a vrátit firmě. Svět se vám zhroutí jako domeček z karet. Je to jako když vám komunisté vyvlastní dům a přestěhují vás do sklepní garsoniéry z vlnitého plechu kdesi na předměstí bez kanalizace. A to myslíme zcela vážně!
Poznámka k hifimetru: Ručička razantně přeskočila celou stupnici a s velkou ránou se zarazila na maximální hodnotě šest bodů. Kam by asi došla, kdyby mohla? Jinými slovy, na to, co Accuphase PS - 500 umí, je vlastně zadarmo.
Přímo se podíleli: František Kraut, Pavel Dudek, Martin Březina, Lubomír Vlk, Václav Škarda, Patrik Bláha a Radek Kučera
Spoluposlouchali: Jan Brassány, Tom Kalina, Jiří Burdych, Jiří Charvát, Zdeněk Malinský, Milan Slanec, Miroslav Láb, Karel Jakubka, Petr Žaloudek, Aleša Vaic, Eva Thiele a mnoho dalších
Výrobní číslo: J6Y 637
Jmenovitý příkon: 500 W
Jmenovité výstupní napětí: 120 V střídavého napětí +/- 2%, 230 V střídavého napětí +/- 2%
Jmenovitý výstupní proud: 4,2 A/2,2 A
Výstupní frekvence: 50 Hz, nebo 60 Hz
Okamžitý špičkový proud: 60 A/30 A
Celkové harmonické zkreslení (THD): lepší než 0,3%
Vstupní napětí: 108 - 132 V střídavého napětí/200 - 253 V střídavého napětí
Vstupní frekvence: 50 Hz, nebo 60 Hz
Příkon (max.): 750 W
Příkon (bez zátěže): 50 W
Chlazení: vzduchem
Rozměry (š, v, h): 475 x 180 x 378,5 mm
Hmotnost: 21,8 kg
Cena: 117 000 Kč

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], mirec1 a 1 host