Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Dark side of the moon - vzhledem k tomu, že některé tebou uváděné příklady vlastním a mám je naposlouchané, není třeba nic zasílat. Co se týče deklarovaného přínosu, obávám se, že podléháš sebeiluzi. Nic takového se tam nenachází, nic takového tam neslyším, a už vůbec ne jasně. Lze místy vidět miniaturní rozdíly na frekvenční křivce a samozřejmě u Hi-res je vyšší vzorokovací frekvence, což by teoreticky mohla být ta "lepší technická kvalita". Ovšem to jsou rozdíly nevyplývající principiálně z nového remasteringu, ale je to dáno jiným formátem. Pietně udělaný mastering CD 1990 vs. pietně udělaný mastering Hi-Res 2019 má stejný zvuk. Co na nahrávce není, to si tam ani s novými technologiemi nemohli vymyslet, přidat. Kuře v hodinkách je právě dobrý příklad toho, že se už není kam posouvat, při zachování autenticity. Pokud tolik toužíš po basech, tak Město ER, CD edice Bonton 1999 (BON 493162 2) jich má daleko víc, než současný Hi-Res. Je proto lepší?
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Ale Supraphon to dělal mnohem necitlivěji a víc, když porovnám původní vydání s LP vydanými u nás. Namátkou PF, Beatles, CSNY, Santana, Yes ... Podle mě největší frekvenční rozsah měla první JPN vydání - pokud tedy porovnávám tato s prvními UK vydání. MFSL neberu v potaz.Dark side of the moon píše: ↑15 srp 2019 00:30to lidumil:
Omezení frekvenčního rozsahu zejména na basech - to už jsem tu psal, že se dělo, díky PMA za potvrzení. Do určité doby to dělala všechna nakladatelství, nejen Supraphon.
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Ještě malý postřeh - přepis na desku (z té nové limitované edice) v tomto případě opravdu velmi dobře odpovídá datům z downloadu, který by měl být ADC převodem z pásu. Desku jsem naripoval a když srovnávám při poslechu na repro přepínáním downloadu 192/24 s mým ripem z LP, tak v mnoha případech nepoznám rozdíl. Při poslechu na sluchátka už je to zřetelnější, zejména v tišších pasážích, technické limity vinylu se nedají překonat.Dark side of the moon píše: ↑14 srp 2019 23:53
Je to jeden z důkazů, že takto poctivě dělané reedice z originálních pásů opravdu vznikají a umožňují díky pokroku v technice přiblížit se zase o něco blíže ke studiovému zvuku archivních originálních pásů.
Pavel Macura Audio
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Ty popové a rockové desky Supraphonu bych vůbec nebral vážně. Považovaly se za mizérii už v době vzniku, taky studiové vybavení bylo nesrovnatelné s tím, co bylo ve studiích pro nahrávání klasické hudby.lidumil píše: ↑15 srp 2019 09:23Ale Supraphon to dělal mnohem necitlivěji a víc, když porovnám původní vydání s LP vydanými u nás. Namátkou PF, Beatles, CSNY, Santana, Yes ... Podle mě největší frekvenční rozsah měla první JPN vydání - pokud tedy porovnávám tato s prvními UK vydání. MFSL neberu v potaz.Dark side of the moon píše: ↑15 srp 2019 00:30to lidumil:
Omezení frekvenčního rozsahu zejména na basech - to už jsem tu psal, že se dělo, díky PMA za potvrzení. Do určité doby to dělala všechna nakladatelství, nejen Supraphon.
Pavel Macura Audio
-
- Příspěvky: 793
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
to lidumil:
To je asi pravda, taky jsem to psal v mém úvodním příspěvku, že "Zahraniční desky na tom byly většinou trochu lépe, říkalo se, že místní zkušení (a tedy i straší) zvukaři rock neměli rádi a často jeho zvuk záměrně "umírňovali".
V případě licenčních vydání je také otázkou, z jakého zdroje a jak se dělala matrice.
Ovšem ve srovnání s "jugoslávskými" LP byl Supraphon zlatej.
To je asi pravda, taky jsem to psal v mém úvodním příspěvku, že "Zahraniční desky na tom byly většinou trochu lépe, říkalo se, že místní zkušení (a tedy i straší) zvukaři rock neměli rádi a často jeho zvuk záměrně "umírňovali".
V případě licenčních vydání je také otázkou, z jakého zdroje a jak se dělala matrice.
Ovšem ve srovnání s "jugoslávskými" LP byl Supraphon zlatej.
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Já nemyslím česká LP kompletně vyrobená zde, ale licenční vydání. Snad v podmínkách licence byly nějaké technické specifikace.
Technickou kvalitou výlisku určitě, měl jsem jak Jugoton tak RTB celou řadu, praskaly jak táborák. Ale pokud jde o frekvenční rozsah, hrály mi mnohem líp než ta samá Supraphon. A to ještě byly zlaté oproti některým Dum-Dum India.Dark side of the moon píše: ↑15 srp 2019 09:29to lidumil:
Ovšem ve srovnání s "jugoslávskými" LP byl Supraphon zlatej.
-
- Příspěvky: 793
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
to Antony:
Ale jasně že více basů neznamená lepší. Jde o to, aby v nahrávce bylo zastoupené celé frekvenční spektrum nástrojů, tedy i frekvence pod 80 Hz a to ve správné úrovni (poměru) vůči zbytku spektra - tedy tak v takovém poměru, jak to jednotlivé nástroje hrají.
Umělé zvyšování úrovně některých frekvencí (jak se to bohužel často děje - viz. ty časté zmínky o "naleštěném zvuku") je samozřejmě špatně.
V těch mnou zmiňovaných reedicích je rozdíl oproti starším vydáním jednoznačně slyšet. A to i když se jedná o stejný formát - např. ty Pink Floyd (zmiňoval i Dasta), porovnávány verze na CD.
Pouhé porovnávání celkového frekvenčního průběh ukáže rozdíly jen pokud jsou opravdu zásadní (opět uvádím to Kuře v hodinkách a Město Er - i když se jedná o rozdílné nahrávky, tak ten rozdíl v pásmu 40 - 80 Hz je zcela signifikantní).
Pro přesné porovnání bys musel mít záznamy jednotlivých stop pro jednotlivé nástroje - tam by to vidět bylo.
Ovšem pokud opravdu neslyšíš rozdíl mezi verzemi u např. těch Pink Floyd, tak to fakt nevím. Kde je chyba?
Ale jasně že více basů neznamená lepší. Jde o to, aby v nahrávce bylo zastoupené celé frekvenční spektrum nástrojů, tedy i frekvence pod 80 Hz a to ve správné úrovni (poměru) vůči zbytku spektra - tedy tak v takovém poměru, jak to jednotlivé nástroje hrají.
Umělé zvyšování úrovně některých frekvencí (jak se to bohužel často děje - viz. ty časté zmínky o "naleštěném zvuku") je samozřejmě špatně.
V těch mnou zmiňovaných reedicích je rozdíl oproti starším vydáním jednoznačně slyšet. A to i když se jedná o stejný formát - např. ty Pink Floyd (zmiňoval i Dasta), porovnávány verze na CD.
Pouhé porovnávání celkového frekvenčního průběh ukáže rozdíly jen pokud jsou opravdu zásadní (opět uvádím to Kuře v hodinkách a Město Er - i když se jedná o rozdílné nahrávky, tak ten rozdíl v pásmu 40 - 80 Hz je zcela signifikantní).
Pro přesné porovnání bys musel mít záznamy jednotlivých stop pro jednotlivé nástroje - tam by to vidět bylo.
Ovšem pokud opravdu neslyšíš rozdíl mezi verzemi u např. těch Pink Floyd, tak to fakt nevím. Kde je chyba?
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
K těm licencím a tech. podmínkám se neumím vyjádřit, subjektivně mi ta licenční alba nepřišla shodná s originálními vydáními.
Ke kvalitě nahrávek podle žánrů - stačí se podívat i do oficiální historie Supraphonu, kolik je tam mezinárodních cen a uznání (a i Grammy award) za klasickou hudbu a kolik za popík
https://www.supraphon.cz/historie-spolecnosti
Ke kvalitě nahrávek podle žánrů - stačí se podívat i do oficiální historie Supraphonu, kolik je tam mezinárodních cen a uznání (a i Grammy award) za klasickou hudbu a kolik za popík
https://www.supraphon.cz/historie-spolecnosti
Pavel Macura Audio
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Ještě mi to nedá, poslouchám Largo z Novosvětské ze zmíněného přepisu z pásu a toto je DR:
- Přílohy
-
Pavel Macura Audio
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
No ale Novosvětskou neposlouchají teenageři z mobilů ....
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
lidumil: Doufejme, že ani nezačnou, hned by se začala "vylepšovat" dynamika, aby to hrálo parádní forte i z těch mobilů.
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
No a v tom je jádro pudla ...
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Dark side of the moon - porovnávání záznamů Kuře v hodinkách a Město ER neprokazuje vůbec nic, jsou to různé nahrávky, každá je udělaná jinak, každá má takový zvuk, jaký je na jejich původním masteru. Použití nějakého nesprávného master tape u Kuřete je jen tvoje spekulace bez důkazu, jak jsem několikrát psal.
Poslechové porovnávání rozdílů mezi různými verzemi vinyl ripů, CD edic a hi-res digitalizací téže nahrávky jsem prováděl u více jak tisíce titulů. Zázrak ve smyslu nové technologie, která by vytěžila z téhož master tape slyšitelně více zvukových informací, se nikdy nekonal. Ani na tebou uvedených příkladech nic takového není. Veškeré zvukové rozdíly k lepšímu byly způsobeny ojedinělou technickou/lidskou chybou některého z prvních remasteringů na CD, pokud srovnáváme digitál. Zato k prokázání rozdílů k horšímu se na různých nových remasterech dají najít příkladů tisíce.
Při srovnávání s původní deskou je rozdíl způsoben jednoduše a prostě tím, že každá deska nějak šumí, hučí, praská, kolísá, opotřebovává se, stárne, a digitální záznam ne. Z tohoto úhlu pohledu je každý digitální remaster lepší než původní zabordelená deska, bylo-li zadání myšleno takto, existuje kvantum lepších digitálních remasterů než LP. Ale opravdu u spousty vinyl ripů oceňuji nezprasenou dynamiku proti sice nešumícím a nepraskajícím digitálním remasterům, äle dynamicky i jinak zmršeným. To je zase o tom, co lze považovat za "lepší", či "horší".
Poslechové porovnávání rozdílů mezi různými verzemi vinyl ripů, CD edic a hi-res digitalizací téže nahrávky jsem prováděl u více jak tisíce titulů. Zázrak ve smyslu nové technologie, která by vytěžila z téhož master tape slyšitelně více zvukových informací, se nikdy nekonal. Ani na tebou uvedených příkladech nic takového není. Veškeré zvukové rozdíly k lepšímu byly způsobeny ojedinělou technickou/lidskou chybou některého z prvních remasteringů na CD, pokud srovnáváme digitál. Zato k prokázání rozdílů k horšímu se na různých nových remasterech dají najít příkladů tisíce.
Při srovnávání s původní deskou je rozdíl způsoben jednoduše a prostě tím, že každá deska nějak šumí, hučí, praská, kolísá, opotřebovává se, stárne, a digitální záznam ne. Z tohoto úhlu pohledu je každý digitální remaster lepší než původní zabordelená deska, bylo-li zadání myšleno takto, existuje kvantum lepších digitálních remasterů než LP. Ale opravdu u spousty vinyl ripů oceňuji nezprasenou dynamiku proti sice nešumícím a nepraskajícím digitálním remasterům, äle dynamicky i jinak zmršeným. To je zase o tom, co lze považovat za "lepší", či "horší".
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
"" neposlouchají teenageři z mobilů .... ""
Ano i já to tak bral, jako důvod té nesmyslné zesilovací války u DA obecně.
Před časem jsem přivezl domů několik LP a o dovolené a přítomnosti vnoučat jsem toho moc neposlechl. V pondělí jsem vnoučata s poděkováním "vrátil" a začal se věnovat poslechu LP. O ABBA: Voulez-vous jsem již psal, bohužel i další LP z toho balíku s rokem vydání 2019 vykazují to stejné, brutální zesílení a zvukový hnus, jako ty zesílené CD. Nechápu proč se tak děje. Jediná LP z toho balíku DOORS: Morrison Hotel, hrála perfektně, ale vydání 2009. Toto LP jsem nastavil na měřáku na nulu a testoval ty další LP. Všechny byly minimálně 3 - 6 dB plus, ta ABBA i 8 dB. Tohle a ještě z LP puberťáci v mobilech neposlouchají, že by s ohledem na vinyl rip? Máte také někdo, kdo nosiče kupujete podobné zkušenosti s letošní úrodou LP. Je na cestě zprznění už i LP?
Přetočené LP, černé i barevné: Kansas: Masque, Sabaton: Great War, Magnum: Chase the Dragon, Nazareth: Exercises a Fool Circle, R.E.M. - In Time: Best of a další.
To člověka už nebaví nic kupovat a holt si musí vystačit s tím, co za celý život nashromáždil.
Zkuste popsat, že to byla jen náhoda.
Ano i já to tak bral, jako důvod té nesmyslné zesilovací války u DA obecně.
Před časem jsem přivezl domů několik LP a o dovolené a přítomnosti vnoučat jsem toho moc neposlechl. V pondělí jsem vnoučata s poděkováním "vrátil" a začal se věnovat poslechu LP. O ABBA: Voulez-vous jsem již psal, bohužel i další LP z toho balíku s rokem vydání 2019 vykazují to stejné, brutální zesílení a zvukový hnus, jako ty zesílené CD. Nechápu proč se tak děje. Jediná LP z toho balíku DOORS: Morrison Hotel, hrála perfektně, ale vydání 2009. Toto LP jsem nastavil na měřáku na nulu a testoval ty další LP. Všechny byly minimálně 3 - 6 dB plus, ta ABBA i 8 dB. Tohle a ještě z LP puberťáci v mobilech neposlouchají, že by s ohledem na vinyl rip? Máte také někdo, kdo nosiče kupujete podobné zkušenosti s letošní úrodou LP. Je na cestě zprznění už i LP?
Přetočené LP, černé i barevné: Kansas: Masque, Sabaton: Great War, Magnum: Chase the Dragon, Nazareth: Exercises a Fool Circle, R.E.M. - In Time: Best of a další.
To člověka už nebaví nic kupovat a holt si musí vystačit s tím, co za celý život nashromáždil.
Zkuste popsat, že to byla jen náhoda.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti