Flat? Bez měření nedosažitelný cíl
Re: Flat? Bez měření nedosažitelný cíl
Oldeare,v Rudolfinu je zvuk v koncertním sále mizernej,dlouho to po přestavbě při vzniku ČSR sloužilo jako poslanecká sněmovna,stejně tak mizernej je ve vlastně tanečním sále v Obecním domě.Praha stále na kvalitní koncertní sál s řešenou akustikou již při architektonickým návrhu stále čeká.Jestli se té Vltavské filharmonie Praha ještě za našich životů dočkáme,je ve hvězdách
Re: Flat? Bez měření nedosažitelný cíl
Třeba jako nová Labská filharmonie v Hamburku
Re: Flat? Bez měření nedosažitelný cíl
Jestli koncertní sál Vltavské filharmonie bude vypadat skutečně takto,jak se uvádí:
Re: Flat? Bez měření nedosažitelný cíl
Milan
Jo, ale to musím udělat někdy večer, nebo v noci až bude klid. Přes den to bere ruchy z venku a navíc teď např. soused seká trávu. Je to velice citlivé, bere to i jinak rozestavěný nábytek, či více osob v poslechovce a pod.
Rudolfinum: Je nutné sedět blízko hudebního tělesa. Kde je v Praze lepší zvuk? Nové trendy staveb - sklo a kov, to bude zvuková pecka. Koncipovat poslechové místo za zády hudebního tělesa, to fakt majstrštyk. No takové jsou trendy.
Jo, ale to musím udělat někdy večer, nebo v noci až bude klid. Přes den to bere ruchy z venku a navíc teď např. soused seká trávu. Je to velice citlivé, bere to i jinak rozestavěný nábytek, či více osob v poslechovce a pod.
Rudolfinum: Je nutné sedět blízko hudebního tělesa. Kde je v Praze lepší zvuk? Nové trendy staveb - sklo a kov, to bude zvuková pecka. Koncipovat poslechové místo za zády hudebního tělesa, to fakt majstrštyk. No takové jsou trendy.
Re: Flat? Bez měření nedosažitelný cíl
citace z KV2 audio:Oldear napsal
Koncipovat poslechové místo za zády hudebního tělesa, to fakt majstrštyk. No takové jsou trendy.
Dvořáková síň má vysoce rozpoznatelný zvuk. Zdejší akustika je typická velmi dlouhým odrazem nejvýrazněji ve středových frekvencích, osobitost zvuku Dvořákovy síně -volně přeloženo - mizerný zvuk,přímého zvuku málo,spoustu odrazů
přímý zvuk žlutá,odražený zvuk modrá proč je jeviště uprostřed ?,,to je jasné,ne
Re: Flat? Bez měření nedosažitelný cíl
A nakonec to není žádná novinka,stačí se podívat na antické amfiteátry.Zvuk se zeslabuje se čtvercem vzdálenosti a zároveň se zesiluje hornovým efektem,takže posluchačí v zadních horních galeriích slyší stejně hlasitě jako ti dole před orchestrem.To akorát v 19.století se na akustiku kašlalo,důležitější bylo umístění busty panovníka, ornamentální výzdoba a další pozlátka.
Re: Flat? Bez měření nedosažitelný cíl
tomas, priznaj sa, ze ty si v zivote nebol napriklad v Musik Verein vo Viedni.
-
- Příspěvky: 850
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Flat? Bez měření nedosažitelný cíl
Oldear:
"Rudolfinum: Je nutné sedět blízko hudebního tělesa. Kde je v Praze lepší zvuk? Nové trendy staveb - sklo a kov, to bude zvuková pecka. Koncipovat poslechové místo za zády hudebního tělesa, to fakt majstrštyk. No takové jsou trendy."
To je právě problém některých starších koncertních síní, které nebyly primárně navrhovány pro koncertní účely. Omezený počet míst, kde je dobrá akustika.
Ty nové síně s pódiem obklopeným diváky zaručují dobré poslechové podmínky pro mnohem větší procento posluchačů. Jasně, místa přímo za orchestrem mezi ně nepatří.
Sklo a kov - tak to samozřejmě není, vlastní sál uvnitř budovy bude mít masivní plné stěny a akustickými úpravami. A nejde jen o akustické úpravy stěn, celý prostor, jeho tvar a členění se navrhuje primárně s ohledem na akustiku.
Např. nová budova v Hamburku je koncept "domu uvnitř domu" - prostor sálu je vlastně samostatná budova umístěna na pružinách a je dokonale odizolována od prostor, které ji obklopují (vestibul, šatny, zázemí... a ty už můžou mít klidně celoskleněné fasády). Odizolování od vnějšího hluku v Hamburku byl zásadní úkol pro projektanty, budova je totiž součástí přístavu a obrovským problémem byly sirény z lodí proplouvajících hned těsně vedle.
"Rudolfinum: Je nutné sedět blízko hudebního tělesa. Kde je v Praze lepší zvuk? Nové trendy staveb - sklo a kov, to bude zvuková pecka. Koncipovat poslechové místo za zády hudebního tělesa, to fakt majstrštyk. No takové jsou trendy."
To je právě problém některých starších koncertních síní, které nebyly primárně navrhovány pro koncertní účely. Omezený počet míst, kde je dobrá akustika.
Ty nové síně s pódiem obklopeným diváky zaručují dobré poslechové podmínky pro mnohem větší procento posluchačů. Jasně, místa přímo za orchestrem mezi ně nepatří.
Sklo a kov - tak to samozřejmě není, vlastní sál uvnitř budovy bude mít masivní plné stěny a akustickými úpravami. A nejde jen o akustické úpravy stěn, celý prostor, jeho tvar a členění se navrhuje primárně s ohledem na akustiku.
Např. nová budova v Hamburku je koncept "domu uvnitř domu" - prostor sálu je vlastně samostatná budova umístěna na pružinách a je dokonale odizolována od prostor, které ji obklopují (vestibul, šatny, zázemí... a ty už můžou mít klidně celoskleněné fasády). Odizolování od vnějšího hluku v Hamburku byl zásadní úkol pro projektanty, budova je totiž součástí přístavu a obrovským problémem byly sirény z lodí proplouvajících hned těsně vedle.
Re: Flat? Bez měření nedosažitelný cíl
jak tu někdo zmiňoval sluchátka Koss Porta Pro, tak ta současná produkce je neposlouchatelná bez korekcí (EQ). Hodinu jsem v přehrávači nastavoval jednoduchý EQ aby se dala vůbec poslouchat, protože jsou přebasovaná až hrůza. Zlatá původní Koss CD/4, tam jsem na nic šahat nemusel, hrály jak z praku přímo z krabice (výroba ještě v USA). Ač jsem byl kdysi nepřítel jakýchkoliv korekcí - EQ, tak jsem postupně změnil názor, jelikož nic není dokonalé.
Re: Flat? Bez měření nedosažitelný cíl
Zmíněné Koss PortaPro jsem před časem začal používat "na ven" ve spojení s přehrávačem USB Audio Player Pro a hlavně ve spojení s doplňkem Morphit. Používám křivku Generic Studio Terget a ta právě "TY" KOSSy upraví na poslouchatelné sluchátka, teda na ven určitě...!
Re: Flat? Bez měření nedosažitelný cíl
MPK to jsem byl já a jsem rád, že to aspoň někdo vyzkoušel. Trochu jsem to pak ještě doladil a ty hodnoty nepatrně pozměnil. Měl jsem dřív Sennheiser HD 650 a ty Koss Porta pro hrají s korekcí líp. Bez korekce hrají jak hrají poslouchat se to dá, ale žádný rovný hifi zvuk to není. Ale jsou pohodlná, netlačí a dobře vypadají:-)
Re: Flat? Bez měření nedosažitelný cíl
No s těma basy to asi tak tragický nebude,tady je na ASR měření(a srovnání s Harmanovou křivkou)
https://www.audiosciencereview.com/foru ... ne.29137/
podle EQ přídávají na 21Hz skoro 8 dB,ubírají až na 180 Hz 4 dB
https://www.audiosciencereview.com/foru ... ne.29137/
podle EQ přídávají na 21Hz skoro 8 dB,ubírají až na 180 Hz 4 dB
Re: Flat? Bez měření nedosažitelný cíl
MPK taky záleží co jsi poslouchal. Novější hudební produkce vypadá asi tak - nulová dynamika, přebasované a místo zvuku činelů syčení připomínající ucházející papiňák.
Re: Flat? Bez měření nedosažitelný cíl
Tome, pro moje uši, jsou ty Porty bez EQ korekce neposlouchatelné (na doma). Ten bas je totálně zabíjí, to nemám u kvalitní reprodukce rád. Poslouchal jsem všechno možné z 80. a 90.tek. Bez výjimky stejný resultát.
Re: Flat? Bez měření nedosažitelný cíl
Tomáš to nastavení co jsi sem dal na těch vyšších basech to chce mnohem větší šířku pásma (nižší Q) takhle to nedělá skoro nic a ty vyšší frekvence taky moc netrefili.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host