To je ale hodně zprůměrované, viď.PítrsPraha píše: ↑26 srp 2017 15:17To samy ceka i me... Mam z toho dost vitr. Predchozi obyvakoposlechovka mela akustiku na panelak 30 m2 vcelkem uchazejici (basy 25-170 Hz +/-5 dB, zbytek 170-15000 Hz +/-2.5 dB). )
Predny vs. zadny BR u mna...
Re: Predny vs. zadny BR u mna...
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Predny vs. zadny BR u mna...
Prumer ze dvou mereni (poloha L a P ucha) v ose vyskacu, cca 3 m od beden. Vyhlazovani 1/6 oct.
Mereno kalibrovanym mikrofonem UMIK-1 a REWem.
Velmi dobre si tam sedly proporce mistnosti vs umisteni beden a posl. mista s beznym zabydlenim a par cilenymi akustickymi upravami. Doslova ucebnicove zafungoval sub.
Mereno kalibrovanym mikrofonem UMIK-1 a REWem.
Velmi dobre si tam sedly proporce mistnosti vs umisteni beden a posl. mista s beznym zabydlenim a par cilenymi akustickymi upravami. Doslova ucebnicove zafungoval sub.
Re: Predny vs. zadny BR u mna...
No, možná by bylo dobré si uvědomit, co se v té poslechovce vlastně děje.
Když dáš do uzavřené místnosti bedny a pustíš je, vytvoří se v místnosti díky odrazům trojrozměrné akustické pole. Říká se mu stojaté vlnění. Není homogenní. Některé frekvence jsou různě zdůrazněny (sčítají se), jiné jsou z části nebo úplně potlačeny (odečítají se). Jinými slovy - v každém konkrétním místě poslechovky je zvuk nějak ekvalizovaný, na různých místech různě. Nejvíc zřetelné je to na basech a každý to zná --- narvi bedny do rohu a basy zesílíš. Když je postavíš do čtvriny délky a šířky, máš na basech nejmenší zkreslení místností. Ve čtvrtině místnosti má bedny málokdo, ergo kladívko na basech má zkreslení díky místnosti a běžnému umístění beden v ní (15-30 cm od zadní zdi) 98% hifistů a nic moc s tím nejde udělat.
Proto se bedny nedají měřit v místnosti.
Bude to vyhlazené. A fest. Ale to není nic proti ničemu.
Stejně je to sranda -- když k tomu člověk připočte fázové posuny a zkreslení, která tomu dodá zesilovač a pasivní výhybky, plus směrovost měničů, plus brzké odrazy od stěn atd., je naprosto iluzorní si myslet, že to co slyšíme doma z beden má mnoho společného s tím, co zachytily mikrofony. Možná tak 5%
.
To jen díky našemu nevšednímu mozku, nejsložitější struktuře známého vesmíru, "slyšíme" něco podobného.
A vrchol komiky asi je, když my hifisté zkoumáme věrnost zvuku.
To je jako kdybych měl podle hruškovice, kterou ochutnám, přesně určit tvar a velikost hrušek, ze kterých byla vypálena.
Ale zase je to zábava.............
Když dáš do uzavřené místnosti bedny a pustíš je, vytvoří se v místnosti díky odrazům trojrozměrné akustické pole. Říká se mu stojaté vlnění. Není homogenní. Některé frekvence jsou různě zdůrazněny (sčítají se), jiné jsou z části nebo úplně potlačeny (odečítají se). Jinými slovy - v každém konkrétním místě poslechovky je zvuk nějak ekvalizovaný, na různých místech různě. Nejvíc zřetelné je to na basech a každý to zná --- narvi bedny do rohu a basy zesílíš. Když je postavíš do čtvriny délky a šířky, máš na basech nejmenší zkreslení místností. Ve čtvrtině místnosti má bedny málokdo, ergo kladívko na basech má zkreslení díky místnosti a běžnému umístění beden v ní (15-30 cm od zadní zdi) 98% hifistů a nic moc s tím nejde udělat.
Proto se bedny nedají měřit v místnosti.
Bude to vyhlazené. A fest. Ale to není nic proti ničemu.
Stejně je to sranda -- když k tomu člověk připočte fázové posuny a zkreslení, která tomu dodá zesilovač a pasivní výhybky, plus směrovost měničů, plus brzké odrazy od stěn atd., je naprosto iluzorní si myslet, že to co slyšíme doma z beden má mnoho společného s tím, co zachytily mikrofony. Možná tak 5%

To jen díky našemu nevšednímu mozku, nejsložitější struktuře známého vesmíru, "slyšíme" něco podobného.
A vrchol komiky asi je, když my hifisté zkoumáme věrnost zvuku.
To je jako kdybych měl podle hruškovice, kterou ochutnám, přesně určit tvar a velikost hrušek, ze kterých byla vypálena.
Ale zase je to zábava.............

Re: Predny vs. zadny BR u mna...
Dadafte, po lahvince dobré hruškovice Ti určím nejen tvar a velikost hrušek, ale určím i odrůdu, barvu a místo, odkud byly sesbírány. Po dalších skleničkách ještě povím, ve které pálenici je pálili a v kolik hodin. Problém je, že druhý den si nevzpomenu, jak jsem to popsal 
Jinak si myslím, že kvalitně a přirozeně podaná muzika nenamáhá mozek na plný výpočetní výkon a poslech není únavný.

Jinak si myslím, že kvalitně a přirozeně podaná muzika nenamáhá mozek na plný výpočetní výkon a poslech není únavný.
Re: Predny vs. zadny BR u mna...
Pitrs --- ale že je vyhlazená křivka takhle (poměrně) rovná, jak jsi ji měl, je dobře - takříkajíc "objemově" byl zvuk určitě vyvážený, byl tam správný poměr mezi basy, středy a výškami, muselo to hrát dobře. 

- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Predny vs. zadny BR u mna...
Kdyz tak ctu tohle pojednani a zaroven tve barvite maximalisticke ody na zesilovace z kategorie low-end ci nizsi stredni tridy, prijde mi to jako dost vyrazny protimluv.dadaft píše: ↑03 zář 2017 15:29No, možná by bylo dobré si uvědomit, co se v té poslechovce vlastně děje.
Když dáš do uzavřené místnosti bedny a pustíš je, vytvoří se v místnosti díky odrazům trojrozměrné akustické pole. Říká se mu stojaté vlnění. Není homogenní. Některé frekvence jsou různě zdůrazněny (sčítají se), jiné jsou z části nebo úplně potlačeny (odečítají se). Jinými slovy - v každém konkrétním místě poslechovky je zvuk nějak ekvalizovaný, na různých místech různě. Nejvíc zřetelné je to na basech a každý to zná --- narvi bedny do rohu a basy zesílíš. Když je postavíš do čtvriny délky a šířky, máš na basech nejmenší zkreslení místností. Ve čtvrtině místnosti má bedny málokdo, ergo kladívko na basech má zkreslení díky místnosti a běžnému umístění beden v ní (15-30 cm od zadní zdi) 98% hifistů a nic moc s tím nejde udělat.
Proto se bedny nedají měřit v místnosti.
Bude to vyhlazené. A fest. Ale to není nic proti ničemu.
Stejně je to sranda -- když k tomu člověk připočte fázové posuny a zkreslení, která tomu dodá zesilovač a pasivní výhybky, plus směrovost měničů, plus brzké odrazy od stěn atd., je naprosto iluzorní si myslet, že to co slyšíme doma z beden má mnoho společného s tím, co zachytily mikrofony. Možná tak 5%.
To jen díky našemu nevšednímu mozku, nejsložitější struktuře známého vesmíru, "slyšíme" něco podobného.
A vrchol komiky asi je, když my hifisté zkoumáme věrnost zvuku.
To je jako kdybych měl podle hruškovice, kterou ochutnám, přesně určit tvar a velikost hrušek, ze kterých byla vypálena.
Ale zase je to zábava.............![]()
A k nesmyslnosti mereni beden v mistnosti: kazdy to ma asi jinak, ale ja svy bedny posloucham v mistnosti. Proto, pokud mi jde o dosazeni co nejvernejsiho zvuku s danyma bednama, je mereni beden v mistnosti a nasledne upravy k odstraneni neduhu akustiky mistnosti to jedine smysluplne reseni.
Podstatou je ziskat co nejvyrovnanejsi frekvencni charakteristiku a rozumnou dobu dozvuku. Mereni beden mimo poslechovku v tomhle ohledu nedava zadny smysl.
Re: Predny vs. zadny BR u mna...
Jak myslíš.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host