JDU DO KOTOUČÁKU!
Re: JDU DO KOTOUČÁKU!
chá...nádherná mašina 620, nezničitelné skloferrit GX hlavy, kdysi nabídka Tuzex
jenom připomenu vážného kandidáta Grundig TS 945, TS 1000, všechny možné funkce,
plynulá regulace rychlosti posuvu pásku v rozsahu 4-22 cm/s nepříliš chápu smysl toho počinu
snad pro nějaké trickové záznamy nebo co
je detailněji popsán v publikaci Hofhans, A.: Magnetofony, jejich údržba a měření, SNTL Praha 1982, str. 346.
jenom připomenu vážného kandidáta Grundig TS 945, TS 1000, všechny možné funkce,
plynulá regulace rychlosti posuvu pásku v rozsahu 4-22 cm/s nepříliš chápu smysl toho počinu
snad pro nějaké trickové záznamy nebo co
je detailněji popsán v publikaci Hofhans, A.: Magnetofony, jejich údržba a měření, SNTL Praha 1982, str. 346.
Re: JDU DO KOTOUČÁKU!
Tak som to celé prečítal,všetci majú v podstate SVOJU pravdu-ale-kotučák je proste kotučák.Používam v podstate všetky tu popísané zdroje signálu.ked si pustím kotučák je to o ňom,kto ho má vie o čom hovorím kto nie ten nevie.Má svoje čaro a nepopieratelnu kvalitu .Keby ludia vedeli na čom boli natočené ich oblubené skladby ,hlavne tie staršie, asi by hovorili tiež niečo iné.Ja točím vinyly ktoré si požičiam od kamošov,tituly ktoré nemám-je ich málo ale sú-občas si kúpim vinyl a ten si natočia kamoši a tak si tu žijeme.Čo sa týka digitálu mám ho ako tu niekto napísal plnú prdel .tak či tak do smrti už nestihnem všetko čo mám vypočuť.....kúp si hračku a hraj sa,život je krátky.
Re: JDU DO KOTOUČÁKU!
Zvláštne je, že my sme sa rozkecali, ale Visaton ako zakladateľ vlákna sa odmlčal... .lechos píše:chá...nádherná mašina 620, nezničitelné skloferrit GX hlavy, kdysi nabídka Tuzex
jenom připomenu vážného kandidáta Grundig TS 945, TS 1000, všechny možné funkce,
plynulá regulace rychlosti posuvu pásku v rozsahu 4-22 cm/s nepříliš chápu smysl toho počinu
snad pro nějaké trickové záznamy nebo co
je detailněji popsán v publikaci Hofhans, A.: Magnetofony, jejich údržba a měření, SNTL Praha 1982, str. 346.
Grundig TS 1000 mám tiež, štvorstopový - nedávno prešiel kontrolou a rekalibráciou, je to taká zvláštna mašina, mám ju rád pre jej - ja tomu hovorím - "mušie výšky", prítomný a hrejivý zvuk (úplne iný ako striktný Revox). Neviem či sú tu pamätníci analógového vysielania kanálu FM2 Osterreich 1, uvádzali hlavne klasiku v 70-tych rokoch. Ten charakter zvuku mi TS 1000 pripomína. Variabilná zmena rýchlosti má zmysel pri použití pásov s nahrávkami zaznamenanými na inom prístroji, ktorý mohol pracovať s inou rýchlosťou a týmto sa to dá jemne zrovnať, prípadne využiť pre nejaké efekty. Majú to mnohé - aj profi mašiny.
Pokiaľ pôjdeme striktne po parametroch, tak záznam na pás (vrátane DATu, či videa s rotujúcimi zvukovými hlavami) je stále spôsob záznamu a snímania so značným podielom mechaniky limitovaný jej životnosťou, vrátane mechaniky média. Klasický 1/4 palcový pás vo vysokých záznamových rýchlostiach (38, 76 cm/s)je stále mechanicky najvýhodnejší a najodolnejší, aj keď najmenej efektívny. V hudobnej profi praxi sa používa dodnes pre jeho špecifický zvukový prejav (napadá ma napr. Mark Knopfler). Mnoho vyznávačov a užívateľov tejto techniky hovorí, že počúvať master pás je zážitok. Hladký, dynamický, relaxačný, akoby ničím neobmedzený - aj keď je to technicky nedokonalé. Že je to nemoderné, prežité, to všetko vieme, ale, ako komak spomína, obrovské množstvo kvalitnej muziky, ktorú počúvame cez dátový tok má pôvod práve v tomto médiu a ani nám nenapadne si naň spomenúť, keď si to "užívame". Počuť skutočne špičkový zvuk z pásu na špičkovom zariadení nemá možnosť každý a ak to vezmeme cez (aj špičkovú) komerciu 70-80 rokov tak sa k tomu len blížime. Akoby sme porovnávali nahrávku 16/44 a 24/96 - je a nie je to to isté.
Re: JDU DO KOTOUČÁKU!
Kdysi mě taky bral reel-to-reel deck. jenže nějak nemám furt čas to dořešit a možná mi chybí i větší motivace-co na něm budu poslouchat? Neberu teď věc technickou, kterou stroje z vyšších tříd nabízejí-ještě slušné technické provedení a kus strojařiny. Kdybych měl vybrat NEJ hifi zážitek za posledních 10 let, co jsem na vlastní oči a zejména uši zažil, tak na prvním místě je bezochyby asi 4 roky zátky výstava HE v Praze, kde úplně nahoře byla prezentace těchto strojů a hlavně , ty stroje tam hrály na velmi přijatelné (cenově) sestavě. Jako bedny tamy byly použité Cantony, zesilovače Audio Analog. Pásky master... Tato expozice dostala diváckou anketu 1. místo. Když připomenu zvuk - lepší jsem v životě nikdy na ničem neslyšel, ani na reprosoustavách Dynaudio Cnsequence ve spojení s děleným emm-labs a převodníkeme Maitner.
Neskutečná porce dynamiky, ale zejména přirozenosti zvuku. Teprve po té, co jsem se sem dvakrát vrátil, jsem si uvědomil, jak ostatní expozice výstavy prostě nehrajou, snad s výjimkou Vivid Audio G1 a Audionet. Ale omezený zdroj nahrávek, matser nahrávky neskutečně drahé...
Neskutečná porce dynamiky, ale zejména přirozenosti zvuku. Teprve po té, co jsem se sem dvakrát vrátil, jsem si uvědomil, jak ostatní expozice výstavy prostě nehrajou, snad s výjimkou Vivid Audio G1 a Audionet. Ale omezený zdroj nahrávek, matser nahrávky neskutečně drahé...
Re: JDU DO KOTOUČÁKU!
Na doplnění naši malé fotogalerie přehledu uvedu reel tape deck recorder Philips N 7150 model 1981, 3 hlavy, 4 motory, 4 stopy stereo, 3 rychlosti, střízlivý japan designe řekl bych, nikoli evropská kovařina...nedávno jsem jeden resuscioval no požitek, parádička, radost veliká...vygooglujte mašinu si.
Re: JDU DO KOTOUČÁKU!
Asi mám jiné zkušenosti s HiFi videomagnetofony z hlediska záznamu "jen" zvuku. Díky tomu, že byl nf signál modulovaný vyšším kmitočtem (aby šel vůbec zaznamenat na pásek videokazety), pokud jsem soustředěně poslouchal záznam z videa, pak do něho něco jakoby lehce "pískalo". Buď ten Panasonic NV-F55 nebyl pořádně seřízený, nebo ... nevím. Osobně si raději poslechnu audio z Revoxe PR99, bez Dolby či jiných kompandérových "udělátek". Jsou velmi citlivá na snížení úrovně záznamu na pásku (stářím), pak se záznam "rozdýchá" a poslechový požitek je pryč. Profesionální zařízení používaná ve studiích byla zřejmě "jiné kafe", ale v domácích podmínkách se moc nevyskytovala. Základní šum pásu poslechu po chvíli přestane vadit - ucho ho přestane vnímat. Zato dynamika a brilance zvuku zůstává. Aspoň to říkají moje "slechy", samozřejmě, má-li někdo jinou zkušenost, tak to ctím.sekal píše:Btw, díval jsem se na parametry několika známějších typů kotouč. magnetofonů a pokud jde o odstupy S/Š, tak tedy žádná sláva. Použitelné jsou (z mého pohledu) pouze modely vybavené kompandérem DOLBY nebo lépe DBX. Čili nejlepší analog. přístroje pro nahrávání na pásek byly jednoznačně videomagnetofony (s rotujícími hlavami pro záznam zvuku), jak už jsem napsal v jiném vlákně. To byl patrně vrchol záznam. analog. techniky (zejména videorekordéry fy. Akai)..
Re: JDU DO KOTOUČÁKU!
Ten Panasonic byl testován někdy na začátku 90. let v obor. časopisu (na jméno už si přesně nevzpomenu Video + ...) a vykazoval výborné objektivní výsledky. Model NV-F55 vlastnil dlouhá léta kamarád a já jsem měl tudíž možnost si ho dostatečně odzkoušet. Žádné pískání se nekonalo. Pokud bych už tehdy neměl zakoupen kazet. magnetofon (Technics), což byl patrně můj největší úlet v HiFi , tak bych si ho také pořídil. Stál v r. 93/94 něco okolo 18000,- Kč, pokud si dobře vzpomínám. Následně jsem slyšel i nějaké modely stereofonních videomagnetofonů i od jiných firem (Akai; JVC apod.), a ty byly také výborné.
Pro mě z toho vyplývá poměrně jednoznačný závěr, který jsem zde už nastínil. Na začátku 90. let nebylo z hlediska užitné hodnoty nic lepšího než videomagnetofon se stereofonním záznamem zvuku. Kotoučáky byly drahé a kazet. magnetofony stály (všechny) principiálně za ho*no. Na konci 80. let ty kazetové střepy (CC) na západě už také prakticky nikdo nekupoval, neboť tam již probíhal boom s kompaktními disky a na nějaké tape decky a kazety kadil pes. To jen blbí Češi (vč. mě) a zbytek střední a východní Evropy ten zastaralý a ve vyspělých zemích již neprodejný šrot stále kupovali...
Pro mě z toho vyplývá poměrně jednoznačný závěr, který jsem zde už nastínil. Na začátku 90. let nebylo z hlediska užitné hodnoty nic lepšího než videomagnetofon se stereofonním záznamem zvuku. Kotoučáky byly drahé a kazet. magnetofony stály (všechny) principiálně za ho*no. Na konci 80. let ty kazetové střepy (CC) na západě už také prakticky nikdo nekupoval, neboť tam již probíhal boom s kompaktními disky a na nějaké tape decky a kazety kadil pes. To jen blbí Češi (vč. mě) a zbytek střední a východní Evropy ten zastaralý a ve vyspělých zemích již neprodejný šrot stále kupovali...
Re: JDU DO KOTOUČÁKU!
A vidíš, dodnes se plašíme po starých krásnýchstrojích. U mě to je také tak, když vidím někde nějaký top kazeťák, hned mi srdce poskočí radostí. Tady nejde o poslech, tady jde o nějakou nostalgii z krásných dob, které se už nikdy nevrátí. Dnes můžeš mít co chceš a kdy chceš, tenkrát sehnat pořádnej deck a k němu nějaký LP na nahrání a pořádno kazetu - to bylo něco! A kupodivu, RTR mě moc nebraly a neberou ani dnes, sice nesporné výhody vidím také, ale ke kazeťákům má moje srdce blíž.sekal píše:Ten Panasonic byl testován někdy na začátku 90. let v obor. časopisu (na jméno už si přesně nevzpomenu Video + ...) a vykazoval výborné objektivní výsledky. Model NV-F55 vlastnil dlouhá léta kamarád a já jsem měl tudíž možnost si ho dostatečně odzkoušet. Žádné pískání se nekonalo.
Souhlas, měl jsem ho tatky a nahrál na něj kupu LP. Pískání jsem také neslyšel. Upřímně, ale tenkrát jsem asi měl na poslcehn poněkud menší nároky, než dnes.
Pokud bych už tehdy neměl zakoupen kazet. magnetofon (Technics), což byl patrně můj největší úlet v HiFi , tak bych si ho také pořídil. Stál v r. 93/94 něco okolo 18000,- Kč, pokud si dobře vzpomínám. Následně jsem slyšel i nějaké modely stereofonních videomagnetofonů i od jiných firem (Akai; JVC apod.), a ty byly také výborné.
Pro mě z toho vyplývá poměrně jednoznačný závěr, který jsem zde už nastínil. Na začátku 90. let nebylo z hlediska užitné hodnoty nic lepšího než videomagnetofon se stereofonním záznamem zvuku. Kotoučáky byly drahé a kazet. magnetofony stály (všechny) principiálně za ho*no. Na konci 80. let ty kazetové střepy (CC) na západě už také prakticky nikdo nekupoval, neboť tam již probíhal boom s kompaktními disky a na nějaké tape decky a kazety kadil pes. To jen blbí Češi (vč. mě) a zbytek střední a východní Evropy ten zastaralý a ve vyspělých zemích již neprodejný šrot stále kupovali...
Re: JDU DO KOTOUČÁKU!
Sekal : asi si nikdy neslyšel kvalitní kazeták, poté bys hovořil jinak.
Co se týče kotouče, tak např. master pásek na 38 je prostě lahůdka -- můžeš dorazit pustím.
Co se týče kotouče, tak např. master pásek na 38 je prostě lahůdka -- můžeš dorazit pustím.
Re: JDU DO KOTOUČÁKU!
to by musel být kazetdeck Tascam (divize TEAC pro profesionální produkty) nebo Nakamichi drahouš či něco podobného za slušnej balík financí, příčku jakosti povznesly pásky v kazetách typu II., IV. a kompandéry redukce šumu dolby, dbx a high-com, to u cívkáčů - až na vzácné vyjímky - běžně nebylo, půlstopý záznam na 19.05 cm/s je ani nepotřeboval
Re: JDU DO KOTOUČÁKU!
Mám pouze nejvyšší model TEACu V-8030S a když tak vložím kazetu DENON MG-X 100 nahranou z MSFL LP, tak není co řešit.
Bohužel hodně lidí pamatuje doby kdy to měli z Tuzexu, kde až na pár vyjímek to byly plastové typy a ten zvuk také tomu odpovídal, bohužel.
Bohužel hodně lidí pamatuje doby kdy to měli z Tuzexu, kde až na pár vyjímek to byly plastové typy a ten zvuk také tomu odpovídal, bohužel.
Re: JDU DO KOTOUČÁKU!
Tuzex byl bazar světa až na nenormální černotržní ceny, nic jiného tu nebylo, z tehdejší nabídky (80.léta) obstál deck Aiwa AD-F990 nebo Technics RS-B100
či JVC TDV-711 BK, vyšší třídy výrobků by byly stejně neprodejné.
či JVC TDV-711 BK, vyšší třídy výrobků by byly stejně neprodejné.
Re: JDU DO KOTOUČÁKU!
Slyšel a svůj názor bych nezměnil. Poslech náročnějších nahrávek (zejména vážné hudby) byl na kazet. magnetofonech poměrně tristním zážitkem. Všudypřítomný výrazný šum a pokud nebyl magnetofon špičkově seřízen, tak i subj. výrazný posun v barvě zvuku záznamu, (někdy i ve stereofonním obrazu). Šum se dal potlačit aktivací Dolby kompandéru, který ale měl opět neg. vliv na záznam ve formě změny barvy zvuku. Tento jev se nedal odstranit, a proto také náročnější posluchači Dolby kompandér nepoužívali.Pytel píše:Sekal : asi si nikdy neslyšel kvalitní kazeták, poté bys hovořil jinak.
Všechny výše uvedené nectnosti, které mají principiální (fyzikální) podstatu, prakticky zcela absentovaly u videomagnetofonů se záznamem zvuku do šikmých stop. Měl jsem dostatečnou možnost si porovnat nahrávky pořízené na videomagnetofonech s originály na CD a musím konstatovat, že byly téměř bezchybné. Vezmu-li v úvahu cenu přístrojů a také ceny videokazet (vzhledem k jejich stopáži), tak je závěr jasný. Už jsem to tady psal, takže se nebudu opakovat...
Re: JDU DO KOTOUČÁKU!
to ano ale VCR byl jiná klasa (šířka pásku, stopy, rotační hlavy, rychlost...) kde je jim dneska konec ? tam kde formát Elcaset nebo DAT, v technickém muzeu nebo na smetišti dějin, no nic proti gustu že jo
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host