RI Audio PH-1 / gramofonový předzesilovač
RI Audio PH-1 / gramofonový předzesilovač
Ke gramu Mitchel Mycro s Regou RB300 a přenoskou Clearaudio Gamma "S" používám předzesilovač RI Audio PH-1. Vzhledem ke chvále Pro-ject Phono Box SE II se na vás obracím s dotazem, zda měl někdo z vás praktickou možnost zvukově porovnat tyto dva předzesilovače? Případně s prosbou, zda někdo může zapůjčit k porovnání na mém zařízení. Osobně se domnívám, že konstrukce PH-1 je na velmi solidní úrovni (diskrétní součástky, dva samostané kanály s odděleným napájením). Také dvojnásobnou cenu oproti Phono Boxu SE II nelze přehlédnout.
Nevím jak je Phono Box SE II konstruován ale doporučení výrobce ke svým špičkovým výrobkům něco napovídá (cena může být zavádějící). A zejména pak vaše reference!!
Vzhledem k potenciálu mnou používané přenosky Clearaudio Gamma "S" ve spojení s PH-1, bych očekával lepší podání a dynamiku spodního kmitočtového pásma. Vím, že zázraky se nedějí a cenová kategorie se většinou v hi-fi nedá "přeskočit", nicméně rád bych prověřil zda Phono Box SE II může být lepší. Jde mi o výraznější posun v kategorii daného zařízení. Také nevím, jestli to není ztráta času a rovnou se nezaměřit na Dynavector P-75 mkII, Primare R-20 ap.V rámci těchto úvah jsem také zaslal do Olivin Live k totálnímu uprade raménko RB300. Pak přijde na řadu pečlivé seřízení raménka s přenoskou (tady si myslím na Rowinga - tedy pokud mě neodmítne) . Pokud nenastane očekávané zlepšení, tak případně hledání lepšího předzesilovače. Děkuji za vaše tipy a názory.
p.S. omlouvám se, že příspěvek je 2 x a prosím admina o smazání předchozího. Spletl jsem jméno - myslel jsem Rowinga !!
Nevím jak je Phono Box SE II konstruován ale doporučení výrobce ke svým špičkovým výrobkům něco napovídá (cena může být zavádějící). A zejména pak vaše reference!!
Vzhledem k potenciálu mnou používané přenosky Clearaudio Gamma "S" ve spojení s PH-1, bych očekával lepší podání a dynamiku spodního kmitočtového pásma. Vím, že zázraky se nedějí a cenová kategorie se většinou v hi-fi nedá "přeskočit", nicméně rád bych prověřil zda Phono Box SE II může být lepší. Jde mi o výraznější posun v kategorii daného zařízení. Také nevím, jestli to není ztráta času a rovnou se nezaměřit na Dynavector P-75 mkII, Primare R-20 ap.V rámci těchto úvah jsem také zaslal do Olivin Live k totálnímu uprade raménko RB300. Pak přijde na řadu pečlivé seřízení raménka s přenoskou (tady si myslím na Rowinga - tedy pokud mě neodmítne) . Pokud nenastane očekávané zlepšení, tak případně hledání lepšího předzesilovače. Děkuji za vaše tipy a názory.
p.S. omlouvám se, že příspěvek je 2 x a prosím admina o smazání předchozího. Spletl jsem jméno - myslel jsem Rowinga !!
Re: RI Audio PH-1 / gramofonový předzesilovač
Ja som ho kupil povodne pre znameho a uz neopustil dom (je to ale PH-1SE). Mal som doma pozicany od Renowna (skus sa zo zapozicanim obratit na neho) predzosilovac Phono Box SE II, ale bohuzial mal som vtedy iny prenosku a uplne iny zosilovac, takze to nemozem vobec porovnat.
Re: RI Audio PH-1 / gramofonový předzesilovač
mb
jooo?.
pan král asi dělá všechno dobře.
jsi se nepochlubil, že máš ri-audio. a víš, že já mám o něj také jednu krabičku. o něco těžší.
jooo?.
pan král asi dělá všechno dobře.
jsi se nepochlubil, že máš ri-audio. a víš, že já mám o něj také jednu krabičku. o něco těžší.
Re: RI Audio PH-1 / gramofonový předzesilovač
já mám o něj také jednu krabičku. o něco těžší.
Co v ní pereš?
Co v ní pereš?
Re: RI Audio PH-1 / gramofonový předzesilovač
nevím. elektriku? peru nebo filtruju?
hlavně, že je to pozitivně slyšet.
váží totiž stejně jako pračka. ještě, že se lépe nosí.
hlavně, že je to pozitivně slyšet.
váží totiž stejně jako pračka. ještě, že se lépe nosí.
Re: RI Audio PH-1 / gramofonový předzesilovač
Spominal som ti to na vystave, asi si nejak nezachytil meno vyrobcu, pravda je ze uz to bude skoro pol roka co ho mam doma...povodne som chcel kupit iny, tento chcel kamos, ale za tych par korun mi pride ako vyborny kup, mozno nie uplne adekvatny Kuzme, ale na nazor ostatnych ja prdim, mne to "zatial" vyhovuje...lachim píše:mb
jooo?.
pan král asi dělá všechno dobře.
jsi se nepochlubil, že máš ri-audio. a víš, že já mám o něj také jednu krabičku. o něco těžší.
A samozrejme, ze viem, ze mas pracku Ri-Audio.
Vysvetlivky k "zatial"
stale cakam, co vypadne z PMA...
Re: RI Audio PH-1 / gramofonový předzesilovač
Pánové, téma je trošku jiné, prosím k věci - děkuji.
Re: RI Audio PH-1 / gramofonový předzesilovač
dynox
požádal bych o názor po sz pana renowna.
ten bude určitě vědět.
požádal bych o názor po sz pana renowna.
ten bude určitě vědět.
Re: RI Audio PH-1 / gramofonový předzesilovač
Pipísek používal spokojeně nějaký model RI-Audia kolem 20. a k němu MC za 40t. Ortofon Jubilee, také s bórovou chvějkou, jakou má Gamma. Využil symetrický vstup.
MC LO přenoska za 29t., zaslouží co nejlepší MC phono, anebo trafo jako Ortofon Verto a co nejkvalitnější MM phono.
Na tuto přenosku bych použil třídu v níž je Audio Research Phono 5. Dynavector je velmi živý až živelný. Je dobré jej nejdříve s přenoskou vyzkoušet. Dolní kmitočty nejsou všechno, to už víš...
To platí pro všechny kombinace, phono kabely nevyjímaje.
Pro levné phono je výhodnější kvalitní MM přenoska, anebo zdařilá MC s vysokým výstupem pro MM phono.
S nastavením si opravdu pohrej, nejlépe s Rowing a RB-300 na nastavuje výborně. Magnetický antiskating jako po másle monofonní deskou. Svislý přítlak lze upravit sluchem ve vymezeném rozsahu, který je u Gammy pozoruhodně široký.
Azimut se na ramínku Rega neřeší. (to je dobře)
Nullpoint zvládneš sám.
MC LO přenoska za 29t., zaslouží co nejlepší MC phono, anebo trafo jako Ortofon Verto a co nejkvalitnější MM phono.
Na tuto přenosku bych použil třídu v níž je Audio Research Phono 5. Dynavector je velmi živý až živelný. Je dobré jej nejdříve s přenoskou vyzkoušet. Dolní kmitočty nejsou všechno, to už víš...
To platí pro všechny kombinace, phono kabely nevyjímaje.
Pro levné phono je výhodnější kvalitní MM přenoska, anebo zdařilá MC s vysokým výstupem pro MM phono.
S nastavením si opravdu pohrej, nejlépe s Rowing a RB-300 na nastavuje výborně. Magnetický antiskating jako po másle monofonní deskou. Svislý přítlak lze upravit sluchem ve vymezeném rozsahu, který je u Gammy pozoruhodně široký.
Azimut se na ramínku Rega neřeší. (to je dobře)
Nullpoint zvládneš sám.
Re: RI Audio PH-1 / gramofonový předzesilovač
Ahoj, koukám, že jsi z Prostějova. Tak to s nastavením nebude problém. Jak to bude aktuální tak se mi ozvi tady přes SZ a domluvíme se.
Vezmu s sebou i phono Dynavector ať si ho můžeš poslechnout a porovnat se svým stávajícím.
S přenoskou Clearaudio Gamma S jsem se zatím nesetkal, jsem zvědav na její projev.
Vezmu s sebou i phono Dynavector ať si ho můžeš poslechnout a porovnat se svým stávajícím.
S přenoskou Clearaudio Gamma S jsem se zatím nesetkal, jsem zvědav na její projev.
Gamma S 2000
Is the next step cartridge in the Clearaudio family of MC phono cartridges. Following the Clearaudio patented TFT-technology (Tolerance Field Technology); the "Gamma S", achieves high resolution. The body is handcrafted from a solid special lead-alloy, manufacturing tolerances are less than 0.001 mm. The coil array is symmetrical to the pivot point (also a Clearaudio patent), the TRIGON PIl stylus is carried by a Clearaudio hollow-boron-tube. This material offers extremely high rigidity. The "Gamma S", is perfectly balanced - a guarantee for superior music reproduction.
Design principal Moving Coil System with 24-Carat gold wires
Housing material MgAlSi-Alloy
Total mass 12 grams
Stylus TRIGON II, diamond tip radius 5x40 µm
Cantilever Clearaudio-boron
Coil array Symmetrical to pivot point (Clearaudio-patent)
Compliance hor./vert. 15/15µ/mN
Recommended tracking force 2.2 grams (Individual)
Electrical Impedance 40 W
Channel balance <0.5 dB
Output voltage 0.6 mV (at 5 cm/sec peak)
Recommended break-in time 50 hours or more
Re: RI Audio PH-1 / gramofonový předzesilovač
to Efičák :
Proč ten minulý čas ?Pipísek používal spokojeně nějaký model RI-Audia kolem 20. a k němu MC za 40t. Ortofon Jubilee, také s bórovou chvějkou, jakou má Gamma. Využil symetrický vstup.
Re: RI Audio PH-1 / gramofonový předzesilovač
Efičák, poučen českými klasiky (...kdo chvíli stál, stojí opodál...), dobře ví co dělá.
Při Pipísově frekvenci upgradů je jím použitý čas minulý vcelku racionálním řešením .
Při Pipísově frekvenci upgradů je jím použitý čas minulý vcelku racionálním řešením .
Re: RI Audio PH-1 / gramofonový předzesilovač
Jsem rád, že jste mě jako nováčka na hi-fi fóru takto přijali. Zkušení matadoři ozřejmili teoretická pravidla, můj pokus o praktickou pomoc na seřízení byl také vyslyšen. Co si přát více Dříve jsem kolem gramofonu chodil po špičkách, jako kolem svatého grálu. Teď vidím, že je možné při kvalifikované pomoci to vzít do svých rukou.
Upravené raménko již dnes také přišlo, bohužel však zapomněli přibalit VTA adjuster. Až přijde, tak to za vaší spolupráce zkusím dořešit - děkuji všem za pomoc.
P.S.
zatím si pojedu k Peerovi poslechnout jak to má vypadat
Upravené raménko již dnes také přišlo, bohužel však zapomněli přibalit VTA adjuster. Až přijde, tak to za vaší spolupráce zkusím dořešit - děkuji všem za pomoc.
P.S.
zatím si pojedu k Peerovi poslechnout jak to má vypadat
Re: RI Audio PH-1 / gramofonový předzesilovač
Přijeď zavčasu, dokud mám doma phono od Audie. Opravdu to stojí za to...
Re: RI Audio PH-1 / gramofonový předzesilovač
Přátelé stalo se!
LP 7/4/2009 jsem na pozvání Peera navštívil jeho království. Zpočátku jsem myslel, že mě trefí šlak. Výstup do 4. patra mi dal pěkně zabrat Po nabráni druhého dechu, v zatáčce předposlední podesty schodiště však to již bylo lepší. Po zběžném přivítání začala exkurze tím, že jsem si prohlédl audio zařízení. Veškeré komponenty instalovány pěkně na ceraball podložkách, vše zapojeno pomocí důkladně vybrané kabeláže.
Co mně zaujalo na první pohled byly dvě věci. Fascinující pohled na gramo Michell, tč. modifikace Orbe, který trůní na stěnové konzole, zcela nahoře a tvoří nepochybně dominantu celé sestavy. Dále to byl int. zesilovač Vincent, pěkně "topící" v režimu A třídy a vzbuzující respekt nejen svojí velikostí. Můj zájem však byl soustředěn zejména na analog. sekci, takže jsem pokukoval po phono Audia, které velikostí tvoří "dospělý" komponent a designu není co vytknout . Při výkladu se Petr rozjel a začal ukazovat v rychlém sledu věci které souvisejí s analogovým světem (šablonu, antistat. pistoli, demagnetizítor atd.). Po delší odmlce, kterou jsem měl s oblastí Hi-Fi, jsem někdy nestíhal příval informací ani vstřebávat. Informací bylo mnoho a času málo. Takže po úvodu a rozehřátí aparatury, došlo na předvedení toho, co soustava umí. Po založení LP, které jsem si donesl, mi po prvních taktech spadla brada. Když jsem uslyšel regálovky S.F. cremona auditor, jakým způsobem dovedou prezentovat spodní pásmo, zcela jsem užasnul. I další část zvukového pásma byla brilatně rozlišena a vyrovnaná. Tóny klavíru neskutečně realistické a ty dlouhé tóny - velmi, velmi jisté (nepochybně vliv phono Audia a top třídy gramofonu s elektronickým systémem řízení otáček). Co bylo ale udivující, vykreslení velikosti "těla" nástroje - klavíru. Od takových prcků jako S.F. cremona auditor bych to nečekal. Pokud vezmu v úvahu rozmístění repro na dost úzké bázi a z hlediska akustiky zcela nesymetrické umístění (v rohu místnosti !!!), je takový výkon pozoruhodný. To ale nebylo vše. Potom Petr dal na talíř své LP - live koncert tří světových kytaristů. Po prvních tónech se jeden z interpretů pořádně opřel do strun - leknul jsem se, dynamika zvuku kytary po úhozu zcela brutální. Barva tónů nástrojů, separace rozlišení jemných zvuků na hmatníku zcela excelentní. Zřetelně bylo např. slyšet, že jeden z kytaristů se neslyší a "ulil se" (hrál nižší tóny než měl). Poslední ukázkou byla nahrávka LP Vivaldiho- čtvero ročních období. V daném případě šlo z mého pohledu o test tzv. "nadoraz". Je známo, že zvuk houslí prověří i ty nejlepší aparatury zcela nekompromisně. Díky své vysoké náročnosti na přesnou reprodukci základních a zejména vyšších harmonických kmitočtů. V tomto případě musím reprodukci s ohledem na jaký preamp a gramofon bylo hráno, udělit malé mínus ("agresivnější" střední a vyšší kmitočty). Jen pro porovnání, já jsem po přehrání špičkového CD záznamu houslového koncertu na profi aparatuře a pak u mě doma, to již nikdy nehrál
Co závěrem dodat - takto si představuji HI-Fi reprodukci zvuku v bytových podmínkách .
Petře ještě jednou děkuji za možnost Tě navštívit a zejména slyšet jak to má vypadat.
LP 7/4/2009 jsem na pozvání Peera navštívil jeho království. Zpočátku jsem myslel, že mě trefí šlak. Výstup do 4. patra mi dal pěkně zabrat Po nabráni druhého dechu, v zatáčce předposlední podesty schodiště však to již bylo lepší. Po zběžném přivítání začala exkurze tím, že jsem si prohlédl audio zařízení. Veškeré komponenty instalovány pěkně na ceraball podložkách, vše zapojeno pomocí důkladně vybrané kabeláže.
Co mně zaujalo na první pohled byly dvě věci. Fascinující pohled na gramo Michell, tč. modifikace Orbe, který trůní na stěnové konzole, zcela nahoře a tvoří nepochybně dominantu celé sestavy. Dále to byl int. zesilovač Vincent, pěkně "topící" v režimu A třídy a vzbuzující respekt nejen svojí velikostí. Můj zájem však byl soustředěn zejména na analog. sekci, takže jsem pokukoval po phono Audia, které velikostí tvoří "dospělý" komponent a designu není co vytknout . Při výkladu se Petr rozjel a začal ukazovat v rychlém sledu věci které souvisejí s analogovým světem (šablonu, antistat. pistoli, demagnetizítor atd.). Po delší odmlce, kterou jsem měl s oblastí Hi-Fi, jsem někdy nestíhal příval informací ani vstřebávat. Informací bylo mnoho a času málo. Takže po úvodu a rozehřátí aparatury, došlo na předvedení toho, co soustava umí. Po založení LP, které jsem si donesl, mi po prvních taktech spadla brada. Když jsem uslyšel regálovky S.F. cremona auditor, jakým způsobem dovedou prezentovat spodní pásmo, zcela jsem užasnul. I další část zvukového pásma byla brilatně rozlišena a vyrovnaná. Tóny klavíru neskutečně realistické a ty dlouhé tóny - velmi, velmi jisté (nepochybně vliv phono Audia a top třídy gramofonu s elektronickým systémem řízení otáček). Co bylo ale udivující, vykreslení velikosti "těla" nástroje - klavíru. Od takových prcků jako S.F. cremona auditor bych to nečekal. Pokud vezmu v úvahu rozmístění repro na dost úzké bázi a z hlediska akustiky zcela nesymetrické umístění (v rohu místnosti !!!), je takový výkon pozoruhodný. To ale nebylo vše. Potom Petr dal na talíř své LP - live koncert tří světových kytaristů. Po prvních tónech se jeden z interpretů pořádně opřel do strun - leknul jsem se, dynamika zvuku kytary po úhozu zcela brutální. Barva tónů nástrojů, separace rozlišení jemných zvuků na hmatníku zcela excelentní. Zřetelně bylo např. slyšet, že jeden z kytaristů se neslyší a "ulil se" (hrál nižší tóny než měl). Poslední ukázkou byla nahrávka LP Vivaldiho- čtvero ročních období. V daném případě šlo z mého pohledu o test tzv. "nadoraz". Je známo, že zvuk houslí prověří i ty nejlepší aparatury zcela nekompromisně. Díky své vysoké náročnosti na přesnou reprodukci základních a zejména vyšších harmonických kmitočtů. V tomto případě musím reprodukci s ohledem na jaký preamp a gramofon bylo hráno, udělit malé mínus ("agresivnější" střední a vyšší kmitočty). Jen pro porovnání, já jsem po přehrání špičkového CD záznamu houslového koncertu na profi aparatuře a pak u mě doma, to již nikdy nehrál
Co závěrem dodat - takto si představuji HI-Fi reprodukci zvuku v bytových podmínkách .
Petře ještě jednou děkuji za možnost Tě navštívit a zejména slyšet jak to má vypadat.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host