Tesla NC500 - resuscitace

Především gramofony, přenosky, raménka, ale i magnetofony atd.
Uživatelský avatar
LPS11
Příspěvky: 19
Registrován: 31 bře 2013 15:48
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesla NC500 - resuscitace

Příspěvek od LPS11 »

Ahoj,
nedavno jsem resil neco podobneho, kdy mne pri mazani gramce omylem zatekl do toho pistku olej. Taky mne zacalo raminko s prenosko padat casem az skoro volnym padem. Bylo potreba to cele rozebrat, vycistit a namazat specialnim olejem. Je tam segrovka, pruzinka a na konci maticka. Zhruba ve stredu pruzinky je takova planzeta a pruzinka kde jakoby tlaci a tahne. Zkus nejdrive zvetsit tah pritazenim te maticky, pripadne v te planzete protocit pruzinku vice ke zvedani. Tudiz ji dostanes vice z rovnovahy a zvetsis jeji pritlacnou silu na pokles. Kdyby jsi potreboval, dam Ti kontakt na jednoho obetaveho pana a onen mazaci tuk by Ti asi zaslal treba i postou.

LPS

rrart
Příspěvky: 47
Registrován: 28 říj 2013 20:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesla NC500 - resuscitace

Příspěvek od rrart »

Vymenil som prenosku v NC500 povodnu Tesla VM... za Ortofon OM 5E, nastavil som zavazie na hodnotu 17,5mN. V ktorej zarazke ma byt silon so zavazim(antiskating)?
Dakujem za odpoved.

rrart
Příspěvky: 47
Registrován: 28 říj 2013 20:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesla NC500 - resuscitace

Příspěvek od rrart »

Teraz ho mam 2hom zapichu lenze pri volnom polozeni ramienka mi ho taha smerom vonku od stredu platne, nezostane v takej polohe ako ked ho pustim dole.

Uživatelský avatar
Prospero
Příspěvky: 2073
Registrován: 08 led 2012 17:12
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Tesla NC500 - resuscitace

Příspěvek od Prospero »

Zkontroluj jeste pro jistotu polohu te „sibenice“. Nemas ji moc „vytocenou“?

Jinak na treti strance vlevo dole to mas cerne na bilem…..
http://www.radiojournal.cz/schemata/NC500nav.pdf

(prostredni „zápich“…. :lol: )

rrart
Příspěvky: 47
Registrován: 28 říj 2013 20:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesla NC500 - resuscitace

Příspěvek od rrart »

Sibenicu som skusil natocit viac k ramenu ale ziadny efekt, je to to iste.

Pilotek
Příspěvky: 36
Registrován: 25 úno 2010 10:09
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesla NC500 - resuscitace

Příspěvek od Pilotek »

veď to máš dobre. Antiskating musí vždy ťahať ramienko smerom od stredu platne von. Nastav druhý, alebo tretí zárez od osi otáčania.
Rameno musí ostať plávať vo vyváženej polohe, len keď je antiskating -silón odpojený.
Pilotek

TRANSIWATT
Příspěvky: 468
Registrován: 27 lis 2013 17:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesla NC500 - resuscitace

Příspěvek od TRANSIWATT »

LUPANCE PŘI VYPÍNÁNÍ MOTORKU NA 230V ac.
Přemostit kontakt vypinače kondem 47 až 100nF na napětí min 600V (při spínání a vypínání vznikají indukční špičky, tak proto na 600V)
Tohle řešení jsem viděl na více továrních gramofonech. Lupance to ztlumí spolehlivě. Na jednom gramci "nefungoval vypínač" - nešel vypnout . Zjistil jsem, že to bylo průrazem spomínaného kondu, byl pouze na napětí 230V .

Uživatelský avatar
jirka28
Příspěvky: 157
Registrován: 14 dub 2016 06:28
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Tesla NC500 - resuscitace

Příspěvek od jirka28 »

Zdravím všechny, chystám se na předrátování ramínka u NC 500 a obracím se na vás s dotazem kam připojit zemnící drátek. U přenosky jsou čtyři drátky, na druhém konci už pět ale není vidět, kde je ten kostřící kablík připojený. Děkuji vám

Renown
Příspěvky: 2319
Registrován: 18 dub 2008 10:22
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Tesla NC500 - resuscitace

Příspěvek od Renown »

Na trubku ramene

enaxy
Příspěvky: 28
Registrován: 23 úno 2016 10:42
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesla NC500 - resuscitace

Příspěvek od enaxy »

a nemá tam byť náhodou 6 káblikov? 4 sú na signál prenosky, 1 kostra ramienka /rúrka / a 1 kostra telesa / základne / ramienka.

Uživatelský avatar
jirka28
Příspěvky: 157
Registrován: 14 dub 2016 06:28
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Tesla NC500 - resuscitace

Příspěvek od jirka28 »

ano, uvnitř jich je skutečně šest, čtyři od přenosky, jeden z ramínka a jeden z držáku ramínka. Po vyndání 5ti kolíku to bylo hezky vidět, zbytečně jsem plašil dopředu když jsem zepředu neviděl, kde je připájené kostření ramínka. Ramínko je předrátkováno, kostřící drátky jsem ponechal původní a zvuk se až neuvěřitelně pročistil i na původní VM2103. Odpoledne chci koupit M2 RED, už se ne ní moc těším. Děkuji Vám za pomoc a hezký den.

Renown
Příspěvky: 2319
Registrován: 18 dub 2008 10:22
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Tesla NC500 - resuscitace

Příspěvek od Renown »

pokud to má safírové ložiska, které izolují trubku ramene od základny ramene, tak je jich opravdu šest jak píše enaxy. Pět jich vede z trubky a ten šestý je vidět zespodu základny ramene. Pokud to má kovové ložiska, tak je jich pouze pět.

Uživatelský avatar
jirka28
Příspěvky: 157
Registrován: 14 dub 2016 06:28
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Tesla NC500 - resuscitace

Příspěvek od jirka28 »

Operace oživení NC500 proběhla nadmíru úspěšně, s M2 RED hraje až nepředstavitelně oproti původnímu stavu. Jen se mi povedlo manipulací s ramínkem vylít tlumící olej zvedáčku. Zde na fóru jsem dohledal že se používá Lukosan M20, nevíte kde by se dalo koupit menší balení než 1kg? Tipuji že do pístku stačí 1-2g. A ještě dotaz, dává se do dutinky s pružinkou nebo jen po obvodu pístku? Děkuji Vám za tip.

Renown
Příspěvky: 2319
Registrován: 18 dub 2008 10:22
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Tesla NC500 - resuscitace

Příspěvek od Renown »

napiš mi adresu do SZ, pošlu Ti to

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host