VINYL vs. CD
Re: VINYL vs. CD
Musim sa priznať , že keď čítam tvoje príspevky, tak vždy rozmýšľam, či som za ten necelý rok čo som mimo ČR zabudol hovoriť a čitať v českom jazyku.
search.php?author_id=20898&sr=posts
search.php?author_id=20898&sr=posts
Re: VINYL vs. CD
ja jsem chudej , nemam momentalne na to zivit sekretářku aby to po mne tlumočila do jazykove korektních pismenek, ja jsem vyrost na ulicích.
nicmene prelozim, mysleno bylo "old new stock"= stare nepouzite nove fabricky zabalene zasoby,
ja ale po slovensky rozumim , me se to hrozne libi
nicmene prelozim, mysleno bylo "old new stock"= stare nepouzite nove fabricky zabalene zasoby,
ja ale po slovensky rozumim , me se to hrozne libi
Re: VINYL vs. CD
mk21210 sou super to sou tanky mezi gramofonama jedem mam přes 30 let nekdy to zapomenu vypnout a toci se to třeba mesic když odjedu a porad to funguje jako první den, akorát ty nozky to casem ztvrdne a tolik to neperuje jako za mlada ale moje pero taky uz neperuje jako za mlada....fox píše:Určitě to je dobrý gramofon. Letos jsem ho viděl v ukončené aukci na ebay za necelých 400 Euro.PMA píše:Foxi, přímé srovnání Technics SL1200 MK2 (koupený nový, ne 2nd hand, takže cena kolem 15 000) a Tesly NC4XY mám, a Technics je výrazně lepší gramofon. To platí i při srovnání s jinými zde oblíbenými levnějšími značkami.
Investovat ale do gramofonu pouze 5000 ? To nemá smysl.
Re: VINYL vs. CD
ja se pohybuji mezi tima magorama na vinylki desitky let každý bloboli svoje každý ma sve osobní zkusenosti, znam i ty stary dedky co vyrustaly v 1950s na buddy holly etc porad dokola to samy, v jednom se ale vsicni vicemene shodnou vcetne mne , ze pokud se jedna o album z ery vinylu /cca do1990/ ma to puvodni vinyl vydani sve kouzlo které proste jakekoliv jiné vydani at na vinyl/cd/ iTunes... bla bla z mladsi doby nenahradi /nemluvim o zvukove kvalite nahrávky jako takove/ proste to kouzlo u mladších vydani tam není, puvodni desky mají jednoduse dusi/charakter obdobne jako stare knihy, plakaty apod.zero píše:Řekl bych, že "papiňák1" už se dávno rozhodl (položil otázku v únoru 2011)![]()
Vinyl prostě hraje jinak než CD. Vždycky mi přišlo, že poslouchat gramo je jako jízda po skluzavce. Ale poslech CD se mi ve většině případů jevil jako jízda holou prdelí po schodech.
Na nárustu prodejů LP je vidět, že spousta lidí neřeší technické parametry nosičů (CD versus LP), ale že hledají hlavně pohodu a radost. Podle mě to nacházejí spíš právě u LP ... Určitě to není kvůli tomu, že "baví mě ten rituál, jak položím desku na talíř", stejně tak by mohli říct "baví mě ten rituál, když položím CD do šuplíku přehrávače". Tím to nebude. Vždycky si při tý příležitosti vzpomenu na dadaftova slova "TEKUTÝ ZVUK". Přes všechna technická omezení a nevýhody je pro mě synonymem "tekutýho zvuku" právě poslech gramodesek.
Pravdou je, že kdo hledá, tak najde pohodu i u formátu CD.
vinyl boom pokracuje a co je na vzestupu jsou ty reprodukce starych gramofonu 50s/50s repliky takove ty kufrikove barevne nebo jako stolek na nozkach s reproduktorem vepředu po tom teenagers dneska silej a tecou z toho tydlety pastiky priklad
https://www.google.cz/search?q=crosley+ ... d=0CDUQsAQ
- davidhighend
- Příspěvky: 775
- Registrován: 17 dub 2008 21:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: VINYL vs. CD
Docela zajímavý článek cd vs vinyl
http://www.laweekly.com/music/why-cds-m ... ign=buffer
http://www.laweekly.com/music/why-cds-m ... ign=buffer
Re: VINYL vs. CD
Zajímavý článek , díky za odkaz. S tímto souhlasím : "Some people like marmalade and some people like mustard. If people like to listen to vinyl, do so, enjoy life. But don't say that the sound is better."
Re: VINYL vs. CD
Pytel píše: . . . S tímto souhlasím : "Some people like marmalade and some people like mustard. If people like to listen to vinyl, do so, enjoy life. But don't say that the sound is better."


Re: VINYL vs. CD
dík za ten článok
velmi dobré
Whether it's analog tape versus digital recordings, or vinyl versus CDs, objective quality is not the conversation: It's about which one the artist and listener prefer.



velmi dobré
Whether it's analog tape versus digital recordings, or vinyl versus CDs, objective quality is not the conversation: It's about which one the artist and listener prefer.

Re: VINYL vs. CD
Pytel, řekni to česky: někdo holky jinej vdolky...
Re: VINYL vs. CD
Někdo tady psal, že digitální signál je složen ze schodů, kdežto analog je hladký. Nezlobte se na mě, ale tohle může napsat jen někdo, kdo o systému CD neví vůbec nic. Pokud někdo znáte zvukové editory, jako je třeba Adobe Audition a otevřete si v něm digitálně ripovaný obsah CD, uvidíte perfektně hladký signál. Žádné schody. (Tedy po pravdě řečeno ty schody tam trochu jsou, ale u hlubokých tónů, které jsou cca přes 85 dB pod úrovní signálu, to jest tam, kde se každý analog už minimálně třicetinásobně topí v šumu a hluku drážky). Stačí na výstup CD přehrávače přidat analogový šum o úrovni cca -80 dB a "schody" zcela zmizí, utopeny v podstatně větším přidaném šumu a pořád je ten šum mnohonásobně nižší než u nejlepších vinylů. Když se podíváte na průběhy signálu, zobrazené v Adobe Audion, uvidíte, že jsou spojeny hladkou křivkou, která přesně protíná nasamplované hodnoty. Ta křivka, ten hladký průběh signálu, je tam proto, že přehrávač má omezený kmitočtový rozsah na cca 20 kHz a pokud by na výstupu byly schody, musel by jít třeba až k megahertzu. D/A převodník je konstruován tak, že na výstup posílá křivku, jejíž průběh je poplatný kmitočtovému rozsahu, danému rychlostí vzorkování, čili rychlost změny výstupního signálu je omezena a nemůže tedy být schodovitá na časové úrovni vzorkovacího kmitočtu. Tím se dosáhne perfektně hladká křivka. Ano, pokud bychom zvýšili vzorkovací kmitočet na dvojnásobek, pak se kmitočtový rozsah zvýší a schody by začínaly být patrné, jenže nezapomínejme na to, že také máme dvakrát více nasamplovaných hodnot, takže větší rychlost změny výsledného průběhu je tak dohnána větším počtem vzorků. Výsledek je opět zcela hladká křivka. Takže představa, že digitální výstup má "zubaté" či "schodovité" výstupní signály je zcela mimo mísu. Signály jsou hladké a jen u hlubších velmi slabých tónů bychom našli nepatrné schody, dané už malým počtem bitů u velmi slabých signálů. Jenže tyto schody jsou daleko, daleko pod úrovní šumu a hluku z analogu. Navíc se dají ještě velmi dobře eliminovat technologií SBM (super bit mapping http://pdf.textfiles.com/manuals/STARIN ... apping.pdf), která sice zvýší trochu šum v oblasti nad 10 kHz, ale zase podstatně vyrovná minimální chyby průběhu signálu u nízkých kmitočtů. V materiálu Sony uvidíte na grafech ty "schody", ale uvědomte si, že je to při velice nízkých úrovních signálu, cca třicetkrát až stokrát nižších, než je šum vinylu. Krásné je, jak SBM dokáže i tyto schůdečky, které ani nelze slyšet, srovnat. A zvýšený šum nad 10 kHz by se dal snížit použitím deemfáze, což CD umožňují, ale skoro se to nepoužívá, protože ten šum je pořád nepatrný.
Představa schodovitého signálu u CD přehrávačů psychologicky kazí dojem ze zvuku CD a je bohužel audiofily, kteří neznají technické principy digitálních přehrávačů, neustále rozšiřována. Kdyby se podívali na výstup CD přehrávače osciloskopem, žádné schody by nenašli. Viděli by přesně to, co zobrazuje Adobe Audition.
Ano, souhlasím s tím, že CD velmi často hraje hůř. Ale to není dáno možnostmi či principem CD, ale špatným masteringem. Drtivá většina populární hudby, vydávané zhruba od roku 2000 na CD, má silně sníženou dynamiku kvůli fenoménu Loudness War. Pokud je CD nahráno pečlivě skutečným mistrem zvuku, strčí do kapsy každý vinyl. Jenže z CD se stalo levné konzumní zboží, vyráběné odfláknutě anebo v drtivé většině záměrně špatně, aby mělo srovnanou úroveň a hrálo co nejhlasitěji. Tohle udělat u vinylu, nevejde se mu na jednu stranu ani deset minut. Naopak vinyly se vyrábí pečlivě, před desítkami let ani SW kompresory, nyní tak na CD oblíbené, nebyly. Věnuje se hodně kvalitě obalů, prostě vinyl je skutečný klenot, kdežto CD je už nyní levné konzumní zboží v plastovém obalu. Kdo by mu věnoval péči? Dá se bez ztráty kvality kopírovat či stahovat... Jo, kdyby se mu věnovala péče jako vinylu, dávalo se do větších, krásně provedených obalů, pak by si ho milovníci zvuku kupovali, protože zvuk sice zkopírují, ale obal už ne.
Já mám například Dark Side of the Moon od MFSL na vinylu, koupil jsem ho velmi levně, protože neměl originální obal a velmi mě to teď mrzí. Hraje nádherně, subjektivně skoro jak CD, ale ten obal mi silně chybí. Jo, mám Ortofon 2M Black, hlavně kvůli šetření desek, má Shibata hrot a 15 mN přítlačnou sílu.
Tak jsem si aspoň pořídil tuto desku na šestidiskové edici od Immersion za 3000 Kč...
Představa schodovitého signálu u CD přehrávačů psychologicky kazí dojem ze zvuku CD a je bohužel audiofily, kteří neznají technické principy digitálních přehrávačů, neustále rozšiřována. Kdyby se podívali na výstup CD přehrávače osciloskopem, žádné schody by nenašli. Viděli by přesně to, co zobrazuje Adobe Audition.
Ano, souhlasím s tím, že CD velmi často hraje hůř. Ale to není dáno možnostmi či principem CD, ale špatným masteringem. Drtivá většina populární hudby, vydávané zhruba od roku 2000 na CD, má silně sníženou dynamiku kvůli fenoménu Loudness War. Pokud je CD nahráno pečlivě skutečným mistrem zvuku, strčí do kapsy každý vinyl. Jenže z CD se stalo levné konzumní zboží, vyráběné odfláknutě anebo v drtivé většině záměrně špatně, aby mělo srovnanou úroveň a hrálo co nejhlasitěji. Tohle udělat u vinylu, nevejde se mu na jednu stranu ani deset minut. Naopak vinyly se vyrábí pečlivě, před desítkami let ani SW kompresory, nyní tak na CD oblíbené, nebyly. Věnuje se hodně kvalitě obalů, prostě vinyl je skutečný klenot, kdežto CD je už nyní levné konzumní zboží v plastovém obalu. Kdo by mu věnoval péči? Dá se bez ztráty kvality kopírovat či stahovat... Jo, kdyby se mu věnovala péče jako vinylu, dávalo se do větších, krásně provedených obalů, pak by si ho milovníci zvuku kupovali, protože zvuk sice zkopírují, ale obal už ne.
Já mám například Dark Side of the Moon od MFSL na vinylu, koupil jsem ho velmi levně, protože neměl originální obal a velmi mě to teď mrzí. Hraje nádherně, subjektivně skoro jak CD, ale ten obal mi silně chybí. Jo, mám Ortofon 2M Black, hlavně kvůli šetření desek, má Shibata hrot a 15 mN přítlačnou sílu.
Tak jsem si aspoň pořídil tuto desku na šestidiskové edici od Immersion za 3000 Kč...
Re: VINYL vs. CD
Skvělé napsáno, naprostá pravda 

Re: VINYL vs. CD
Vcelku napsáno dobře, až na pár maličkostí . . . Některá CD jsem koupil právě (a jenom) kvůli jejich nádhernému obaluMikrob píše: . . . Věnuje se hodně kvalitě obalů, prostě vinyl je skutečný klenot, kdežto CD je už nyní levné konzumní zboží v plastovém obalu. Kdo by mu věnoval péči? . . . Jo, kdyby se mu věnovala péče jako vinylu, dávalo se do větších, krásně provedených obalů, pak by si ho milovníci zvuku kupovali, protože zvuk sice zkopírují, ale obal už ne....

Re: VINYL vs. CD
Jen pro upřesnění, Okno mé lásky z alba Ulice (Olympic) z r. 1992 má hodnotu dr 13.
Na vydání 2007 má dr 7
Podařilo se mi celou trilogii z r. 1992 na CD sehnat , je to bomba
Na vydání 2007 má dr 7

Podařilo se mi celou trilogii z r. 1992 na CD sehnat , je to bomba

Re: VINYL vs. CD
Trilogie OLYMPIC je poslouchatelná buď na prvních CD vydáních, nebo také na současných Hi-Res remasterech, které jsou zvukově špičkové. Jakákoli jiná CD verze je tragédie, vyzkoušel jsem postupně všechny.
- PavelDosko
- Příspěvky: 1712
- Registrován: 08 úno 2011 13:06
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: VINYL vs. CD
tento boj jsem doma nedokazal rozlousknout a tak jsem zrusil LP i CD
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host