ZVUK CD NA KOTOUČÁKU
ZVUK CD NA KOTOUČÁKU
Peer se ptal, jestli jsem zkoučel nahrávat z CD na kotoučák. Dnes jsem nahrál japonské CD Yes- Close To The Edge. Na Pioneeru RT-707 jsem nadstavil bias a EQ na LH, vložil nový pásek Maxell UD a nahrával na 19. Zvuk je podobný LP /také Japan/. Šum pásku nevadí, protože japonské CD šumí také. Myslel jsem si, že je to blbost nahrávat digital na analogový pásek, ale zdá se, že to může být zajímavé.
Re: ZVUK CD NA KOTOUČÁKU
Já to slyšel, myslím tento názor, z více stran. Tak mě to zajímalo, jestli to tam slyšíš také...
Dík za odpověď...
Dík za odpověď...
Re: ZVUK CD NA KOTOUČÁKU
Důvodem zvýšené líbivosti ("muzikálnosti", apod. přívlastky) je přidané harmonické zkreslení, je to podobný sluchový efekt jako u elektronek. U někoho to "přibarvení" funguje emočně pozitivně.
Re: ZVUK CD NA KOTOUČÁKU
Sice to asi není pravý highend, ale díky měkčímu zvuku kazet vždy velmi rád zapnu po čase tape deck a s nostalgií vzpomenu na "staré" nahrávky z mládí. A nějaké prokopírování záznamu díky namotání pásku na sebe na tom nic nekazí. Podobně dobře zní i 6hlavé video Mitsubishi HS-M58 ve stereo stopách. Když ještě nebyly vypalovačky CD, tak jsem na VHSky nahrál několik CD, skladby se pak oddělily indexy. To byly krásně časy, mechanika, pohyb pásku, atd.
Re: ZVUK CD NA KOTOUČÁKU
Hlavně, že se to líbí. O tom to je.
Re: ZVUK CD NA KOTOUČÁKU
Také si nahrávám oblíbené věci na kotoučák rychlost 19 a DBX , mohu jen potvrdit, pro mne lahodný analogový zvuk. To samé na kazety metal, nahraji CD a hraje to nádherně --emočně pozitivně-- analogově.
A vtom je ta krása analogu.Mohou to potvrdit i někteří s tohoto fora co byly u mě na návštěvě.
A vtom je ta krása analogu.Mohou to potvrdit i někteří s tohoto fora co byly u mě na návštěvě.
-
- Příspěvky: 21
- Registrován: 22 úno 2009 11:48
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZVUK CD NA KOTOUČÁKU
Ja pridam trohu neni to na magnetak ale kdyz pride na poslech LP nejaky muj kamarad a lp semu libi tak mu ho hned vypalim na cd. A jeho nazor pri poslechu na svem cd prehravaci je pry uzasny. (udela mito velkou radost).g]http://img7.imgup.eu/img_2176.tmb.png[/img][/url]
Re: ZVUK CD NA KOTOUČÁKU
Taky jsem si chtěl vypálit pár LP na CD, ale chci zachovat maximální kvalitu, proto připadá nahrávání jen z mého gramofonu. Protože v tom nejsem zběhlý, poraď jak to udělat. Díky.
Re: ZVUK CD NA KOTOUČÁKU
sežeň si nějaký program, který umí pracovat v 32-bit dynamickém rozlišení. za sebe můžu doporučit Adobe Audition 1.5 - uživatelsky přívětivý, ne moc drahý, přehledný.
nahrávání funguje úplně stejně, jako bys nahrával na kazeťák - zmáčkneš Record a jede to. hlasitost nastav tak, aby ti to ani v nejryčnějších pasážích na levelmetru (vidíš ho na monitoru) nelezlo do červených hodnot.
pak je důležité zachovat tuhle výhodu většího dynamického rozlišení 32-bit PCM při převodu na klasický CD formát. můžeš to vypalovat přímo z tohohle programu nebo to můžeš uložit v 44.1/16.
důležité je v Options/Settings... na záložce Data zatrhnout

a

tohle je doporučené nastavení a je to vychytané.
díky tomuhle získáš de facto dynamické rozlišení v kvalitě DVD-A (24-bit) na klasickém cdčku. takže to při nahrávání nehoň do červených čísel - i kdybys měl maxima na -10dB, tak furt máš rezervu odstupu signálu od šumu jako prase.
takže zbytek bude záležet na kvalitě gramce a nosiče.
no - dobrá zvukovka taky není na škodu.
myslím, že budeš čubrnět - když to vypálíš, bude to hrát o dost líp než většina cedel z obchodu.
p.s. kdybys měl nějakou moc jetou nesehnatelnou desku, kterou bys chtěl zachránit, dá se v tomhle programu nahrávka docela vyčistit pomocí filtru Noise Reduction - v podstatě vybereš krátký úsek obsahující jen nežádoucí zvuk (praskání atd. - třeba v pauze mezi písničkama) a program ti přesně tohle odfiltruje i z nahrávek.
atd.
nahrávání funguje úplně stejně, jako bys nahrával na kazeťák - zmáčkneš Record a jede to. hlasitost nastav tak, aby ti to ani v nejryčnějších pasážích na levelmetru (vidíš ho na monitoru) nelezlo do červených hodnot.
pak je důležité zachovat tuhle výhodu většího dynamického rozlišení 32-bit PCM při převodu na klasický CD formát. můžeš to vypalovat přímo z tohohle programu nebo to můžeš uložit v 44.1/16.
důležité je v Options/Settings... na záložce Data zatrhnout

a

tohle je doporučené nastavení a je to vychytané.
díky tomuhle získáš de facto dynamické rozlišení v kvalitě DVD-A (24-bit) na klasickém cdčku. takže to při nahrávání nehoň do červených čísel - i kdybys měl maxima na -10dB, tak furt máš rezervu odstupu signálu od šumu jako prase.
takže zbytek bude záležet na kvalitě gramce a nosiče.
no - dobrá zvukovka taky není na škodu.
myslím, že budeš čubrnět - když to vypálíš, bude to hrát o dost líp než většina cedel z obchodu.
p.s. kdybys měl nějakou moc jetou nesehnatelnou desku, kterou bys chtěl zachránit, dá se v tomhle programu nahrávka docela vyčistit pomocí filtru Noise Reduction - v podstatě vybereš krátký úsek obsahující jen nežádoucí zvuk (praskání atd. - třeba v pauze mezi písničkama) a program ti přesně tohle odfiltruje i z nahrávek.
atd.
Re: ZVUK CD NA KOTOUČÁKU
Děkuji
Re: ZVUK CD NA KOTOUČÁKU
rádo se stalo.
ještě snad doplním pár věcí.
je důležité, aby ten program uměl pracovat v 32-bitovém rozlišení. 24-bit nestačí. ta bitová "hloubka" znamená kolik různých úrovní hlasitosti je možno rozlišit. 16-bit sampl může mít 65.536 možných úrovní hlasitosti, 24-bit sampl 16.777.216 možných úrovní hlasitosti atd.
nebo jinak

víc bitů = větší dyn. rozlišení.
větší dyn. rozlišení = lepší úroveň zaznamenání všech těch audiofilských libůstek - odrazů od stěn nahrávacího prostoru, vrzání židlí v orchestřišti... - o zvuku nástrojů nemluvě.
zdálo by se, že 32-bit rozsah (tj. až 192dB) je nesmyslný, vždyť max. slyšitelný je 130dB (a kdo tomu věří, ať tam běží), ale vtip je v tom, že u špiček je dobré si nechat rezervu (a zamezit tak případnému clippingu - no fuj!), a že při převodu na 16-bit zase hodně tratíme, neboli abychom při tomto přechodu nezkreslovali, musíme používat dithering, tj. přidávat maličko šumu, neboli tlačit z druhé strany.
takže pokud nahrávám a vím, že konečný výstup bude v 16-bit rozlišení a zároveň chci mít i u špiček dostatečnou rezervu bránící clippingu, je 32-bit nahrávání minimum přijatelného.
tak nevím, jestli jsem to teď ještě víc nezamotal.
už mlčím.
ještě snad doplním pár věcí.
je důležité, aby ten program uměl pracovat v 32-bitovém rozlišení. 24-bit nestačí. ta bitová "hloubka" znamená kolik různých úrovní hlasitosti je možno rozlišit. 16-bit sampl může mít 65.536 možných úrovní hlasitosti, 24-bit sampl 16.777.216 možných úrovní hlasitosti atd.
nebo jinak

víc bitů = větší dyn. rozlišení.
větší dyn. rozlišení = lepší úroveň zaznamenání všech těch audiofilských libůstek - odrazů od stěn nahrávacího prostoru, vrzání židlí v orchestřišti... - o zvuku nástrojů nemluvě.

zdálo by se, že 32-bit rozsah (tj. až 192dB) je nesmyslný, vždyť max. slyšitelný je 130dB (a kdo tomu věří, ať tam běží), ale vtip je v tom, že u špiček je dobré si nechat rezervu (a zamezit tak případnému clippingu - no fuj!), a že při převodu na 16-bit zase hodně tratíme, neboli abychom při tomto přechodu nezkreslovali, musíme používat dithering, tj. přidávat maličko šumu, neboli tlačit z druhé strany.
takže pokud nahrávám a vím, že konečný výstup bude v 16-bit rozlišení a zároveň chci mít i u špiček dostatečnou rezervu bránící clippingu, je 32-bit nahrávání minimum přijatelného.
tak nevím, jestli jsem to teď ještě víc nezamotal.
už mlčím.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host