Soft player cPlay - the open source high-end audio player
Re: Soft player cPlay - the open source high-end audio player
ale dyť jo. to mě může dycky vytočit, co si o mě někteří myslí: jak říkám, normálně žádné úpravy nepoužívám. jen když dělám mixy z elektronické hudby potřebuju někdy srovnat hlasitosti a tak.
- Mark Levinson
- Příspěvky: 1361
- Registrován: 17 dub 2008 20:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Soft player cPlay - the open source high-end audio player
Brrrr, když slyším "Normalizace", naskočí mi husí kůže.
Ještě, že je ta doba pryč
.
Ještě, že je ta doba pryč

Re: Soft player cPlay - the open source high-end audio player
Já se taky stebou Dadafte nechci hádat, ale některé věci mne prostě kroutí a bolí a nedá mi to
.
Nevím, co ukazuje Audition či co jsi v něm dělal (vidím tam něco o replay gain), ale v 16 bitech je hodnota 0 db vyjádřena číslem 65535 a vyšší číslo, tj. + x.xx dB, tam být nikdy nemůže. To prostě fakt nejde.
Jedno vysvětlení se ale nabízí - mezi hifisty je rozšířen názor, že když je něco "tišší", tak je to "kvalitnější"
Ale vono je to podle mne naopak. Alesko, máš 12. lež o audiu.
Pokud je to jinak, rád si to nechám vysvětlit a změním názor.

Nevím, co ukazuje Audition či co jsi v něm dělal (vidím tam něco o replay gain), ale v 16 bitech je hodnota 0 db vyjádřena číslem 65535 a vyšší číslo, tj. + x.xx dB, tam být nikdy nemůže. To prostě fakt nejde.
To jsem taky nepochopil, proč na některých nahrávkách je špička tak nízko. Vždyť se tím snižuje zbytečně rozlišení, klesá odstup s/š, klesá dynamika, atd. Místo 16 bitů se používá jen 15.dadaft píše:tak bys snad ještě mohl vysvětlit, proč normalizace běžně dosahuje hodnot -5 až -8 dB, tj. že se vůbec nezesiluje, ale naopak tvrdě zeslabuje.
Jedno vysvětlení se ale nabízí - mezi hifisty je rozšířen názor, že když je něco "tišší", tak je to "kvalitnější"


Pokud je to jinak, rád si to nechám vysvětlit a změním názor.
Re: Soft player cPlay - the open source high-end audio player
podle mě odpověď zní: clipping.
když se podíváš na tenhle obrázek:

tak ty tři hodnoty levého kanálu, které leží přímo na 0dB, by byly v Auditionu označeny jako (možný, pravděpodobný) clip - zdroj možného vysokého zkreslení, a celá normalizace by byla snížena tak, aby to mohlo mít plynulý průběh jako v pravém kanále. když pak uděláš Restore Clip, je ten průběh automaticky přepočítám na "plynulý", který se jen v jediném místě dotýká hranice 0dB.
možná je to s tou normalizací tak jak říkáš, ale v tom případě je u spousty nahrávek použita ne normalizace, ale hard limiting, který právě způsobuje ony "rovné čáry" na hranici 0dB.
a proto pak jde normalizace tak dolů bych řekl.
když se podíváš na tenhle obrázek:

tak ty tři hodnoty levého kanálu, které leží přímo na 0dB, by byly v Auditionu označeny jako (možný, pravděpodobný) clip - zdroj možného vysokého zkreslení, a celá normalizace by byla snížena tak, aby to mohlo mít plynulý průběh jako v pravém kanále. když pak uděláš Restore Clip, je ten průběh automaticky přepočítám na "plynulý", který se jen v jediném místě dotýká hranice 0dB.
možná je to s tou normalizací tak jak říkáš, ale v tom případě je u spousty nahrávek použita ne normalizace, ale hard limiting, který právě způsobuje ony "rovné čáry" na hranici 0dB.
a proto pak jde normalizace tak dolů bych řekl.
Re: Soft player cPlay - the open source high-end audio player
Jo hodně věcí má clipping. Ale většinou je to jen v trvání milisekund a méně, buď na to při masteringu kašlali, pravdělodobnější mi ale připadá, že to prostě obětovali na oltář vyššího rozlišení zbylých 99.99999999999999999999999999999 % alba, aby nemuseli zvuk buď komprimovat, nebo snižovat hlasitost, kdoví. Je totiž otázka, zda je to vůbec slyšet, když o tom člověk neví. Většinou se totiž o tom jen teoreticky mluví a ukazují obrázky jak je to ořezané, ale v praxi se to patrně nemá šanci poznat. V tvém příkladu jsou mírně snížené 2 samply, tj. "zhoršená" kvalita v trvání jedné dvacetitisíciny sekundy - ne výpadek, ale jen lehounce snížená hlasitost jednoho kanálu. To podle mne nemůže uchem nikdo poznat pokud se to vyskytne jen párkrát za celé cd.
Ale jsme už dlouho dost off topic.
Ale jsme už dlouho dost off topic.
Re: Soft player cPlay - the open source high-end audio player
no, já vybral rychle co bylo po ruce. některé nahrávky jsou na tom mnohem hůř. a jestli je to slyšet? je.
Re: Soft player cPlay - the open source high-end audio player
neverim ze je mozne toto slyset, mozna na to ma vliv HW, ale na slusnem systemu asi ne...
Re: Soft player cPlay - the open source high-end audio player
zkus třeba něco extrémního jako tohke:

ZZ TOP: Mescalero,
než začneš tvrdit, že to slyšet není.
víš, potíž té krásné noaidovy teorie je v tom, že prostě realitě neodpovídá. ber si nahrávku za nahrávkou a zkoušej si ji v nějakém profi programu normalizovat. pak uvidíš, že drtivá většina se nebude zesilovat a jen něco (kdovíproč) zeslabovat, jak tvrdí on, ale právě naopak. normalizace (normalize) je totiž poměrně propracovaný dynamický filtr a není to totéž, co zesílení/zeslabení (ampiify) - a o tom podle mě mluví.
ale to už je vážně
a víc k tomu nemám.

ZZ TOP: Mescalero,
než začneš tvrdit, že to slyšet není.
víš, potíž té krásné noaidovy teorie je v tom, že prostě realitě neodpovídá. ber si nahrávku za nahrávkou a zkoušej si ji v nějakém profi programu normalizovat. pak uvidíš, že drtivá většina se nebude zesilovat a jen něco (kdovíproč) zeslabovat, jak tvrdí on, ale právě naopak. normalizace (normalize) je totiž poměrně propracovaný dynamický filtr a není to totéž, co zesílení/zeslabení (ampiify) - a o tom podle mě mluví.
ale to už je vážně

Re: Soft player cPlay - the open source high-end audio player
v praxi totiž clipping nevnímáš jako
ale jako zkreslení - jaké a proč už opravdu řešit nebudu.noaid píše:lehounce sníženou hlasitost jednoho kanálu
Re: Soft player cPlay - the open source high-end audio player
tvrdim ze tri samply na 0dB nemuzes postrehnout. O nicem jinem se nebavim.
Re: Soft player cPlay - the open source high-end audio player
dadaft píše:no, já vybral rychle co bylo po ruce. některé nahrávky jsou na tom mnohem hůř. a jestli je to slyšet? je.

Než se to zde začne množit

Vypni ho a oddej se hudbě..., někdy je lepší nevědět...
Re: Soft player cPlay - the open source high-end audio player
Dadafte, my tady tvrdíme - obrazně - že ta tři píchnutí špendlíkem na laku karoserie nepoznáš, když nevíš kde jsou. A ty tvrdíš že poznáš a jako důkaz přitáhneš rezavé sešrotované auto bez oken a dveří. Ti ZZ TOP jsou naprosto příšerná nahrávka od první do poslední milisekundy. Horší snad ani neexistuje. Vydržel jsem to poslouchat asi jen 3 vteřiny. To už radši Nine Inch Nails
, ti vydávají dokonce zdarma v 24/98 flac.

Re: Soft player cPlay - the open source high-end audio player
vždy je lepší vědět.Aleska píše:než jsi otevřel Adobe, věděls' o nějakém zkreslení, nebo dokonce o tom, že 3 hodnoty signálu leží na 0 a mohou být tedy (možnou) příčinou zkreslení ?
Vypni ho a oddej se hudbě..., někdy je lepší nevědět...
Audition občas používám nějakých 6 let. jen říkám, že převod z 16 na 32 bit vůbec není jednoduchý jako trojčlenka, a že jeho kvalita je závislá na použitých filtrech. toť vše.
Re: Soft player cPlay - the open source high-end audio player
V hudbě ? To co je na záznamu, je dáno hudebníky, zvukovými mistry, vlastně každým kdo se u nahrávání vyskytuje. Je to jejich vůle, jak nahrávka vznikla a jak zní. Již v době uvedení ta nahrávka ZZ TOP Mescalero byla tvrdě kritizována jako nepodařená = a její tvůrci se bránili, že jde o záměr, který se nakonec ukázal jako slepá cesta jejich vývoje...dadaft píše:............vždy je lepší vědět.
Naprostý souhlas. A právě proto je lepší to nechat na samotné zvukovce, ať dělá co umí, a ty profesionální umí......jen říkám, že převod z 16 na 32 bit vůbec není jednoduchý jako trojčlenka, a že jeho kvalita je závislá na použitých filtrech. toť vše.
Re: Soft player cPlay - the open source high-end audio player
Dadafte, filtry se používají:
1. Při úpravách signálu (ekvalizace, komprese apod.)
2. Při změně sample rate (44->96, 192->44 apod.)
Při změně bitového rozlišení či hlasitosti je to opravdu jen trojčlenka, vše jiné by bylo logicky špatně. To je otázka jiných operací.
Chybí ti strukturované myšlení, ježto nejsi technicky založený typ tak jako já zase nejsem muzikant.
A to, co tady s Aleskou debatujete o 32 bitové zvukovce - buď vám špatně rozumím anebo jste oba vedle.
Myslím, že by se ale půlka tohoto threadu měla přesunout jinam.
1. Při úpravách signálu (ekvalizace, komprese apod.)
2. Při změně sample rate (44->96, 192->44 apod.)
Při změně bitového rozlišení či hlasitosti je to opravdu jen trojčlenka, vše jiné by bylo logicky špatně. To je otázka jiných operací.
Chybí ti strukturované myšlení, ježto nejsi technicky založený typ tak jako já zase nejsem muzikant.
A to, co tady s Aleskou debatujete o 32 bitové zvukovce - buď vám špatně rozumím anebo jste oba vedle.
Myslím, že by se ale půlka tohoto threadu měla přesunout jinam.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti