a není jednodušší si tu nahrávku poslechnout tak jak byla v originále nahraná cituju "Authenticated and unbroken, with the highest possible resolution — as flawless as it sounded in the mastering suite and precisely as the artist intended." Než přehrabovat jak píšeš mnohdy desítky až stovky různých vydání a hledat to kde to zvukař nejlíp namíchal do hezka tak že se mě to nejvíc líbí?LUK píše: ↑30 lis 2022 18:45Nikam nejedu, ani dnes ani jindy. To co cituješ není žádná "kravina," ale prostej fakt a realita. To není o nějakej zálibě v CD ani a v čemkoli jiným (tedy kromě kvalitního poslechu hudby samozřejmě) ani o nějakej snaze "zastavit vývoj" (MQA není vývoj, to je pět kroků zpět a přesto plná šrajtofle pro majitele lincence MQA). A ne, není to "stejný jako DVD nebo Blu-ray (žádnej Blueray neznám) vs Netfix," ani přibližně. Když o něčem nic nevíš, tak se tom nepokoušej diskutovat (nebo se alespoň nepokoušej takhle si "vyskakovat").
To o co tu jde je Loudness War a rozdíly ve zvukovej kvalitě mezi různýma jednotlivýma vydáníma alb. Právě mezi různýma jednotlivýma vydáníma alb jsou totiž velký zvukový rozdíly, a to jak na fyzických nosičích, tak i v případě vydání alb vydaných bez fyzických nosičů v podobě samostatných FLAC souborů (Hi-res i neHi-res), který se dají koupit všude možně na webu, nebo který si můžeme poslechnout na streamovacích službách.
Jak doufám víš, tak jednotlivý alba se na fyzických nosičích (a dnes už právě i v podobě samostatných FLAC/WAV/MQA atd. souborů bez fyzických nosičů) vydávají každou chvíli znovu a znovu a znovu. Například některý nejžádanější, nejprodávanější a nejoblíbenější alba z 80. let už od svýho prvního vydání vyšly klidně ve stovkách a stovkách různých edic, vydání, verzí atd. a na nejrůznějších typech nosičů (CD, SACD, LP, HDCD, XRCD, Hi-res, DVD-A atd.)a dnes už i v podobě digitálních souborů bez nosičů. A tyhle jednotlivý vydání se od sebe kvalitou zvuku často i velmi silně liší a proto je potřeba si ta kvalitní vydání s kvalitním zvukem vybírat, protože většina vydání alb, ať už v jakejkoli podobě na jakýmkoli nosiči nebo v jakýmkoli formátu/kodeku (FLAC /WAV koupený na webu nebo nalezený na streamovacích službách) v dnešní době právě zvukově kvalitní není. Je to způsobený hlavně Loudness War, která zuří posledních cca 30 let a kvůli kterej se v těchhle posledních 30 letech hudební alba vydávají ve stále horší a horší zvukovej kvalitě.
A problém streamovacích služeb je právě to, že na nich najdeme ve většině případů právě jen ta zvukově nekvalitní vydání alba poškozený díky Loudness war a naopak ta zvukově kvalitní vydání alba na streamoavacích službách najdeme jen občas. To je to o čem mluvím to je ten důvod proč ten kdo chce kvalitní poslech hudby musí zamířit k nosičům, to není o zálibě v nosičích ani o zavírání očí před pokrokem nebo tak něco, to je o tom, že na nosičích máme spousty možností, mnohdy desítky až stovky různých vydání alb na CD, SACD, HDCD, LP atd., a snadno si tak vybereme ta zvukvoě kvalitní (pokud u danýho alba zvukově kvalitní vydání existuje). Ale na streamovacích službách když je "na výběr" ze dvou tří vydání, tak už je to úspěch, jenže ve většině případů právě ani jedno z těch dvou tří vydání zvukově kvalitní není a na některým z nosičů najdeme zvukově citelně lepší verzi (opět pokud u danýho alba zvukově kvalitní vydání existuje a takových jsou právě spousty).
Tož tak.![]()
Tidal
Re: Tidal
Re: Tidal
A proč by měli platit za zmršenej ztrátově zkomprimovanej audioformát s přidaným růžovým šumem tvařící se jako Hi-res ?mcm píše
tak zrovna MQA se mě nezdá moc mrtvé i když samozřejmě mnozí to chtějí protože se jim za ten formát nechce platit
Re: Tidal
To tedy jo, jen jsem to tak narychlo prolít očima a takovejch bludů a nesmyslů co tom nasekali, to se pohromadě na jednom místě hned tak nevidí

Takže MQA už se nám vyvinul na kouzlenej formát, kterej zamává kouzelnou hůlkou jak Jindra Hrnčíř a zázračně navyší dynamiku, bravo, faktpphifi píše:MQA ve většině případů přinese o něco lepší dynamiku....


Těch pár drobnejch co to stojí?

Je, a proto nelze brát streamovací služby vůbec v potaz (natožpak to ztrátový MQA) a nezbývá nám nic jinýho než poslouchat z nosičů.
Tak tohle je krásná fabulace, to se ti musí nechat..... moc hezky to překrucuješmcm píše: ↑30 lis 2022 21:42a není jednodušší si tu nahrávku poslechnout tak jak byla v originále nahraná cituju "Authenticated and unbroken, with the highest possible resolution — as flawless as it sounded in the mastering suite and precisely as the artist intended." Než přehrabovat jak píšeš mnohdy desítky až stovky různých vydání a hledat to kde to zvukař nejlíp namíchal do hezka tak že se mě to nejvíc líbí?

Jak jsem už říkal, "když o něčem nic nevíš, tak se tom nepokoušej diskutovat (nebo se alespoň nepokoušej takhle si "vyskakovat")." Ta deklarovaná "autenticita" tý tvojí modly MQA je jen marketingovej kec, blud, hovadina a čirej nesmysl, nic víc. To se ví už od příchodu MQA. A je to kec, blud, hovadina a čirej nesmysl právě kvůli Loudness War.
Re: Tidal
Ten pphifi clanek bych shrnul asi takto:
- Nepochopeni MQA formatu na technicke urovni a nechapani digitalniho audia obecne (viz zamena vzorkovaci frekvence za frekvenci zvuku, kterou je clovek schopny slyset)
- Delame slepy test, ruzne formaty, vime ze to jsou vsechno ruzna vydani, ale budiz...
- Zaver: MQA je o 0-20% lepsi nez FLAC.
- Nepochopeni MQA formatu na technicke urovni a nechapani digitalniho audia obecne (viz zamena vzorkovaci frekvence za frekvenci zvuku, kterou je clovek schopny slyset)
- Delame slepy test, ruzne formaty, vime ze to jsou vsechno ruzna vydani, ale budiz...

- Zaver: MQA je o 0-20% lepsi nez FLAC.

Re: Tidal
Jistě, LUK i Fidji99, souhlas na 100%.
Jen další názor "borce", který řeší poslech hudby co nejlevněji, popř. zadarmo a nebo šarika. Vůbec netuší kudy jede kočár.
mcm
Chtělo by to více pokory a nejdříve získat zkušenosti a až pak diskutovat. Pokud bys slyšel kvalitu reprodukce např. u Fidji99, tak se budes styděť, co jsi mu napsal.
Jen další názor "borce", který řeší poslech hudby co nejlevněji, popř. zadarmo a nebo šarika. Vůbec netuší kudy jede kočár.
mcm
Chtělo by to více pokory a nejdříve získat zkušenosti a až pak diskutovat. Pokud bys slyšel kvalitu reprodukce např. u Fidji99, tak se budes styděť, co jsi mu napsal.
Re: Tidal
Yiakubou:
Tak jsem schválně přečet ten článek na pphifi celej a je to ještě lepší než jsem myslel
. Co tam se člověk nedozví.... viz (citace z článku jsou zvýrazněný tučně):
- SACD (nebo vinyl rip) mají bitrate +- 5600 Kbps a bitovou hloubku 1 bit a vzorkovací frekvenci 2822,4 kHz
Tak sice vinyl rip si můžu udělat do jakýho rozlišení se mi zachce (klidně 16/44.1, 24/96, 24/192, DSD512 atd.) i do jakýho jen chci kódování (DCD nebo PCM) a tudíž bude bitrate toho vinyl ripu pokaždý úplně jinej, ale jinak dobrý
. A u SACD není bitrate +- 5600 kbps, ale přesně 5644,8 kbps, ani víc ani míň. To je standard, žádný SACD nemá bitrate vyšší ani nižší.
- U vinylové desky samozřejmě nelze přímo určit datový tok, kvalitativně je téměř srovnatelný s SACD.
Charakter zvuku je líbivější než u SACD, nabízí vyšší dynamický rozsah, více detailů a má své
analogové kouzlo, které v jedničkách a nulách nenaleznete.
U vinylový desky budeme mluvit o datovým toku, jo? krystova noho
. A ještě má prej vinylová deska víc detailů než SACD
a k tomu dokonce vyšší dynamickej rozsah než SACD
. Takže 70 dB (což je teorietickej maximální dynamickej rozsah vinylový desky) je víc než 120 dB (což je dynamickej rozsah SACD)
. Jasně, takhle to myšlný nebylo, ale tak jak to bylo myšlený je to úplně stejnej blud a nesmysl
.
- ......než má skladba na běžném CD (WAV)
Na audio CD žádnej WAV není a nikdy nebyl.
- většina MQA nahrávek hraje lépe než bezztrátový flac
Tohle není nic jinýho, než čistej oxymóron. Pokud je to ze stejnýho masteru, tak ztrátový nemůže hrátl líp než bezztrátový, to je prostá elementární logika. A pokud i přesto to ztrátový zní líp než to bezztrátový, tak to znamená, že došlo k nějakej záměrnej manipulaci.
- Netopýři slyší max do 200kHz, mladý člověk do 20kHz. Frekvence 350kHz u MQA v praxi není výhodou ale zbytečností.
Přesně jak jsi říkal, elementární neznalost. Záměna vzorkovací frekvence za frekvenční rozsah
. Jo jo, Hifi studio, to se hned pozná
.
- Snaha MQA formátu je zřejmá - přiblížit se co nejblíže maximální kvalitě.
Od samýho začátku naprostej nesmysl a dávno vyvrácená lež. Viz Loudness War, x krát zde odkazovanej článek od GoldenSound atd.
Zbytek/závěr toho "článku" už ani komentovat nebudu, to bych si umlátil hlavu o zeď
nebo se u toho potrhal smíchy 
Páni, tolik smajlíků naráz jsem snad ještě nikdy nepoužil
.
Tak jsem schválně přečet ten článek na pphifi celej a je to ještě lepší než jsem myslel

- SACD (nebo vinyl rip) mají bitrate +- 5600 Kbps a bitovou hloubku 1 bit a vzorkovací frekvenci 2822,4 kHz
Tak sice vinyl rip si můžu udělat do jakýho rozlišení se mi zachce (klidně 16/44.1, 24/96, 24/192, DSD512 atd.) i do jakýho jen chci kódování (DCD nebo PCM) a tudíž bude bitrate toho vinyl ripu pokaždý úplně jinej, ale jinak dobrý

- U vinylové desky samozřejmě nelze přímo určit datový tok, kvalitativně je téměř srovnatelný s SACD.
Charakter zvuku je líbivější než u SACD, nabízí vyšší dynamický rozsah, více detailů a má své
analogové kouzlo, které v jedničkách a nulách nenaleznete.
U vinylový desky budeme mluvit o datovým toku, jo? krystova noho






- ......než má skladba na běžném CD (WAV)

- většina MQA nahrávek hraje lépe než bezztrátový flac
Tohle není nic jinýho, než čistej oxymóron. Pokud je to ze stejnýho masteru, tak ztrátový nemůže hrátl líp než bezztrátový, to je prostá elementární logika. A pokud i přesto to ztrátový zní líp než to bezztrátový, tak to znamená, že došlo k nějakej záměrnej manipulaci.
- Netopýři slyší max do 200kHz, mladý člověk do 20kHz. Frekvence 350kHz u MQA v praxi není výhodou ale zbytečností.
Přesně jak jsi říkal, elementární neznalost. Záměna vzorkovací frekvence za frekvenční rozsah



- Snaha MQA formátu je zřejmá - přiblížit se co nejblíže maximální kvalitě.
Od samýho začátku naprostej nesmysl a dávno vyvrácená lež. Viz Loudness War, x krát zde odkazovanej článek od GoldenSound atd.
Zbytek/závěr toho "článku" už ani komentovat nebudu, to bych si umlátil hlavu o zeď


Páni, tolik smajlíků naráz jsem snad ještě nikdy nepoužil

Re: Tidal
Ze ty stale veris, ze deti nosi bocian?mcm píše: ↑30 lis 2022 21:42
a není jednodušší si tu nahrávku poslechnout tak jak byla v originále nahraná cituju "Authenticated and unbroken, with the highest possible resolution — as flawless as it sounded in the mastering suite and precisely as the artist intended." Než přehrabovat jak píšeš mnohdy desítky až stovky různých vydání a hledat to kde to zvukař nejlíp namíchal do hezka tak že se mě to nejvíc líbí?
o MQA sa s tebou nejdem hadat, je mi to uprimne jedno a LUK napisal vsetko potrebne.
Ale co sa tyka Netflix vs fyzicke nosice - tam si skutocne uplne mimo a vidno, ze neovldas ani len zakladne veci co sa tyka AV problematiky. Ber to ako len ako konstatovanie, nie je to nic osobne. Ja tiez nie som extra podkuty vo fotografovani, a viem si to priznat. Ale zase nerobim zo seba idiota na fotoforach, presveidcanim ludi, ze fotky z Iphonu su lepsie ako z Hasselbladu, lebo Mpix su rovnake.
Re: Tidal
Dík za vysvětlení. Odhaduji to podle displeje DACu a exclusive mode rozhodně vypíná převzorkování, jak píšeš. Rozdíl mezi optikou a usb tedy musí být v tom, že při usb se nepoužívají žádné obvody zvukovky a navíc má tenhle přenos i nižší jitter.LUK píše: ↑30 lis 2022 17:06Exlusive mode totiž funguje jinak než jak si představuješ. A ne "aspoň tehdy, když se hraje z PC," ale jen tehdy, když se hraje z PC přes tu jejich aplikaci. A nevyužívá to ASIO ovladač, ale WASAPI ovladač. To jak říkáš, že: "Přehrávač načítá ze serverů požadovaná data, ukládá je do dočasné paměti a říká ovladači, kde je najde" se děje pořád stejně, ať je exlusive mode aktivovanej nebo ne, exlusive mode tohle nijak neovlivňuje.
Tenhle tidalovskej exclusive mode není nic jinýho než tzv. výhradní režim, kterej má v případě tidalu dvě funkce, zaprvé zabrání dalším aplikacím a programům využívat daný zvukový zařízení ve stejnou chvíli kdy ho využívá aplikace s tím aktivovaným výhradním režimem. Neboli když hraje zvuk z tidalovský aplikace, která má aktivovanej výhradní režim (exlusive mode), tak když v tu samou chvíli pustíš třeba video na youtube, tak to video nebude do toho danýho zvukovýho zařízení posílat žádnej zvuk. A druhá funkce tohohle tidalovskýho výhradního režimu je to WASAPI (ne ASIO). To vyřadí/odstraní z cesty signálu Windows (neboli Windowsácký ovladače zvuku, který nesmyslně převzorkovávají všechen odchozí signál tam a zase zpátky), ale vůbec to neodstavuje zvukovku v PC ani její software, ta jede pořád, ovladače samotnýho zvukovýho zařízení to neodstaví, WASAPI se k nim přidá, nedeaktivuje je, jen částečně pozmění/vylepší jejich funkci.
Jestli tudíž chceš zjisti jak (nebo spíš jestli vůbec) exlusive mode ovlivňuje zvuk, tak to zkoušej tak, že ho budeš vypínat a zapínat, ale výstupní zařízení ponecháš stejný a ne tak, že aktivuješ exlusive mode a pak budeš přepínat mezi různýma zvukovýma zařízeníma a rozdíly mezi nima budeš připisovat vlivu exclusive modu.
Ovladačem ASIO jsem myslel ovladač od DACu, který s aplikací Tidal komunikuje, v mém případě "Gustard USB Audio 2.0", jak říká obrázek.
Na každý pád optika hraje dost hůř než usb. Zvukový rozdíl mezi "exclusive mode" ano/ne už tak velký není, ale přijde mi o chlup lepší, když si to DAC bere bez převzorkovávaní a o všechno se stará sám.
Pokud bych měl z Tidalu přejít na jinou službu, asi bych exclusive mode prostě chtěl (a nekomprimovanou cd kvalitu).
Jinak mi MQA zvukově příjde v poho...
Re: Tidal
Ten rozdil, kterej slysis mezi USB a optikou neni o exclusive mode. Optika je SPDIF prenos. A u SPDIF plati, ze si vsechno ridi zdroj, vc. casovani, tedy v tvem pripade zvukovka a to asi zadna velka slava nebude. Naopak u asynchronniho USB prenosu si vse ridi prijemce, tedy ten Gustard DAC. Pokud tedy slysis, ze ti to pres USB zni lip, tak hlavnim duvodem je to, ze ten Gustard ma kvalitneji udelany USB vstup, nez zvukovka opticky vystup.
Re: Tidal
Nic takovýho jsem nenapsal. A podle displeje DAC tohle nepoznáš, protože do DAC přichází stejná vzorkovací frekvence a bitová hloubka v jakej jsou přehrávaný soubory a jaká tudíž odchází z PC. Exclusive mode nevypíná převzorkování (klidně můžeš převzorkovávat nějakým SW přehrávačem, do toho ASIO/WASAPI ovladače nijak nezasahujou), ten exclusive mode zamezuje windowsu v zasahování do odchozího signálu a to je něco jinýho.
Windows totiž pracuje s odchozím audiosignálem tak, že jakoukoli bitovou hloubku a vzorkovací frekvenci převzorkuje na tuším 16/48, změní hlasitost na tu kterou má nastavenou ve svým windowsovským směšovači, hned na to zase signál převzorkuje zpět na původní bitovou hloubku a vz. frekvenci a teprve pak signál odchází z PC (bohužel i když má nastavenou hlasitost na 100%, tak signál přesto převzorkuje, hlasitost nezmění, neboli jí ponechá na 100% a hned zase signál převzorkuje zpět

Ne, optika nehraje "na každý pád dost hůř než USB," to platí možná u tebe ve tvým případě a s tvým vybavením, ale přesně jak píše Yiakubou, tohle je u tebe způsobený tím, že tvá zvuková karta má horší optickej výstup než jakej má tvůj DAC USB vstup.dadaft píše: ↑02 pro 2022 12:01Rozdíl mezi optikou a usb tedy musí být v tom, že při usb se nepoužívají žádné obvody zvukovky a navíc má tenhle přenos i nižší jitter.
Ovladačem ASIO jsem myslel ovladač od DACu, který s aplikací Tidal komunikuje, v mém případě "Gustard USB Audio 2.0", jak říká obrázek.
Na každý pád optika hraje dost hůř než usb.
Pokud má tvůj DAC svoje vlastní ASIO ovladače, tak rozdíl ve zvuku mezi zapnutým a vypnutým exclusive modem v tidalovskej aplikaci bude v nejlepším případě sotva postřehnutelnej.
Výhradní režim není nijak podstatná věc, když jsou aktivní ASIO/WASAPI ovladače. Navíc výhradní režim dnes umí kdejakej SW přehrávač. A nekomprimovanou "CD kvalitu" neposkyutje žádná streamovací služba, ani tidal, nepleť si kompresi a ztrátovost.
A přechodem na jinou službu si nijak výrazně nepomůžeš, to by byla změna v duchu klasickýho českýho rčení - "z bláta do louže." Jak jsem říkal, "streamovací služby jsou na tom z pohledu kvality nahrávek/jednotlivých vydání alb, všechny v podstatě úplně stejně a tudíž pro toho kdo chce skutečně kvalitní poslech hudby je alternativa stále jen jedna - vyflajznout se na streamovací služby a přejít na nosiče."
Re: Tidal
Mohu potvrdit, před časem jsem o tom samém diskutoval s LUKem a od té doby ležím v
https://dr.loudness-war.info/
https://www.discogs.com/
Naprostá spokojenost a radost to poslouchat (CD, SACD, DVDA, BR Pure Audio, vinylům se nevěnuji, ale už se tomu nesměji
). Tidal jsem zrušil, jen mi tu zůstal jeden DAC s podporou MQA jako připomínka ... tudy ne 
https://dr.loudness-war.info/
https://www.discogs.com/
Naprostá spokojenost a radost to poslouchat (CD, SACD, DVDA, BR Pure Audio, vinylům se nevěnuji, ale už se tomu nesměji


Re: Tidal
Mám to úplně stejně, naštěstí poslouchám hudbu 80-90's kdy se ty desky dělaly ještě zvukově dobře, hledám původní alba s kvalitním DR a následně je objednávám přes Discogs nebo hledám ma burzách a bazarech a strašně mě to baví. Nikdy bych neřekl, že začnu zase kupovat cd ale hlavně ty "staré" Různých reedic a remasterů se zbavuju uz jsem to vše pochopil..
Zase nechci ale Tidal a jiné streamovací služby hanit, díky nim jsem objevil mraky hudby, ke které bych se jinak nikdy nedostal a jsem.za to strašně rád a přes Tidal.hraji často. Ale co se týče kvality, tak jedině cd a lp.
Zase nechci ale Tidal a jiné streamovací služby hanit, díky nim jsem objevil mraky hudby, ke které bych se jinak nikdy nedostal a jsem.za to strašně rád a přes Tidal.hraji často. Ale co se týče kvality, tak jedině cd a lp.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host