Tidal
Re: Tidal
Ad) cena výbavy pro stream ..
Nijak nerozporuji, že to nevidíte tak černě. Máme to každý jinak:) Moje zkušenost je taková ...,no, prostě možná zbytečně dražší (špatná volba CA CXN, PC, SW, kabely, lineární zdroje, káblíky, slepé uličky a nakonec pure-streamer od Metronome) - vedle toho starší CD přehrávač s výměnou digitálního výstupu u Casea je cenově jinde.
On by ten stream u mne byl výrazně dražší než CD transport i bez těch slepých uliček a opravdu teprve streamer DSS od Metronome srovnal skóre. Na druhou stranu musím uznat, že jsem neměl k testu širší nabídku levnějších, které by ten CD transport možná taky přehrály.
Nijak nerozporuji, že to nevidíte tak černě. Máme to každý jinak:) Moje zkušenost je taková ...,no, prostě možná zbytečně dražší (špatná volba CA CXN, PC, SW, kabely, lineární zdroje, káblíky, slepé uličky a nakonec pure-streamer od Metronome) - vedle toho starší CD přehrávač s výměnou digitálního výstupu u Casea je cenově jinde.
On by ten stream u mne byl výrazně dražší než CD transport i bez těch slepých uliček a opravdu teprve streamer DSS od Metronome srovnal skóre. Na druhou stranu musím uznat, že jsem neměl k testu širší nabídku levnějších, které by ten CD transport možná taky přehrály.
Re: Tidal
Presne tak, praktické skúsenosti sú top, a tie ty s dráťákem nemáš. Nič v zlom, radšej sa venujme posluchu, ja teda momentálne drataku Tidalu, ať ti to hrajeOldear píše: ↑06 zář 2023 14:08Problémem tohoto fóra a nejen jeho, je fakt, že tady většina z Vás reaguje a odpovídá jen na to, co se jemu hodí a tvrdošijně obhajuje jeho tézi, či názor, který ale nikdo před tím nerozporoval. K diskutovanému problému nemá ony praktické zkušenosti, tak si tvoří oslí můstky.
DSOTM
A teď si to potvrdil. "" Já si myslím....... "" Myslet si každý může cokoliv, ale důležitá je ta praktická osobní zkušenost a na konci sdělení "Já vím......
Smutné, ale bezvýznamné.
Re: Tidal
hlavně nechápu proč tady má pořád někdo potřebu napadat ostatní kdo poslouchají stream a vymýšlet nějaké posměšky o dráťáku. Čistě technicky je CD formát 40 let starý a je poplatný době kdy vzniknul a tehdejší úrovni HiFi. Dnes už je HiRes na streamovacích platformách de-facto standard a nové nahrávky jsou už ve studiu nahrávány v HiRes a je zbytečný pak degradovat zvuk převodem do zastaralého CD formátu.
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Tidal
Ale no tak. Hra se slovíčky. Omlouvám se tedy za nepřesnou formulaci.Oldear píše: ↑06 zář 2023 14:08Problémem tohoto fóra a nejen jeho, je fakt, že tady většina z Vás reaguje a odpovídá jen na to, co se jemu hodí a tvrdošijně obhajuje jeho tézi, či názor, který ale nikdo před tím nerozporoval. K diskutovanému problému nemá ony praktické zkušenosti, tak si tvoří oslí můstky.
DSOTM
A teď si to potvrdil. "" Já si myslím....... "" Myslet si každý může cokoliv, ale důležitá je ta praktická osobní zkušenost a na konci sdělení "Já vím......
Smutné, ale bezvýznamné.
Opravuji na: Dle mé osobní reálné zkušenosti ...
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Tidal
Yiakubou:
„Nejake verze na streaming platformach uvedeny muzou byt, ale byt tebou se tim prestanu ohanet. Faktem proste je, ze tam neni dostatek informaci, aby jsi mohl presne identifikovat konkretni vydani.“
Ono je to celkem zajímavé téma. Už mě napadlo založit na to samostatné vlákno, ale nakouslo se to tady, tak k tomu něco napíšu. Když tak se to může přesunout.
Otázkou pro mě je, co je vlastně „edice/vydání“ a jestli je to dnes ještě důležitá informace.
V době kdy existovaly pouze fyzické nosiče (LP, CD ale třeba i knihy) to bylo celkem jasné. Dílo bylo vytvořeno a následně vydáno, tedy zpřístupněno (edice). Dále mohly následovat reedice (dotisky), edice pro jiné regiony (překlady do jiných jazyků, pressy LP z nových matric), nová vydání (jiný formát nebo ilustrace u knih, remastery u hudby) nebo upravená vydání (jazykově přizpůsobená nové době, remixy). Je to hodně zestručněné, ale snad jasné.
Ale co dnes? Hudební dílo je vytvořeno, nahráno a je proveden mix a mastering. Někdy později může být proveden remastering nebo i remix. To jsou pro mě informace, které chci znát, protože jsou pro výsledný zvuk nahrávky zásadní. Můžeme to nazývat třeba „verze“.
A co edice, tedy v původním slova smyslu „vydání“?
Pokud vynechám analogovou větev (téma bylo Tidal/stream), je pro mě edice důležitá? Proč? Dílo může být nejdříve zpřístupněno na streamovacích platformách nebo jako placený download (v různém formátu a rozlišení) nebo na fyzickém nosiči. Případně v jiném pořadí. Pokud se jedná o stejnou „verzi“ není to důležité. Kvalita je identická. Samozřejmě mluvím o bezztrátových formátech alespoň v RedBook kvalitě.
Takže pro mě je zásadní informace o „verzi“. „Edice“ v tom tradičním slova smyslu mě zajímá pouze v případě, že si chci nahrávku zakoupit a není dostupná jako download a musím ji shánět na fyzickém nosiči.
Zatím se mi streamu nestalo, že by „verze“ nebyla uvedena a nebyl jsem na základě toho schopný získat o ní další informace (DR, kdo remaster/remix dělal, … ). Jistě, výjimky budou, nic není absolutní.
Ostatně o možnostech a způsobech vyhledávání informaci jsi tu nedávno měl velmi dobrý příspěvek.
„Nejake verze na streaming platformach uvedeny muzou byt, ale byt tebou se tim prestanu ohanet. Faktem proste je, ze tam neni dostatek informaci, aby jsi mohl presne identifikovat konkretni vydani.“
Ono je to celkem zajímavé téma. Už mě napadlo založit na to samostatné vlákno, ale nakouslo se to tady, tak k tomu něco napíšu. Když tak se to může přesunout.
Otázkou pro mě je, co je vlastně „edice/vydání“ a jestli je to dnes ještě důležitá informace.
V době kdy existovaly pouze fyzické nosiče (LP, CD ale třeba i knihy) to bylo celkem jasné. Dílo bylo vytvořeno a následně vydáno, tedy zpřístupněno (edice). Dále mohly následovat reedice (dotisky), edice pro jiné regiony (překlady do jiných jazyků, pressy LP z nových matric), nová vydání (jiný formát nebo ilustrace u knih, remastery u hudby) nebo upravená vydání (jazykově přizpůsobená nové době, remixy). Je to hodně zestručněné, ale snad jasné.
Ale co dnes? Hudební dílo je vytvořeno, nahráno a je proveden mix a mastering. Někdy později může být proveden remastering nebo i remix. To jsou pro mě informace, které chci znát, protože jsou pro výsledný zvuk nahrávky zásadní. Můžeme to nazývat třeba „verze“.
A co edice, tedy v původním slova smyslu „vydání“?
Pokud vynechám analogovou větev (téma bylo Tidal/stream), je pro mě edice důležitá? Proč? Dílo může být nejdříve zpřístupněno na streamovacích platformách nebo jako placený download (v různém formátu a rozlišení) nebo na fyzickém nosiči. Případně v jiném pořadí. Pokud se jedná o stejnou „verzi“ není to důležité. Kvalita je identická. Samozřejmě mluvím o bezztrátových formátech alespoň v RedBook kvalitě.
Takže pro mě je zásadní informace o „verzi“. „Edice“ v tom tradičním slova smyslu mě zajímá pouze v případě, že si chci nahrávku zakoupit a není dostupná jako download a musím ji shánět na fyzickém nosiči.
Zatím se mi streamu nestalo, že by „verze“ nebyla uvedena a nebyl jsem na základě toho schopný získat o ní další informace (DR, kdo remaster/remix dělal, … ). Jistě, výjimky budou, nic není absolutní.
Ostatně o možnostech a způsobech vyhledávání informaci jsi tu nedávno měl velmi dobrý příspěvek.
Re: Tidal
mcm píše: ↑06 zář 2023 14:42hlavně nechápu proč tady má pořád někdo potřebu napadat ostatní kdo poslouchají stream a vymýšlet nějaké posměšky o dráťáku. Čistě technicky je CD formát 40 let starý a je poplatný době kdy vzniknul a tehdejší úrovni HiFi. Dnes už je HiRes na streamovacích platformách de-facto standard a nové nahrávky jsou už ve studiu nahrávány v HiRes a je zbytečný pak degradovat zvuk převodem do zastaralého CD formátu.


A v jakej podobě že je to ta hudba na těch streamech streamovaná? No buď v PCM 16/44.1, což je úplně a na chlup stejný, jako to ošklivý, nepoužitelný a blbě hrající CD

A co teprv když nám dojde, že počet vzorků za vteřinu a bitová hloubka zvukovou kvalitou nijak nesouvisí. Hi-Res nám sám o sobě nic nepřinese, musí se začít od kvalitní masteringu. A jsme zase u toho o co ve skutečnosti jde a co je, narozdíl od nějakýho nesmyslnýho srovnávání skvělýho s ještě lepším, skutečně podstatný.
Re: Tidal
DSOTM: ok, vynechme nazvoslovi. Protoze pokud nam jde o identifikaci edice, vydani, nebo to nazyvejme treba trabantem, tak nam ve vysledku stejne jde hlavne o to identifikovet verzi masteringu. U novejsich nahravek je to jednodussi, protoze bud je jen jedna verze (a ta sama verze je pak i na streamu), nebo je puvodni verze a jenom jeden remix/remaster/cokoliv k tomu (a v takovem pripade je identifikace taky jednoducha, staci kdyz na streamu je uvedeno, ze jde o ten remix/remaster/cokoliv - i kdyz to treba spatne nazvou, je jasne, ze jde o tu druhou, predelanou verzi).
No ale u starsich nahravek, kde existuje bambilion ruznych vydani (verzi masteringu), jsou proste ty informace na streamu nedostatecne. K presne identifikaci potrebujes vedet minimalne vydavatele, rok a produktove cislo - toto streaming sluzby neuvadi a kdyz uz, tak je to kolikrat spatne. A ani to kolikrat nemusi stacit. Castokrat jsem pri koupi CD, kdyz jsem chtel konkretni mastering, musel resit i kody na CD matrixu. Ano, jsou treba CD, vydana ve stejnem roce (nebo treba rok neni znamy), se stejnym produktovym cislem, stejnym obalem, proste vsechno stejne - krome verze masteringu a matrix kodu. Z toho vyplyva, ze pro identifikaci verze masteringu, tedy konkretniho vydani, se na data uvedena na streaming platformach rozhodne spolehat nelze.
Zkus si na internetu najit, jake existuji ruzna vydani a masteringy pro DSOTM od PF (kdyz uz mas ten nick
) - tech je tolik, a nektere se lisi jen matrix kodem, ze to proste podle info na streamingu (kdyby tam teoreticky vsechny ty verze byly) nemuzes identifikovat.
No ale u starsich nahravek, kde existuje bambilion ruznych vydani (verzi masteringu), jsou proste ty informace na streamu nedostatecne. K presne identifikaci potrebujes vedet minimalne vydavatele, rok a produktove cislo - toto streaming sluzby neuvadi a kdyz uz, tak je to kolikrat spatne. A ani to kolikrat nemusi stacit. Castokrat jsem pri koupi CD, kdyz jsem chtel konkretni mastering, musel resit i kody na CD matrixu. Ano, jsou treba CD, vydana ve stejnem roce (nebo treba rok neni znamy), se stejnym produktovym cislem, stejnym obalem, proste vsechno stejne - krome verze masteringu a matrix kodu. Z toho vyplyva, ze pro identifikaci verze masteringu, tedy konkretniho vydani, se na data uvedena na streaming platformach rozhodne spolehat nelze.
Zkus si na internetu najit, jake existuji ruzna vydani a masteringy pro DSOTM od PF (kdyz uz mas ten nick

Re: Tidal
soudruzi kontrolní otázka: kapela nahraje ve studiu nahrávky v HiRes - protože dnes se to tak dělá - a teď pozor co udělám:
A.) degraduju nahrávku z HiRes do PCM 16/44.1 a tu si pak koupím na CD a budu nadšený jak to hraje.
B.) pustím si nahrávku v HiRes třeba přes streaming protože HiFi je o high-fidelity, vysoké věrnosti a nemám zájem o prznění do PCM 16/44.1
a teď co je správně? Jo a klidně si vemte přítele na telefonu
A.) degraduju nahrávku z HiRes do PCM 16/44.1 a tu si pak koupím na CD a budu nadšený jak to hraje.
B.) pustím si nahrávku v HiRes třeba přes streaming protože HiFi je o high-fidelity, vysoké věrnosti a nemám zájem o prznění do PCM 16/44.1
a teď co je správně? Jo a klidně si vemte přítele na telefonu

Re: Tidal
Naprostá většina dnešních nahrávek v Hi-Res má tak zmršený zvuk, že je úplně jedno, jestli jsou převedeny do CD formátu. Degradace nastala úplně jinde a tzv. přínos Hi-Resu je jedině v tom, že těch zmršených jedniček a nul je řádově víc. Prostě větší náklaďák, co uveze víc shitů, slušný zvuk na něj skoro nikdo nenaloží. Jo, ale majitel se může opájet logem na přístroji a vytahovat se, že má Hi-Res.
Existují výjimečné slušné nahrávky v Hi-Res. Ale ty se na streamu málokdy vyskytují. Stream je velký kontejner pro odpad, kde musím přehrabat moc velkou hromadu, abych našel alespoň náznak kvality. Jenže jeho používáním se spíš stane to, že streamisté na kvalitu rezignují, vlastně už ji ani nejsou schopni rozpoznat, jak je vidět na jejich komentářích.
Existují výjimečné slušné nahrávky v Hi-Res. Ale ty se na streamu málokdy vyskytují. Stream je velký kontejner pro odpad, kde musím přehrabat moc velkou hromadu, abych našel alespoň náznak kvality. Jenže jeho používáním se spíš stane to, že streamisté na kvalitu rezignují, vlastně už ji ani nejsou schopni rozpoznat, jak je vidět na jejich komentářích.
Re: Tidal
Právě proto, že je většina nových hudebních konzerv zprasená, dává smysl mít stream a hledat a hledat... protože hledat jehlu v kupce nových fyzických zprasených CD je o poznání těžší.
- PavelDosko
- Příspěvky: 1752
- Registrován: 08 úno 2011 13:06
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Tidal
nekdo nekoho nuti poslouchat stream ?
Re: Tidal
Ano ano, rozdíl mezi CD a Hi-Resem je děěěěsně obrovskej, tak velkej, že většina lidí od sebe CD a Hi-Res poslechem nerozezná a že v tom Hi-resu dneska jako na běžícím pásu vychází nahrávky zprzněný jen asi tak stonásobně víc než jakej je rozdíl mezi CD a Hi-Resem, to je fuk, to přehlídnem, to se nehodí do krámu, protože CD potřeba nesmyslně zdémonizovat a prohlásit, že je to shit co przní zvuk a hraje úplně blbě, hlavně aby byl "argument" pro stream. Tomu nelze jinak než zatleskatmcm píše: ↑06 zář 2023 18:52soudruzi kontrolní otázka: kapela nahraje ve studiu nahrávky v HiRes - protože dnes se to tak dělá - a teď pozor co udělám:
A.) degraduju nahrávku z HiRes do PCM 16/44.1 a tu si pak koupím na CD a budu nadšený jak to hraje.
B.) pustím si nahrávku v HiRes třeba přes streaming protože HiFi je o high-fidelity, vysoké věrnosti a nemám zájem o prznění do PCM 16/44.1
a teď co je správně? Jo a klidně si vemte přítele na telefonu![]()



A jen tak mimochodem, hudba se zaprvé nahrává ve větším než CD rozlišení už od samotnýho vzniku CD formátu, takže podle týhle "logiky" je CD k ničemu a przní zvuk už od svýho vzniku

A podruhé jen tak mimochodem, věrnost zvuku nemá s rozlišením (vzorkováním a bitovou hloubkou) společnýho zhloa nic.
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Tidal
Yiakubou:
Ano, to jsme ve shodě - verze masteringu / mixu je to co chceme znát.
S těmi staršími nahrávkami - ono to zas není tak složité, pokud se týká digitálních vydání. Zase tolik těch zásadních verzí není, dá se to celkem lehce vyhledat a tam to info ze streamu většinou k dohledání stačí.
Jsou samozřejmě i různé "špeky", Mo Fi, japonská vydání - často adorovaná, s "lepším" zvukem, ale jak toho bylo dosaženo (remaster?) to uvedeno někdy není. Vydavatelství mlží. Už tu o tom nějaká diskuze proběhla. Takže jak píšeš, je problém to vyhledat nejen na streamu, ale i fyzických nosičů.
U LP to bylo složité - první press, druhý press, ... ten samý master, ale výroba matrice (třeba i z identických pásků nebo jejich druhé kopie) v Evropě, US, ... materiál desky ...
Ovšem v té době jsme to neřešili, zásadní bylo LP vůbec sehnat, jediné na co se koukalo byl fyzický stav desky.
DSOTM - to je dobrý příklad, spousta edic, počínaje LP (jako první jsem měl jsem tu edici Supraphonu z roku 1978) včetně kvadrofonní LP verze, CD, SACD, MCH,...
Aktuálně už mám jen digitál, 4 verze co se mi líbí, včetně té poslední 50th anniversary v Hi-Res (ale ta se mi líbí nejmíň).
Ale to je u mě výjimka, u těch starších věcí mám většinou CD z první poloviny devadesátých let (přechod z LP na CD), u nejoblíbenějších občas zkusím nějaký nový remaster (pokud je třeba uvedeno, že je to z původních pásů a má to dobré DR). Nějaké rozdíly mezi japonským a evropským vydáním ze stejného období, to jde mimo mě.
Ano, to jsme ve shodě - verze masteringu / mixu je to co chceme znát.
S těmi staršími nahrávkami - ono to zas není tak složité, pokud se týká digitálních vydání. Zase tolik těch zásadních verzí není, dá se to celkem lehce vyhledat a tam to info ze streamu většinou k dohledání stačí.
Jsou samozřejmě i různé "špeky", Mo Fi, japonská vydání - často adorovaná, s "lepším" zvukem, ale jak toho bylo dosaženo (remaster?) to uvedeno někdy není. Vydavatelství mlží. Už tu o tom nějaká diskuze proběhla. Takže jak píšeš, je problém to vyhledat nejen na streamu, ale i fyzických nosičů.
U LP to bylo složité - první press, druhý press, ... ten samý master, ale výroba matrice (třeba i z identických pásků nebo jejich druhé kopie) v Evropě, US, ... materiál desky ...
Ovšem v té době jsme to neřešili, zásadní bylo LP vůbec sehnat, jediné na co se koukalo byl fyzický stav desky.
DSOTM - to je dobrý příklad, spousta edic, počínaje LP (jako první jsem měl jsem tu edici Supraphonu z roku 1978) včetně kvadrofonní LP verze, CD, SACD, MCH,...
Aktuálně už mám jen digitál, 4 verze co se mi líbí, včetně té poslední 50th anniversary v Hi-Res (ale ta se mi líbí nejmíň).
Ale to je u mě výjimka, u těch starších věcí mám většinou CD z první poloviny devadesátých let (přechod z LP na CD), u nejoblíbenějších občas zkusím nějaký nový remaster (pokud je třeba uvedeno, že je to z původních pásů a má to dobré DR). Nějaké rozdíly mezi japonským a evropským vydáním ze stejného období, to jde mimo mě.
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Tidal
LUK:
"... hudba se zaprvé nahrává ve větším než CD rozlišení už od samotnýho vzniku CD formátu".
To není pravda. Viz. diskuze na tomto fóru.
Jinak ti opět uniká podstata - nikdo tu "nesmyslně nedémonizuje CD a neprohlašuje, že je to shit co przní zvuk a hraje úplně blbě (asi už máš vidiny?), hlavně aby byl "argument" pro stream."
Jenom se tu uvádí, že technické parametry streamu jsou dnes už lepší než technické parametry CD, takže stream rozhodně není žádný "dráťák", jak tu nesmyslně tvrdí jeho odpůrci.
"... hudba se zaprvé nahrává ve větším než CD rozlišení už od samotnýho vzniku CD formátu".
To není pravda. Viz. diskuze na tomto fóru.
Jinak ti opět uniká podstata - nikdo tu "nesmyslně nedémonizuje CD a neprohlašuje, že je to shit co przní zvuk a hraje úplně blbě (asi už máš vidiny?), hlavně aby byl "argument" pro stream."
Jenom se tu uvádí, že technické parametry streamu jsou dnes už lepší než technické parametry CD, takže stream rozhodně není žádný "dráťák", jak tu nesmyslně tvrdí jeho odpůrci.
Re: Tidal
Já nemám vidiny (ale ty zjevně jo) a nic mi nic neuniká, naopak tobě toho uniká dost, nebo tedy spíš evidentntě vidíš jen to co vidět chceš, viz:
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Maximální technický parametry jedotlivejch formátů a médií jsou nám samy o sobě úplně k prdu, ty už to nezachrání. I kdyby byly technický parametry Hi-Resu sebevyšší a sebevíc lepší než technický parametry CD, tak je to samo o sobě úplně k ničemu, protože ty nám samy o sobě lepší zvuk nepřinesou.
Nikdo že tu neprohlašuje, že CD przní zvuk, jo? Aha:Dark side of the moon píše: ↑ nikdo tu "nesmyslně nedémonizuje CD a neprohlašuje, že je to shit co przní zvuk a hraje úplně blbě (asi už máš vidiny?), hlavně aby byl "argument" pro stream."
mcm píše: ↑06 zář 2023 14:42Čistě technicky je CD formát 40 let starý a je poplatný době kdy vzniknul a tehdejší úrovni HiFi. Dnes už je HiRes na streamovacích platformách de-facto standard a nové nahrávky jsou už ve studiu nahrávány v HiRes a je zbytečný pak degradovat zvuk převodem do zastaralého CD formátu.
Takže jak jsem řek.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Vedle, je to pravda. Víš vůbec v jakým rozlišení nahrávali první digitální rekordéry?Dark side of the moon píše: ↑ "... hudba se zaprvé nahrává ve větším než CD rozlišení už od samotnýho vzniku CD formátu".
To není pravda. Viz. diskuze na tomto fóru.
Ano, a proto se na tom streamu vesele streamuje i v 16/44.1, neboli v CD rozlišení, to co je na streamu je i mimo stream, ať už v Hi-res nebo ne, a i to co v tom Hi-Res je, je dnes většinou zvukově zmrvený. Ale tak hlavně že technický parametry.......Dark side of the moon píše: ↑ Jenom se tu uvádí, že technické parametry streamu jsou dnes už lepší než technické parametry CD, takže stream rozhodně není žádný "dráťák", jak tu nesmyslně tvrdí jeho odpůrci.
Maximální technický parametry jedotlivejch formátů a médií jsou nám samy o sobě úplně k prdu, ty už to nezachrání. I kdyby byly technický parametry Hi-Resu sebevyšší a sebevíc lepší než technický parametry CD, tak je to samo o sobě úplně k ničemu, protože ty nám samy o sobě lepší zvuk nepřinesou.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti