XRCD x MFSL x LP
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: XRCD x MFSL x LP
Reaguju na to, cos napsal. Vysledkem vymysleni je vymysl. Ale o to nejde. Faktem zustava, ze zjevne nevyhody vinylu neni treba si vymyslet ani hledat - ony proste jsou a byly odjakziva, to je nezpochybnitelny fakt. Dnes se k nim pridaly dalsi (loudness war a digitalni mastering).
Nema cenu pred tim zavirat oci ani debatu zbytecne polarizovat.
Kazdy ma svou cestu. Ja si neumim predstavit poslouchat Sostakovicovu 11. symfonii utopenou v sumu drazky (rozdily mezi tichymi pasazemi a "plnou palbou" je klidne 60 dB) ani byt odkazan jen na velmi stare nahravky a vydani. Nebavilo me to vecne napeti, v jakem stavu a jak zmasterovane prijdou objednane desky...
Nekomu to vyhovuje a nasel si v tom svou cestu. To je v poradku. Netreba presvedcovat, ze to ci ono je univerzalne lepsi, protoze v tom nehraje roli jen objektivni technicka stranka veci, ale i subjektivni preference kazdeho.
Nema cenu pred tim zavirat oci ani debatu zbytecne polarizovat.
Kazdy ma svou cestu. Ja si neumim predstavit poslouchat Sostakovicovu 11. symfonii utopenou v sumu drazky (rozdily mezi tichymi pasazemi a "plnou palbou" je klidne 60 dB) ani byt odkazan jen na velmi stare nahravky a vydani. Nebavilo me to vecne napeti, v jakem stavu a jak zmasterovane prijdou objednane desky...
Nekomu to vyhovuje a nasel si v tom svou cestu. To je v poradku. Netreba presvedcovat, ze to ci ono je univerzalne lepsi, protoze v tom nehraje roli jen objektivni technicka stranka veci, ale i subjektivni preference kazdeho.
Re: XRCD x MFSL x LP
... neviem síce o čo Ti ide, ale ja sa tu určite nepotrebujem za nikoho skrývať ... ono totiž, ten kto chce, ten tomu môjmu textu porozumie ... a kto nechce, tak toho mám na háku.LawIAR píše: Také ignorantstvo na fóra nepatrí! Všetci sme veľmi dobre pochopili tú druhú polovicu príspevku, ale reagovali sme na tú prvu + druhý komentár, tak sa prosím neskrývať za postrehy kychtaxa, ktoré naozaj nikto nevyvracia!
... takže pre istotu všetky moje predchádzajúce texty sem dám ešte raz - a kľudne si ich môžu niektorí prítomní občania aj prišpendliť nad postel, keď ich to tak vzrušuje

... všetci vydavatelia a ich posluhovači, ktorí sa vedome aj nevedome exponujú v súčasnom špinavom propagandistickom (a masteringovom) ťažení proti CD a digitálu obecne (napríklad aj minulotýždňové masívne každodenné systematické masírovanie mozgov v prospech vinylu vo vysielaní Slovenského rozhlasu - teda ešte navyše aj zneužitie koncesionárskych poplatkov na dezinformačnú kampaň!), by si všetci zaslúžili zavesiť za gule do prievanu!
... on sa totiž ten "nešťastný digitál" dostal konečne technologicky tak ďaleko, že aj za relatívne zanedbateľné peniaze je dnes bez väčších problémov dosiahnuteľný zvuk prakticky v štúdiovej kvalite ... a toto ale paradoxne nikdy nebol, a nikdy nebude skutočný cieľ "hifi" a hudobného biznisu, ktorý primárne potrebuje iba ťahať z ľudí stále väčšie a väčšie prachy za stále väčšie a väčšie sračky
... "analógových" rituálov, laborovania, vrážania prachov do prenosiek, ramienok a gramo-šasi som si ja užil dostatočne ... bolo to v dobe keď žiadne CD ešte nebolo, resp. keď s nim boli ešte pomerne veľké zvukové problémy ... teda asi cca do roku 2000-2005 ... dnes posluch vinylov z technického hľadiska nemá žiadny racionálny zmysel ... a "rituál" môže človek kľudne prežívať aj pri prehrávaní origo (teda nenapáleného) CD-disku
... áno, písať takto militantne o vinyle by bolo asi scestné, keby sa v rámci hudobného biznysu úmyselne technicky nedojebávali CD-čka a súčasne sa neohlupovala "hipsterská" mládež rôznou dezinformačnou propagandou v prospech vinylu!
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: XRCD x MFSL x LP
Me se libi, jak se v kazdym oboru vzdy najde nejaky hlupec, ktery za vsim vidi organizovany spiknuti
.

Re: XRCD x MFSL x LP
Jo, taky se mi tyhle bacilovo příspěvky líbí
konspirační teorie jsou všudypřítomný
Ale no tak! Víš moc dobře jak bylo to co jsem napsal myšleno. Chytáš se slovíček, protože se ti to zrovna hodí.
(promiň ale musel jsem, pro mě prostě vyhody vinylu převyšují jeho nevýhody, ty to máš naopak no) a je to stejné u digitálu, také má svoje pro a proti, jak říkáš:
"Nekomu to vyhovuje a nasel si v tom svou cestu. To je v poradku. Netreba presvedcovat, ze to ci ono je univerzalne lepsi, protoze v tom nehraje roli jen objektivni technicka stranka veci, ale i subjektivni preference kazdeho."
Protože to co se tobě zdá jako nevýhoda se jinému může naopak líbit. "Technická dokonalost" nemusí být vždycky nejlepší cesta.
Ne vždycky ale musíš být odkázaný jen na stará neremasterovaná vydání:
https://www.discogs.com/Madonna-Like-A- ... se/3493680
http://dr.loudness-war.info/album/view/45595
DR samozřejmě není všechno, ale tuhle desku mám taky doma a zvuk je parádní ač je to remaster.
To že předem nevíš v jakém stavu nebo jak zremasterované desky přijdou je na prd to je fakt, ale to já zas dokážu překousnout, protože ve většině případů nakonec dostanu zvuk, co se mě osobně líbí mnohem víc než digitál.


PítrsPraha píše:Reaguju na to, cos napsal. Vysledkem vymysleni je vymysl. Ale o to nejde.
Ale no tak! Víš moc dobře jak bylo to co jsem napsal myšleno. Chytáš se slovíček, protože se ti to zrovna hodí.
Stejně tak faktem zůstává, že zjevné výhody vinylu si není třeba vymýšlet ani hledat - ony prostě jsou a byly odjakživa to je nezpochybnitelný faktPítrsPraha píše:Faktem zustava, ze zjevne nevyhody vinylu neni treba si vymyslet ani hledat - ony proste jsou a byly odjakziva, to je nezpochybnitelny fakt. Dnes se k nim pridaly dalsi (loudness war a digitalni mastering).
Nema cenu pred tim zavirat oci ani debatu zbytecne polarizovat.

"Nekomu to vyhovuje a nasel si v tom svou cestu. To je v poradku. Netreba presvedcovat, ze to ci ono je univerzalne lepsi, protoze v tom nehraje roli jen objektivni technicka stranka veci, ale i subjektivni preference kazdeho."
Protože to co se tobě zdá jako nevýhoda se jinému může naopak líbit. "Technická dokonalost" nemusí být vždycky nejlepší cesta.
No vidíš ty si to neumíš představit a už předem vymýšlíš a hledáš důvody proč to ani nezkusit. A protože si těch důvodů najdeš hned několik, tak se na to předem raději vyflákneš a budeš tvrdit, že to nemá cenu. Já to radši vyzkouším a pak zhodnotím abych nemusel říkat, že si to neumím představit.PítrsPraha píše:Kazdy ma svou cestu. Ja si neumim predstavit poslouchat Sostakovicovu 11. symfonii utopenou v sumu drazky (rozdily mezi tichymi pasazemi a "plnou palbou" je klidne 60 dB)
Mě zas nebaví být odkázán jen na moderní zmršený nahrávky a remastery ať už CD nebo LP. Stará vydání hrajou skvěle, ale remastery stojej povětšinou za prd (čest výjimkám), tak proč bych si nesehnal ty velmi starý nahrávky a vydáni, když mám tu možnost.PítrsPraha píše:ani byt odkazan jen na velmi stare nahravky a vydani. Nebavilo me to vecne napeti, v jakem stavu a jak zmasterovane prijdou objednane desky...
Ne vždycky ale musíš být odkázaný jen na stará neremasterovaná vydání:
https://www.discogs.com/Madonna-Like-A- ... se/3493680
http://dr.loudness-war.info/album/view/45595
DR samozřejmě není všechno, ale tuhle desku mám taky doma a zvuk je parádní ač je to remaster.
To že předem nevíš v jakém stavu nebo jak zremasterované desky přijdou je na prd to je fakt, ale to já zas dokážu překousnout, protože ve většině případů nakonec dostanu zvuk, co se mě osobně líbí mnohem víc než digitál.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: XRCD x MFSL x LP
Řekl bych, žes moc nepochopil, co jsem tím chtěl říct. Ale je taky možný, že jsem to napsal tak, že to pochopit nešlo. Ale to nevadí. Reaguješ tak spíš na svoje dojmy a myšlenky, než na to, co jsem napsal a výrazně posouváš význam mého textu tak, aby bylo o čem se přít... Třeba o remasterech jsem nenapsal ani slovo. Vynášíš soudy nad něčím, o čem nic nevíš.
Jinak ta Madonna je dobrým příkladem zvrácenosti, o které mluvím. Původně digitální záznam plácnutý na vinyl. Výsledkem je objektivní zhoršení technické kvality hudebního signálu vnesením velké míry všemožných (zřetelně slyšitelných a objektivně měřitelných) zkreslení. To není přístup k High Fidelity, který by mi byl blízký.
Peněz za klasickou hudbu na vinylech jsem povyhazoval neúrekom. Nové, staré, japonské, UK, české.... Naopak, pln nadšení do vinylu jsem hledal a doufal, že by to mohlo jít. A ono by to šlo, ale za úplně jiné peníze, než jsem ochoten do gramo řetězce dát. A ano, měl jsem základ, gramo+přenoska+phono pre za cca 30 tis. Kč. Sestavy řádově dražší hrály o dost jinak (lépe), ale za 1. tolik peněz do hifi dát nechci (šlo by to, ale bylo by to hodně na hraně) a za 2. laborování s obrovským rozptylem mechanické kvality vinylů mě nebavilo (nekvalitní výlisky, problematika bazarových desek...). To u digitální muziky odpadá a zůstává "jen" ta zvuková stránka věci, která se shodně týká obou typů.LUK píše:No vidíš ty si to neumíš představit a už předem vymýšlíš a hledáš důvody proč to ani nezkusit. A protože si těch důvodů najdeš hned několik, tak se na to předem raději vyflákneš a budeš tvrdit, že to nemá cenu. Já to radši vyzkouším a pak zhodnotím abych nemusel říkat, že si to neumím představit.
Jinak ta Madonna je dobrým příkladem zvrácenosti, o které mluvím. Původně digitální záznam plácnutý na vinyl. Výsledkem je objektivní zhoršení technické kvality hudebního signálu vnesením velké míry všemožných (zřetelně slyšitelných a objektivně měřitelných) zkreslení. To není přístup k High Fidelity, který by mi byl blízký.
Re: XRCD x MFSL x LP
Nereaguju na svoje dojmy a myšlenky, ani neposouvám význam tvého textu. Ani se nepřu, prostě stejně jako ty jen:PítrsPraha píše:Řekl bych, žes moc nepochopil, co jsem tím chtěl říct. Ale je taky možný, že jsem to napsal tak, že to pochopit nešlo. Ale to nevadí. Reaguješ tak spíš na svoje dojmy a myšlenky, než na to, co jsem napsal a výrazně posouváš význam mého textu tak, aby bylo o čem se přít...
A ty zas reaguješ na to, co píšu já, vždyť jsme na diskusním fóru. A jestli si něco myslel jinak, tak je to stejný jako s tím, že ty mi vytýkáš slovo "vymýšlejí", měls to holt napsat lípPítrsPraha píše:Reaguju na to, cos napsal....

Vážně ani slovo?PítrsPraha píše:Třeba o remasterech jsem nenapsal ani slovo. Vynášíš soudy nad něčím, o čem nic nevíš.
Ale jak ty s oblibou říkáš, já nikde nic takového netvrdím. (poprvé teď o dvě řádky víš) To zas naopak ty "posouváš význam mého textu".PítrsPraha píše:Nebavilo me to vecne napeti, v jakem stavu a jak zmasterovane prijdou objednane desky...
Říkáš že si neumíš představit být odkázan jen na velmi staré nahravky a vydání.
Na to já reaguju tím, že mě zas nebaví být odkázán jen na moderní zmršený nahrávky a remastery, tak proč si nesehnat ty velmi starý nahrávky a vydáni, když máš tu možnost.
Kde tady vidíš problém? Kde tvrdím že něco říkáš o remasterech?
Buď tak laskav a řekni mi tedy, kde vynáším jaký soudy? Nejednou jsem napsal, že píšu tak, jak to já osobně cítím, vidím nebo slyším. Pokud vím nikde tu nesoudím a neodsuzuju něco o čem nic nevím. Jestli si vyčet mezi řádky něco, co tam nebylo, tak opět děláš to co vytýkáš mě, "reaguješ na svoje dojmy a myšlenky, ne na to, co jsem napsal".
A tys tuhle konkrétní desku slyšel?PítrsPraha píše:Jinak ta Madonna je dobrým příkladem zvrácenosti, o které mluvím. Původně digitální záznam plácnutý na vinyl. Výsledkem je objektivní zhoršení technické kvality hudebního signálu vnesením velké míry všemožných (zřetelně slyšitelných a objektivně měřitelných) zkreslení. To není přístup k High Fidelity, který by mi byl blízký.
Že u digitálu odpadá spousta problémů vinylu, o tom se tu nikdo nepře, jenže mě se prostě víc líbí zvuk LP a už jen to by mi stačilo abych preferoval vinyl před digitálem i přes jeho zápory. A když k tomu připočtu další klady no, já mám jasno.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: XRCD x MFSL x LP
Pokud by tahle vědomá lež byla pravdou, nemohl bys nikdy napsat, že "No vidíš ty si to neumíš představit a už předem vymýšlíš a hledáš důvody proč to ani nezkusit. A protože si těch důvodů najdeš hned několik, tak se na to předem raději vyflákneš a budeš tvrdit, že to nemá cenu.". Víš prd, co jsem slyšel nebo neslyšel, zkoušel nebo nezkoušel, ale sám sobě jsi vsugeroval bojový názor, že hledám důvody to nezkusit, že se na to raději vyfláknu než abych si to ověřil a jiné čistokrevné výmysly. Úsměvné.LUK píše:Nereaguju na svoje dojmy a myšlenky, ani neposouvám význam tvého textu.
O remasterech jsem vážně nenapsal ani slovo. Než budeš pokračovat ve svém nabubřelém mentorování, čti pozorněji a někoho ochotného, kdo o záznamu a úpravách zvuku něco ví, se zeptej, jaký je rozdíl mezi masteringem a remasteringem. Ačkoliv to netušíš, je v tom celkem velký faktický rozdíl. Ale chápu, slova jsou to podobná...

Zkus se trochu míň vymezovat, trochu víc se dovzdělat a třeba začít sportovat. Pomůže ti to získat nadhled, odstup a pochopení pro prostý fakt, že komu nevyhovuje prskot, šum, přeslechy, omezená dynamika a frekvenční rozsah, mechanické problémy s výlisky (viz třeba zde) atd., nemusí nutně hned být bijec proti vinylu takový, jaký ty jsi bijec za vinyl.
A určitě i v tomhle mém textu najdeš spoustu udiček... Tak neváhej

Re: XRCD x MFSL x LP
Vážně mě baví si stebou psát.
".... Víš prd, co jsem slyšel nebo neslyšel, zkoušel nebo nezkoušel, ale sám sobě jsi vsugeroval bojový názor...."
Bojový názor? Já? Nestačilo by prostě říct "zkusil jsem to, nemáš pravdu"? Tak se totiž vede normální rozhovor nebo diskuse. Z toho cos napsal, mi vyplývá to, co jsem co jsem na to odpověděl, za tím si stojím.
Z tvojí strany by stačilo normálně slušně odpovědět a to co jsem napsal, prostě vyvrátit, ale to bys nebyl ty, abys při první příležitosti nestartoval a nezačal napadat a urážet inteligenci protistrany, co (viz tvůj polslední příspěvěk o několik řádek níž)? A kdo je tady pak bojovnej?
Tenhle můj omyl ale stejně nic nemění na významu toho, co jsem napsal a když ho tudíš odstraníme, zůlstane jen to na co jsem reagoval a tím je, že mi podsouváš, že tvrdím žes napsal něco o remasterech, čož před tím mým omylem nebyla pravda. A vzheldem k tomu že tenhle dialog jsme vedli před tím než jsem se spletl, tak:
Víš prd, co mám nebo nemám za vzdělání (co všechno znám a co neznám), jestli sportuju nebo nesportuju.
Možná by chtělo se chytit za nos a znovu si přečíst tady tu naší diskusi. Kdo je tady bijec za vinyl nebo proti vinylu? Celou dobu a neustále dokola opakuju to, co ty neslyšíš (nevidíš). Totiž že se mě osobně líbí vinyl víc a že k tomu mám svoje důvody, nebiju se za vinyl ani nikomu nic nevnucuju. To ty mi tady vyjmenováváš v čem všem je vinyl neoddyskutovatelně horší (viz.citace o pár řádek víš). Tvrdíš, že ti víc vyhovuje digitál, no tak fajn, snažím se tě snad přesvědčit že nemáš pravdu? Nesnažím.
Já se tu nevztekám ani neurážím tvou inteligenci nebo vzdělání. Tak tak mi řekni kdo je tady nějakej "bijec"?
A neodpověděl jsi mi na otázku, tu konkrétní desku od Madonny jsi slyšel?
A proč bych nemohl napsat to co jsem napsal? Tys naprosto jasně řekl: "Ja si neumim predstavit poslouchat Sostakovicovu 11. symfonii utopenou v sumu drazky...." Stejně tak jako ty chytáš za slovo mě v případě slova "vymýšlejí", tak já tvá slova "Ja si neumim predstavit" chápu naprosto jasně. Když si to neumíš ani představit, pak si to asi neslyšel. To je co, když někdo bere přesně doslova co napíšeš.PítrsPraha píše:Pokud by tahle vědomá lež byla pravdou, nemohl bys nikdy napsat, že "No vidíš ty si to neumíš představit a už předem vymýšlíš a hledáš důvody proč to ani nezkusit. A protože si těch důvodů najdeš hned několik, tak se na to předem raději vyflákneš a budeš tvrdit, že to nemá cenu.". Víš prd, co jsem slyšel nebo neslyšel, zkoušel nebo nezkoušel, ale sám sobě jsi vsugeroval bojový názor, že hledám důvody to nezkusit, že se na to raději vyfláknu než abych si to ověřil a jiné čistokrevné výmysly. Úsměvné.LUK píše:Nereaguju na svoje dojmy a myšlenky, ani neposouvám význam tvého textu.
".... Víš prd, co jsem slyšel nebo neslyšel, zkoušel nebo nezkoušel, ale sám sobě jsi vsugeroval bojový názor...."
Bojový názor? Já? Nestačilo by prostě říct "zkusil jsem to, nemáš pravdu"? Tak se totiž vede normální rozhovor nebo diskuse. Z toho cos napsal, mi vyplývá to, co jsem co jsem na to odpověděl, za tím si stojím.
Z tvojí strany by stačilo normálně slušně odpovědět a to co jsem napsal, prostě vyvrátit, ale to bys nebyl ty, abys při první příležitosti nestartoval a nezačal napadat a urážet inteligenci protistrany, co (viz tvůj polslední příspěvěk o několik řádek níž)? A kdo je tady pak bojovnej?
Ó bože já se přehlíd. To jsem ale nabubřelej mentor, kterej neumí číst, co? No jo, holt dokonalejm jedincům se tohle nestává, tak se tě asi budu muset zeptat jestli bys mi laskavě nesdělil jakej je rozdíl mezi masteringem a remasteringem, protože jak vidíš, já to vůbec nevím.PítrsPraha píše:O remasterech jsem vážně nenapsal ani slovo. Než budeš pokračovat ve svém nabubřelém mentorování, čti pozorněji a někoho ochotného, kdo o záznamu a úpravách zvuku něco ví, se zeptej, jaký je rozdíl mezi masteringem a remasteringem. Ačkoliv to netušíš, je v tom celkem velký faktický rozdíl. Ale chápu, slova jsou to podobná....
Tenhle můj omyl ale stejně nic nemění na významu toho, co jsem napsal a když ho tudíš odstraníme, zůlstane jen to na co jsem reagoval a tím je, že mi podsouváš, že tvrdím žes napsal něco o remasterech, čož před tím mým omylem nebyla pravda. A vzheldem k tomu že tenhle dialog jsme vedli před tím než jsem se spletl, tak:
Je mi jasný že si o sobě evidentně hodně myslíš, ale možná by ses měl řídit alespoň tím co vytýkáš jiným. Nejdřív mi sám napíšeš: "Víš prd, co jsem slyšel nebo neslyšel, zkoušel nebo nezkoušel, ale sám sobě jsi vsugeroval bojový názor, že hledám důvody to nezkusit, že se na to raději vyfláknu než abych si to ověřil a jiné čistokrevné výmysly. Úsměvné." a jen o pár řádek dál:LUK píše:Jak ty s oblibou říkáš, já nikde nic takového netvrdím. To zas naopak ty "posouváš význam mého textu".PítrsPraha píše:Třeba o remasterech jsem nenapsal ani slovo. Vynášíš soudy nad něčím, o čem nic nevíš.
Říkáš že si neumíš představit být odkázan jen na velmi staré nahravky a vydání.
Na to já reaguju tím, že mě zas nebaví být odkázán jen na moderní zmršený nahrávky a remastery, tak proč si nesehnat ty velmi starý nahrávky a vydáni, když máš tu možnost.
Kde tady vidíš problém? Kde tvrdím že něco říkáš o remasterech?
Takže tvými vlastními jen trochu přizpůsobenými slovy:PítrsPraha píše:Zkus se trochu míň vymezovat, trochu víc se dovzdělat a třeba začít sportovat. Pomůže ti to získat nadhled, odstup a pochopení pro prostý fakt, že komu nevyhovuje prskot, šum, přeslechy, omezená dynamika a frekvenční rozsah, mechanické problémy s výlisky (viz třeba zde) atd., nemusí nutně hned být bijec proti vinylu takový, jaký ty jsi bijec za vinyl.
Víš prd, co mám nebo nemám za vzdělání (co všechno znám a co neznám), jestli sportuju nebo nesportuju.
Možná by chtělo se chytit za nos a znovu si přečíst tady tu naší diskusi. Kdo je tady bijec za vinyl nebo proti vinylu? Celou dobu a neustále dokola opakuju to, co ty neslyšíš (nevidíš). Totiž že se mě osobně líbí vinyl víc a že k tomu mám svoje důvody, nebiju se za vinyl ani nikomu nic nevnucuju. To ty mi tady vyjmenováváš v čem všem je vinyl neoddyskutovatelně horší (viz.citace o pár řádek víš). Tvrdíš, že ti víc vyhovuje digitál, no tak fajn, snažím se tě snad přesvědčit že nemáš pravdu? Nesnažím.
Já se tu nevztekám ani neurážím tvou inteligenci nebo vzdělání. Tak tak mi řekni kdo je tady nějakej "bijec"?
A neodpověděl jsi mi na otázku, tu konkrétní desku od Madonny jsi slyšel?
Re: XRCD x MFSL x LP
Tedy nezlob se, ale pravý opak je pravdou. Všimněte si, že Supraphonské CD má špičky hlasitosti záznamu (bubnů) každou jinde, čili tak, jak se to nahrálo. Protože zachovalo hlasitost věrně, má i tišší pasáže tišeji, což je na záznamu vidět. A z toho plyne, že Supraphonské CD naopak má dynamický rozsah největší, jen hraje celkově nižší hlasitostí. Kdybyste nechali projet toto CD měřičem dynamického rozsahu, jednoznačně by vyhrálo. Jen je potřeba při přehrávání trochu více vytočit regulátor hlasitosti tak, aby tišší pasáže zněly stejně jako z XRCD. Pak zjistíte, že hlasitější pasáže jsou ještě hlasitější než z XRCD. Je vidět, že vám asi nejde o věrnost záznamu, ale o líbivost, kterou vydavatelé dosahují zvýšením průměrné hlasitosti.boxer píše:No mě se osobně líbí nejvíce ten prostřední graf.Je rozumně dynamicky vyvážen a narozdíl od prvního,nebude při hlasitější produkci problém se zahlcením a menší srozumitelnosti.Ten poslední (třetí) je klasika,nedomrle natočené cd bez dynamiky.
XRCD již má záznam upraven, již má srovnány špičky bubnů do roviny, což určitě přirozené není. Ale ztráta dynamického rozsahu je u něj ještě malá, sluchem těžko poznatelná, takže XRCD se bude projevovat vyšší průměrnou hlasitostí, ale srovnáme-li to regulátorem hlasitosti, budou sluchem poznatelné rozdíly velmi malé, poslech bude jen o malinko horší než ze Supraphonského CD.
Absolutně nejhorší je CD vrstva z SACD. Tam jsou špičky bubnů už z velké míry ztraceny, záíznam je velmi hlasitý, ale ztráta dynamického rozsahu je už podstatná. Tato vrstva ve srovnání se Supraphonským CD bude při stejné hlasitosti plošší a únavnější, jakoby rozmázlá do sebe.
Navíc jsem přesvědčen, že Supraphonské CD je přesným duplikátem původně vydaného CD z roku 1985 bez jakýchkoli "remástrů". Je vidět, že nebylo zprzněno žádným kompresorem dynamiky. Jeho zvuk je nejkvalitnější.
Vinyly
Jen bych chtěl upřesnit, že mám vinyly rád, jen si je neidealizuji. Prožil jsem s nimi neznedbatelnou část svého života a vždy mi přinášely radost. Ale po seznámení se systémem CD jsem pochopil, že vše, co mi kazilo dojem z hudby z vinylů, je vlastně konečně pryč. Mám malou sbírku asi 800 vinylových desek, zrovna dnes jsem koupil 2 ks (různá provedení Dvořákova violoncellového koncertu h moll), ale beru to jako sběratelskou aktivitu, která mi dělá radost, pokud nemá deska nepřiměřený rozsah poškození (a že vždy nějaké má). Ty dvě dnešní se celkem povedly (2 × 250 Kč). Teď hodně váhám, zda si mám pořídit The Dark Side of The Moon prý ve stavu jako nehraná, kvadrofonní provedení SQ, za 3100 Kč, přestože mám SACD s prostorovým mixem, které hraje nádherně a stálo "jen" 699,- Kč. Ale přece jen ta cena LP je daleko vyšší a kvalita bude zase o dost nižší (už tam slyším ty praskance). Nicméně sběratelsky je to vzácný kousek.
Zajímavé je, že MFSL verze tohoto alba na CD je o 4 dB slaběji nahrána (vzhledem k 0 dB), čili zbytečně ztrácí skoro 1 bit rozlišení. Hraje pěkně, ale mohla by být lepší. V tom mne MFSL tedy výrazně zklamali.
Ještě chci podotknout, co někteří nekritičtí zastánci vinylů tvrdí a není to pravda: Tak například že LP proto, že jsou analogová a nemají omezen horní mezní kmitočet samplovací frekvencí, mohou hrát do celkem libovolného kmitočtu. Jenže zapomínají, že hrot není nekonečně malý a jeho rozměry začínají dělat velké problémy už od kmitočtů cca 10 kHz a čím blíže konci strany, tím je to horší.
Druhá velká lež je tvrzení, že z CD přehrávače jde schodovitý signál, protože prý převod se děje jen 44100 krát za sekundu a výstup si drží vždy současnou hodnotu signálu a po převedení dalšího vzorku skokově změní výstup na tuto úroveň. Proto prý hraje CD "syrově a hrubě". Kdyby si tito lidé dali na výstup CD přehrávače osciloskop, zjistili by, že ven jde perfektně hladká křivka bez sebemenšího náznaku jakýchkoli schodů. Já sám jsem si jednou nahrál na CD sinusový signál 5 kHz, -3 dB a na výstupu byl na obrazovce osciloskopu perfektní hladký sinusový signál. Výstup z CD přehrávače je totiž hladká křivka, která přesně protíná nasamplované hodnoty. A těch výmyslů okolo "jitteru"....
Jen mne udivuje, že všechny nectnosti gramofonového záznamu zcela tolerují (a není jich málo), a systému CD třeba vytýkají kvantizační zkresĺení, které tam skutečně je, ale začíná se projevovat až tam, kde vinyl se už dávno utápí v hluku a šumu. Prostě u CD jim vadí sebenepatrnější maličkost, která prakticky ani memůže být postřehnutelná a LPčkům tolerují úplně všechno, velmi často daleko rušivější věci.
Zajímavé je, že MFSL verze tohoto alba na CD je o 4 dB slaběji nahrána (vzhledem k 0 dB), čili zbytečně ztrácí skoro 1 bit rozlišení. Hraje pěkně, ale mohla by být lepší. V tom mne MFSL tedy výrazně zklamali.
Ještě chci podotknout, co někteří nekritičtí zastánci vinylů tvrdí a není to pravda: Tak například že LP proto, že jsou analogová a nemají omezen horní mezní kmitočet samplovací frekvencí, mohou hrát do celkem libovolného kmitočtu. Jenže zapomínají, že hrot není nekonečně malý a jeho rozměry začínají dělat velké problémy už od kmitočtů cca 10 kHz a čím blíže konci strany, tím je to horší.
Druhá velká lež je tvrzení, že z CD přehrávače jde schodovitý signál, protože prý převod se děje jen 44100 krát za sekundu a výstup si drží vždy současnou hodnotu signálu a po převedení dalšího vzorku skokově změní výstup na tuto úroveň. Proto prý hraje CD "syrově a hrubě". Kdyby si tito lidé dali na výstup CD přehrávače osciloskop, zjistili by, že ven jde perfektně hladká křivka bez sebemenšího náznaku jakýchkoli schodů. Já sám jsem si jednou nahrál na CD sinusový signál 5 kHz, -3 dB a na výstupu byl na obrazovce osciloskopu perfektní hladký sinusový signál. Výstup z CD přehrávače je totiž hladká křivka, která přesně protíná nasamplované hodnoty. A těch výmyslů okolo "jitteru"....
Jen mne udivuje, že všechny nectnosti gramofonového záznamu zcela tolerují (a není jich málo), a systému CD třeba vytýkají kvantizační zkresĺení, které tam skutečně je, ale začíná se projevovat až tam, kde vinyl se už dávno utápí v hluku a šumu. Prostě u CD jim vadí sebenepatrnější maličkost, která prakticky ani memůže být postřehnutelná a LPčkům tolerují úplně všechno, velmi často daleko rušivější věci.
Re: XRCD x MFSL x LP
Ja som zástancom vinylu z rôznych subjektívnych dôvodov, ale isto by mi nenapadlo toto digitálu vyčítať. 
Pri digitálnom prehrávaní mi chýba práve sa pozerať na to, ako to "žije", ale to už je naozaj len môj subjektívny problém. Že by mi pomohol kotučák?

Pri digitálnom prehrávaní mi chýba práve sa pozerať na to, ako to "žije", ale to už je naozaj len môj subjektívny problém. Že by mi pomohol kotučák?

Re: XRCD x MFSL x LP
Taky jsem zastánce vinylu, to už je asi jasné. Poslech LP se mi líbí mnohem víc než poslech digitálu, v 95 případech ze 100 u mě vítězí desky na plnej čáře. Možná nejsem opravdovej hifista, ale ani mě vlastně nezajímá proč to tak je. Jestli někoho baví se v tom pitvat, hledat "fragmenty digitalizace" u LP, nebo "schodovitý signál" u CD a další ať už smyšlený nebo skutečný problémy a nedokonalosti jednoho nebo druhého, tak prosím, je to jeho věc. Já jsem si našel to, co se mi líbí víc a prostě si sednu, nasadím sluchátka, roztočím desku a budu si užívat skvělou muziku.
Nic dalšího už mě moc nezajímá.
Mikrob: ne všechny desky mají nějaké poškození, ani všechny desky nepraskají a nešumí. Mám tu desky ze 70. a 80. let a vizuálně bys rozdíl oproti novým deskám nepoznal (ani u obalu ani u desky) a stejně tak ani jedinkrát nezapraskají, ale bohužel ne vždycky se podáří vyhmátnout dobrou desku, člověk si musí vybírat a taky mít občas trochu štěstí, navíc je potřeba desky vyprat atd. a stejně to vždycky nevyjde, ale tak to prostě je. Holt desky nejsou FLACy z netu kde zadáš kreditku, třikrát klikneš a hraješ. Navíc, jak říkáš, cena desek je vyšší (a mnohdy i značně vyšší) než cena digitálních médií. Ale je to koníček, tak co už. Pořád lepší než ty prachy vyhazovat z okna za cigára a ještě si u toho ničit zdraví

Mikrob: ne všechny desky mají nějaké poškození, ani všechny desky nepraskají a nešumí. Mám tu desky ze 70. a 80. let a vizuálně bys rozdíl oproti novým deskám nepoznal (ani u obalu ani u desky) a stejně tak ani jedinkrát nezapraskají, ale bohužel ne vždycky se podáří vyhmátnout dobrou desku, člověk si musí vybírat a taky mít občas trochu štěstí, navíc je potřeba desky vyprat atd. a stejně to vždycky nevyjde, ale tak to prostě je. Holt desky nejsou FLACy z netu kde zadáš kreditku, třikrát klikneš a hraješ. Navíc, jak říkáš, cena desek je vyšší (a mnohdy i značně vyšší) než cena digitálních médií. Ale je to koníček, tak co už. Pořád lepší než ty prachy vyhazovat z okna za cigára a ještě si u toho ničit zdraví

Re: XRCD x MFSL x LP
Jak se říká, proti gustu žádnej dišputát. U mně je LP, které nepraská, zázrak. U CD je to, že nepraská, standardní. Přestože jem si pořídil Ortofon 2M Black hlavně z důvodu šetření desky při přehrávání, mám i pračku desek. Nedávno jsem koupil nově vydanou desku Meddle, neboť ta původní byla v hrozném stavu.První strana je jedna z mála, a to opravdu hrozně mála, která nepraská, ale bohužel Echoes praská dost nepříjemně. CD za třetinu ceny (ale starší vydání, nezprasené ještě Loudness war) hraje úplně čistě a za celou dobu nemám nepříjemný pocit, že to v nejbližší chvilce zapraská.
Mně zase CD přinesly úžasný pocit nerušeného poslechu hudby, nerušeného šumy, hluky, praskáním, zkreslením či poškozením drážky. Na CD jsem prvně slyšel The Pros and Cons od Waterse čistě a nezkresleně, konečně bylo kytarové sólo prosto všech sice slabých, ale nepříjemných artefaktů poškození drážky.
Mně zase CD přinesly úžasný pocit nerušeného poslechu hudby, nerušeného šumy, hluky, praskáním, zkreslením či poškozením drážky. Na CD jsem prvně slyšel The Pros and Cons od Waterse čistě a nezkresleně, konečně bylo kytarové sólo prosto všech sice slabých, ale nepříjemných artefaktů poškození drážky.
Re: XRCD x MFSL x LP
V podstatě naprostý souhlas, ale jak již řekl klasik, každý podle své chuti.Mikrob píše:Jak se říká, proti gustu žádnej dišputát. U mně je LP, které nepraská, zázrak. U CD je to, že nepraská, standardní. Přestože jem si pořídil Ortofon 2M Black hlavně z důvodu šetření desky při přehrávání, mám i pračku desek. Nedávno jsem koupil nově vydanou desku Meddle, neboť ta původní byla v hrozném stavu.První strana je jedna z mála, a to opravdu hrozně mála, která nepraská, ale bohužel Echoes praská dost nepříjemně. CD za třetinu ceny (ale starší vydání, nezprasené ještě Loudness war) hraje úplně čistě a za celou dobu nemám nepříjemný pocit, že to v nejbližší chvilce zapraská.
Mně zase CD přinesly úžasný pocit nerušeného poslechu hudby, nerušeného šumy, hluky, praskáním, zkreslením či poškozením drážky. Na CD jsem prvně slyšel The Pros and Cons od Waterse čistě a nezkresleně, konečně bylo kytarové sólo prosto všech sice slabých, ale nepříjemných artefaktů poškození drážky.
Nemá smysl jitřit emoce těch, kteří milují vinyl.
Re: XRCD x MFSL x LP
Jak jsem říkal, desky je třeba si vybírat, snažím se kupovat desky jen v co nejlepším stavu co seženu, ale samozřejmě až při poslechu se zjistí skutečnej stav. Jestli máš opravdu jen málo desek který nepraskaj, tak to je smůla no. Chtělo by to sehnat jinýMikrob píše:Jak se říká, proti gustu žádnej dišputát. U mně je LP, které nepraská, zázrak. U CD je to, že nepraská, standardní. Přestože jem si pořídil Ortofon 2M Black hlavně z důvodu šetření desky při přehrávání, mám i pračku desek. Nedávno jsem koupil nově vydanou desku Meddle, neboť ta původní byla v hrozném stavu.První strana je jedna z mála, a to opravdu hrozně mála, která nepraská, ale bohužel Echoes praská dost nepříjemně. CD za třetinu ceny (ale starší vydání, nezprasené ještě Loudness war) hraje úplně čistě a za celou dobu nemám nepříjemný pocit, že to v nejbližší chvilce zapraská.
Mně zase CD přinesly úžasný pocit nerušeného poslechu hudby, nerušeného šumy, hluky, praskáním, zkreslením či poškozením drážky. Na CD jsem prvně slyšel The Pros and Cons od Waterse čistě a nezkresleně, konečně bylo kytarové sólo prosto všech sice slabých, ale nepříjemných artefaktů poškození drážky.

Já poslouchám přes sluchátka, takže každý zapraskání slyším o něco snáz než přes bedny, občas některý desky kupuju i na víc pokusů a samozřejmě to vyjde na víc peněz, ale i tak preferuju vinyl. Protože když pak máš skvělou desku v perfektním stavu, tak ten zvuk je lepší než digitál (lepší pro mě, nikomu svůj názor nevnucuju, ať tu zas někomu nestoupá tlak

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti