Samostatnou kapitolou můžou být podložky, závaží atd. A tady už se musí pracovat s mechanikou, vlněním, vibracemi.. Mám několik bývalých kolegů, kteří se podobnými výpočty zabývali na univerzitní úrovni jako samostatné disciplíně! (v praxi jsou sofistikované mechanické výpočty a materiálové analýzy všude kolem nás, aniž si to uvědomujeme. Osobně v tomto vidím taky zádrhel - přesah do další významné disciplíny, která může ovlivňovat audio. Co se děje v tom kterém bodě z hlediska mechaniky, jaký je jeho stav, chování, vlivy. A co on sám předává okolnímu prostředí?
Další podobný přesah může být do materiálového inženýrství. Tj. to jak materiál/kov vypadá uvnitř, jeho krystalická struktura, četnost a charakter vad, jak zásadně to ovlivnuje jeho mechanické, materiálové ale i chemické chování (velmi hodně). Jak se např. chovají povrchové vrstvy různých kovů, struktur krystalů, vad.. při styku s různými dielektriky, či kovy? Vždy stejně?.. Neřešit? Takže i materiálový inženýr by měl mít zde slovo. Možná menší a na první pohled ne tak zřejmé.
EMI a řadu dalších vlivů z magnetismu a elektrotechniky nevyjímaje, i když těm nerozumím, těm rozumíte Vy. A víte že přítomné jsou.
Proč by celý takový komplex nemohl mít vliv na zvuk? Jsem přesvědčený, že ho bude mít, pokud budu vidět z dostatečné výšky a nesoustředím se jen na část s elektroměřákem.
Měřil a počítal podobné mechanické výpočty, například analýzy vibrací na různých podložkách, podlahách, relace k materiálu a tvaru podložky/podložek, nejen k tomu, jak se chová ozvučnice a měniče atd ..Spíš bych řekl, že to nedělá nikdo, protože je to pro jednoho člověka příliš složité a proměnlivých faktorů už je hodně. Přitom když se postavíte k reprosoustavě, tak země duní a něco se tam prokazatelně děje! Cítíte to fyzicky. I to že tam stojíte může mít určitý vliv
Tahle obsáhlost a neznalost celkového kontextu pak vede k hromadnému neporozumění a to vede k řadě jednotlivých nedorozumění a hádkám. Protože si každý chráníme svůj pohled a názor.
Nebo se zeptám jinak.. Můžete bez zaváhání říct, že nic z výše uvedeného nemá vliv na zvuk sestavy?
Zatím zde vidím jen to, že pan Bunda se systematicky, pochopitelně a nejen tady drží svého a pan Macura už na začátku všechno mete pryč ze stolu. Trochu zde chybí jiskra a touha zjišťovat, objevovat, nadhled.. Kolik významných objevu a vynálezů vypadalo na začátku jako totální nesmysly. Mám v tomto celkem velkou pokoru a toleranci, žádný názor není nikdy špatný.