Jazz
Re: Jazz

Re: Jazz
Korys:
Jo, "Dynamický rozsah nahrávky je pouze jeden, nikoliv jediný, z aspektů poslouchané hudby" jenže je to taky bohužel jeden z důležitých parametrů nahrávky, kterej má nemalej vliv na zvuk. A protože hifi je o kvalitním poslechu hudby, tak to co má na zvuk takovejhle vliv nelze jen tak šmahem přejít. Hudba a zvuk jsou dvě nedílný části jednoho celku, když je hudba mizerná, nudná, nebude se ti líbit atd., tak to ani sebelepší zvuk nezachrání a poslouchat to nebudeš. A když je naopak mizernej zvuk, tak to zkrátka ublíží i hudbě a jako se vším a všude, všechno má svoje meze a hranice únosnosti a dá se kvalitativně odstupňovat. Stejně jako můžeme o něčem říct, že je to zvukově skvělá a špičková nahrávka, tak totiž jsou na druhou stranu i nahrávky zvukově mizerný a prachbídný. A právě v tomhle nám DR pomáhá, dokáže nám říct do jaký míry má nahrávka předpoklady pro to být zvukově skvělá, nebo do jaký míry je zvukově zmrvená.
Jo, "Dynamický rozsah nahrávky je pouze jeden, nikoliv jediný, z aspektů poslouchané hudby" jenže je to taky bohužel jeden z důležitých parametrů nahrávky, kterej má nemalej vliv na zvuk. A protože hifi je o kvalitním poslechu hudby, tak to co má na zvuk takovejhle vliv nelze jen tak šmahem přejít. Hudba a zvuk jsou dvě nedílný části jednoho celku, když je hudba mizerná, nudná, nebude se ti líbit atd., tak to ani sebelepší zvuk nezachrání a poslouchat to nebudeš. A když je naopak mizernej zvuk, tak to zkrátka ublíží i hudbě a jako se vším a všude, všechno má svoje meze a hranice únosnosti a dá se kvalitativně odstupňovat. Stejně jako můžeme o něčem říct, že je to zvukově skvělá a špičková nahrávka, tak totiž jsou na druhou stranu i nahrávky zvukově mizerný a prachbídný. A právě v tomhle nám DR pomáhá, dokáže nám říct do jaký míry má nahrávka předpoklady pro to být zvukově skvělá, nebo do jaký míry je zvukově zmrvená.
Omezení a ochuzení dnes v hudbě jsme, ale ne proto, "že vše záleží jen na DR," ale kvůli Loudness War, ta je příčinou tohohle všeho, vliv DR je už jen důsledek. A nedělěj stejnou chybu jako mnozí odmítači DR, nepřekrucuj si používání DR. Není to o tom nahrávky měřit víc než poslouchat, je to o tom, že slyšíme, že to hraje či nehraje dobře a DR nám to jako jedna z mála věcí pomůže konkretizovat a ukázat, dokáže nám to "sesumarizovat" do určitýho parametru, kterej (když víme jak na to a umíme ho využívat), nám do značný míry pomáhá orientovat se v kvalitě nahrávek a vydání alb ještě před tím než je koupíme.
Re: Jazz
Hezký den, LUKu,
Po čistě technické stránce s Váma naprosto souhlasím.
Tento boj a diskuze jsem registroval a byl poučen již před desítkou let a válka trvá a obávám se, že ji jako ,,Hifisté" proti ,,zvukařům" konzumní většiny (a ,,továren na konzervy"), pro které se většina hudby komerčně vydává nikdy nevyhrajem.
Pak máme 2 možnosti:
1) stát se podivíny a hledat jen ty jehly v kupce sena, přehrávat si jen tento omezený sortiment, mít radost z objevu vyjímky a možná nám unikne spousta krásné hudby, ale je to puristicky čistý přístup v koníčku HiFi a má to právo na život
2) nebo se odpoutat od čistě technického pohledu a užít si s nadhledem všeho co se nám líbí umělecky komplexně i s vědomím, že to ,,zvukaři v továrně" prasí. A dokonalost si najít a užít jen na dobrém místě dobrého koncertu a živého přednesu interpreta.
A to je přesně to, co má citace měla vystihnout, asi nebyla správně pochopena.
Nikdy tady nebudu dávat tipy omezené jen na technicky dokonalou nahrávku, která mě ale vnitřně umělecky vůbec neoslovuje. Mé tipy vždy zrcadlí spíše mé souznění v hudbě. Když to pak má navíc tyto technicky skvělé atributy, je to jen obrovský přidaná hodnota.
Výběr mezi těmito filosofiemi přístupu a cestami si musí každý rozhodnout v sobě.
Po čistě technické stránce s Váma naprosto souhlasím.
Tento boj a diskuze jsem registroval a byl poučen již před desítkou let a válka trvá a obávám se, že ji jako ,,Hifisté" proti ,,zvukařům" konzumní většiny (a ,,továren na konzervy"), pro které se většina hudby komerčně vydává nikdy nevyhrajem.
Pak máme 2 možnosti:
1) stát se podivíny a hledat jen ty jehly v kupce sena, přehrávat si jen tento omezený sortiment, mít radost z objevu vyjímky a možná nám unikne spousta krásné hudby, ale je to puristicky čistý přístup v koníčku HiFi a má to právo na život
2) nebo se odpoutat od čistě technického pohledu a užít si s nadhledem všeho co se nám líbí umělecky komplexně i s vědomím, že to ,,zvukaři v továrně" prasí. A dokonalost si najít a užít jen na dobrém místě dobrého koncertu a živého přednesu interpreta.
A to je přesně to, co má citace měla vystihnout, asi nebyla správně pochopena.
Nikdy tady nebudu dávat tipy omezené jen na technicky dokonalou nahrávku, která mě ale vnitřně umělecky vůbec neoslovuje. Mé tipy vždy zrcadlí spíše mé souznění v hudbě. Když to pak má navíc tyto technicky skvělé atributy, je to jen obrovský přidaná hodnota.
Výběr mezi těmito filosofiemi přístupu a cestami si musí každý rozhodnout v sobě.
Re: Jazz
Ano, tohle je klasickej (a bohužel doslova až černobílej) přístup těch co říkají, že je jedině hudba a zvuk je až druhořadej, podřadnej, o DR nechtějí slyšet atd.... Hifista, kterej chce kvalitní zvuk a vyhledává kvalitní nahrávky (nedej bože aby si v tom pomáhal využíváním DR), je ihned považovanej za podivína.
Obzvlášť na hififóru mě tohle nepřestane udivovat.
Tvá citace byly pochopena, ale tys nepochopil co říkám Já. Já nemluvím "o omezování jen na technicky dokonalý nahrávky" ani o takových "co tě vnitřně neoslovujou", Já říkám, že "hudba a zvuk jsou dvě nedílný části jednoho celku, když je hudba mizerná, nudná, nebude se ti líbit atd., tak to ani sebelepší zvuk nezachrání a poslouchat to nebudeš. A když je naopak mizernej zvuk, tak to zkrátka ublíží i hudbě a jako se vším a všude, všechno má svoje meze a hranice únosnosti a dá se kvalitativně odstupňovat. Stejně jako můžeme o něčem říct, že je to zvukově skvělá a špičková nahrávka, tak totiž jsou na druhou stranu i nahrávky zvukově mizerný a prachbídný. A právě v tomhle nám DR pomáhá, dokáže nám říct do jaký míry má nahrávka předpoklady pro to být zvukově skvělá, nebo do jaký míry je zvukově zmrvená"
To není čistě technickej pohled, to je (bohužel) čistě realistickej pohled.
A tohle, cituju:
"hledat jen ty jehly v kupce sena, přehrávat si jen tento omezený sortiment, mít radost z objevu vyjímky...."
Je z celkovýho pohledu právě nesmysl (tohle platí jen u určitý části sortimentu, neboli hlavně, i když ne výhradně, u mainstreamový hudby posledních cca 30 let), ale taky je to velmi častej a velmi často opakovanej "argument" těch co říkají, že je jedině hudba a zvuk je až druhořadej, podřadnej atd.... Zvukově skvělých nahrávek ale není málo, nemusíme je hledat jako jehly v kupce sena, zvukově skvělých a špičkových nahrávek jsou nepřeberný hromady, doslova se dají přehazovat vidlema. A v jejich hledání a výběru nám právě mnohdy silně napomáhá DR.
A právě ty nahrávky, který jsou díky Loudness War nejvíc zprasený si neužiješ ani na koncertech v lepší podobě (o tom lze mluvit leda tak u klasiky a pár dalších zřídkavej nepravidelnejch případech), protože tady mluvíme zejména o rocku, metalu a popu, to jsou žánry který Loudness War zasáhla nejvíc.


Tvá citace byly pochopena, ale tys nepochopil co říkám Já. Já nemluvím "o omezování jen na technicky dokonalý nahrávky" ani o takových "co tě vnitřně neoslovujou", Já říkám, že "hudba a zvuk jsou dvě nedílný části jednoho celku, když je hudba mizerná, nudná, nebude se ti líbit atd., tak to ani sebelepší zvuk nezachrání a poslouchat to nebudeš. A když je naopak mizernej zvuk, tak to zkrátka ublíží i hudbě a jako se vším a všude, všechno má svoje meze a hranice únosnosti a dá se kvalitativně odstupňovat. Stejně jako můžeme o něčem říct, že je to zvukově skvělá a špičková nahrávka, tak totiž jsou na druhou stranu i nahrávky zvukově mizerný a prachbídný. A právě v tomhle nám DR pomáhá, dokáže nám říct do jaký míry má nahrávka předpoklady pro to být zvukově skvělá, nebo do jaký míry je zvukově zmrvená"
To není čistě technickej pohled, to je (bohužel) čistě realistickej pohled.
A tohle, cituju:
"hledat jen ty jehly v kupce sena, přehrávat si jen tento omezený sortiment, mít radost z objevu vyjímky...."
Je z celkovýho pohledu právě nesmysl (tohle platí jen u určitý části sortimentu, neboli hlavně, i když ne výhradně, u mainstreamový hudby posledních cca 30 let), ale taky je to velmi častej a velmi často opakovanej "argument" těch co říkají, že je jedině hudba a zvuk je až druhořadej, podřadnej atd.... Zvukově skvělých nahrávek ale není málo, nemusíme je hledat jako jehly v kupce sena, zvukově skvělých a špičkových nahrávek jsou nepřeberný hromady, doslova se dají přehazovat vidlema. A v jejich hledání a výběru nám právě mnohdy silně napomáhá DR.
A právě ty nahrávky, který jsou díky Loudness War nejvíc zprasený si neužiješ ani na koncertech v lepší podobě (o tom lze mluvit leda tak u klasiky a pár dalších zřídkavej nepravidelnejch případech), protože tady mluvíme zejména o rocku, metalu a popu, to jsou žánry který Loudness War zasáhla nejvíc.
Re: Jazz
Hele LUKu,
já se s Tebou nepřu a nemusíš mě přesvědčovat, mám to za sebou. Není to černobílý pohled, je to odpoutaný pohled na věc.
Občas píšu, protože mě to baví a teď mám na to i trošku čas.
Citace: ,,A právě ty nahrávky, který jsou díky Loudness War nejvíc zprasený si neužiješ ani na koncertech v lepší podobě (o tom lze mluvit leda tak u klasiky a pár dalších zřídkavej nepravidelnejch případech), protože tady mluvíme zejména o rocku, metalu a popu, to jsou žánry který Loudness War zasáhla nejvíc."
Tady je asi jádro naší diskuze, jak jsme každý někde jinde. Metal a rockové koncerty jdou právě z důvodu šíleného zvuku někdy i na koncertě úplně mimo mne. Koncert připadá pro mne in natura jen Jazz a klasika, kostel, síň, bar, kde poslouchám jen a přímo interpreta, těleso v reálném prostředí většinou bez velkého podílu stadionové elektrotechniky. A doma mi pak má sestava dovoluje slušný poslech jak této, tak mainstreamové hudby, bez toho abych se ošíval, že něco neslyším, slyším umělý bakelit a hučící mlhu a nerozeznám dřevo od elektriky. Teď při naší slušné nedělní debatě si tady smažím Pat Coila Essential Jazz2, asi pro Tebe jen stupidní fúze, ale borce jsem poznal jako pianistu koně stáje Sheffield lab (pure záznamy s nejvyšším ošetřením a péčí) a šlape to jak blázen i ze sprostého streamu Spotify a dokážu si to užít na slušnou hlasitost se slušnou kontrolou hudebního obrazu a mám z toho nedělní pohodu, i když zrovna tato deska není z Sheffield lab a DR jsem nekontroloval a o tom to je u mne.
V každém případě já děkuji i za naši hezkou Hifi diskuzi. Mám rád zasvěcené obohacující lidi.
já se s Tebou nepřu a nemusíš mě přesvědčovat, mám to za sebou. Není to černobílý pohled, je to odpoutaný pohled na věc.
Občas píšu, protože mě to baví a teď mám na to i trošku čas.
Citace: ,,A právě ty nahrávky, který jsou díky Loudness War nejvíc zprasený si neužiješ ani na koncertech v lepší podobě (o tom lze mluvit leda tak u klasiky a pár dalších zřídkavej nepravidelnejch případech), protože tady mluvíme zejména o rocku, metalu a popu, to jsou žánry který Loudness War zasáhla nejvíc."
Tady je asi jádro naší diskuze, jak jsme každý někde jinde. Metal a rockové koncerty jdou právě z důvodu šíleného zvuku někdy i na koncertě úplně mimo mne. Koncert připadá pro mne in natura jen Jazz a klasika, kostel, síň, bar, kde poslouchám jen a přímo interpreta, těleso v reálném prostředí většinou bez velkého podílu stadionové elektrotechniky. A doma mi pak má sestava dovoluje slušný poslech jak této, tak mainstreamové hudby, bez toho abych se ošíval, že něco neslyším, slyším umělý bakelit a hučící mlhu a nerozeznám dřevo od elektriky. Teď při naší slušné nedělní debatě si tady smažím Pat Coila Essential Jazz2, asi pro Tebe jen stupidní fúze, ale borce jsem poznal jako pianistu koně stáje Sheffield lab (pure záznamy s nejvyšším ošetřením a péčí) a šlape to jak blázen i ze sprostého streamu Spotify a dokážu si to užít na slušnou hlasitost se slušnou kontrolou hudebního obrazu a mám z toho nedělní pohodu, i když zrovna tato deska není z Sheffield lab a DR jsem nekontroloval a o tom to je u mne.
V každém případě já děkuji i za naši hezkou Hifi diskuzi. Mám rád zasvěcené obohacující lidi.

Re: Jazz
Já se s tebou taky nepřu a nesnažím se tě přesvědčovat, Já prostě jen diskutuju, jsme na diskusním fóru, reaguju na to co píšeš a jen se ti snažím vysvětlit, že jsou holt i lidi/hifisti nároční (a i náročnější než ty) na kvalitu zvuku, ale to neznamená, že jen proto jsou to hned podivíni.
A ano, jsme každej někde jinde, ale ne kvůli hudbě kterou posloucháme, ale spíš kvůli zkušenostem, přístupu, nárokům atp., který mě dovedli někam jinam než tebe. Já hodně poslouchám i klasiku (i když hlavně poslouchám rock a metal a jejich nejrůznější podžánry a odnože, ale nejtvrdší metalový styly mě zase tak úplně nelákají) a užívám si špičkový nahrávky prakticky neustále, protože i v rocku a metalu je hromada skvělých až špičkových nahrávek. jazz mě nezajímá, neposlouchám ho, nemám ho rád atd., ale to neznamená, že o jakejkoli nahrávce tohohle stylu budu tvrdit, že je za jakýhokoli důvodu stupidní, každýmu z nás se některá hudba líbí a některá ne.
A mě taky moje sestava dovoluje špičkovej poslech, ale jen těch nahrávek, který nemají zmršenej zvuk. Ty který ho zmrvenej mají, ty žádná aparatura kvalitně nepřehraje. Každá apratura přehraje jen to co do ní pustíme, když do ní pustíme kvalitní nahrávku, bude aparatura hrát kvalitně, když do ní pustíme nekvalitní nahrávku, bude aparatura hrá nekvalitně. A právě čím kvalitnější aparaturu máme, tím snáz slyšíme jak na tom zvukově nahrávky jsou, čím lepší aparatura, tím snáz slyšíme jak všechny nedostatky a vady nahrávek, tak všechny jejich kvality.
A opět, není to jen o kontrolování DR, v první řadě přece slyšíme jak na tom nahrávky po zvukovej stránce jsou a DR nám to už následně jen potvrdí. Ale co hlavně, když víme co a jak a umíme DR používat atd., tak jak jsem říkal, nám to do značný míry umožňuje předem zjistit jak na tom nahrávky/vydání alb zvukově jsou ještě než je koupíme.
A ano, jsme každej někde jinde, ale ne kvůli hudbě kterou posloucháme, ale spíš kvůli zkušenostem, přístupu, nárokům atp., který mě dovedli někam jinam než tebe. Já hodně poslouchám i klasiku (i když hlavně poslouchám rock a metal a jejich nejrůznější podžánry a odnože, ale nejtvrdší metalový styly mě zase tak úplně nelákají) a užívám si špičkový nahrávky prakticky neustále, protože i v rocku a metalu je hromada skvělých až špičkových nahrávek. jazz mě nezajímá, neposlouchám ho, nemám ho rád atd., ale to neznamená, že o jakejkoli nahrávce tohohle stylu budu tvrdit, že je za jakýhokoli důvodu stupidní, každýmu z nás se některá hudba líbí a některá ne.
A mě taky moje sestava dovoluje špičkovej poslech, ale jen těch nahrávek, který nemají zmršenej zvuk. Ty který ho zmrvenej mají, ty žádná aparatura kvalitně nepřehraje. Každá apratura přehraje jen to co do ní pustíme, když do ní pustíme kvalitní nahrávku, bude aparatura hrát kvalitně, když do ní pustíme nekvalitní nahrávku, bude aparatura hrá nekvalitně. A právě čím kvalitnější aparaturu máme, tím snáz slyšíme jak na tom zvukově nahrávky jsou, čím lepší aparatura, tím snáz slyšíme jak všechny nedostatky a vady nahrávek, tak všechny jejich kvality.
A opět, není to jen o kontrolování DR, v první řadě přece slyšíme jak na tom nahrávky po zvukovej stránce jsou a DR nám to už následně jen potvrdí. Ale co hlavně, když víme co a jak a umíme DR používat atd., tak jak jsem říkal, nám to do značný míry umožňuje předem zjistit jak na tom nahrávky/vydání alb zvukově jsou ještě než je koupíme.
Re: Jazz
LUK píše:
A divnou zhodou okolností je toto vlákno o jazze. Takže si spakuj svoje DR metre a choď v pokoji viesť svoj džihád zas niekde inde. Nestrácaj čas s niečím, čo nemáš rád a čo Ťa nezaujíma.jazz mě nezajímá, neposlouchám ho, nemám ho rád atd.,
Re: Jazz
Byly doby, kdy dynamickou kompresí zvukově zprasené záznamy na digitálních nosičích neexistovaly nejen u klasiky a jazzu, ale ani u metalu, rocku a popu. Důvodem nebyl nějaký kvalitnější nebo odbornější přístup zodpovědných technických profesí, ale prostá skutečnost, že je to nenapadlo dělat. V chvíli, kdy to první prase zkusilo, a řvoucí nahrávka začala být v rádiích atraktivní, začala na to špinavýma prackama hrabat ostatní prasata. Dynamickou kompresi, když budu chtít, zaprasím sám v libovolné nahrávce během deseti minut na free software. Profi prasata nedělají nic jiného, akorát si za to nechají platit těžký prachy.
Sranda je, že se najdou spotřebitelé, co tyto prasopsí exkrementy konzumují a ještě mudrují o tom, že je zajímá jen muzika nikoli zvuk.
Sranda je, že se najdou spotřebitelé, co tyto prasopsí exkrementy konzumují a ještě mudrují o tom, že je zajímá jen muzika nikoli zvuk.
Re: Jazz
Či LUK počúva jazz alebo nie, je to jedno. Ja si myslím že LUK sa snažil len ozrejmiť svoj vzťah k spraseným nahrávkam a k svojmu prístupu k hudbe ako takej.
A preto si myslím "mumu", že nemáš najmenší dôvod a právo niekoho vyhadzovať z vlákna "jazz". Podľa mňa LUK ani v najmenšom neporušil pravidlá fóra. Takže trošku korektnejšie jednanie by nazaškodilo.
Re: Jazz
mumu:
Klidni hormon, tebe Já se na svolení kde a o čem budu psát ptát nebudu. DR souvisí s každou hudbou a hudbu Já mám rád, DR ovlivňuje i jazz i když ne tolik jako jiný žánry. Mě do svýho džihádu netahej, s tím si bojuj ve svých představách.
Klidni hormon, tebe Já se na svolení kde a o čem budu psát ptát nebudu. DR souvisí s každou hudbou a hudbu Já mám rád, DR ovlivňuje i jazz i když ne tolik jako jiný žánry. Mě do svýho džihádu netahej, s tím si bojuj ve svých představách.
Re: Jazz
to LUK
Já jsem právě víc naladěný do Jazzova barova (pozdravuje Tě nyní Stan Getz, Summertime), klasikou v proudu a jen okrajově rockově. To spíš když se tam mihne někdo z prolínání muzikantů mezi žánry. Maintream mě neuráží a všeliké ty soft produkce klidně ke kávě nebo odpoledním drinku snesu, a to i díky správné míře kompromisnosti (přátelskosti) sestavy. V tom je do určitých cenových limitů jisté kouzlo, které se ale strašně těžce hledá, aby to byl nakonec ten správný Allrounder, který má už slušnou kvalitu, ale zároveň při sebepoznání a sebevzdělání mnoha poslechy přinese to osvobození a nadhled dlouhodobé domácí spokojenosti. Můžeme říct nalezení zlatého průsečíku pro uživatele posluchače HiFi.
Je mi jasné, že seš hodně vysoko zasvěcenej. Promiň, jestli se Ti mým stylem psaní zdálo použití slova ,,Podivín" víc urážlivé než jemná nadsázka pro silně zapálené koníčkáře mířícího k vysoké nekompromisnosti.
Snažím se někdy psaným slovem vystihnout věci, které jsou těžko pojmenovatelné a tak to lidé mohou rozdílně pochopit. To je běžné.
Máš naprosto pravdu, že jestli nám někdy něco na nahrávce už nesedí, většinou to DR potvrdí a od určité úrovně nekompromisnosti sestavy se člověk, chtě nechtě, dostává do nutné potřeby víc a víc a víc třídit a vybírat tu nej ,,stopu záznamu".
Ale přiznejme si, na co v dnešní době myslí tvořící umělec muzikant, když skládá, interpretuje, nebo hraje na svůj nástroj? Zajímají ho v té chvíli vzdálené technické problémy a řešení posluchače, který si možná pořídí jeho konzervu a jaký má na ní posluchač otvírák?
Já jsem právě víc naladěný do Jazzova barova (pozdravuje Tě nyní Stan Getz, Summertime), klasikou v proudu a jen okrajově rockově. To spíš když se tam mihne někdo z prolínání muzikantů mezi žánry. Maintream mě neuráží a všeliké ty soft produkce klidně ke kávě nebo odpoledním drinku snesu, a to i díky správné míře kompromisnosti (přátelskosti) sestavy. V tom je do určitých cenových limitů jisté kouzlo, které se ale strašně těžce hledá, aby to byl nakonec ten správný Allrounder, který má už slušnou kvalitu, ale zároveň při sebepoznání a sebevzdělání mnoha poslechy přinese to osvobození a nadhled dlouhodobé domácí spokojenosti. Můžeme říct nalezení zlatého průsečíku pro uživatele posluchače HiFi.
Je mi jasné, že seš hodně vysoko zasvěcenej. Promiň, jestli se Ti mým stylem psaní zdálo použití slova ,,Podivín" víc urážlivé než jemná nadsázka pro silně zapálené koníčkáře mířícího k vysoké nekompromisnosti.
Snažím se někdy psaným slovem vystihnout věci, které jsou těžko pojmenovatelné a tak to lidé mohou rozdílně pochopit. To je běžné.
Máš naprosto pravdu, že jestli nám někdy něco na nahrávce už nesedí, většinou to DR potvrdí a od určité úrovně nekompromisnosti sestavy se člověk, chtě nechtě, dostává do nutné potřeby víc a víc a víc třídit a vybírat tu nej ,,stopu záznamu".
Ale přiznejme si, na co v dnešní době myslí tvořící umělec muzikant, když skládá, interpretuje, nebo hraje na svůj nástroj? Zajímají ho v té chvíli vzdálené technické problémy a řešení posluchače, který si možná pořídí jeho konzervu a jaký má na ní posluchač otvírák?

Re: Jazz
Ty říkáš, že nadhled tě přivádí ke spokojenýmu poslechu, ale u mě nadhled neznamená smíření se i s nekvalitním zvukem. Mě ke spokojenýmu poslechu dovádí kvalitní hudba a kvalitní zvuk a proto víc než nadhled potřebujeme vhled do problematiky, ten nám umožní dostat se ke kvalitnímu poslechu hudby.
Já nemířím k vysokej nekompromisnosti, nic takovýho, Já mířím právě ke kvalitnímu poslechu hudby. A ten v dnešní době s dnešní nepřebernou spoustou možností není zas až tak strašně težký najít jak si mnozí myslí. A když už máme alespoň tu slušnou kvalitu apratury, a zároveň nabereme-li léty a mnoha poslechy zkušenosti, přinese nám to osvobození a vhled, který nám následně umožní užívat si kvalitní/skvělý/špičkový poslech hudby k naší plné spokojenosti.
Mám dvě sestavy na poslech hudby, jednu menší horší a relativně levnou u PC a druhou větší lepší a dražší v samostatnej poslechovce, a i na základě poslechu tý levný tvrdím co tvrdím, není to tak, že až "od určité úrovně nekompromisnosti sestavy se člověk, chtě nechtě, dostává do nutné potřeby víc a víc a víc třídit a vybírat tu nej ,,stopu záznamu"." Tyhle rozdíly ve zvukovej kvalitě nahrávek (související právě i s DR) jsou bez problému slyšet i na levnejch aparaturách a i na nich nám tudíž hledání, třídění a vybíráni si těch kvalitní nahrávek a vydání alb přinese znatelně lepší poslech.
A to jak jsi použil slovo "podivín" opravdu moc s nadsázkou nevyznělo.
Já nemířím k vysokej nekompromisnosti, nic takovýho, Já mířím právě ke kvalitnímu poslechu hudby. A ten v dnešní době s dnešní nepřebernou spoustou možností není zas až tak strašně težký najít jak si mnozí myslí. A když už máme alespoň tu slušnou kvalitu apratury, a zároveň nabereme-li léty a mnoha poslechy zkušenosti, přinese nám to osvobození a vhled, který nám následně umožní užívat si kvalitní/skvělý/špičkový poslech hudby k naší plné spokojenosti.
Mám dvě sestavy na poslech hudby, jednu menší horší a relativně levnou u PC a druhou větší lepší a dražší v samostatnej poslechovce, a i na základě poslechu tý levný tvrdím co tvrdím, není to tak, že až "od určité úrovně nekompromisnosti sestavy se člověk, chtě nechtě, dostává do nutné potřeby víc a víc a víc třídit a vybírat tu nej ,,stopu záznamu"." Tyhle rozdíly ve zvukovej kvalitě nahrávek (související právě i s DR) jsou bez problému slyšet i na levnejch aparaturách a i na nich nám tudíž hledání, třídění a vybíráni si těch kvalitní nahrávek a vydání alb přinese znatelně lepší poslech.
A to jak jsi použil slovo "podivín" opravdu moc s nadsázkou nevyznělo.
Re: Jazz
Poslouchat nahrávky s nízkým DR na aparatuře (tedy ne z mobilu, kam jsou primárně určeny) a tvrdit, že to nevadí protože hlavní je přece muzika, to je stejné jako na 4K TV si pouštět filmy ve VGA rozlišení a tvrdit, že to vůbec nevadí, hlavní je přece film, na obraze nezáleží, když máš nadhled.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů