Klasická hudba
Re: Klasická hudba
Ak môžem vstúpiť, moje začiatky na poli vážnej hudby začali Friedrichom Sahne a táto láska trvá dodnes - mám asi 50 rôznych interpretácií Mojej vlasti, zo päť Predaných neviest a iné diela po jednom. Ďalej by som nevynechal nejakých tých Štvoro ročných období, Mozarta, Čajkovského klavírny koncert č. 1, Beethovenovu 5. a 9. symfóniu, Dvořákovu Novosvetskú, doporučil by som nejaké tie fúzie medzi klasikou a populárnou hudbou (Varga, ELP, Deep Purple), Bacha napr. Toccata a fuga D mol samozrejme ale aj hromady iných - ja tomu hovorím pop vo vážnej hudbe.
Re: Klasická hudba
Ahoj Stano, tos mě královsky pobavil.kite19 píše:Ďakujem za konkrétne návrhy, určite si zaobstarám.
Dúfam, že na tomto fóre počúva klasiku viac ľudí, iba ak by som sa mýlil, Efičáku k tobě mluvím

Jako pocitář mám své miláčky a každý to má jinak. Když ti řeknu, že si zpívám Bachovu vokální hudbu aniž bych uměl německy, že zbožňuju Beethowenovu Mši Sollemis, a jeho symfonie 3, 5, 7, 9. Božské klavírní koncerty s orchestrem, 1,3,5... to to bude pro Tebe znamenat ?
Rostropovič, grandiozní violončelista. Bachovy vilolončelové koncerty snad ani nemá smysl kupovat od někoho jiného. Tvé ukázky jsou zajímavé, nakouk sem. Jdeš správnou cestou.
Stejně je další pocitářskou kvalitou aparatura a její charakter, který podtrhne či potlačí přehrávaný žánr.
Když jsem používal Sumiko Blue Point 2 a 3, byl hlavním žánrem jazz, swing a zpěv.
Přesnější MC LO přenosky podpořily symfonickou tvorbu, pak jsem byl pro přelouskat i mi neznámou symfonickou hudbu modernějších autorů, protože MC LO ClarAudio Sigma efektně pronikala nahrávkou až k detailům témbrů smyčcových nástrojů.
KAždý detail vyzněl maximálně, pokud to aparátek přenesl.
Malé stojanovky dají vyniknout komorní hudbě, velké bedny skvěle vytáhnou celý orchestr.
Pak mám své období od historicky poučené barokní hudby, přes klasicismus opatrně prokousávaný, tu a tam moderní autory na chuť a změnu, do toho kdykoli dvou - troj deskové komplety BAchových mší, vyhranní hudbu pouze od německých perfekcionistů na originálních starých varhanách bez pomocné elektroniky, které kazí urputnou neměckou přesnost.
Všechno kolem hudby se silně subjektivní, není možné dosáhnout shody a jednomyslnosti. Tolerance a neutralita je mým cílem. K Smetanovi se nemůžu prokousat. Kromě Alegra z Nového světa je mi cizí.
A zas rusi, baletní a symfonická hudba je požitek. Pro mne... Louskáček naživo v divadle. Pocity máme každý jiné, jsou nepřenosné.
K tobě mluvím Kite19.

Re: Klasická hudba
?!?eficak píše: K Smetanovi se nemůžu prokousat. Kromě Alegra z Nového světa je mi cizí.
Re: Klasická hudba
Splést si Dvořáka a Smetanu je jistě "majstrštyk" (zvlášť u Novosvětské), ale přesto bych zde byl tolerantníbh69 píše:?!?eficak píše: K Smetanovi se nemůžu prokousat. Kromě Alegra z Nového světa je mi cizí.


Re: Klasická hudba
Omluva, děkuji za upozornění. Velikáni oba nechť přijmou mou omluvu.


Re: Klasická hudba
Když jsem se začínal o vážnou hudbu zajímat, tak jsem sáhnul po docela velké kompilaci "The 100 Greatest Recordings of all time" a zde je seznam věcí, které jsou obsaženy uvnitř. Je to sehnatelné na ebay i internetu buď rovnou na vinylech, CDčkách, tak i jako digitální ve FLACu (24bit/96kHz)… V každém případě mě to nasměrovalo v tom, abych věděl čím začít a kam více se posunout konkrétněji.
A jinak v knihovně mám ještě i knihu "Vážná hudba - nový přístup k poslechu" od Alexandera Waugh z vydavatelství SLOVO. Je tam i CD se skladbami, a kniha je to velmi čtivá!

A jinak v knihovně mám ještě i knihu "Vážná hudba - nový přístup k poslechu" od Alexandera Waugh z vydavatelství SLOVO. Je tam i CD se skladbami, a kniha je to velmi čtivá!


Re: Klasická hudba
Klasická hudba je celkem náročná disciplína. Během náročných let nákupů a prodejů audio sestav jsem se nakonec dostal k názoru za kterým si stojím.
1. Ne všechny značky reprosousta umí uspokojivě reprodukovat klasickou hudbu. Mezi ty, které to umí řadím XAVIAN, SONUS FABER, DUEVELL.
2. Nahrávky. Nejobsáhlejší katalog klasické hudby mají DG, DECCA a taky pro ně nahrávají největší "esa". Technická kvalita nahrávek je vynikající, zvláště vynikne ve spojení se značkami reprosoustav uvedených výše. Velmi si cením také HARMONIA MUNDI a CHANDOS. CD nakupuji na Prestoclassical, kde se dají sehnat zváště komplety za úžasné ceny.
Myslím si, že nevhodná kombinace REPRO - CD - ZESILOVAČ - NAHRÁVKA může hodně lidí od poslechu klasiky odradit, což je velká škoda, protože potom přiházíme o velké hodnoty, které jiné druhy hudby nemohou vynahradit.
1. Ne všechny značky reprosousta umí uspokojivě reprodukovat klasickou hudbu. Mezi ty, které to umí řadím XAVIAN, SONUS FABER, DUEVELL.
2. Nahrávky. Nejobsáhlejší katalog klasické hudby mají DG, DECCA a taky pro ně nahrávají největší "esa". Technická kvalita nahrávek je vynikající, zvláště vynikne ve spojení se značkami reprosoustav uvedených výše. Velmi si cením také HARMONIA MUNDI a CHANDOS. CD nakupuji na Prestoclassical, kde se dají sehnat zváště komplety za úžasné ceny.
Myslím si, že nevhodná kombinace REPRO - CD - ZESILOVAČ - NAHRÁVKA může hodně lidí od poslechu klasiky odradit, což je velká škoda, protože potom přiházíme o velké hodnoty, které jiné druhy hudby nemohou vynahradit.
Re: Klasická hudba
V poslední době mě zaujal Koncert pro klavír a orchestr op. 13 od Benjamina Brittena, na klavír s Ralfem Gothonim.
Klavirní part je fantastický, žádné romantické kudrlinky, palba s vysokou kadencí, ale žádná hypermoderna.
Moc hezké...
Klavirní part je fantastický, žádné romantické kudrlinky, palba s vysokou kadencí, ale žádná hypermoderna.
Moc hezké...
Re: Klasická hudba
Máme tady mužský ,ženský i dětský sbor,velký symfonický orchestr...koncert může začít , není to nezajímavé. Zaposlouchejme se a pojďme vstříc silným emocím.
Pro hifisty doporučím při tutti sledovat zvlášť zdařile sejmutý pravolevý a předozadní prostor.
https://www.youtube.com/watch?v=5yHsmZy-YS8&app=desktop
Pro hifisty doporučím při tutti sledovat zvlášť zdařile sejmutý pravolevý a předozadní prostor.

https://www.youtube.com/watch?v=5yHsmZy-YS8&app=desktop
Re: Klasická hudba
právě jsem dokoukal a doposlouchal
Novoroční koncert Vídeňských filharmoniků 2015
pod taktovkou Zubina Mehty.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, jediné co se k tomu dá říct je, že to bylo NAPROSTO FANTASTICKÉ.

mix z díla všech Straussů, co jich kdy Vídeň zplodila.
orchestr nezaváhal ani na pikosekundu.
neuvěřitelná melodická smršť dokonalosti, vyvrcholená absolutním majstrštykem, úchvatným valčíkem Na krásném modrém Dunaji,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
BRAVO
BRAVO
BRAVO 
Novoroční koncert Vídeňských filharmoniků 2015
pod taktovkou Zubina Mehty.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, jediné co se k tomu dá říct je, že to bylo NAPROSTO FANTASTICKÉ.

mix z díla všech Straussů, co jich kdy Vídeň zplodila.
orchestr nezaváhal ani na pikosekundu.
neuvěřitelná melodická smršť dokonalosti, vyvrcholená absolutním majstrštykem, úchvatným valčíkem Na krásném modrém Dunaji,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,




Re: Klasická hudba
*
Novoroční koncert České filharmonie 2015
a teď, v přestávce programu a živého vysílání, si můžeme potvrdit, že Praha za Vídní nezaostává.
Ailyn Pérez

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, je skutečně lahůdková,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, a pucciniovský duet s Plachetkou taky neměl chybu.
publikum bouří, dalo by se říct.
Novoroční koncert České filharmonie 2015
a teď, v přestávce programu a živého vysílání, si můžeme potvrdit, že Praha za Vídní nezaostává.
Ailyn Pérez

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, je skutečně lahůdková,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, a pucciniovský duet s Plachetkou taky neměl chybu.
publikum bouří, dalo by se říct.
Re: Klasická hudba
hm, popravdě řečeno, zpěvačka z fotografie se dámě, kterou právě sleduji a poslouchám na jevišti, příliš nepodobá. 

Re: Klasická hudba
takže záhada, proč Ailyn Peréz nevypadala jako Ailyn Peréz, je vyřešena -- protože to nebyla v programu avizovaná Ailyn Peréz.
byla to Kateřina Kněžíková.
tolik pro nás, kteří nestihli úplný začátek koncertu a kteří preferují hlavně symfonie.

ano, tohle je správně.
recenze novoročního koncertu
http://kultura.idnes.cz/ceska-filharmon ... _hudba_era
souhlas pokud jde o moderátorskou roli ředitele orchestru Marečka -- byl výborný.
podle Drápelové Kněžíkové ještě dost chybí ke světové elitě, je to možné, nicméně včera to odzpívala velmi dobře a se zápalem (viz. foto), a srdcařinu dadaft bere vždy.
souhlasil bych i s jejími větami: "Jeho pečlivost (dirigenta Netopila), s níž do poslední chvíle piloval dynamické a rytmické detaily, se ostatně dala zaslechnout i při rozhlasovém přenosu silvestrovské generální zkoušky. Kolik času by bylo třeba, aby odpadla všechna severská tíže a zůstala jen jižanská intenzita s lehkostí, je jiná věc." ----- ano, plnokrevný Verdi, do kterého se dirigent nejvíce ponořil, byl precizní, nikoliv ovšem podmanivý a pohlcující, jako by byl ku příkladu pod Karajanem či výše zmiňovaném Mehtou.............................
......................................... zkrátka..... orchestrálně byl lepší vídeňský koncert, ale je třeba zdůraznit, že mluvíme o zcela elitní kategorii.
v Praze to rozhodně nedopadlo špatně.
byla to Kateřina Kněžíková.
tolik pro nás, kteří nestihli úplný začátek koncertu a kteří preferují hlavně symfonie.

ano, tohle je správně.
recenze novoročního koncertu
http://kultura.idnes.cz/ceska-filharmon ... _hudba_era
souhlas pokud jde o moderátorskou roli ředitele orchestru Marečka -- byl výborný.
podle Drápelové Kněžíkové ještě dost chybí ke světové elitě, je to možné, nicméně včera to odzpívala velmi dobře a se zápalem (viz. foto), a srdcařinu dadaft bere vždy.

souhlasil bych i s jejími větami: "Jeho pečlivost (dirigenta Netopila), s níž do poslední chvíle piloval dynamické a rytmické detaily, se ostatně dala zaslechnout i při rozhlasovém přenosu silvestrovské generální zkoušky. Kolik času by bylo třeba, aby odpadla všechna severská tíže a zůstala jen jižanská intenzita s lehkostí, je jiná věc." ----- ano, plnokrevný Verdi, do kterého se dirigent nejvíce ponořil, byl precizní, nikoliv ovšem podmanivý a pohlcující, jako by byl ku příkladu pod Karajanem či výše zmiňovaném Mehtou.............................
......................................... zkrátka..... orchestrálně byl lepší vídeňský koncert, ale je třeba zdůraznit, že mluvíme o zcela elitní kategorii.
v Praze to rozhodně nedopadlo špatně.
Re: Klasická hudba
RACHMANINOV - SYMPHONY no.1 - The Isle of the Dead - Russian National Orchestra, Michail Pletnev (DG 2000)
Re: Klasická hudba
Zdeněk Fibich: Symfonie č. 2 Es dur op. 38
Detroitský symfonický orchestr, diriguje Neeme Järvi
(Chandos, 1994)
o čtvrté větě muzikolog Jaroslav Havlík hovoří jako o "sebevědomé, znamenitě vystupňované hudební manifestaci opojné radosti z naplněného milostného citu", ale myslím, že to lze vztáhnout na celou symfonii.
prostupuje jí jeden krátký a chytlavý motiv, nesený dechy, ale - a to je pro dadafta důležité
- je taktéž až po okraj naplněna smyčci.
tunami smyčců
horami smyčců
myriádami smyčců
důmyslně se proplétajících melodickými variacemi................................
prostě paráda.
dílo muže na vrcholu sil.
orchestr šlape na jedničku, ale musím říct, že mám raději zvuk chicagského koncertního sálu (což ovšem nic nemění na kvalitě téhle nahrávky)..

Detroitský symfonický orchestr, diriguje Neeme Järvi
(Chandos, 1994)
o čtvrté větě muzikolog Jaroslav Havlík hovoří jako o "sebevědomé, znamenitě vystupňované hudební manifestaci opojné radosti z naplněného milostného citu", ale myslím, že to lze vztáhnout na celou symfonii.
prostupuje jí jeden krátký a chytlavý motiv, nesený dechy, ale - a to je pro dadafta důležité

tunami smyčců
horami smyčců
myriádami smyčců
důmyslně se proplétajících melodickými variacemi................................
prostě paráda.
dílo muže na vrcholu sil.
orchestr šlape na jedničku, ale musím říct, že mám raději zvuk chicagského koncertního sálu (což ovšem nic nemění na kvalitě téhle nahrávky)..

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host