I tak ale dál zastávám názor, že z měření (byť celého řetězce) není možné popsat zvukové rozdíly (konkrétně popsaný rozdíl v reprodukci prostorovosti, rytmice, mikrodynamice, čitelnosti nástrojů atd.) ani která sestava hraje věrněji, díky polévce vzájemně protichůdných výsledků jednotlivých měření jednoho a druhého srovnatelného aparátu.
Proběhl někdy někde takový test? 3 technici by komplet sestavu změřili a bez poslechu by popsali rozdíly ve zvuku. Pak 3 posluchači, kteří by také popsali rozdíly ve zvuku. To by myslím bylo zajímavé .
Reagoval jsem na prispevek, ze merime jen izolovane komponenty a ne celek. Ujistuju, ze ne, a ze z celku lze snadno docilit lepsi parametry, nez ma treba nejaky znamy a ne levny integrovany zesilovac. Mensi zkresleni, mensi sum a lepsi dynamicky rozsah. Vysledek je transparentnejsi a mene zabarveny zvuk.
Zase nesmysly a dezinformace. Ja merim cely retezec od zdroje signalu az na vystup zesilovace s pripojenymi repro. K tomu i zvukove vystup z beden. Zadny casopis ani marketingova brozurka to nedelaji. Fascinuje me, jak si hrajete na znalosti, a nevite vubec nic.
... ďalšia potrefená husa zagágala ... a navyše evidentne falošne
No to je jedno komu, když je to manipulativní plác plác...
Máš neprůstřelné argumenty, patrně stejný oddíl s BVa a boxerem - urážky, napadání.... Technici. (Čest výjimkám.)
A toto je co? " Ale musí přiběhnout pitomec obecný, aby mi řekl, že se o své sestavě, kterou neviděl, neslyšel, mýlím, protože přece jeho graf říká, že...."
Já zatím nepoužil jediné vulgární slovo - a že to umím Ale když mě začne kádrovat demagog, který si sám "nevidí do úst", tak to se mně opravdu dotkne !
Zamerne jsem ten prispevek formuloval zcela obecne, aby bylo zrejme, ze to nepisu nikomu konkretnimu. Pokud ti to nebylo dostatecne jasne, ted uz snad bude. Venuj vic pozornosti SMYSLU prispevku nez tehle hloupe snaze nachytavat na zjevne nezavadnych a neosobne minenych slovech.
Pokud s necim v mych prispevcich nesouhlasis, neboj se napsat s cim konkretne a z jakych duvodu. S takovou diskusi nemam problem. Urazenim shazujes jen sebe.
I tak ale dál zastávám názor, že z měření (byť celého řetězce) není možné popsat zvukové rozdíly (konkrétně popsaný rozdíl v reprodukci prostorovosti, rytmice, mikrodynamice, čitelnosti nástrojů atd.) ani která sestava hraje věrněji, díky polévce vzájemně protichůdných výsledků jednotlivých měření jednoho a druhého srovnatelného aparátu.
Proběhl někdy někde takový test? 3 technici by komplet sestavu změřili a bez poslechu by popsali rozdíly ve zvuku. Pak 3 posluchači, kteří by také popsali rozdíly ve zvuku. To by myslím bylo zajímavé .
Stále nechápeš, že aspekty, ktoré menuješ "rozdíl v reprodukci prostorovosti, rytmice, mikrodynamice, čitelnosti nástrojů" sú čisto subjektívne pocity,často úplne iné u rôznych subjektov pri rovnakom podnete?? To by si technivi museli k tomu meraniu prizvať psychológov, neurológov, ORL iných odborníkov, ktorí by museli tiež merať.. Technik ti povie o rozdieloch vo zvuku, nie o rozdieloch v pocitoch zo zvuku. To je tak komplikované?? Tá "polévka" je nezrozumiteľná tebe, tak nepaušalizuj.
Opravdu dokážete za jediný den popsat 4 stránky u jednoho tématu a u nich se dohádáte do krve, urážíte se navzájem, osobně se znevažujete odborně, profesně, lidsky.
Kolik vám je? V průměru odhaduji tak 45-50 let. Ale chováním se mnozí dostáváte na úroveň mateřské školky.
Zkuste se zamyslet prosím.
Nejslušnější příspěvky dnešního dne max 3 lidé. U 8 moderátor posuzuje VAROVÁNÍ.
Zvukovo sa nič okopíroať nedá ( nikdy som sa o to nesnažil...
... samozrejme že sa to dá, dokonca sa to dá okopírovať aj pomocou úplne inej topológie zapojenia, ale to už je tzv. "vyšší dívčí", že.
Tak ano, napr. lampový "teplý" zvuk ( výrazné skreslenie nízkymi harmonickými) sa dá jednoducho emulovať/okopírovať "lampizátorom" , čo je jednoduchý diodový omedzovač, rovnako na zvuk zosilňovača s prechodovým skreslením ( a že ich je!) stačia dve diody, len trochu inak zapojené, toto je tá "vyšší dívčí"... To, čo tvrdíš ty je ale niečo ako vyššia dojmologická. Skús napodobniť nielen zvuk, ale aj merania toho Soulutionu, alebo Benchmark AHB2 a podobné vlastnosti , ak je to také jednoduché pre absolventov tej školy. Určite si absolvoval s vyznamenaním, nie?
PMA
Provedl jsem pečlivé srovnání souborů oo.wav/cc.wav. Jsou ve slyšitelné oblasti poslechem nerozlišitelné. I různé další analýzy ukázaly jejich shodu až udivující. Jeden má nárůst vysokofrekvenčního šumu, předpokládán, že jde o ten pořízený ze svorek zesilovače.
Beru tvoji metodiku snímání a výsledný záznam zvukových souborů vážně. I další moje úvaha je vážná:
- jeden soubor byl pořízen přímo z CD, jako jeho datová kopie. Žádné kabely, zesilovače, DA/AD převody.
- druhý záznam byl CD transportem přehrán, po kabelu přenesen do externího DA převodníku, kde byl převeden na analogový signál. Tento byl kabelem přenesen do zesilovače, kde byl analogově zesílen na nějakou konkrétní úroveň. Tento zesílený analogový signál byl sejmut na repro svorkách zesilovače a přenesen pomocí kabelů do zvukové karty. V této zvukové kartě proběhla zpětná digitalizace získaného analogového záznamu. Pak byl u takto získaného digitálního souboru provedena úprava hlasitosti, aby odpovídala hlasitosti původnímu záznamu pořízenému přímo z CD.
Opakuji, oba soubory jsou poslechem od sebe nerozeznatelné.
Pak z toho vyplývá následující:
Na zvuk nemají slyšitelný vliv nejen kabely, ale ani CD přehrávač, DA převodník, ani zesilovač, ani zpětný AD převod.
Proto tedy všichni, co slyší rozdíly mezi různými CD přehrávači, DA převodníky a zesilovači si vymýšlejí stejně, jako ti, co slyší rozdíly mezi kabely. Všechno je jen v hlavě, a všichni se mýlí.