Díky.
Takhle nějak jsem to chtěl slyšet (číst ). Víc to už asi netřeba řešit.
Lepší by to bylo vyzkoušet, než se opřít o teoretické úvahy o zvukovém posunu u nových DAC.
Liamee klidně může mít pravdu, anebo taky ne. Bavíme se o CD, nikoli o hires a podobně, takže je otázka, nakolik novější DAC bude mít reálně šanci se uplatnit. Dále z vlastní zkušenosti vím, že optický výstup z CD přehrávače umí být dost na houby. Sečteno a podtrženo, klidně může nakonec to CD hrát lépe.
Žádný teoretický úvahy, jen prostá realita. Že DA převodníky udělali v posledních cca 20 letech nemalej krok vpřed, je stará známá věc. Bavíme se o 20 let starým levným základním CD přehrávači a ač stále základním a levným, tak alespoň moderním a za svou cenu dobrým DAC, takže otázka není nakolik bude mít novější DAC reálně šanci se uplatnit, ale jakou bude mít ten starý DAC šanci konkurovat, či spíš se alespoň přiblížit, tomu novějšímu. Nejen z vlastní zkušenosti vím, že DAC zejména v takhle levných přehrávačích, umí být dost na houby. Sečteno a podtrženo, klidně může nakonec to starý CD hrát lépe než moderní DAC, ale u takhle starých základních přístrojů to tak ve většině případů není. That's all
Hele sto61,ten ten Burr-Brown je víc než 30 let starej a byl to ve své době ten úplně nejzákladnější převodník,ten Cambridge Audio DacMagic 200M taky není nějakej zázrak,kup si nějakej topping,třeba nějakej topping pro,kterej má převodníky Sabre,nemusí to bejt ten nejdražší a máš klid,můžeš to potom porovnávat s tím AKM v Denonu.Kabelů v Aliexpressu se neboj,budeš potřebovat i optiku,ten cinch může být jakýkoliv,i ten na sub.
Prevodníky sú najtvrdším orieškom na rozlúsknutie. Absolutne neplatí, že čím novší chip a vyššia cena bude to hrať zákonite lepšie. Totiž záleží na sluchových prefenciách každého poslucháča. Ja som napr. prešiel kolečko s prevodníkmi od Denafrips, Casea Lynx, Dac od Customworks, Gustard R26 a nakoniec som sa s vďakou pokorne vrátil k nejakému pravekému Burr Brownu v kombajne Yamaha BD 1060. Kaźdý z tých novších drahších DAC ma ohromil a bavil len určitý čas, po čase mi vždy začala vadiť neprirodzenosť, každý cink a bum a nástroj vokál sám o sebe znel pekne, ale dokopy nedávali zmysel. Tie staršie prevodníky nemajú také rozlíšenie, detail ale dajú sa dlhodobo počúvať.
Asi len v tých najvyšších leveloch je to inak. To hrám radšej z gramca strednej triedy s lacnou prenoskou a hrá mi to lepšie ako prevodník do 2000€.
nevím proč kritizuješ PCM1702, zrovna tenhle převodník není žádnej šit a používal se (v paralelním zapojení více kusů na kanál) i v těch nejdražších zařízeních, namátkou DP-75, DC-300 od Fejze. Jasně, neumí Hi-res formáty, ale pokud jde o zvuk, má stále co říct. Obdobně jsou v kurzu stroje s PCM63, PCM1704 nebo třeba TDA1541.
Sam pouzivam v podstate len PCM1792 v mono rezime (cize 1ks na kanal) a zatial na nic lepsie som nenarazil v danej cenovej hladine. Obcas na vyssie sample rate PCM5102 ale to je trosku ina familia. Pacili sa mi este AK prevodniky, ale nejam stale ten PCM sa mi zdal sympatickejsi.
Ja mam v DACu PCM1794A. Kdysi jsem porovnaval s Topping D70s s AK cipem, ktery meril podobne dobre jako vsechny Toppingy a podobne, vc. tech nejvyssich modelu v te dobe. Subjektivne se mi muj DAC libil o solidni kus vic - celkove vyrovnanejsi a prirozenejsi projev, take o kousek lepsi rozliseni a detail coz me prekvapilo, to jsem cekal ze bude domenou Toppingu. Takze Topping sel pryc. Ne ze by to byl spatny DAC, a uz vubec ne za ty prachy. Ale chlacholit se tim, ze kdyz neco topuje SINAD charty u Amira, tak ze tim padem to je nejaky zvukovy vrchol, tak takhle cernobile a jednoduche to podle me neni.
mumu: Toto plati pre kazdy komponent pokial pocuvas skutocne hudbu a nielen zvuky a pocul si toho.
“ každý cink a bum a nástroj vokál sám o sebe znel pekne, ale dokopy nedávali zmysel”
Nielen tych zostav treba pocut viac (vystavy, navstevy hifistiv, pozicanie si komponenntov domov) ale aj mat napocuvanu neamplifikovanu zivu hudbu.
Sediet doma a pozerat rebricky SINAD a cudzie “recenzie” je len cesta k permanentnym omylom.
Blesk: Viem ako to myslíš, ale mýliš sa, čo sa týka mňa. Platí čo som písal vyššie, veď som to napísal dosť jasne, a hlavne je to mój subjektívny vývoj a dospenie k záverom na základe vlastných pokusov.
S tými návštevami neamplifikovanej hudby - to ma nebaví a nebudem to robiť - nemám dôvod. Po výstavách tiež nebudem chodiť - nemám dôvod, ja totiž nikde nikdy netvrdím, že chcem počuť, zistiť, učiť sa ako má dokonalá zostava znieť. Nechcem stúpať po tom imaginárnom hifi kopci, kde každú chvíľu vyjde nový užasný neprekonateľný komponent a strhne sa okolo neho obroská hype. Všimni si ostatné fóra kde sú týpci na tom kopci už straaaašne vysoko - skoro vždy to skončí zrušením vlákna alebo registrácie jedinca ktorý je na "vrchole".Zaujíma ma len to, či ma baví posluch na mojej zostave. Takisto rýchle porovnávanie je cestou do pekla. Všetko čo som pri priamom rýchlom porovnaní bez váhania označil ako lepšie, po čase išlo z domu a vrátil som sa k pôvodnému komponentu. U mňa jediná možnosť rozhodúť sa je dlhodobý posluch (pár týždňov až mesiacov), vtedy sa to láme. Nikdy netvrdím že moja cesta je správna.
Mumu: Ja netvrdim iné. Prvý dojem napovie, ale rozhodne finálne rozhodnutie jedine po dlhodobejšom posluchu/porovnaní (ideálne doma).
Koncerty živej neamplifikovanej hudby sú jediné meradlo ako znie daný nástroj naživo, taktiež akú môžeš počuť “scénu” (priestor)… Ale do toho sa nedá nútiť…
Výstavy a návštevy iných hifistov ti dávajú širši prehľad aj s orientačnym posluchom. To je taký prvý filter. Opačný postup naopak sú často výstrely naslepo, ktoré môžu končiť ako opisuješ.
Treba postupovať systematicky, definovať si s čím si spokojný a s čím menej a na to sa zamerať. Riešiť naraz len jeden komponent. Urobiť si prehľad, prečítať si čo najviac info, pozrieť merania, snažiť sa nájsť negatívne hodnotenia a skúsenosti (nielen tie dobré). Čím je menej tých zlých, čím viac hodnotenia konvenujú s tým čo očakávaš ako zlepšenie (musí ich byť čo najviac nie jedno-dve nadšenecké vzolanutia), tým lepšie. Vypočuť si predvybrané komponenty aj na tej výstave alebo u niekoho, ideálne si zobrať na porovnanie so sebou svoj komponent, následne ak sa dá požičať si ich domov postupne alebo naraz viac a na dlhšiu dobu. Až potom sa rozhodovať.
Nepoučujem, takto to robím ja. Nič viac, nič menej.
Blesku, kiež by to bolo tak jednoduché, dopracovať sa k stavu, že 15 rokov nevymenis žiadny komponent. Pretože napriek tým známym pouckam ani ty napr. nevydrzis nejako dlho a niečo vymenis v zostave. (To nemyslím v zlom) Skrátka tie poučky a odporúčania sú len teória, základ ale je mať to zrovnané v hlave, inak nebudeš spokojný ani s highendom za milióny eur.
... Po výstavách tiež nebudem chodiť - nemám dôvod, ja totiž nikde nikdy netvrdím, že chcem počuť, zistiť, učiť sa ako má dokonalá zostava znieť. Nechcem stúpať po tom imaginárnom hifi kopci, kde každú chvíľu vyjde nový užasný neprekonateľný komponent a strhne sa okolo neho obroská hype. Všimni si ostatné fóra kde sú týpci na tom kopci už straaaašne vysoko - skoro vždy to skončí zrušením vlákna alebo registrácie jedinca ktorý je na "vrchole".Zaujíma ma len to, či ma baví posluch na mojej zostave...
Hezky a srozumitelně sepsáno, vnímám to velmi podobně. Vzhledem k tomu, že jsem i měl možnost přímých a dlouhodobějších porovnání v hifi/highend studiu, kde jsem měl k vícero značkám přístup, mám poměrně jasno v tom co od zvuku v domácích podmínkách čekám...což pro mě znamená především klid a pouze poslech, bez častých změn či bažení po výměnách.