Síťák ze stříbra
Re: Síťák ze stříbra
Však som odpovedal, "Nie je žiadny dôvod, aby maximálne transparentný zosilňovač (CD, preamp..) musel byť v tomto (odolnosť na rušenia, vplyv káblov..) nejako "kompromisný". Ak môže byť odolný proti rušeniam a iným vplyvom rádovo lacnejší stroj (často stačí len správne uzemniť konektory a pritom to nič to nestojí..), pritom skresľuje aj 100x menej ako ten drahý, tak je to skutočne len otázka na výrobcu toho drahého stroja. ..Často je to tým , že prioritou je design a všelijaké mýty, technické riešenie a skutočná kvalita zvuku sú "podružné".
2 zabiny007
Tie grafy hovoria o tom zvuku (popisujú jeho zmeny). Že to nevieš, je tvoj problém. Stroj s blbým meraním nemôže hrať dobre. Môže sa to niekomu "páčiť", ale dobré to nie je (podľa hesla "To je blbé, to sa bude páčiť"). Ak chceš príklad, vyhľadaj si napr. test CD Zanden na Stereophile.. Horší ako podpriemerný kazeťák, cena nad 10k USD. Atkinson mal značné problémy ako z toho kulantne vyklučkovať.. A sú tam aj horšie prípady.
2 zabiny007
Tie grafy hovoria o tom zvuku (popisujú jeho zmeny). Že to nevieš, je tvoj problém. Stroj s blbým meraním nemôže hrať dobre. Môže sa to niekomu "páčiť", ale dobré to nie je (podľa hesla "To je blbé, to sa bude páčiť"). Ak chceš príklad, vyhľadaj si napr. test CD Zanden na Stereophile.. Horší ako podpriemerný kazeťák, cena nad 10k USD. Atkinson mal značné problémy ako z toho kulantne vyklučkovať.. A sú tam aj horšie prípady.
Re: Síťák ze stříbra
Myslím, že jsi určitě měl možnost být někdy v nahrávacím studiu nebo při finálním mixu nebo u masteringu. Tam se asi shodneme, že použité vybavení musí hrát rovně. Ale... ty by jsi takový sterilní zvuk doma opravdu chtěl? Já tedy ne, vždyť se to nedá dlouhodobě poslouchat.
A když připustím, že bych šel jen po "rovné čáře" a honil se za ní u všech komponentů - k čemu to je, když stejně jako většina lidí poslouchám v kompromisních obýváku, který má své neduhy, boule a propady?
Každopádně je od počátku jasné, že tato diskuze může být nekonečná, takže bych to uzavřel tím, že stejně o všem rozhoduje kupec. A je jen na něm, zda se rozhodne hledat "rovné čáry" a napájet je kabelem od PC, nebo zda bude hledat zvuk s charakterem a dolaďovat si jej k obrazu svému kabeláží.
A když připustím, že bych šel jen po "rovné čáře" a honil se za ní u všech komponentů - k čemu to je, když stejně jako většina lidí poslouchám v kompromisních obýváku, který má své neduhy, boule a propady?
Každopádně je od počátku jasné, že tato diskuze může být nekonečná, takže bych to uzavřel tím, že stejně o všem rozhoduje kupec. A je jen na něm, zda se rozhodne hledat "rovné čáry" a napájet je kabelem od PC, nebo zda bude hledat zvuk s charakterem a dolaďovat si jej k obrazu svému kabeláží.
Re: Síťák ze stříbra
Ale reprodukcia nie je o "vylepšovaní" podľa momentálnej nálady..V tom, že nakoniec sa rozhodne kupujúci, nemám problém súhlasiť, je to čisto jeho vec čo počúva. S čím ale nesúhlasím je presadzovanie názoru, že preto, že sa niekto tak rozhodol, to musí byť dobré. A to sa tu často deje. A "dolaďovanie zvuku kabeláží" je len o placebe a estetike, zvuk sa často objektívne zhorší...
Re: Síťák ze stříbra
To bva :
Opravdu si vážím, že trpělivě odpovídáte takovýmu NEtechnikovi, jako jsem já. Jak jsem psal, s určitých věcech v určité rovině souhlasím. Ale se spoustou věcí ne. Vy máte grafy, měření. Já jen uši. Dokonce ani vědomosti nemám. Ale neznamená to, že nemám svůj rozum a zkušenosti. Vaše 1 odpověď vyvolává 2 otázky v mé hlavě. Nechci aby se to strhlo v nějakou konfrontaci. Ikdyž argumentujete, nepřesvědčilo mě to. Mám za sebou i slepý test s kamarádem, moje rodina, aniž by věděla, že jsem zase něco přehodil, se dotazovala, proč to hraje jinak než včera atd. Jen sitovek jsem měl nad 10 druhů od 2-70.oookc a zajímavé je, že podle vaší teorie bych měl mít ten za 70.000.,protože je přeci drahé, tak je nej. Okobias a psycho zafunguje a já solím.Ale nemám ho, protože jsem poslouchal ušima, ne penezenkou. Rozdíly jsou tu malé, tu velké. Ale jsou. A to mám zesilovač údajně odolný síť. kabelům. Luxman 590markII. Ale je možné, že je špatně technicky udělaný, nevím. Teď se prosím nezlobte, ale působí to na mě tak, že všechny stroje světa jsou zmetek, jen ten váš ne. Že by se ta nemoc rozmohla v tak velkým měřítku jak mezi výrobci (zmetek) tak mezi zákazníky (hloupý a bohatý snob bez uší). Jen doufám, že ne! Doufám, že vnímáte "smířlivý" tón mé komunikace, určitě nic nemyslím ve zlém.
Opravdu si vážím, že trpělivě odpovídáte takovýmu NEtechnikovi, jako jsem já. Jak jsem psal, s určitých věcech v určité rovině souhlasím. Ale se spoustou věcí ne. Vy máte grafy, měření. Já jen uši. Dokonce ani vědomosti nemám. Ale neznamená to, že nemám svůj rozum a zkušenosti. Vaše 1 odpověď vyvolává 2 otázky v mé hlavě. Nechci aby se to strhlo v nějakou konfrontaci. Ikdyž argumentujete, nepřesvědčilo mě to. Mám za sebou i slepý test s kamarádem, moje rodina, aniž by věděla, že jsem zase něco přehodil, se dotazovala, proč to hraje jinak než včera atd. Jen sitovek jsem měl nad 10 druhů od 2-70.oookc a zajímavé je, že podle vaší teorie bych měl mít ten za 70.000.,protože je přeci drahé, tak je nej. Okobias a psycho zafunguje a já solím.Ale nemám ho, protože jsem poslouchal ušima, ne penezenkou. Rozdíly jsou tu malé, tu velké. Ale jsou. A to mám zesilovač údajně odolný síť. kabelům. Luxman 590markII. Ale je možné, že je špatně technicky udělaný, nevím. Teď se prosím nezlobte, ale působí to na mě tak, že všechny stroje světa jsou zmetek, jen ten váš ne. Že by se ta nemoc rozmohla v tak velkým měřítku jak mezi výrobci (zmetek) tak mezi zákazníky (hloupý a bohatý snob bez uší). Jen doufám, že ne! Doufám, že vnímáte "smířlivý" tón mé komunikace, určitě nic nemyslím ve zlém.
Re: Síťák ze stříbra
valderon
Ale ja v celej debate nespomínam môj zosilňovač , tak ho sem neťahajme.. Príklad dobre urobeného konca za normálnu cenu je napr. tu, sú aj iné..A rovnako je veľa nezmyselne drahých a vlastnosťami podpriemerných.
K sieťovým káblom naposledy - ide o prívod energie zo siete, nejde po nich užitočný signál.. Tá energia sa transformuje, potom usmerňuje a filtruje. Všetko to úplne mení pôvodné vlastnosti toho sieťového napätia. A potom to napája obvody prístroja, ktoré spracovávajú zvuk a každý "slušný" konštruktér sa snaží o čo najvyššiu odolnosť na prienik všetkých "nedostatkov" z napájania do signálu. Keď vidím prístroj, kde je v meraní "les" násobkov siete, tak je to jednoducho špatne. Rovnako ak je počuť každé cvaknutie vypínačom v domácnosti. To sú objektívne veci. Ak by sa to malo ešte meniť s výmenou kábla, tak je to dvojnásobne špatne. O objektívnych vlastnostiach konkrétneho prístroja sa dá hovoriť len na základe meraní, nie pocitov. Hovoríme o technických prostriedkoch pre reprodukciu zvuku, tie podliehajú fyzikálnym zákonom, na rozdiel od našich pocitov. Hodnotenie typu "hraje to inak (lepšie/horšie??) ako včera" je tak nespoľahlivé.. Sluchová pamäť je krátkodobá, iná hudba, iné počasie, množstvo iných subjektívnych vplyvov. Aj ten istý aparát hrá často "inak". Čiste technicky, všetky objektívne zmeny signálu (zvuku) sa dajú spoľahlivo merať. A často sa nič nezmení, pritom rozdiely mnohí "počujú", lebo vedia, že sa niečo zmenilo. Rovnako často sa dajú aj výrazné zmeny namerať, a pritom nikto nič nepočuje.. A už sa nebudem k "pocitom" vyjadrovať.
Ale ja v celej debate nespomínam môj zosilňovač , tak ho sem neťahajme.. Príklad dobre urobeného konca za normálnu cenu je napr. tu, sú aj iné..A rovnako je veľa nezmyselne drahých a vlastnosťami podpriemerných.
K sieťovým káblom naposledy - ide o prívod energie zo siete, nejde po nich užitočný signál.. Tá energia sa transformuje, potom usmerňuje a filtruje. Všetko to úplne mení pôvodné vlastnosti toho sieťového napätia. A potom to napája obvody prístroja, ktoré spracovávajú zvuk a každý "slušný" konštruktér sa snaží o čo najvyššiu odolnosť na prienik všetkých "nedostatkov" z napájania do signálu. Keď vidím prístroj, kde je v meraní "les" násobkov siete, tak je to jednoducho špatne. Rovnako ak je počuť každé cvaknutie vypínačom v domácnosti. To sú objektívne veci. Ak by sa to malo ešte meniť s výmenou kábla, tak je to dvojnásobne špatne. O objektívnych vlastnostiach konkrétneho prístroja sa dá hovoriť len na základe meraní, nie pocitov. Hovoríme o technických prostriedkoch pre reprodukciu zvuku, tie podliehajú fyzikálnym zákonom, na rozdiel od našich pocitov. Hodnotenie typu "hraje to inak (lepšie/horšie??) ako včera" je tak nespoľahlivé.. Sluchová pamäť je krátkodobá, iná hudba, iné počasie, množstvo iných subjektívnych vplyvov. Aj ten istý aparát hrá často "inak". Čiste technicky, všetky objektívne zmeny signálu (zvuku) sa dajú spoľahlivo merať. A často sa nič nezmení, pritom rozdiely mnohí "počujú", lebo vedia, že sa niečo zmenilo. Rovnako často sa dajú aj výrazné zmeny namerať, a pritom nikto nič nepočuje.. A už sa nebudem k "pocitom" vyjadrovať.
-
- Příspěvky: 882
- Registrován: 13 čer 2016 04:17
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Síťák ze stříbra
Jsem rád, že BVa to vždy vysvětlí tak, jak to taky myslím.
Jen taková řečnická otázka. Dokáže pocitář a kabelový sluchař postavit zesilovač?
Jen taková řečnická otázka. Dokáže pocitář a kabelový sluchař postavit zesilovač?
Re: Síťák ze stříbra
Myslím, že většinou nedokáže. Ale možná proto se dovede odprostit od pitvání se v technických detailech a grafech a plně se soustředí na to nejdůležitější. Na zvuk!svartenatt píše:Dokáže pocitář a kabelový sluchař postavit zesilovač?

Re: Síťák ze stříbra
Posouváme se dál, tak to je prima..
a voila!.. dostáváme se už k slušnému kablíku.
Pak ale.. pár lidí vezme zkušenosti, cit, čas, peníze atd. a všechno výše uvedené dovede k maximu! A vznikne ultimativní kabel jako na té fotce. Obdiv a respekt
Bude stejný? Jiný? než citovaný Olflex.. Nebo dokonce tři tyto kabely proti třem Olflexům??! (ať jdeme do extrému). Na různých sestavách..
Můžeme pouze hádat...


PMA píše: Na kabeláži záleží jen na stínění.
+ já říkám, že i materiál v kabelu bude důležitý..BVa píše:sieťový kábel so "slušnými" koncovkami.
a voila!.. dostáváme se už k slušnému kablíku.

Pak ale.. pár lidí vezme zkušenosti, cit, čas, peníze atd. a všechno výše uvedené dovede k maximu! A vznikne ultimativní kabel jako na té fotce. Obdiv a respekt

Bude stejný? Jiný? než citovaný Olflex.. Nebo dokonce tři tyto kabely proti třem Olflexům??! (ať jdeme do extrému). Na různých sestavách..
Můžeme pouze hádat...

Re: Síťák ze stříbra
Napadla mě laická otázka...a to... může mít na zvuk zesilovače vliv nekompenzovaná síť, z pohledu účiníku?
Re: Síťák ze stříbra
Jeste k tomu materialu - stribru. Co jsem zkousel stribro na signalovych kabelech, usb, digital spdif, tak to bylo poznat na zvuku. Jakoby zvyraznilo vsechno. Stredy, vysky. A nastroje v prostoru jako kdyby byly mazle, roztazene (bez stineni a jenom naletovane dohromady). Kdyz jsem dal (pri poslednim testovani) 3x stineni, tak se to hodne stahlo zase zpatky. Ale zustal detail a urcita vrelost a pribyla cistota a ono "ticho" kolem. Vim, ze to zni uz jako urcita stredoveka alchymie
a jeste k tomu se nejednalo o sitaky.. Tak tolik moje posledni zjisteni ke stribru.
(On i jeden znamy, ktery to ma hodne vyzkouseno, potvrdil a rika, ze stribro vse trochu zvyrazni. Zejmena neduhy sestavy vytahne ven a jsou mnohem lepe slyset..)

(On i jeden znamy, ktery to ma hodne vyzkouseno, potvrdil a rika, ze stribro vse trochu zvyrazni. Zejmena neduhy sestavy vytahne ven a jsou mnohem lepe slyset..)
-
- Příspěvky: 882
- Registrován: 13 čer 2016 04:17
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Síťák ze stříbra
Myslím, že ta nekompenzovaná síť z pohledu účiníku má vetší vliv na zvuk než stříbrné kabely.
Re: Síťák ze stříbra
Tohle je podle mě nebezpečný myšlenkový směr! Zvuk je fyzikální jev a jeho záznam i rekonstrukce podléha čistě fyzikálním principům - to je myslím neoddiskutovatelný fakt. Je tedy prostě nunté, aby se v prvé řadě technika stavěla a vlastně i vybírala podle neměřených vlastností reprodukčních komponent, které by měli být maximálně "rovné". Je to jedině fér vůči muzikantům, producentům a zvukovým inženýrům, kteří hudbu tvoří.zabiny007 píše:...proto se dovede odprostit od pitvání se v technických detailech a grafech a plně se soustředí na to nejdůležitější. Na zvuk!
To že má pak každý komponent určitý charakter je věc druhá a tam se dá řídit vlastním vkusem - tohle mimochodme moc dobře znám z profi branže, kde pracuji s TOP řadama PA-ček (L'Acoustic, D&B Audiotechnik, Meyer Sound ad.) + různé zvukové pulty a každý má svůj určitý charakter...
Mimochodem když k tomu připočteme, že každý jedinec má jiný sluch, resp. frekvenční rozsah i křivku + akustika poslechových prostor.. - tak tím spíš je nutné vyrábět komponenty "rovné".
Re: Síťák ze stříbra
S tím se dá jenom souhlasit, ale velmi dobře se nechá pochopit i to co píše Žabiny.Hudba je emotivní záležitost a při poslechu nemusí opravdu přesnost být to hlavní. Záleží na tom co se poslouchá ACO to posluchače vyvolává.Nevazaná jásavost je někdy ku prospěchu věci víc než monitorová chladnost.Ano vše je na preferencích posluchače, příznivce teplého zvuku těžko potěší kombinace Bryston a repro ATC a milovníka monitorovacího zvuku Sonus Faber s lampovym zesilovačem.
Re: Síťák ze stříbra
To ivanb_cko
Asi jsi mne špatně pochopil a vytrhl větu z kontextu. Odpovídal jsem na dotaz : "Zda pocitář a kabelový sluchař umí postavit zesilovač". A odpověď byla: "Většinou neumí". A dověk zněl: A díky tomu není při výběru svázán tím, že "tento zesilovač musí blbě hrát, protože má šílenou křivku", nebo "tento bude hrát bombasticky, protože má krásně rovnou čáru". V podstatě netrpí na základě grafu předsudky, po vzoru jednoho člena bych to nazval "grafobiasem"
Co jsi psal o profipraxi, s tím lze souhlasit. Nějaké zkušenosti tímto směrem mám a vždy mne překvapí u prvoligových a extraligových skupin jejich dlouhý seznam požadavků, kde se neřeší jen značka aparatury, počet cest na mixu a a schopnost dosáhnout určitého akustického tlaku, jako u "běžných kapel", ale každý komponent i mikrofon je přesně vyspecifikován atd. Pokud si kapela nevozí svoji pódiovku. Však víš.
Asi jsi mne špatně pochopil a vytrhl větu z kontextu. Odpovídal jsem na dotaz : "Zda pocitář a kabelový sluchař umí postavit zesilovač". A odpověď byla: "Většinou neumí". A dověk zněl: A díky tomu není při výběru svázán tím, že "tento zesilovač musí blbě hrát, protože má šílenou křivku", nebo "tento bude hrát bombasticky, protože má krásně rovnou čáru". V podstatě netrpí na základě grafu předsudky, po vzoru jednoho člena bych to nazval "grafobiasem"

Co jsi psal o profipraxi, s tím lze souhlasit. Nějaké zkušenosti tímto směrem mám a vždy mne překvapí u prvoligových a extraligových skupin jejich dlouhý seznam požadavků, kde se neřeší jen značka aparatury, počet cest na mixu a a schopnost dosáhnout určitého akustického tlaku, jako u "běžných kapel", ale každý komponent i mikrofon je přesně vyspecifikován atd. Pokud si kapela nevozí svoji pódiovku. Však víš.
Re: Síťák ze stříbra
To je klasika, jeden HIFI fanda se hodlá pochlubit svým výtvorem a to ať už jakýmkoliv a tady se strhne klasická řežba zastánců a odpůrců - aniž by ten kabel měli možnost slyšet. To je k ničemu, snažte se diskutovat argumentačně za využití svých vlastních praktických zkušeností. Googlit dovede každý jouda. Pokud někdo má aparaturu ala " pouťovka ", tak by se neměl ani vyjařovat, protože neví vo co go a případná výměna kabelu by ho stála více než aparatura. To ale neznamená, že to nikomu nemusí vyhovovat, ale měl by pochopit, že jsou i jiné kvalitativní třídy.
Já také nejsem přiznivcem tzv. hifivoodoo, typu podložek pod přístroje, pod kabely a pod. Na druhé straně vím, že v kabelech je rozdíl a mám zkušenost, že v signálových velký, u napájecích menší a u digitálních menší. U všech je ale potřeba velmi dobré stínění a raději ve více vrstvách. V 70. letech to nebyl tak velký problém - to tady "nic" vzduchem nelétalo, ale dnes ? Kromě mobilů, wifi a rozšířených všelijakých vysílaček, stačí kdo má např. autoradar a na něm zapnutá všechna pásma, tak víc jak to pořad řve a něco hlásí. A věřte, že zesilovač vám zahraje a zesílí to, co do něho přidedete a i co po cestě pochytá.
Výměna kabelů slyšet samozřejmě je, někdy změna značná, někdy nepatrná, ale každopádně to chce prvně slyšet a pak teprve argumentačně diskutovat. Jinak jsou to dohady. Pokud tady někdo psal, že stačí SUPRA, tak to je právě ta skušenost jen se SUPROU a jiný kabel nevyzkoušel. Jinak většina asi bude mít stejnou zkušenost se SUPROU a to, že to rozmaže basy. A vždycky si pamatujte že: šedivá je teorie, ale zelený strom praxe. Sám mám kabely vyměněné u TV věže i u audio věže a v obou případech to bylo přínosem. Jinak bych to nepodstoupil - nebylo to zadarmo, ale já měl možnost zapůjčení a testování - porovnávání např. s původním a když jsem přínos slyšel, pak teprve jsem platil. Nikdo mě k tomu nenutil a aparáty mám dostatečně kvalitní. Hlavně se jedná o to stínění a u audiověže Ag je také přítomno. Pro něvěřící jen info: již v roce 1983 po nákupu prvního CD playeru na světe CDP-101, jsme zkoušeli otáčet tu dvojvidličku v zásuvce a pro teoretiky - věřte nebo né, rozdíl ve zvuku byl. Tak šťastné testování.
Já také nejsem přiznivcem tzv. hifivoodoo, typu podložek pod přístroje, pod kabely a pod. Na druhé straně vím, že v kabelech je rozdíl a mám zkušenost, že v signálových velký, u napájecích menší a u digitálních menší. U všech je ale potřeba velmi dobré stínění a raději ve více vrstvách. V 70. letech to nebyl tak velký problém - to tady "nic" vzduchem nelétalo, ale dnes ? Kromě mobilů, wifi a rozšířených všelijakých vysílaček, stačí kdo má např. autoradar a na něm zapnutá všechna pásma, tak víc jak to pořad řve a něco hlásí. A věřte, že zesilovač vám zahraje a zesílí to, co do něho přidedete a i co po cestě pochytá.
Výměna kabelů slyšet samozřejmě je, někdy změna značná, někdy nepatrná, ale každopádně to chce prvně slyšet a pak teprve argumentačně diskutovat. Jinak jsou to dohady. Pokud tady někdo psal, že stačí SUPRA, tak to je právě ta skušenost jen se SUPROU a jiný kabel nevyzkoušel. Jinak většina asi bude mít stejnou zkušenost se SUPROU a to, že to rozmaže basy. A vždycky si pamatujte že: šedivá je teorie, ale zelený strom praxe. Sám mám kabely vyměněné u TV věže i u audio věže a v obou případech to bylo přínosem. Jinak bych to nepodstoupil - nebylo to zadarmo, ale já měl možnost zapůjčení a testování - porovnávání např. s původním a když jsem přínos slyšel, pak teprve jsem platil. Nikdo mě k tomu nenutil a aparáty mám dostatečně kvalitní. Hlavně se jedná o to stínění a u audiověže Ag je také přítomno. Pro něvěřící jen info: již v roce 1983 po nákupu prvního CD playeru na světe CDP-101, jsme zkoušeli otáčet tu dvojvidličku v zásuvce a pro teoretiky - věřte nebo né, rozdíl ve zvuku byl. Tak šťastné testování.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host