Byla mlčky odmítnuta již druhá nabídka k poslechu.
Stačilo alespoň napsat ať si ty starý krámy strčím do šosu, stejně nehrajou.
Tímto své pozvání ruším.
Top se v tom jak chceš, měl jsem chuť ti pomoct.
Evidentně považuješ za důležitější teorie na fóru než poslech.
Mrzi mne ze jsem se te dotknul, omlouvam se, ze jsem na to nereagoval hned, promin ...
A co se tyka "starych kramu" - jak to hraje nevim, ale pro mne to ma zasadni problem v tom, ze to neni bezne dostupne a s nejakou jistotou a zarukou. Proste vim, ze nebudu hledat inzeraty na 20 nebo kolik let stary veci nekde v Nemecku nebo dokonce v Anglii. Nikomu to neberu, mozna je to chyba, ale proste to tak je.
Stará známá pravda říká, že výsledný zvuk odpovídá kvalitě nejslabšího článku řetězce. Ve Vašem případě to budou asi reprobedny. Skutečností také je, že čím kvalitnější zařízení, tím více odhaluje slabiny nahrávek (což platí v případě CD dvojnásob), případně i dalších článků řetězce. Je docela možné, že Vaše testování převodníků se prostě nemůže setkat s úspěchem za tohoto stavu. Váš CD přehrávač ve spojení se zbytkem řetězce může maskovat některé nedostatky nahrávek a výsledný zvuk Vám připadá dobrý (což je vlastně naprosto v pořádku, protože hudbu si užíváte). Ale pak se může stát, že například při použití kvalitnějšího převodníku jako je Sapphire Vám může připadat zvuk méně pohodový. Jednotlivé články řetězce musí být prostě vzájemně sladěny, aby výsledný zvuk odpovídal Vašim představám. Pokud tedy nejste se svým zařízením spokojen, měl byste podle mého názoru začít u nejslabšího článku - reprobeden, a následně zesilovače.
Hledám nějaké vhodné knihovny/regály (cca š.60cm/v.200) a nemůžu nic moc kloudnýho najít. Snad tohle by šlo použít, i když je to polský nábytek. Ale nemá to žádná dvířka ani šuplíky, tak snad tam není tolik to zkazit. Design není ideální, ale je takový trochu retro, což mi sedne k sedačce ..
a ještě možná jeden větší nebo 2x menší regál/polici nahoru - ještě nejsem uplně rozhodnutý, jestli dopředu nad TV nebo dozadu nad pohovku (tam je to asi lepší - jednak do bude sloužit jako difuzor prvniho odrazu a taky bude lip pristupný)
Tak jsem se dnes rozhodl, že už je na čase zdejší fórum opustit. Už jsem o tom uvažoval delší dobu, poslední kapkou byl "klasický" průběh diskuze nad mojí otázkou ohledně zesilovačů AB. Sledovat zdejší plkání a hádanice je škoda času a energie ...
Přeju všem příjemné zážitky s muzikou na dobře hrajících sestavách ;:)
Po půl roční přestávce jsem se vrátil k hledání zesíku a vůbec komponent pro upgrade a zjistil jsem, že se objevily zajímavé novinky. V zesilovačích je to hlavně Cambridge 851A a Hegel H70 nabízený teď u nás firmou Xavian (i když nějak utajeně, na jejich stránkách žádná zmínka ani ceník ..).
Xavian má zajímavé nové repro Carisma. Citlivost 89dB by měla stačit (myslím tím z hlediska doporučení citlivějších soustav pro kvalitní tichý poslech), ale je to na druhou stranu za cenu pouze 4 ohmové impedance ..
Objevilo se také několik streamerů (Pioneer, ProJect, Cambridge). Ani jeden pořád není dokonalý, ale použitelný už by snad něco bylo.
Zdá se, že zesilovač budu vybírat mezi:
- Hegel H70 (popisovaný charakter zvuku by mi mohl sednout, lehký nedostatek je absence preout, ale stejně asi nikdy se subwooferem experimentovat nebudu, takze je to nepodstatné)
- Marantz KI Lite (taky pěkně udělaný a vybavený, trochu barokní design mi sice uplně nesedne, ale to zvuk nedělá. Zajímavý je bonus zvukových korekcí - puritání omdlívají, ale hodit se to může, třeba pro mnou preferovaný tichý večerní poslech, a vliv na kvalitu zvuku je prý minimální)
- CA 851A (uz 840A byl krásně udělaný a vybavený, a jestli u 851A odstranili některé nonsensy - myslím cvakání relé při změně hlasitosti, je už jen otázka jestli by charakterem zvuku sednul. Ovšem je o zase o pár tisíc dražší)
- MF M3i (ten už jsem z výběru víceméně vyřadil, určitě je to dobrý zesík, ale asi ne uplně pro klasiku a starou hudbu, asi spíš pro pop/rock)
Zajímavá se mi zdá sestava
CA DacMagic Plus / Stream Magic 6 -> Hegel H70 -> Xavian Carisma
Detailní, světlejší zvuk CA převodníku by se mohl doplňovat s Hegelem, který je zas doporučován ke Xavianům. A možná by ani ten CA nebyl zpočátku třeba, pokud interní DAC Hegelu hraje slušně (stejně mám většinu nahrávek v CD kvalitě 16/44). Takže by se dalo počkat na další verzi streameru, který už snad bude zvádat i gapless přehrávání.
Včera jsem měl možnost poslechu nových Xavian Picolla a Virtuosa. Byl to první cca hodinový poslech a určitě ještě bude potřeba, abych si to zopakoval. Takže to co napíšu bude nejen subjektivní ale bude to i první dojem. Poslouchal jsem na nízké hlasitosti a slyšel jsem postupně 3 kombinace
Virtuosa - Hegel H200 - CDP Onkyo (typ přesně nevím, cena 40 tisic)
Vzhledem k tomu, že se jedná o sestavu v ceně osobního auta (repro 120, zesik 80, CDP 40, kabelaz 20), měl jsem docela velké očekávání. Ne, že bych čekal nějaký efekttní zvuk, který mne posadí ihned na zadek, ale hlavně jsem čekal pocit přirozenosti a přítomnosti živé hudby. Tohle očekávání, musím říct, ale nebylo naplněno. I když jsem prošel několik skladem na připraveném testovacím CD (Anna Caram, M.Topferová, barokní árie C.Bartoli, live koncert Haden-Gismonti, Hradišťan, T.Waits .. ) pořád mi přišlo, že zobrazení prostoru je nečekaně malé, jakobych seděl v hledišti hodně vzadu nebo koukal skrz "trubicku z ruky". Současně nějak chyběly výšky, bylo to dost pod dekou, nemělo to jiskru - zejména zpěv Bartoli proběhl, aniž by mne zaujal, to samé piano Gismontiho ... Majitel studia mi pak říkal, že měl z toho přesně stejný pocit už předtím a že zkusil přehodit Hegela i na ostré sloupy Focal a prý to stejně nepomohlo.
Přešli jsme teda na druhou sestavu - Picolla - NAD 356bee - CDP NAD C546BEE
Hned od první stopy deka zmizela, prostor naskočil, z poslední řady jsem si přesedl někam do páté (a to je OK, blíž už bych nechtěl, nemusím zas mít muzikanty metr před sebou), obraz byl najednou širokoúhlá velká obrazovka místo CRT 4:3. Bartoli perlila a Gismontiho jsem poslouchal až do konce, protože mne to bavilo. Neříkám, že to bylo dokonalý - NADu by asi slušelo víc jemnosti a klidu (přecijen byl trochu patrný takový ten světlejší, "šustivější" zvuk levnější sestavy), přišlo mi, že hraje zábavně a jasně, ale občas trochu neučesaně. Ale to by chtělo dlouhodobější poslech, takže jak jsem psal, jsou to první subjektivní dojmy. Každopádně to co chybělo na "velké sestavě", tady najednou bylo v míře docela vrchovaté.
Picolly mi přišly v pohodě, i když proti Virtuosam bylo samozrejme slyset, že to jsou jen dvoupásmovky a spodek chyběl. V některých pasážích se mi nelíbily basy - ne to, že chyběly, ale že tam naopak byly slyšet. Nevím jestli to bylo zčásti zesilovačem, spíš se asi - přes nízkou hlasitost - projevovalo naladění basreflexu. Přes dostatečný poměr výšek (proti Hegelu výrazně vyšší) jsem neměl ani nejmenší pocit, že by to někdy sklouzlo k agresivitě nebo k nepříjemnému zkreslení. To mně příjemně překvapilo. Kdyby existoval zesilovač, který by to, co se mi na NADu líbilo, ještě doplnil o větší kultivovanost a klidný základ, myslím, že bych byl spokojený.
Pro srovnání jsme pak přehodili NAD na Virtuosa
Tuto sestavu jsem už slyšel kvůli nedostatku času jen zběžně. prostor stejně jako na Picollach dokazal NAD vykouzlit lepší. Proti Picolla se opět objevila trochu "deka", i když mnohem míň než předtím přes Hegel. Vzhledem ke stejným měničům jako jsou v Picolle snad jinak neni důvod, aby to hrálo jinak (?). Myslím, že Virtuosy nebyly dostatečně rozehrané. Jinak by to mohly být opravdu dobré, vyrovnané, kultivované sloupy. Bohužel mimo moje finanční možnosti.
Jsem si vědom toho, že Hegel a NAD nebyly krmeny stejným CD přehrávačem. Ale otázka je, jestli Onkyo za 3 vyšší cenu je horší než přehrávač NAD a mohlo způsobit třeba komprimovaný prostor ? Každopádně do studia musím zajít aspoň ještě jednou i s nějakou symfonickou nahrávkou.