bh69
Re: bh69
Je pravda, že Optimal Spectrum filtr má nejblíž ke klasickému brickwallu v CDP. Taky zní z filtrů v MDACu nejhůř (imho). Pustím si ze zvědavosti za chvíli Quiet Nights.
Re: bh69
ktery z filtru tedy pouzivas ?Pavel3 píše:Je pravda, že Optimal Spectrum filtr má nejblíž ke klasickému brickwallu v CDP. Taky zní z filtrů v MDACu nejhůř (imho). Pustím si ze zvědavosti za chvíli Quiet Nights.
Re: bh69
Podla tvojej skusenosti ten DAC kludne vrat a ak planujes vymenit aj repro definuj si akym smerom ocakavas zlepsenie proti Audience 10 a ries prve repro- tam su najzasdnejsie rozdiely jak v charaktere zvuku, tak v objektivnom posune vyssie. Spolu s repro ries vymenu zosiku, ten Marantz nie je zly ale povedal by som ze sotva dokaze vyuzit potencial tych sucastnych bedni. Az na zaver ries zdroj zvuku a "dopasuj" jeho charakter k zbytku aparatu.
Ja som nedavno po rokoch riesil obmenu celej zostavy naraz a vyssie uvedeny postup sa ukazal ako spravny.
Este jeden poznatok pre teba mozno uzitocny. Predchadzajuci aparat bol zlozeny z CD Denon DCD 3000 (identicky model len s ciernym panelom s povodnou DCD S10), predzosilovac BV P1 a aktivne bedne Behringer B2031. Do tohto aparatu som skusil vymenit Cd za Sony XA 50 ES a bolo to podla horsie ako na Denon- ubudlo basov, pribudlo detajlov od stredov vyssie, priblizila sa scena a trochu zlepsila pravo lava lokalizacia. Vyrazne sa ale zhorsilo podanie zakladu nastrojov a hlasov- stratili prirodzenu velkost, a farbu, zvuk sa stensil a zostril. S CA Stream magic 6 este viac pribudli detajly smerom hore a este viac sa rozsirila scena.
Potom som to cele skussil na Matrx 801 S2 a zosim BV P1 SE+PA 300SSE av tejto zostave je naopak vhodnejsi zdroj XA 50 a CA stream Magic 6 ako Denon- ten sice stale podava "teplejsi" zvuk ale viac detajlov a lepsia lokalizacia XA 50 sedi so sucastnou zostavou lepsie, nie je tu uz onen pocit tenkeho a ukricaneho zvuku.
Ja som nedavno po rokoch riesil obmenu celej zostavy naraz a vyssie uvedeny postup sa ukazal ako spravny.
Este jeden poznatok pre teba mozno uzitocny. Predchadzajuci aparat bol zlozeny z CD Denon DCD 3000 (identicky model len s ciernym panelom s povodnou DCD S10), predzosilovac BV P1 a aktivne bedne Behringer B2031. Do tohto aparatu som skusil vymenit Cd za Sony XA 50 ES a bolo to podla horsie ako na Denon- ubudlo basov, pribudlo detajlov od stredov vyssie, priblizila sa scena a trochu zlepsila pravo lava lokalizacia. Vyrazne sa ale zhorsilo podanie zakladu nastrojov a hlasov- stratili prirodzenu velkost, a farbu, zvuk sa stensil a zostril. S CA Stream magic 6 este viac pribudli detajly smerom hore a este viac sa rozsirila scena.
Potom som to cele skussil na Matrx 801 S2 a zosim BV P1 SE+PA 300SSE av tejto zostave je naopak vhodnejsi zdroj XA 50 a CA stream Magic 6 ako Denon- ten sice stale podava "teplejsi" zvuk ale viac detajlov a lepsia lokalizacia XA 50 sedi so sucastnou zostavou lepsie, nie je tu uz onen pocit tenkeho a ukricaneho zvuku.
Re: bh69
bh69:
ad "ktery z filtru tedy pouzivas ?" :
Já poslouchám poslední dobou už hlavně klasiku, a tam mi nejvíc konvenuje Slow RollOff. Pro jazz atd. někdy přepínám na Opt.Trans.
Pustil jsem si ty Q.Nights a hned jsem si vzpomněl, proč se kdysi u mě dlouho neohřály (teď jsem si to znovu stáhnul). Dost hrozná muzika, suverénně nejslabší z jejích alb. Jinak jestli si chceš vyměnit popis (dojmy) z nějaké konkrétní skladby (kvůli analýze toho, jak vnímáš na této nahrávce MDAC ty a jak já), tak můžem v poště.
Ale přiznám se, že si nedokážu moc představit analýzu výkonu DACu (nebo jiné části řetězce) na téhle muzice, použil bych ze 3/4 nějakou kvalitní nahrávku orchestrální vážné hudby, tam se ukáže víc resp. pravdivěji.
ad "ktery z filtru tedy pouzivas ?" :
Já poslouchám poslední dobou už hlavně klasiku, a tam mi nejvíc konvenuje Slow RollOff. Pro jazz atd. někdy přepínám na Opt.Trans.
Pustil jsem si ty Q.Nights a hned jsem si vzpomněl, proč se kdysi u mě dlouho neohřály (teď jsem si to znovu stáhnul). Dost hrozná muzika, suverénně nejslabší z jejích alb. Jinak jestli si chceš vyměnit popis (dojmy) z nějaké konkrétní skladby (kvůli analýze toho, jak vnímáš na této nahrávce MDAC ty a jak já), tak můžem v poště.
Ale přiznám se, že si nedokážu moc představit analýzu výkonu DACu (nebo jiné části řetězce) na téhle muzice, použil bych ze 3/4 nějakou kvalitní nahrávku orchestrální vážné hudby, tam se ukáže víc resp. pravdivěji.
Re: bh69
presne k tomu jsem ted taky dosel - ciste pocitove mi prijde nejklidnejsi, nejpohodovejsi, pritom s dobrym prostoremPavel3 píše:Já poslouchám poslední dobou už hlavně klasiku, a tam mi nejvíc konvenuje Slow RollOff
Optimal transient mi prijde trochu o neco ochuzeny, neco jako vyraznejsi kontury, ale hrubsi
> Ale přiznám se, že si nedokážu moc představit analýzu výkonu DACu (nebo jiné části řetězce) na téhle muzice
mne slo v tomto pripade ciste o reprodukci jejiho hlasu
Re: bh69
O tom mluvím, že víc toho poznáš na reprodukci toho orchestrálního tělesa. Pošlu ti jeden orchestrální track a budu zvědavý na tvé dojmy z CDP vs MDACu. A ideálně kdybys měl slušná sluchátka, protože obávám se, že ze 3/4 řešíš synergii zdroje1/ampu/beden vs zdroje2/ampu/beden místo izolovaně výkon dvou zdrojů.
Re: bh69
Sluchatka nepouzivam, ale stejne bych pak testoval spis sluchatkovy zesilovac M-DACu proti sluchatkovemu vystupu CDP nebo zesilovace ... Co bych spis potreboval je lepsi zesilovac, ale to samozrejme ted rychle nevyresim.Pavel3 píše:A ideálně kdybys měl slušná sluchátka, protože obávám se, že ze 3/4 řešíš synergii zdroje1/ampu/beden vs zdroje2/ampu/beden místo izolovaně výkon dvou zdrojů.
Re: bh69
Sluch.výstup MDACu je shodný s preampovým (jen přepnuté relé), takže jediná další vnesená neznámá by byl ten sluch.výstup CDP.bh69 píše:ale stejne bych pak testoval spis sluchatkovy zesilovac M-DACu proti sluchatkovemu vystupu CDP nebo zesilovace
Můj názor je, že je značná šance (záleží samozřejmě na konkrétních použitých komponentech), že přidaná změna do signálu ze zdroje bude menší na úrovni sluch.zesilovačů, než u výkoňáku plus beden.
(Na to asi lze najít spoustu ilustrujících zkušeností z testů i tady po českých diskuzácích, např. různá sezení, kde se poslouchali proti sobě jak preampy tak konce určitých výrobců. Myslím, že většinou se tam najdou poznámky, jakože rozdíly u preampů byly mnohem menší. Já za sebe jsem si teď vzpomněl, jak jsem kdysi střídal do sluchátek "crappy" sluch.výstup z Denonu 735 a slovutnou Caseu (taky živenou tím Denonem) a rozdíl nebyl nijak výrazný (možná jsem hluchý). Ale když se do A-čkového preampu střídal tenhle Denon s Primare za 60 a Creekem za 40, tak rozdíl byl větší, vybavuji si teď první track, u kterého mě to praštilo přes uši, Penitent od S.Vega.)
Máš od mě ten track s nějakými poznámkami, snad ti to k něčemu bude, jinak už nemám k problematice moc co říct jiného.
Re: bh69
Včera i dneska jsem si pouštěl různý věci jak z klasiky tak jazzu a víceméně jsem si potvrdil dosavadní dojem - tj. že celkový zvukový charakter je velmi podobný a v těch drobných odlišnostech bych u obou našel nějaké přednosti. M-DAC je v porovnání údernější, pevnější/tvrdší, projevuje se to jak ve výraznější textuře basů, tak třeba ve víc "perkusním" charakteru klavíru. Denon je trochu měkčí, ale zároveň "barevnější". Rozdíly jsou ale opravdu v procentech a i když bych asi poznal co hraje, tak bych asi nedokal říct co je lepší.
U některých skladeb jsem měl ale pocit, že M-DAC zřejmě svým důrazem na transienty hudbu víc "rozseká" na jednotlivé zvuky/tóny. Dobře jsem to třeba pozoroval u rychlého jazzového piana v nahrávce Gismontiho, kde stejná pasáž přehraná CDP nebyla jen sérií tónů, ale složila se z toho melodie a piano se rozezpívalo. Měl jsem chuť podupávat a pobrukovat si. Přes M-DAC byly jednotlivé tóny výraznější, údernější, ale ta zpěvnost nějak chyběla, nevtáhlo mně to stejným způsobem přirozeně do podstaty a melodie skladby. Denon prostě má navrch ve schopnosti vytvořit z přehrávaných zvuků hudbu a emoce ...
Podobně třeba houslový koncert A.S.Mutter - opět byl zvuk houslí přes M-DAC o něco "tvrdší" a přes CDP sice měkčí, ale o něco barevnější, pohodovější a housle se víc "rozezpívaly". Dost těžko se to slovy popisuje, jenže právě tuhle schopnost nepřehrávat jen zvuk, ale hudbu a emoce, hledám. A hodnotím ji jako důležitější než "jen přesný" zvuk. A nevím, jestli kvalitnější zesilovač nebo repro by zrovna tuhle schopnost změnily ? To už ale asi není jen o konkrétním převodníku, ale možná o celé filozofii hifi a o tom, že přechod na dražší přístroje a dokonalejší zvuk asi nemusí ve výsledku vést k vysněnému cíli (teda pokud je cílem hudba a emoce) ?
Ale abych se vrátil k M-DAC - rozhodně bych nerad, aby to vyznělo, že hraje špatně ! Kdybych využil i jeho funkce předzesilovače a sluchátkový zesilovač, nic neřeším. Jako náhrada CDP umožní kvalitně přehrávat z PC přes USB, ale zvukově mi to přijde spíš změna, než zlepšení - prostě něco za něco.
U některých skladeb jsem měl ale pocit, že M-DAC zřejmě svým důrazem na transienty hudbu víc "rozseká" na jednotlivé zvuky/tóny. Dobře jsem to třeba pozoroval u rychlého jazzového piana v nahrávce Gismontiho, kde stejná pasáž přehraná CDP nebyla jen sérií tónů, ale složila se z toho melodie a piano se rozezpívalo. Měl jsem chuť podupávat a pobrukovat si. Přes M-DAC byly jednotlivé tóny výraznější, údernější, ale ta zpěvnost nějak chyběla, nevtáhlo mně to stejným způsobem přirozeně do podstaty a melodie skladby. Denon prostě má navrch ve schopnosti vytvořit z přehrávaných zvuků hudbu a emoce ...
Podobně třeba houslový koncert A.S.Mutter - opět byl zvuk houslí přes M-DAC o něco "tvrdší" a přes CDP sice měkčí, ale o něco barevnější, pohodovější a housle se víc "rozezpívaly". Dost těžko se to slovy popisuje, jenže právě tuhle schopnost nepřehrávat jen zvuk, ale hudbu a emoce, hledám. A hodnotím ji jako důležitější než "jen přesný" zvuk. A nevím, jestli kvalitnější zesilovač nebo repro by zrovna tuhle schopnost změnily ? To už ale asi není jen o konkrétním převodníku, ale možná o celé filozofii hifi a o tom, že přechod na dražší přístroje a dokonalejší zvuk asi nemusí ve výsledku vést k vysněnému cíli (teda pokud je cílem hudba a emoce) ?
Ale abych se vrátil k M-DAC - rozhodně bych nerad, aby to vyznělo, že hraje špatně ! Kdybych využil i jeho funkce předzesilovače a sluchátkový zesilovač, nic neřeším. Jako náhrada CDP umožní kvalitně přehrávat z PC přes USB, ale zvukově mi to přijde spíš změna, než zlepšení - prostě něco za něco.
Re: bh69
Ja si myslim, ze kvalinejsie bedne alebo zosik by ten rozdiel este viac zvysili. Mal som rad zvuk viac rozsekany, ako pises, ale po pocuti mojho SACD a jeho muzikalnosti by som isiel do este vacsej muzikalnosti alebo barevnosti. Urcite.
Re: bh69
IMHO na daném zsíku a bednách zřejmě neslyšíš větších rozdílů mezi těmi zdroji, než že Denon trochu víc barví a patlá.
Pouštěl sis ten track ode mě? Nějaké poznatky z toho by byla pro mě trochu líp uchopitelná informace.
Pouštěl sis ten track ode mě? Nějaké poznatky z toho by byla pro mě trochu líp uchopitelná informace.
Re: bh69
Takhle napsano to vyzniva jako neco jednoznacne negativniho - jenze je to opravdu tak ? Kdyz je vysledny efekt - reprodukce hudby a zprostredkovani emoci - naopak pozitivni a vitany ? Je to opravdu nedokonalost, kterou je treba odstranit ? Neni to naopak schopnost prehrat neco navic co se neda lehce zmerit a co se pri soustredeni se jen na urcite technicke parametry ztrati ? Prece pokud to funguje a reprodukci nahravky to obohacuje, neni to pak neco co tam ma byt ?Pavel3 píše:Denon trochu víc barví a patlá.
Prijde mi to jako s muzikanty - dva klaviristi zahraji technicky spravne stejnou skladbu a presto jeden dokaze pridat neco navic, co cloveka oslovi a vyvola v nem pozitivni emoce, nekdy i nadseni. Pritom se to skoro nelisi, jen jeden tamhle ma trochu jiny rytmus, duraz, tamhle malicko zrychli, zpomali - vlastne se skoro neda rictv cem to je. A presto ve vysledku je ten rozdil obrovsky. A tomu kdo to neumi nepomuze ani spickovy klavir, ani spickova nahravaci technika a prekona ho stara technicky nekvalitni nahravka ...
Re: bh69
Pustil jsem si ho ted znova, abych mohl neco napsat, ale po pravde receno ted nejak nevim co ... Je to zajimava nahravka (i kdyz mam radsi dobove nastroje), ale nevim co mam nebo co nemam slyset, takze mozna by bylo lepsi udelat to obracene. Ty mas predstavu o tom co bych tam mel slyset a na jakem miste.Pavel3 píše:Pouštěl sis ten track ode mě? Nějaké poznatky z toho by byla pro mě trochu líp uchopitelná informace.
Ale rovnou muzu napsat, ze cembalo neslysim (aspon ne pri bezne, nizke hlasitosti). Je tam par mist kde by to mozna slo vytusit, ale to jen proto, ze jsi to psal a soustredil jsem se na to. Ale normalne by mne vubec nenapadlo, ze tam cembalo je. Tim min dve.
Na CDP jsem to nezkousel, nepalil jsem z toho CD. Predpokladam, ze se to nebude lisit.
Re: bh69
jsou tam prvky dobově poučené interpretace, např. cemballo coby basso continuobh69 píše:Je to zajimava nahravka (i kdyz mam radsi dobove nastroje)
Psal jsem ti to do pošty, těch pár bodů, reagoval jsi "tak to hned vecer zkusim a popisu co slysim"bh69 píše:ale nevim co mam nebo co nemam slyset
K tomu, co píšeš v předch.postu (a v předcházejících) :
Buď prostě MDAC brutálně zkresluje (potlačuje transienty, potlačuje vyšší harmonické) nebo si to Denon vymýšlí. To mě napadá jako zdůvodnění.
(Jinak já jsem Denona 735 asi 5 let měl, předpokládám, že 615 má podobně řešený výstup. Ale fakt je pro mě záchytný bod jak se vyjádříš k té mně detailně známé nahrávce.)
Re: bh69
Aha, tak jsi připsal odpověď "Ale rovnou muzu napsat..." atd. dřív, než jsem dopsal já svou odpověď "jsou tam prvky dobově poučené interpretace" atd.
Na takových řetězcích je pak ono hledání komponentů, které "k sobě sednou", jsou "muzikální", "předávají emoce", atd., jen hledáním toho, co hraje pro moje ucho příjemněji, v konstelaci málo rozlišujících a zkreslujících komponent. Problém je pak většinou ten, že takto lze po nějakém úsilí najít příjemnou interpretaci např. nějakého typu zvuku (charakteru nahrávek), ale u jiných to zase musí zákonitě selhávat. Pak se řeší takové ty další vzletné věty jako "je vhodný na to, ale ne na tamto", atd. atd. Je to pak často nekonečný a případně i drahý proces.
Neber to, co jsem napsal, ve zlém. Naopak já si cením, že jsi otevřeně napsal, jak ti ten referenční track hraje. Mnoho jiných členů fór jako je toto nebo Highend fórum by mě již mnohem dříve v diskuzi zahrnulo zlobou, agresivitou, případně jízlivostí, ironií, atd.
Jestli se ptáš "no dobře a co teda doporučuješ dělat?", tak mám jen jednoduchou radu, co už tady padla: vzit MDAC a CDP (nebo jiné testované komponenty, to teď myslím celkem obecně) a jít si je poslechnout buď na nějaký vysoce rozlišující systém nebo na vysoce rozlišující sluchátka (např. Sennh.HD800, AKG nejvyšší řady, apod.) (což mi přijde jednodušší, proto jsem to již zmiňoval). Tam IMHO uslyšíš z MDACu (nebo kvalitativně podobných) konkrétně na té referenční nahrávce jak jsou krásně rozvrstveny snad desítky nástrojů, smyčce, dechy, cemballo, klavír vše třeba v jenom unisonu, ze kterého na barvitém a emocionálním řetězci slyšíš jen bzučení. Bohužel už na tohle (s ohledem na vracení MDACu) patrně nemáš čas.
Takže, díky za informaci a upřímnost. Tím je to pro mě vyjasněno. Rozlišovací schopnost tvého řetězce je bohužel nízká (z mého pohledu). Takže závěry např. o MDACu nebo o jiných porovnávaných zdrojích signálu jsou na takovém řetězci do značné míry irelevantní.bh69 píše:Ale rovnou muzu napsat, ze cembalo neslysim (aspon ne pri bezne, nizke hlasitosti). Je tam par mist kde by to mozna slo vytusit, ale to jen proto, ze jsi to psal a soustredil jsem se na to. Ale normalne by mne vubec nenapadlo, ze tam cembalo je.
Na takových řetězcích je pak ono hledání komponentů, které "k sobě sednou", jsou "muzikální", "předávají emoce", atd., jen hledáním toho, co hraje pro moje ucho příjemněji, v konstelaci málo rozlišujících a zkreslujících komponent. Problém je pak většinou ten, že takto lze po nějakém úsilí najít příjemnou interpretaci např. nějakého typu zvuku (charakteru nahrávek), ale u jiných to zase musí zákonitě selhávat. Pak se řeší takové ty další vzletné věty jako "je vhodný na to, ale ne na tamto", atd. atd. Je to pak často nekonečný a případně i drahý proces.
Neber to, co jsem napsal, ve zlém. Naopak já si cením, že jsi otevřeně napsal, jak ti ten referenční track hraje. Mnoho jiných členů fór jako je toto nebo Highend fórum by mě již mnohem dříve v diskuzi zahrnulo zlobou, agresivitou, případně jízlivostí, ironií, atd.
Jestli se ptáš "no dobře a co teda doporučuješ dělat?", tak mám jen jednoduchou radu, co už tady padla: vzit MDAC a CDP (nebo jiné testované komponenty, to teď myslím celkem obecně) a jít si je poslechnout buď na nějaký vysoce rozlišující systém nebo na vysoce rozlišující sluchátka (např. Sennh.HD800, AKG nejvyšší řady, apod.) (což mi přijde jednodušší, proto jsem to již zmiňoval). Tam IMHO uslyšíš z MDACu (nebo kvalitativně podobných) konkrétně na té referenční nahrávce jak jsou krásně rozvrstveny snad desítky nástrojů, smyčce, dechy, cemballo, klavír vše třeba v jenom unisonu, ze kterého na barvitém a emocionálním řetězci slyšíš jen bzučení. Bohužel už na tohle (s ohledem na vracení MDACu) patrně nemáš čas.
Naposledy upravil(a) Pavel3 dne 16 čer 2013 21:01, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti