dadaft
Re: dadaft
Dadafte, to dělítko pro poslech v "blízkém" poli, o kterém psal boxer, není u mě 0,5m od beden - vystříhej se podobných úvah.
Pavel Macura Audio
Re: dadaft
Mám někde studeňák, občas vypadne vrch na pravé bedně.
Hudba hraje pořád. Pohoda, fakt.
Jestli si potrpíš na bodovou lokalizaci dadafte, je to príma.
Každý přístup k poslechu je správný.
Hudba hraje pořád. Pohoda, fakt.
Jestli si potrpíš na bodovou lokalizaci dadafte, je to príma.
Každý přístup k poslechu je správný.
Re: dadaft
Zkus to zdůvodnit, kde jsou. A na kolika místech ty 4 bubny hrají? Já slyším minimálně 4 pozice, z toho na dvou jsou 2 různé typy bubnu.dadaft píše:4 bubny.
Nemám to ale kvůli solid core, nýbrž proto, že mi to decentně zvedne výšky a hraje čistěji.dadaft píše:jaký máš průměr těch drátů?
Nejsou to 2 dráty, ale celkem 8 pro kanál v biwiringu, 4 pro basy a 4 pro výšky.
Jestli ti to něco řekne:
DOUBLE STAR-QUAD GEOMETRY
Overall: 2 x 12 AWG (3.2 mm2)
Bass and Treble Group:
2 x 21 AWG Solid Perfect-Surface Copper (PSC) Conductors
2 x 20 AWG Solid Perfect-Surface Copper (PSC) Conductors
2 x 18 AWG Solid Perfect-Surface Copper (PSC) Conductors
2 x 17 AWG Solid Long-Grain Copper (LGC) Conductors
Re: dadaft
Já slyším minimálně 4 pozice, z toho na dvou jsou 2 různé typy bubnu.
Jak říkám.2 bubeníci,2 sady po 2 škopcích.
Jak říkám.2 bubeníci,2 sady po 2 škopcích.
Re: dadaft
Dadaft
A co toto? Je to Philipes,je toho dost i na velkou místnost, a xy..D máš zaručeno.
Philips HTR9900
http://www.hifi-voice.com/domaci-kino/p ... r9900.html
A co toto? Je to Philipes,je toho dost i na velkou místnost, a xy..D máš zaručeno.
Philips HTR9900
http://www.hifi-voice.com/domaci-kino/p ... r9900.html
Re: dadaft
PMA
0,5m od spojnice beden až po bedny je to U MĚ. jak bych mohl psát o tom, jak je to u tebe, když jsem to neslyšel? jde přece o to, že to bylo nedorozumění. tím, co jsem označil za near-field jsem neměl na mysli "prostorová sluchátka", efekt, který se u mě dostavuje 0,5m od beden a blíž, ale klasický trojúhelník posluchač-bedny, který dává 3D prostorovou informaci. a mělo to být oproštěno od vlivu zdí poslechovky - tím pádem bedny co nejmenší, co nejvc u sebe a v hloubce místnosti (ale aby to ještě bylo stereo) a co nejtišeji. chtěl jsem tím "near-field" říct, že mezi tím, co jsem uvedl v předchozí větě, a tím, když dám bedny do blízkosti rohů místnosti, je kurefský, ale kurefský rozdíl.
noaid
já ty bubny vybral zcela záměrně, protože naprosto jasně ukazují problém předozadního prostoru. lépe řečeno toho, že dvě bedny pro 3D stačí, ale pro jejich opravdu správné ustavení v poslechovém prostoru potřebuješ nějakou zpětnou vazbu. opravdu správným ustavením myslím to, které bude věrně zobrazovat prostor nahrávky, neboli výstup ze studia. to, co slyšel mistr zvuku při finálním mixu, to bys měl slyšet doma i ty. to je podle mě hi-fi. problematika záznamu reálného prostředí atd. s tím souvisí, ale na vyšší odborné rovině, a mně jako posluchači může být de facto ukradená.
kdybys měl větší místnost, pohyblivé bedny a chuť experimentovat, časem bys zjistil to co já. a co už jsem tady říkal. ještě jednou to stručně zopakuju: vzdálenost beden od bočních stěn (a zároveň tím pádem od sebe navzájem) určuje nejen lokalizaci v pravolevém smyslu, ale zároveň i samotnou hloubku předozadního prostoru, a stejně tak vzdálenost beden od čelní/zadní zdi určuje nejen lokalizaci v předozadním smyslu, ale i samotnou šířku pravolevého prostoru.
všimni si, že v druhé části této logické rovnice něco chybí (to co je v závorce, že
).
ty bubny stojí na půdorysu tvaru V. průsečík těch čárek je nejdál od tebe, volné vrcholy nejblíž vpravo a vlevo. to se snad shodneme.
k samotným bubnům: určitě záleží, jak a kde do nich udeříš. úder prstem na okraj bude jistě znít jinak než paličkou doprostřed. tím pádem bude asi dost záležet na jejich velikosti.
a teď. bez zpětné vazby jsem schopen ustavit bedny na patero způsobů tak, že to bude hrát dobře (i jinak, ne jen tyhle bubny samozřejmě). záleží na poloze v místnosti a natočení. a můžu pak slyšet 3, 4, 5, 6 nebo 7 různě velkých bubnů rozestavěných do uváděného V.
ale co je správně???
když tu logickou rovnici doplníš o chybějící závorku, neboli použiješ kontrolní pár beden, zjistíš, že tak aby to hrálo z obou stran stejně to můžeš ustavit jen pro 4 bubny!!! (potom je opravdu lepší ten zadní pár vypnout, to uznávám - jistému roztřepení, nebo jak to říct, se opravdu vlivem všech těch věcí a nesymetrií, co jich v místnosti je, nejde vyhnout).
odpověď tedy je: 4 bubny. jeden stojí vlevo vpředu, druhý vpravo vpředu, třetí uprostřed vzadu a čtvrtý mezi druým a třetím. jsou poměrně velké.
proto by v případě 2 bubeníků musel jeden z nich mít jednu ruku dlouhou.
kolik těch bubeníků nahrávka zobrazuje by jistě spočítat šlo, ale je toho hodně a rychlé, a bylo by to dost práce a času. to si raději pustím něco jiného...
0,5m od spojnice beden až po bedny je to U MĚ. jak bych mohl psát o tom, jak je to u tebe, když jsem to neslyšel? jde přece o to, že to bylo nedorozumění. tím, co jsem označil za near-field jsem neměl na mysli "prostorová sluchátka", efekt, který se u mě dostavuje 0,5m od beden a blíž, ale klasický trojúhelník posluchač-bedny, který dává 3D prostorovou informaci. a mělo to být oproštěno od vlivu zdí poslechovky - tím pádem bedny co nejmenší, co nejvc u sebe a v hloubce místnosti (ale aby to ještě bylo stereo) a co nejtišeji. chtěl jsem tím "near-field" říct, že mezi tím, co jsem uvedl v předchozí větě, a tím, když dám bedny do blízkosti rohů místnosti, je kurefský, ale kurefský rozdíl.
noaid
já ty bubny vybral zcela záměrně, protože naprosto jasně ukazují problém předozadního prostoru. lépe řečeno toho, že dvě bedny pro 3D stačí, ale pro jejich opravdu správné ustavení v poslechovém prostoru potřebuješ nějakou zpětnou vazbu. opravdu správným ustavením myslím to, které bude věrně zobrazovat prostor nahrávky, neboli výstup ze studia. to, co slyšel mistr zvuku při finálním mixu, to bys měl slyšet doma i ty. to je podle mě hi-fi. problematika záznamu reálného prostředí atd. s tím souvisí, ale na vyšší odborné rovině, a mně jako posluchači může být de facto ukradená.
kdybys měl větší místnost, pohyblivé bedny a chuť experimentovat, časem bys zjistil to co já. a co už jsem tady říkal. ještě jednou to stručně zopakuju: vzdálenost beden od bočních stěn (a zároveň tím pádem od sebe navzájem) určuje nejen lokalizaci v pravolevém smyslu, ale zároveň i samotnou hloubku předozadního prostoru, a stejně tak vzdálenost beden od čelní/zadní zdi určuje nejen lokalizaci v předozadním smyslu, ale i samotnou šířku pravolevého prostoru.
všimni si, že v druhé části této logické rovnice něco chybí (to co je v závorce, že

ty bubny stojí na půdorysu tvaru V. průsečík těch čárek je nejdál od tebe, volné vrcholy nejblíž vpravo a vlevo. to se snad shodneme.
k samotným bubnům: určitě záleží, jak a kde do nich udeříš. úder prstem na okraj bude jistě znít jinak než paličkou doprostřed. tím pádem bude asi dost záležet na jejich velikosti.
a teď. bez zpětné vazby jsem schopen ustavit bedny na patero způsobů tak, že to bude hrát dobře (i jinak, ne jen tyhle bubny samozřejmě). záleží na poloze v místnosti a natočení. a můžu pak slyšet 3, 4, 5, 6 nebo 7 různě velkých bubnů rozestavěných do uváděného V.
ale co je správně???
když tu logickou rovnici doplníš o chybějící závorku, neboli použiješ kontrolní pár beden, zjistíš, že tak aby to hrálo z obou stran stejně to můžeš ustavit jen pro 4 bubny!!! (potom je opravdu lepší ten zadní pár vypnout, to uznávám - jistému roztřepení, nebo jak to říct, se opravdu vlivem všech těch věcí a nesymetrií, co jich v místnosti je, nejde vyhnout).
odpověď tedy je: 4 bubny. jeden stojí vlevo vpředu, druhý vpravo vpředu, třetí uprostřed vzadu a čtvrtý mezi druým a třetím. jsou poměrně velké.
proto by v případě 2 bubeníků musel jeden z nich mít jednu ruku dlouhou.
kolik těch bubeníků nahrávka zobrazuje by jistě spočítat šlo, ale je toho hodně a rychlé, a bylo by to dost práce a času. to si raději pustím něco jiného...
Re: dadaft
Krucipísek Dadafte,
sám jsi položl otázku nám, kterým to nehraje tak dobře jako tobě, kolik těch bubeníků je a nyní tvrdíš:

sám jsi položl otázku nám, kterým to nehraje tak dobře jako tobě, kolik těch bubeníků je a nyní tvrdíš:
Tak si tedy nevím, co si mám nyní myslet.......kolik těch bubeníků nahrávka zobrazuje by jistě spočítat šlo, ale je toho hodně a rychlé, a bylo by to dost práce a času. to si raději pustím něco jiného...



Re: dadaft
no to je fakt. ale protože jsem blbej i ta otázka byla blbá. měla se ptát jen na počet a umístění bubnů !!!!!!!
protože stereo by mělo umožňovat lokalizaci zdánlivých zdrojů zvuku. zdánlivým zdrojem zvuku může být buben. bubeník ne. to co může hrát jeden člověk prsty na okraj dvou bubnů, můžou taky hrát dva nebo více. to prostě nejde říct...
protože stereo by mělo umožňovat lokalizaci zdánlivých zdrojů zvuku. zdánlivým zdrojem zvuku může být buben. bubeník ne. to co může hrát jeden člověk prsty na okraj dvou bubnů, můžou taky hrát dva nebo více. to prostě nejde říct...
Re: dadaft
Píšu to potřetí nebo počtvrté.
2 sady po 2 různých typech a 2 bubeníci. A bez dlouhé ruky,protože jak jsou daleko od sebe nevíš. Ve skutečnosti ruka ,palička v ruce až na střed x2 + tělo je cca 2,6 m.
Představ si to ve skutečnosti.
2 sady po 2 různých typech a 2 bubeníci. A bez dlouhé ruky,protože jak jsou daleko od sebe nevíš. Ve skutečnosti ruka ,palička v ruce až na střed x2 + tělo je cca 2,6 m.
Představ si to ve skutečnosti.
Re: dadaft
hohohó.
to je to, o čem tady celou dobu mluvím!
s bednama u zdi nevíš, jak daleko jsou od sebe.
já to vím.
4 bubny stejně velké a dost velké. tři stojí v řadě. jeden vzadu uprostřed scény, druhý vpravo vpředu, třetí mezi nima. ten čtvrtý stojí vlevo vpředu trošku hlouběji než ten pravý přední, ale ne tak hluboko jako ten mezi pravým předním a prostředním zadním.
od žádného z těch tří k tomu jednomu normální člověk nedosáhne.
pamatuješ si, jak se v Císařově pekaři (nebo Pekařově císaři?) ptá císaře Wericha (
) malíř, jak velký by měl být objednaný akt?
"realisticky," odvětí císař.
a votom to je...
to je to, o čem tady celou dobu mluvím!
s bednama u zdi nevíš, jak daleko jsou od sebe.
já to vím.
4 bubny stejně velké a dost velké. tři stojí v řadě. jeden vzadu uprostřed scény, druhý vpravo vpředu, třetí mezi nima. ten čtvrtý stojí vlevo vpředu trošku hlouběji než ten pravý přední, ale ne tak hluboko jako ten mezi pravým předním a prostředním zadním.
od žádného z těch tří k tomu jednomu normální člověk nedosáhne.
pamatuješ si, jak se v Císařově pekaři (nebo Pekařově císaři?) ptá císaře Wericha (

"realisticky," odvětí císař.
a votom to je...
Re: dadaft
bubny stejně velké a dost velké. tři stojí v řadě. jeden vzadu uprostřed scény, druhý vpravo vpředu, třetí mezi nima. ten čtvrtý stojí vlevo vpředu trošku hlouběji než ten pravý přední, ale ne tak hluboko jako ten mezi pravým předním a prostředním zadním.
od žádného z těch tří k tomu jednomu normální člověk nedosáhne.
Kecáš. Sorry.
od žádného z těch tří k tomu jednomu normální člověk nedosáhne.
Kecáš. Sorry.
Re: dadaft
ne. co může být, tak že ty bubny nejsou úplně stejně velké. minimálně ten pravý přední by mohl být menší. někdy to zkusím trošku přitnout v noci, ať se to líp ukáže (doufám, že mi pak zas neukradou rohožku a nepokreslí schránku). ale jinak to sedí.
2 sady, 2 bubeníci, říkáš. jak ty bubny teda jsou? dva vpravo, dva vlevo? nebo jak?
2 sady, 2 bubeníci, říkáš. jak ty bubny teda jsou? dva vpravo, dva vlevo? nebo jak?
Re: dadaft
Nekecá, jenom nemá pravdu. Tam je totiž vlevo vzadu je buben "jako kráva" vyzařující doslova subbas. Normálně poslouchám asi tak v hlasitosti Dadafta, ale tentokrát jsem to vytáhl nahoru . Ten se přidává asi v 1/5 skladby a je naladěn pod 60 Hz. Takže na bednách které tento kmitočet nevyzáří plně a posluchač je vnímá jako jeho vyšší harmonické, se může zdát že hrají bubny stejně velké. Ony jsou i jinak naladěné a hrají melodickou linku, nejen rytmickou. Ten subbasový buben je výrazně slyšet ještě jednou a to na úplném konci, na závěr.
Takže těch bubnů (a bubínků a subbubnů) je tam mnohem více, já jsem došel k číslu 10. Navíc: je to čínská chrámová hudba, tam se na nějaké malé počty nehraje = čím víc, tím lépe. Oni ti jejich bohové nejsou žádní troškaři.
Takže těch bubnů (a bubínků a subbubnů) je tam mnohem více, já jsem došel k číslu 10. Navíc: je to čínská chrámová hudba, tam se na nějaké malé počty nehraje = čím víc, tím lépe. Oni ti jejich bohové nejsou žádní troškaři.
Re: dadaft
Dadafte, buď nás tady zase houpeš a bavíš se tím, nebo máš nějaký divný virtuální pro100r. Nezlob se, ale za tím si stojím. Už jsem bubnů a jejich seskupení slyšel docela dost a v reálu, a trvám na tom, že těch bubnů je více než 4 podle mne nejspíše 8, minimálně 6.
Hned na začátku jsou vlevo i vpravo 2 druhy bubnů, takový rozdíl v tónu nikdo nezahraje najednou na jeden buben. A pak se přidávájí další blíže ke středu. A pak další, ty už jsou slyšet jen málo.
Možná automaticky výsledek dělíš dvěmi, když máš dvojnásobný počet repráků. Nevím. Nebo je tam v těch odrazech od 4 rotujících beden už takový zmatek, že fakt víc než 4 bubny nerozlišíš, jen jednoduché syntetické 3D efekty. Nebo jsme všichni hluší.
A kolik slyší další?
Hned na začátku jsou vlevo i vpravo 2 druhy bubnů, takový rozdíl v tónu nikdo nezahraje najednou na jeden buben. A pak se přidávájí další blíže ke středu. A pak další, ty už jsou slyšet jen málo.
Možná automaticky výsledek dělíš dvěmi, když máš dvojnásobný počet repráků. Nevím. Nebo je tam v těch odrazech od 4 rotujících beden už takový zmatek, že fakt víc než 4 bubny nerozlišíš, jen jednoduché syntetické 3D efekty. Nebo jsme všichni hluší.
A kolik slyší další?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host