dadaft
Re: dadaft
a pokud jde o ty tvoje měřitelná, důkazná fakta. kdo z tebou tolik obdivovaných tvůrců má k dispozici bezdozvukové komory a know-how na odpovídající úrovni? kdo dokáže průkazně zjistit, jak se věci projevují v konkrétních, reálných akustických podmínkách?
měří se pouze elektrické a podobné veličiny...
musel jsem jít proti zdem. a věř mi, že třeba V.B. nemám v oblibě z rozhodně jiných než odborných důvodů. a že na něho mnohem víc sedí to, co se snažíš připisovat mně.
nevím, jak by dopadlo. vím, jak to u mě zní. já prostě nejsem schopný to převést do řečí čísel. ale dokážu rozeznat rozdíly.
david
můžeš mu to navrhnout, ne?
měří se pouze elektrické a podobné veličiny...
musel jsem jít proti zdem. a věř mi, že třeba V.B. nemám v oblibě z rozhodně jiných než odborných důvodů. a že na něho mnohem víc sedí to, co se snažíš připisovat mně.
nevím, jak by dopadlo. vím, jak to u mě zní. já prostě nejsem schopný to převést do řečí čísel. ale dokážu rozeznat rozdíly.
david
můžeš mu to navrhnout, ne?
Re: dadaft
david
fajn, buďme přesní: nepopsal jsem přesně, jak se chová akustický systém v uzavřeném prostoru.
myslím, že znám vztah mezi umístěním reproduktorů v poslechovém prostoru a lokalizací zdánlivých zdrojů v nahrávce.
myslím si, že rozdíl mezi nejlepším mně známým ustavením beden a tím "běžným" je podstatný.
neznám jiné souvislosti.
nejsem např. schopný říct, proč je nutné, aby bylo víc místa za bednama než před nima.
ale taky nejsem schopný najít žádnou trhlinu na tom zjištění - prostě to hůře či lépe funguje - ráno, večer, s různými typy beden a různými komponenty.
tím neříkám, že se nemůžu mýlit.
věnoval jsem tomu velmi mnoho času a úsilí.
své tvrzení opírám pouze o zkušenosti se zněním reálných nástrojů v reálných prostorách.
nemyslím si, že jsem hlupák nebo génius. nejsem nesvéprávný. z jistých důvodů jsem měl v některých věcech velkou výhodu. bez dalšího vysvětlování zmíním jednu z nich: rychlý pohyb poslechovým prostorem neustále v poslechové rovině (výšce).
nikdy jsem neměl přístup k top hifi.
jsem idealista. nejsem extremista ani exhibicionista. neměním názory bez přesvědčivých důvodů. nebojím se je, když na to příjde, změnit.
mám rád hudbu.
v mém nedávném příspěvku začínajícím slovy "zkusím to..." jsem uvedl vše, co vím.
dále se budu o tomto tématu k úlevě mnohých bavit jen tehdy, jestli bude s kým a o čem. o konkrétních věcech.
pokud se nikdo takový nenajde, je konec.
díky.
fajn, buďme přesní: nepopsal jsem přesně, jak se chová akustický systém v uzavřeném prostoru.
myslím, že znám vztah mezi umístěním reproduktorů v poslechovém prostoru a lokalizací zdánlivých zdrojů v nahrávce.
myslím si, že rozdíl mezi nejlepším mně známým ustavením beden a tím "běžným" je podstatný.
neznám jiné souvislosti.
nejsem např. schopný říct, proč je nutné, aby bylo víc místa za bednama než před nima.
ale taky nejsem schopný najít žádnou trhlinu na tom zjištění - prostě to hůře či lépe funguje - ráno, večer, s různými typy beden a různými komponenty.
tím neříkám, že se nemůžu mýlit.
věnoval jsem tomu velmi mnoho času a úsilí.
své tvrzení opírám pouze o zkušenosti se zněním reálných nástrojů v reálných prostorách.
nemyslím si, že jsem hlupák nebo génius. nejsem nesvéprávný. z jistých důvodů jsem měl v některých věcech velkou výhodu. bez dalšího vysvětlování zmíním jednu z nich: rychlý pohyb poslechovým prostorem neustále v poslechové rovině (výšce).
nikdy jsem neměl přístup k top hifi.
jsem idealista. nejsem extremista ani exhibicionista. neměním názory bez přesvědčivých důvodů. nebojím se je, když na to příjde, změnit.
mám rád hudbu.
v mém nedávném příspěvku začínajícím slovy "zkusím to..." jsem uvedl vše, co vím.
dále se budu o tomto tématu k úlevě mnohých bavit jen tehdy, jestli bude s kým a o čem. o konkrétních věcech.
pokud se nikdo takový nenajde, je konec.
díky.
Re: dadaft
Dadafte ty jseš básník a ne technik a ono to podle toho taky vypadá. Piš o muzice tam je to hodně o dojmech a pocitech. Ale v technickém světě tomu bohužel tak není. Základem je uvést něco z teorie do praxe. Takže sepiš něco jako podrobný návod jak dosáhnout toho o čem píšeš a co máš a pak najdi člověka který to ve svých podmínkách vyzkouší. A ten dotyčný o tom zde napíše.
Re: dadaft
ale dyť to říkám furt: nemluvím o technice, mluvím o umění!/
a umění (a věda, i když jsou hooodně jiné) neuvádí teorii do praxe. právě naopak: hledají obecný rozměr konkrétního, faktického, praktického. hledají podobenství nebo teorii. a nacházejí tvůrčí akt nebo rovnici.
***************
nemám návod. co vím už jsem řekl.
a umění (a věda, i když jsou hooodně jiné) neuvádí teorii do praxe. právě naopak: hledají obecný rozměr konkrétního, faktického, praktického. hledají podobenství nebo teorii. a nacházejí tvůrčí akt nebo rovnici.
***************
nemám návod. co vím už jsem řekl.
Re: dadaft
teď bych rád ještě řekl pár svých "pocitů".
pokud s nimi nebudete souhlasit, stačí prosím napsat třeba "rozhodně nesouhlasím - PMA". blábolů a asfaltu snad není zapotřebí. každý umí číst, má svůj názor a zkušenosti a ví, kdo je třeba v příkladu uvedený PMA. a každý snad dokáže zhodnotit situaci a svůj postoj k celé věci.
pokud budete chtít napsat, proč s tím nesouhlasíte, nebo že souhlasíte zčásti nebo zcela, a uvést nějaký příklad z vaší zkušenosti, který je v rozporu nebo ve shodě, budu rád.
***********
basy a tzv. rovná bedna.
nemůžu si pomoct, ale bedny s vyrovnanou fr. char. mají podle mě málo basů na ozvučení místnosti. myslím si, že to je důvodem, proč vznikly basreflexy, subwoofery, proč se bedny dávají blíž zdem, proč někteří hifisté kupují obrovské sloupy i do malých místností. všichni cítí, že něco orchestru chybí. tah. síla. realita.
nemám pro to žádné vysvětlení, ale myslím si, že speciálně u basů nestačí prostě přitlačit, zvýšit intenzitu nebo jít níž.
když u harmanů kardonů zkoumali, jak získat ideální basy, došli nakonec přes jeden až nekonečně mnoho subwoferů k číslu 4 (viz jejich white papers). podle nich pro nejlepší možné basy potřebujeme 4 subwoofery. ani lyngdorf se v tomhle tuším neliší.
nestačí dvě plnorozsahové bedny s jakkoliv kvalitním basem. když už, tak potřebujeme dvě plnorozsahové bedny a k nim dva suby. pak to má opravdu šťávu. bas, který nás skutečně rozechvívá, prostupuje, laská, vzrušuje. ne dunící pochod vnitřností a brzkou poslechovou únavu...
a možná, že vlastně je dobré, když je to frekvenčně vyrovnané, ale musí to být ze čtyř.
nevím. někde něco nehraje.
***************
přečetl jsem odkaz od PMA: http://www.coe.montana.edu/ee/rmaher/pu ... 6_4371.pdf
na první čtení mě zaujaly tzv. přeslechy. píše se tam, že jsou přirozenou součástí sterea z beden, pak se tam hovoří o tom, že každá nahrávka má něco společného pro oba kanály a něco různého pro každý, taky že by bylo nějakým způsobem vhodné oddělit L a R (např. rozdílovými kanály) atd.
mám v tom zmatek.
proč mě to zaujalo je toto:
můj předzesák má poměrně velké přeslechy, bych řekl. když dám třeba balance úplně vlevo, tak pravá bedna pořád hraje. slabě, ale hraje.
přesto je ten předek skvělý.
podle mě toto nemá vliv na kvalitu stereofonie nijak zásadní. určuje to rozestupy a vzdálenosti beden vůči sobě a stěnám, nic víc.
současný trend je oddělovat co nejvíc. nejlíp úplně oddělené bloky pro L a R. ale není to extrémní?
koupil jsem supermoderní supernahrávku Misha - Connected to the Unexpected. JVC. 20bit K2 super coding.
když to pustím, tak je tam prostě mnohem víc než u běžných cdček přidáno toho společného pro oba kanály.
připadá mi to jako uměle vytvořený přeslech.
vhodné pro monobloky nebo bedny s roztrženou stereobází, bedny příliš daleko od sebe...
pokud s nimi nebudete souhlasit, stačí prosím napsat třeba "rozhodně nesouhlasím - PMA". blábolů a asfaltu snad není zapotřebí. každý umí číst, má svůj názor a zkušenosti a ví, kdo je třeba v příkladu uvedený PMA. a každý snad dokáže zhodnotit situaci a svůj postoj k celé věci.
pokud budete chtít napsat, proč s tím nesouhlasíte, nebo že souhlasíte zčásti nebo zcela, a uvést nějaký příklad z vaší zkušenosti, který je v rozporu nebo ve shodě, budu rád.
***********
basy a tzv. rovná bedna.
nemůžu si pomoct, ale bedny s vyrovnanou fr. char. mají podle mě málo basů na ozvučení místnosti. myslím si, že to je důvodem, proč vznikly basreflexy, subwoofery, proč se bedny dávají blíž zdem, proč někteří hifisté kupují obrovské sloupy i do malých místností. všichni cítí, že něco orchestru chybí. tah. síla. realita.
nemám pro to žádné vysvětlení, ale myslím si, že speciálně u basů nestačí prostě přitlačit, zvýšit intenzitu nebo jít níž.
když u harmanů kardonů zkoumali, jak získat ideální basy, došli nakonec přes jeden až nekonečně mnoho subwoferů k číslu 4 (viz jejich white papers). podle nich pro nejlepší možné basy potřebujeme 4 subwoofery. ani lyngdorf se v tomhle tuším neliší.
nestačí dvě plnorozsahové bedny s jakkoliv kvalitním basem. když už, tak potřebujeme dvě plnorozsahové bedny a k nim dva suby. pak to má opravdu šťávu. bas, který nás skutečně rozechvívá, prostupuje, laská, vzrušuje. ne dunící pochod vnitřností a brzkou poslechovou únavu...
a možná, že vlastně je dobré, když je to frekvenčně vyrovnané, ale musí to být ze čtyř.
nevím. někde něco nehraje.
***************
přečetl jsem odkaz od PMA: http://www.coe.montana.edu/ee/rmaher/pu ... 6_4371.pdf
na první čtení mě zaujaly tzv. přeslechy. píše se tam, že jsou přirozenou součástí sterea z beden, pak se tam hovoří o tom, že každá nahrávka má něco společného pro oba kanály a něco různého pro každý, taky že by bylo nějakým způsobem vhodné oddělit L a R (např. rozdílovými kanály) atd.
mám v tom zmatek.
proč mě to zaujalo je toto:
můj předzesák má poměrně velké přeslechy, bych řekl. když dám třeba balance úplně vlevo, tak pravá bedna pořád hraje. slabě, ale hraje.
přesto je ten předek skvělý.
podle mě toto nemá vliv na kvalitu stereofonie nijak zásadní. určuje to rozestupy a vzdálenosti beden vůči sobě a stěnám, nic víc.
současný trend je oddělovat co nejvíc. nejlíp úplně oddělené bloky pro L a R. ale není to extrémní?
koupil jsem supermoderní supernahrávku Misha - Connected to the Unexpected. JVC. 20bit K2 super coding.
když to pustím, tak je tam prostě mnohem víc než u běžných cdček přidáno toho společného pro oba kanály.
připadá mi to jako uměle vytvořený přeslech.
vhodné pro monobloky nebo bedny s roztrženou stereobází, bedny příliš daleko od sebe...
Re: dadaft
No vyborne, tak ted tomu chybidadaft píše: myslím, že znám vztah mezi umístěním reproduktorů v poslechovém prostoru a lokalizací zdánlivých zdrojů v nahrávce.
myslím si, že rozdíl mezi nejlepším mně známým ustavením beden a tím "běžným" je podstatný.
- reserse
- model
- seriozne zpracovana experimentalni cast
- publikace aspon v AES, nebo mozna lepe v Journal of Acoustics and Vibration (znalci doporuci spravne forum)
- nekolik mensich publikaci konferencnich
a doktorat z akustiky mas v kapse.
Re: dadaft
předtím nobelovku, teď už jenom doktorát?
jde to se mnou z kopce, kurvadrát...........
jde to se mnou z kopce, kurvadrát...........
Re: dadaft
To popirat nebudu ;)dadaft píše:předtím nobelovku, teď už jenom doktorát?
jde to se mnou z kopce, kurvadrát...........
Re: dadaft
Jenomze v tom clanku se mluvi o akustickem preslechu, tedy o tom, ze levym uchem slysis i pravou bednu. Viz klasicke rozbory rozdilu mezi bednami a sluchatky. Konstrukce zesilovacu bych do toho moc netahal, a zejmena to, ze balanci neutlumis jeden kanal na nulu uz neznamena vubec nic, vyjma toho, ze ten knoflik neni staveny na rozsah od minus nekonecna.dadaft píše: přečetl jsem odkaz od PMA: http://www.coe.montana.edu/ee/rmaher/pu ... 6_4371.pdf
na první čtení mě zaujaly tzv. přeslechy. píše se tam, že jsou přirozenou součástí sterea z beden, pak se tam hovoří o tom, že každá nahrávka má něco
...
vhodné pro monobloky nebo bedny s roztrženou stereobází, bedny příliš daleko od sebe...
K tomu "pridano pro oba kanaly", holt je asi Misha namichana na uzkou bazi, na tom neni nic prekvapiveho.
Re: dadaft
dadaft
a pokud jde o ty tvoje měřitelná, důkazná fakta. kdo z tebou tolik obdivovaných tvůrců má k dispozici bezdozvukové komory a know-how na odpovídající úrovni? kdo dokáže průkazně zjistit, jak se věci projevují v konkrétních, reálných akustických podmínkách?
měří se pouze elektrické a podobné veličiny...
Na tvůj poslech bedýnek za 5 ticíc v pokoji bez akustických úprav s nevhodnou akustickou dimenzí nepotřebují žádné komory.
Navíc tvé uzávěry jsou dělány na "hudbě" sfér,umělé a udělané v podstatě počítačem.
A pokud by jsi v zaslepené víře ve své 3D mohl sledoval normální diskuze třeba na Slovanetu,měření,důkazů,pojmů je tam dost.
A o know how u výše míněných lidech se s tebou bavit fakt nebudu.
Jinak David z Brna má pravdu. Něco vyčteš,část z toho použiješ,zbytek vyhodíš.
Kočkopes.
a pokud jde o ty tvoje měřitelná, důkazná fakta. kdo z tebou tolik obdivovaných tvůrců má k dispozici bezdozvukové komory a know-how na odpovídající úrovni? kdo dokáže průkazně zjistit, jak se věci projevují v konkrétních, reálných akustických podmínkách?
měří se pouze elektrické a podobné veličiny...
Na tvůj poslech bedýnek za 5 ticíc v pokoji bez akustických úprav s nevhodnou akustickou dimenzí nepotřebují žádné komory.
Navíc tvé uzávěry jsou dělány na "hudbě" sfér,umělé a udělané v podstatě počítačem.
A pokud by jsi v zaslepené víře ve své 3D mohl sledoval normální diskuze třeba na Slovanetu,měření,důkazů,pojmů je tam dost.
A o know how u výše míněných lidech se s tebou bavit fakt nebudu.
Jinak David z Brna má pravdu. Něco vyčteš,část z toho použiješ,zbytek vyhodíš.
Kočkopes.
Re: dadaft
fajn boxere.
proč ne? nepotřebují komory, tak nepotřebují komory...
ale vzpomínáš si na tohle?
???
*******************
ne david, Rowing má recht: carpe diem.
proč ne? nepotřebují komory, tak nepotřebují komory...
ale vzpomínáš si na tohle?
PMA píše:Dadafte, to dělítko pro poslech v "blízkém" poli, o kterém psal boxer, není u mě 0,5m od beden - vystříhej se podobných úvah.
???boxer píše:Nevím,kde k tomu číslu a myšlenkovému (u)závěru došel.
boxer píše:Na tvůj poslech bedýnek za 5 ticíc v pokoji bez akustických úprav s nevhodnou akustickou dimenzí nepotřebují žádné komory.
Navíc tvé uzávěry jsou dělány na "hudbě" sfér,umělé a udělané v podstatě počítačem.

???
*******************
hm, už se mi nechce. sice by mě to zajímalo, ale kašlu na to.boxer píše:Jinak David z Brna má pravdu. Něco vyčteš,část z toho použiješ,zbytek vyhodíš.
ne david, Rowing má recht: carpe diem.
Re: dadaft
To ja vyznavam taky. Krome toho ovsem umim cist.dadaft píše: ne david, Rowing má recht: carpe diem.
Re: dadaft
Dadafte
Nevím,co jsi těmi zkopírovanými "citáty" chtěl říci.
Opravdu nevím.
Ale v podstatě je s tebou těžká domluva o čemkoliv.Vytrháváš věci,přehazuješ,tu přilepíš kousek,tu kousek ustřihneš.To není diskuze,ale anarchie.
Nemám dál co ti říci,protože nejsi ve svém dogmatizmu schopen normálně přemýšlet.
Nevím,co jsi těmi zkopírovanými "citáty" chtěl říci.
Opravdu nevím.
Ale v podstatě je s tebou těžká domluva o čemkoliv.Vytrháváš věci,přehazuješ,tu přilepíš kousek,tu kousek ustřihneš.To není diskuze,ale anarchie.
Nemám dál co ti říci,protože nejsi ve svém dogmatizmu schopen normálně přemýšlet.
Re: dadaft
tak jo - pseudoprostor? ano. mám pseudoprostor.
žádné 3D.
ani náhodou. je to jenom posunutý souběh.
všechno je to nesmysl a se stereem nemá nic společného?
no to se ví!!!
mám diskozvuk.
mám bedýnky za 5 tisíc a pokoj bez akustických úprav.
mám hudbu sfér.
umělinu.
cokoliv chcete.
omlouvám se za urputnost, ale chtěl jsem vidět, jak by to vypadalo v jiném prostoru. jsem zvědavý.
málem jsem si myslel, že jste prostě zatvrzelí.
dnes v noci jsem si to nechal projít hlavou.
lachim to zkoušel a nic. hm, on není majitel svých prvních zelenáčských bedýnek...
hodil jsem všechno ke stěně a začal od nuly. za hodinu a půl jsem to měl. mělo mi to dojít dřív...
tak jo.
posledních pár slov a tím to ode mě zhasne:
zapomeňte na to.
to, o čem jsem tady mluvil, je čistě pro šílence.
je to o hubu.
druhá strana mince je, že mám hotovo.
ne dočasně, ne než se něco vyskytne - - - na pořád.
aparát:
APC Smart-UPS SC 420 ... nejlevnější počítačový záložák
Philips CD960 ... jen 16-bit přehrávač disků
Grundig SXV 6000 ... muzejní předzesilovač
Densen B-300 (BEAT) ... tranzistorová lampa
Philips FB815 ... staré uzavřené třípásmové regálové škopky, na které nikdo nepotřebuje žádné komory, ale to neštěstí je stejně tak nějak potkalo
kompletní solid core kabeláž ... tenké smaltované dráty z maďarských cívek visaton
golden cuboid 70m3 ... nezatlumený pokoj
Σ=41k.
* * * * * * * * * * * * * *
místo blbých keců udělám diy reprostojany a bedny proměním v artefakty.
kapitola hifi je u konce. takovému aparátu říkám hifi já.
* * * * * * * * * * * * * *
žádné 3D.
ani náhodou. je to jenom posunutý souběh.
všechno je to nesmysl a se stereem nemá nic společného?
no to se ví!!!
mám diskozvuk.
mám bedýnky za 5 tisíc a pokoj bez akustických úprav.
mám hudbu sfér.
umělinu.
cokoliv chcete.
omlouvám se za urputnost, ale chtěl jsem vidět, jak by to vypadalo v jiném prostoru. jsem zvědavý.
málem jsem si myslel, že jste prostě zatvrzelí.
dnes v noci jsem si to nechal projít hlavou.
lachim to zkoušel a nic. hm, on není majitel svých prvních zelenáčských bedýnek...
hodil jsem všechno ke stěně a začal od nuly. za hodinu a půl jsem to měl. mělo mi to dojít dřív...
tak jo.
posledních pár slov a tím to ode mě zhasne:
zapomeňte na to.
to, o čem jsem tady mluvil, je čistě pro šílence.
je to o hubu.
druhá strana mince je, že mám hotovo.
ne dočasně, ne než se něco vyskytne - - - na pořád.
aparát:
APC Smart-UPS SC 420 ... nejlevnější počítačový záložák
Philips CD960 ... jen 16-bit přehrávač disků
Grundig SXV 6000 ... muzejní předzesilovač
Densen B-300 (BEAT) ... tranzistorová lampa
Philips FB815 ... staré uzavřené třípásmové regálové škopky, na které nikdo nepotřebuje žádné komory, ale to neštěstí je stejně tak nějak potkalo
kompletní solid core kabeláž ... tenké smaltované dráty z maďarských cívek visaton
golden cuboid 70m3 ... nezatlumený pokoj
Σ=41k.
* * * * * * * * * * * * * *
místo blbých keců udělám diy reprostojany a bedny proměním v artefakty.
kapitola hifi je u konce. takovému aparátu říkám hifi já.
* * * * * * * * * * * * * *
Re: dadaft
To sebabičovanie nemá zmysel. Máš slušný aparát, tak si užívaj muziku a priestor (jesu - 70m3!!). Všetci máme priestor a výsledky (nielen) ním dané. Tvoje experimenty nie sú všeobecne aplikovateľné.
Koniec dobrý, všetko dobré. Vitaj doma.
P.S.: Film DOOM, zvuk v klasickom stereu. Hlavne po cca 50 minúte. Budeš TAM! Oblbovačka, ale dokonalá (masakr)!
Koniec dobrý, všetko dobré. Vitaj doma.

P.S.: Film DOOM, zvuk v klasickom stereu. Hlavne po cca 50 minúte. Budeš TAM! Oblbovačka, ale dokonalá (masakr)!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti