dadaft
Re: dadaft
díky efičáku. taky se těším. ano, k tomu všechno směřovalo, aby to v nočním tichu dávalo hlubokou rozkoš z hudby. vše ostatní, basy, výšky, dynamika, pravda...
je vedlejší.
je vedlejší.
Re: dadaft
ten zítřek se kapku protáhl a škoda že jsi u toho nebyl, ale za sebe můžu říct, že poměření sil dopadlo stejně jako minule: Onkyo 624 je mimořádně povedený koncový zesilovač. opravdu radost poslouchat.eficak píše:těším se na zítřejší poměření sil s mimořádně hudebním Onkyem od Patmanna.
- pavelroubic
- Příspěvky: 13
- Registrován: 08 čer 2010 21:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: dadaft
Pisu svuj historicky prvni prispevek na tomto foru ktere jiz dlouhou dobu sleduji a tohle tema mi proste neda:dadaft píše:milí zlatí
musím k tomu něco říct. Grundig v7000 JE vyhledávaným kusem. o tomhle a pár příbuzných strojích existují dvě specializovaná hififóra a tuny soukromé korespondence.
proč není všeobecněji známý i mezi českými všeználky je dáno jeho zjevnými limity: malým výkonem a nutnými podmínkami pro provoz - tady myslím zejména typově vhodné repro a kabeláž + pár dalších věci, které jsou pro jeho správné fungování naprosto klíčové. nevhodným kabelem se dá tenhle zesák zabít. doslova.
pokud ale respektujeme hranice jeho možností a je vhodně doplněný zbytkem systému, je to špičkový zesilovač. já soustředěně z mnoha důvodů poslouchám jen v noci a na společensky tolerovatelných úrovních hlasitosti. v téhle disciplíně je to TOP zesilovač. neuvěřitelná textura a bohatost, ohromující rytmika a skvělé podání prostoru, makro i mikrodynamika v úžasné harmonii. v nočním tichu vám tenhle stroj "vysvětlí", co vlastně znamená ono jedněmi posmívané, druhými blahořečené slovo muzikální.
není mnoho přístrojů, které by se mu v tomhle mohly rovnat.
na to dávám slovo. jestli vám moje slovo nestačí, taky dobře, zbude pro jiné.
pokud jde o "pseudo"prostor, jste vedle jak ta jedle. co asi tak vytváří vaše dvě bedny? úplně stejný pseudoprostor jako ty moje dvě. kvalita podání prostoru nahrávky je součtem mnoha věcí. a je buď dobrá nebo horší. noaidova argumentace: já jsem to zkoušel (tedy jedno krásné odpoledne vzal jeden pár beden navíc, nějak je postavil za ty svoje první a poslouchal) a je to blbost, je s prominutím mimo mísu. nevím, co si asi tak představujete, že doma poslouchám já, ale vsadím se, že kdybyste nevěděli, jak ty bedny mám (nebo jestli vůbec) zapojené, ničeho "pseudo" si nevšimnete. o kvalitě nemá smysl hovořit obecně, to je vždy konkrétní záležitost. za sebe: maximální spokojenost.
"Kvalita podani prostoru" zavisi na
a) reseni mistnosti
b) co kdo od hudby ocekava a hlavne JAKOU POSLOUCHA - nejak mi nejde dohromady technik + hudba
c) pouzite sestave
d) zanru - Vivaldi - Ctvero rocnich obdobi - lze poslouchat relativne potichu, Roxette potrebuji vic (vim ze srovnavam nesrovnatelne)
e) a hlavne na mediu z ktereho posloucham - specializuji se na poslech z kvalitnich nahravek na analogovych magnetofonech a zcela jinak mi hraje RMG Studio Master 468 a jinak SM 900 (ano, technici, vim ze se mgf musi na kazdy pas nastavovat zvlast, ja to vsak vyuzivam jako vyhodu systemu).
Nemam nejnovejsi veci, ale mam moznost srovnani, pristupu do CRo atd.
Plne Dadaftovi verim ze tak jako je muj oblibeny Revox A77 High Speed (38/sec) zvukove proste lepsi nez (skoro)soucasny PR99 (a to pan Willi Studer pry pri konstrukci prohlasil ze elektronkovy predchudce byl lepsi po zvukove strance!) tak i Grundig je schopen adekvatniho vykonu.
Mj. vsechny pristroje, ktere pouzivame splnuji s velkou rezervou onu starickou legendarni normu DIN 45 500 ktera definuje co je vlastne HiFi

Re: dadaft
ahoj. vítám tě tady na fóru.
koukám, že pokud jde o zdroje, jsi velký labužník.
je to tak - spousta hifistů nepochybuje, že nové strojky jsou nutně lepší než staré. holt pokrok nezastavíš. spousta, ale ne všichni: jsou tací, kteří si myslí, že hifi umřelo někdy v roce 1980 - http://www.classicaudio.com/value/ (text úplně dole
).
no, ať tak anebo tak, v dobách, kdy jsem z toho ještě neměl rozum, jsem koupil a brzy zase prodal starý pioneer sa8800 - a to je pan zesilovač.
pak přišlo cd960 a já podruhé stejnou chybu neudělal.
když mi začlo docházet, že jsem hifista, a že se prostě nespokojím s kladnými ohlasy nebo tučnou cenovkou, ale že hledám vnitřní uspokojení, aparát, u kterého se při vypínání budu těšit, až ho zase další den zapnu, začalo mi taky docházet, že vintage je pro mě jediná schůdná cesta. možná jsem toho neslyšel dost, ale nikdy se mi nepoštěstilo slyšet, že by nějaká současná střední třída přehrála starší špičku.
v7000 není univerzální mašina pro koncertní hlasitosti, naprosto nutně potřebuje neproblémové a nenáročné citlivější bedny (pokud možno regálovky, a nejlépe přímo grundig z dobrých let) a decentní (1,5mm2) kabeláž - s kefy iQ10 je bez šance, infinity beta10 jen tak tak atd. atd. - žádné voodoo, ale potřebuje svoje.
ale to je fuk.
nikomu ten zesák nenutím.
tím bych vlastně mohl skončit. jenže mám chuť u grundigů chvíli zůstat, trochu je rozebrat. říct, proč jsem vlastně napsal to, co jsem 25.března napsal a proč. jsou to mí miláčci. mám dva v7000 a jeden sxv6000. velmi intenzivně poslouchané.
a možná to bude i tím tvým příspěvkem - potěšil.
stejně jako tady s v7000, v diskuzi o dispre2 jindy byl setřený sxv6000. těžce setřený. BVa se mu na tvrdo vysmál - - - myslím, že ho nikdy neslyšel.
navíc mám pár novinek.
a (pseudo)prostor, to je přece kurvadrát moje.

sakra, musím končit. příště...
koukám, že pokud jde o zdroje, jsi velký labužník.

je to tak - spousta hifistů nepochybuje, že nové strojky jsou nutně lepší než staré. holt pokrok nezastavíš. spousta, ale ne všichni: jsou tací, kteří si myslí, že hifi umřelo někdy v roce 1980 - http://www.classicaudio.com/value/ (text úplně dole

no, ať tak anebo tak, v dobách, kdy jsem z toho ještě neměl rozum, jsem koupil a brzy zase prodal starý pioneer sa8800 - a to je pan zesilovač.
pak přišlo cd960 a já podruhé stejnou chybu neudělal.
když mi začlo docházet, že jsem hifista, a že se prostě nespokojím s kladnými ohlasy nebo tučnou cenovkou, ale že hledám vnitřní uspokojení, aparát, u kterého se při vypínání budu těšit, až ho zase další den zapnu, začalo mi taky docházet, že vintage je pro mě jediná schůdná cesta. možná jsem toho neslyšel dost, ale nikdy se mi nepoštěstilo slyšet, že by nějaká současná střední třída přehrála starší špičku.
v7000 není univerzální mašina pro koncertní hlasitosti, naprosto nutně potřebuje neproblémové a nenáročné citlivější bedny (pokud možno regálovky, a nejlépe přímo grundig z dobrých let) a decentní (1,5mm2) kabeláž - s kefy iQ10 je bez šance, infinity beta10 jen tak tak atd. atd. - žádné voodoo, ale potřebuje svoje.
ale to je fuk.
nikomu ten zesák nenutím.
tím bych vlastně mohl skončit. jenže mám chuť u grundigů chvíli zůstat, trochu je rozebrat. říct, proč jsem vlastně napsal to, co jsem 25.března napsal a proč. jsou to mí miláčci. mám dva v7000 a jeden sxv6000. velmi intenzivně poslouchané.
a možná to bude i tím tvým příspěvkem - potěšil.
stejně jako tady s v7000, v diskuzi o dispre2 jindy byl setřený sxv6000. těžce setřený. BVa se mu na tvrdo vysmál - - - myslím, že ho nikdy neslyšel.
navíc mám pár novinek.
a (pseudo)prostor, to je přece kurvadrát moje.

sakra, musím končit. příště...
- pavelroubic
- Příspěvky: 13
- Registrován: 08 čer 2010 21:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: dadaft
dadaft píše:ahoj. vítám tě tady na fóru.
koukám, že pokud jde o zdroje, jsi velký labužník.![]()
je to tak - spousta hifistů nepochybuje, že nové strojky jsou nutně lepší než staré. holt pokrok nezastavíš. spousta, ale ne všichni: jsou tací, kteří si myslí, že hifi umřelo někdy v roce 1980 - http://www.classicaudio.com/value/ (text úplně dole).
no, ať tak anebo tak, v dobách, kdy jsem z toho ještě neměl rozum, jsem koupil a brzy zase prodal starý pioneer sa8800 - a to je pan zesilovač.
pak přišlo cd960 a já podruhé stejnou chybu neudělal.
když mi začlo docházet, že jsem hifista, a že se prostě nespokojím s kladnými ohlasy nebo tučnou cenovkou, ale že hledám vnitřní uspokojení, aparát, u kterého se při vypínání budu těšit, až ho zase další den zapnu, začalo mi taky docházet, že vintage je pro mě jediná schůdná cesta. možná jsem toho neslyšel dost, ale nikdy se mi nepoštěstilo slyšet, že by nějaká současná střední třída přehrála starší špičku.
v7000 není univerzální mašina pro koncertní hlasitosti, naprosto nutně potřebuje neproblémové a nenáročné citlivější bedny (pokud možno regálovky, a nejlépe přímo grundig z dobrých let) a decentní (1,5mm2) kabeláž - s kefy iQ10 je bez šance, infinity beta10 jen tak tak atd. atd. - žádné voodoo, ale potřebuje svoje.
ale to je fuk.
nikomu ten zesák nenutím.
tím bych vlastně mohl skončit. jenže mám chuť u grundigů chvíli zůstat, trochu je rozebrat. říct, proč jsem vlastně napsal to, co jsem 25.března napsal a proč. jsou to mí miláčci. mám dva v7000 a jeden sxv6000. velmi intenzivně poslouchané.
a možná to bude i tím tvým příspěvkem - potěšil.
stejně jako tady s v7000, v diskuzi o dispre2 jindy byl setřený sxv6000. těžce setřený. BVa se mu na tvrdo vysmál - - - myslím, že ho nikdy neslyšel.
navíc mám pár novinek.
a (pseudo)prostor, to je přece kurvadrát moje.
sakra, musím končit. příště...
Ono se říká že na každý šroubek musí být správný šroubovák. Nic neni univerzální, záleží taky na tom v jaké je člověk zrovna náladě, a to jsem tady nikde nečetl, to se dostb pomíjí, na hlučnosti okolí.... a na tom co a JAK JÁ to chci poslouchat. Mne nezajímá nějaké třetí harmonické zkreslení v grafu atd., podle toho nevybírám, podle cen vůbec ne, Studery jsou staré šunky vyřazené z rozhlasu kde jsem měnil a nastavoval všechno možné i nemožné..... no a ten A77 kde je víc tranzistorů má prostě jiný, pro mně příjemnější zvuk než PR99 kde jsou samé integráče. Nějaké "optimum dokonalosti" lze dosáhnout v laboratořích po několikahodinovém nastavování všech komponent, nemá cenu srovnávat Grundig a můj zesilovač už proto že naše místnosti kde posloucháme jsou jiné..... a naše zdroje jsou jiné..... a naše očekávání od hudby je také jiné..... já mám rád když jsou výraznější výšky. Elektronické hudbě (o tom tady není ani řeči - to nepatří do HiFi?) dodá přepis na vhodný pás na dynamice. (jestli znáš Little Boots - Hands, La Roux - takový elektropopík).
V propojování jsem převzal bez jakýchkoli problémů praxi z nahrávacích studií ČRo - tedy dokonalé stínění a co největší průměr vodiče. Osvědčilo se mi k napájecím zdrojům všech přístrojů přidat k filtračním elektrolytům alespoň trojnásobnou kapacitu kondenzátoru, jímž byl přístroj v továrně osazen - zvuk se výrazně vyčistí. Mám také speciální žílu pro audio, ne pračku napětí - jaksi to považuji za zbytečné. Kdyby mělo dojít skutečně na lámání chleba a objevily se poruchy, ještě bych zvětšil kapacitu kondenzátorů, stejně tak v obvodech motorů - tedy tam kde to lze a má vliv na utlumení ruchů.
Prostor a pseudoprostor - no Beatles jsou taková názorná škola - to byly začátky sterea v šedesátých letech, je to školní příklad kdy je zpěv dominantní v jednom kanále a nástroje (většina) ve druhém - pokusy dostat hlas "na střed" lze provést již při nahrávání a okamžitém odposlechu třetí hlavou. (U mono nahrávek je dobré experimentovat s ozvěnou - na jednu stopu si nahraji skladbu, přes funkci magnetofonu přehraji na stopu druhou aniž bych mazal stopu první - podle použité posuvné rychlosti (největší efekt u 9 cm, nejmenší u 38 cm) lze toto regulovat. Moje cesta je cesta kvalitního (netvrdím že technicky brilantního a špičkového dle různých grafů atd.) poslechu a hlavně experimentování se zvukem. Cesta k dokonalejšímu poslechu spočívá v experimentování s osvědčenými přístroji které nám vyhovují - musíme se naučit s nimi pracovat tak aby podaly maximum - být "in" v technice kterou mám na regálu neznamená rozumět zvuku a mít "dokonalý" zvuk. On ten "dokonalý" zvuk je mnohdy nepříjemný a ten Sony TC200 je lampáč čtyřstopý na 9,5 a 19 cm a "šedesátky" z něj mají svoje kouzlo - z CD se mi tolik nelíbí, přijde mi to umělé. Holt "remasterování" - nejsem jeho příznivcem.
Chce to zkoušet, zkoušet, zkoušet a nenechat se odradit.


Přeji Ti krásný hlasitě tichý noční poslech (existuje, jen si to nazkoušet) a pěkný večer!
Re: dadaft
Jj,s tím se taky v tom svém období ztotožňuji,alespoň ,já jo. Koncový zesilovač Onkyo Model 624 mi doma na vlastní uši ukázal,že i s 2x22w (rok výroby 1969) se dá udělat docela terno,jeho zvuk je hodně muzikální,prostorový,detailní,prostě radost poslouchat,rád bych jej srovnal s jinými konci,u mě ale spokojenost ve všem,a to poslouchám od popu přes elektroniku až po nejtvrdší metal,vše sedí 

- pavelroubic
- Příspěvky: 13
- Registrován: 08 čer 2010 21:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: dadaft
A ja se jeste vrhnu na predozadni prostor. Existuje!
Pri kazdem zivem vystoupeni jsme obklopeni zvukem, odrazi se od sten koncertniho salu, nahravaciho studia atd.
Trochu jsem si s tim hral. Byl jsem v CRo kde se nahravalo nejake banalni vystouopeni na Studer A80 do 8 stop. No a pozadal jsem o to abych si z tech osmi stop mohl udelat "bezne stereo". Tak, aby to presne sedelo.
Zabralo to pul dne, neskutecne mnozstvi vraceni pasku nazpatek, mazani a prehravani a znovunahravani - jeste to nekde mam. Kazdy kdo popira predozadni prostor by si povinne mel zkusit mastering aspon z osmi stop. Da to neskutecnou praci.
Dnes se bezne nahrava do 24 stop (digitalne, bohuzel).
A my se v podstate zkousime ten kompilat osmi nebo ctyriadvaceti stop, ktery je nam dodan ve dvou stopach sterea (neuvazuji ted o sestikanalech atd. - proste o vecech pro normalniho cloveka dostupnych) - v mistnosti, jejiz rozmery jsou pevne dane ruznym ustavenim beden atd. prevest do stavu ktery je "skoro podobny" (totozny nemuze byt) s realitou. Aby ten vrtulnik proste proletel tim pokojem od predu do zadu.
Toho se da dosahnout pouze dvema zpusoby (u mne tremi) - akustickou upravou mistnosti, experimentovanim s bednami a jejich ustavenim (neuznavam zadna TABU, vsechno se musi zkusit, kdo nic nezkusi nic nevi byt je teoreticky vzdelan a ma XYZ doktoratu, tohle ja neberu, doktorat vedomosti sam o sobe neda...), nebo zasahem do vyvazeni sterea (u mne pri zaznamu - co si s danym nastavenim nahraju je neopakovatelne + experimentem s bednami.
Kdo nic nezkusi, nic nevi. Teorie jsou malo platne, praxe je vzdycky a ve vsem docela jina. Nikdo nema pravo popirat to co sam nezkusil. Sediva jest theorie a krasne zeleny strom zivota. Kdo se boji experimentu a jede podle "navodu" vyrobcu a striktne se tim ridi a nena neortodoxni pristup k vecem, o mnohe prichazi. Rekl bych konzumuje predem pripravenou technickou konzervu v kvalite podle vsech krivek a grafu a mereni nejvyssi, to se ale nerovna poslechu hudby
K Onkyu - decentni masina pro cloveka ktery si ji umi udrzovat a vybrat k ni vhodne reprodukcni zarizeni. Ja osobne mam radsi vykonovou rezervu (a bydlim ve svem dome, proto tech 150 W) nutnou pro klasickou hudbu. Jo, vystridal jsem nejdriv Trassiwatt 40, (ja zacinal se zvukem skutecne od Sonetu Duo) Teslu AZS 223, pak nejakeho Fishera, typ z hlavy nevim, zvukove OK, bez pripominek mam ho jako rezervu, ale nemel pro mne vitalne dulezity vetsi pocet vstupu, proto padla volba na Audion.
Vsechno to jsou stare veci, nejmladsi je Studer PR99 z roku 1991.
K tem pokusum se zpozdovanim zvuku priprepisu ze stopy na stopu - ziskaji tim zajimavy, skutecne "chramovy" zvuk varhanni koncerty (rychlost 38/sec.). Je to ovsem mono.

Pri kazdem zivem vystoupeni jsme obklopeni zvukem, odrazi se od sten koncertniho salu, nahravaciho studia atd.
Trochu jsem si s tim hral. Byl jsem v CRo kde se nahravalo nejake banalni vystouopeni na Studer A80 do 8 stop. No a pozadal jsem o to abych si z tech osmi stop mohl udelat "bezne stereo". Tak, aby to presne sedelo.
Zabralo to pul dne, neskutecne mnozstvi vraceni pasku nazpatek, mazani a prehravani a znovunahravani - jeste to nekde mam. Kazdy kdo popira predozadni prostor by si povinne mel zkusit mastering aspon z osmi stop. Da to neskutecnou praci.
Dnes se bezne nahrava do 24 stop (digitalne, bohuzel).
A my se v podstate zkousime ten kompilat osmi nebo ctyriadvaceti stop, ktery je nam dodan ve dvou stopach sterea (neuvazuji ted o sestikanalech atd. - proste o vecech pro normalniho cloveka dostupnych) - v mistnosti, jejiz rozmery jsou pevne dane ruznym ustavenim beden atd. prevest do stavu ktery je "skoro podobny" (totozny nemuze byt) s realitou. Aby ten vrtulnik proste proletel tim pokojem od predu do zadu.
Toho se da dosahnout pouze dvema zpusoby (u mne tremi) - akustickou upravou mistnosti, experimentovanim s bednami a jejich ustavenim (neuznavam zadna TABU, vsechno se musi zkusit, kdo nic nezkusi nic nevi byt je teoreticky vzdelan a ma XYZ doktoratu, tohle ja neberu, doktorat vedomosti sam o sobe neda...), nebo zasahem do vyvazeni sterea (u mne pri zaznamu - co si s danym nastavenim nahraju je neopakovatelne + experimentem s bednami.
Kdo nic nezkusi, nic nevi. Teorie jsou malo platne, praxe je vzdycky a ve vsem docela jina. Nikdo nema pravo popirat to co sam nezkusil. Sediva jest theorie a krasne zeleny strom zivota. Kdo se boji experimentu a jede podle "navodu" vyrobcu a striktne se tim ridi a nena neortodoxni pristup k vecem, o mnohe prichazi. Rekl bych konzumuje predem pripravenou technickou konzervu v kvalite podle vsech krivek a grafu a mereni nejvyssi, to se ale nerovna poslechu hudby

K Onkyu - decentni masina pro cloveka ktery si ji umi udrzovat a vybrat k ni vhodne reprodukcni zarizeni. Ja osobne mam radsi vykonovou rezervu (a bydlim ve svem dome, proto tech 150 W) nutnou pro klasickou hudbu. Jo, vystridal jsem nejdriv Trassiwatt 40, (ja zacinal se zvukem skutecne od Sonetu Duo) Teslu AZS 223, pak nejakeho Fishera, typ z hlavy nevim, zvukove OK, bez pripominek mam ho jako rezervu, ale nemel pro mne vitalne dulezity vetsi pocet vstupu, proto padla volba na Audion.
Vsechno to jsou stare veci, nejmladsi je Studer PR99 z roku 1991.
K tem pokusum se zpozdovanim zvuku priprepisu ze stopy na stopu - ziskaji tim zajimavy, skutecne "chramovy" zvuk varhanni koncerty (rychlost 38/sec.). Je to ovsem mono.
Re: dadaft
mno.
já jsem teď v docela zvláštní situaci: naprosto mi došly teorie vysvětlující to, co můžu pozorovat. to by nebyla taková novinka. ale dokonce mi došly i ty, které si na vysvětlení aspoň hrajou.
ALE: dokážu z libovolného náhodného "rozhození" hrajících beden v poslechovce tyto bez jakéhokoliv měření (a klidně se zavázanýma očima, prostě čistě sluchem) opakovaně a během relativně nedlouhé chvíle umístit na stejná místa vůči rozměrům poslechovky (včetně správných vzájemných úhlů)!!! potřebuji jen pár desítek známých nahrávek, jedno jakých.
tedy ne na jakákoliv, ale na dvě zcela určitá (subjektivně vnímaná jako ideální) místa.
samozřejmě se doma neplazím s milimetrovým měřítkem po podlaze. způsob měření a ověření je následovný: hrany půdorysů stojanů se musí po tom, co si myslím, že je to tak správně, protínat každá se dvěma jim příslušnými body dosud skrytými někde na ploše.
není to tak složité, jak to vypadá: prostě čelní a boční hrana stojanu každé bedny musí nakonec ležet na přímce s jí příslušnými dvěma body - stačí několik mrknutí. (jsou to bez hledání neviditelné tečky na frckovaném koberci třeba i několik metrů od bedny. fixlovat? nemožné! - - - vím, zní to humpolácky, ale snad někteří dokáží docenit eleganci a přesnost téhle "metody" (mnohem mnohem exaktnější než technici se svými mechanickými měřáčky, ne?.
)
tohle zní docela šíleně, přiznávám. ba co víc - je to šílené. jenže na rozdíl od věčných pravd a uvěřitelných či neuvěřitelných teorií tohle je prostě fakt.
(fajn. klidně to řeknu. "stereo" bylo proti mému pseudoprostoru mnohými vyzdvihováno jako bodově přesné zaostření. proti tomu, co mám teď , je to rozmázla placatá čmouha na půli cesty k "tady všude klavír".)
a je to fakt hustý.
Patmann
před pár dny tkaničku mezi předkem a koncem nahradilo solid-core. čekal jsem nějaké zlepšení. to jo. náhodně vložil nový def leppard a poroučel se k zemi... a dlouho se z ní nemohl sebrat... ... konec šlehačky...
p.s. nebudeš chápat, co předvádí sxv6000.
já jsem teď v docela zvláštní situaci: naprosto mi došly teorie vysvětlující to, co můžu pozorovat. to by nebyla taková novinka. ale dokonce mi došly i ty, které si na vysvětlení aspoň hrajou.
ALE: dokážu z libovolného náhodného "rozhození" hrajících beden v poslechovce tyto bez jakéhokoliv měření (a klidně se zavázanýma očima, prostě čistě sluchem) opakovaně a během relativně nedlouhé chvíle umístit na stejná místa vůči rozměrům poslechovky (včetně správných vzájemných úhlů)!!! potřebuji jen pár desítek známých nahrávek, jedno jakých.
tedy ne na jakákoliv, ale na dvě zcela určitá (subjektivně vnímaná jako ideální) místa.
samozřejmě se doma neplazím s milimetrovým měřítkem po podlaze. způsob měření a ověření je následovný: hrany půdorysů stojanů se musí po tom, co si myslím, že je to tak správně, protínat každá se dvěma jim příslušnými body dosud skrytými někde na ploše.
není to tak složité, jak to vypadá: prostě čelní a boční hrana stojanu každé bedny musí nakonec ležet na přímce s jí příslušnými dvěma body - stačí několik mrknutí. (jsou to bez hledání neviditelné tečky na frckovaném koberci třeba i několik metrů od bedny. fixlovat? nemožné! - - - vím, zní to humpolácky, ale snad někteří dokáží docenit eleganci a přesnost téhle "metody" (mnohem mnohem exaktnější než technici se svými mechanickými měřáčky, ne?.

tohle zní docela šíleně, přiznávám. ba co víc - je to šílené. jenže na rozdíl od věčných pravd a uvěřitelných či neuvěřitelných teorií tohle je prostě fakt.
(fajn. klidně to řeknu. "stereo" bylo proti mému pseudoprostoru mnohými vyzdvihováno jako bodově přesné zaostření. proti tomu, co mám teď , je to rozmázla placatá čmouha na půli cesty k "tady všude klavír".)
a je to fakt hustý.
Patmann
před pár dny tkaničku mezi předkem a koncem nahradilo solid-core. čekal jsem nějaké zlepšení. to jo. náhodně vložil nový def leppard a poroučel se k zemi... a dlouho se z ní nemohl sebrat... ... konec šlehačky...
p.s. nebudeš chápat, co předvádí sxv6000.
- pavelroubic
- Příspěvky: 13
- Registrován: 08 čer 2010 21:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: dadaft
Ano, přesně tak to funguje i u mne, já totiž bedny beru jako částečně bodové zdroje zvuku, i když to odporuje všem teoriím, zvuk se svázat nedá. Chce to naposlouchanou skladbu, přesně jak jsi napsal, nesmí se zapomínat na to, že máme ze dvou vhodným natočením vlastně čtyři signály - cituji zakladatele stereofonie Blumleina:dadaft píše:mno.
já jsem teď v docela zvláštní situaci: naprosto mi došly teorie vysvětlující to, co můžu pozorovat. to by nebyla taková novinka. ale dokonce mi došly i ty, které si na vysvětlení aspoň hrajou.
ALE: dokážu z libovolného náhodného "rozhození" hrajících beden v poslechovce tyto bez jakéhokoliv měření (a klidně se zavázanýma očima, prostě čistě sluchem) opakovaně a během relativně nedlouhé chvíle umístit na stejná místa vůči rozměrům poslechovky (včetně správných vzájemných úhlů)!!! potřebuji jen pár desítek známých nahrávek, jedno jakých.
tedy ne na jakákoliv, ale na dvě zcela určitá (subjektivně vnímaná jako ideální) místa.
samozřejmě se doma neplazím s milimetrovým měřítkem po podlaze. způsob měření a ověření je následovný: hrany půdorysů stojanů se musí po tom, co si myslím, že je to tak správně, protínat každá se dvěma jim příslušnými body dosud skrytými někde na ploše.
není to tak složité, jak to vypadá: prostě čelní a boční hrana stojanu každé bedny musí nakonec ležet na přímce s jí příslušnými dvěma body - stačí několik mrknutí. (jsou to bez hledání neviditelné tečky na frckovaném koberci třeba i několik metrů od bedny. fixlovat? nemožné! - - - vím, zní to humpolácky, ale snad někteří dokáží docenit eleganci a přesnost téhle "metody" (mnohem mnohem exaktnější než technici se svými mechanickými měřáčky, ne?.)
If we consider the stereo pair of loudspeakers shown above, it can be seen that there are two paths from each speaker to each ear of the listener. If the sound that is recorded from the Blumlein stereo pair of microphones is to the left of centre, then the left channel’s signal will be greater in amplitude than the right channel’s signal. Four signals will then be transmitted to the ears:
1. The left speaker to the left ear.
2. The left speaker to the right ear.
3. The right speaker to the right ear.
4. The right speaker to the left ear.
V tom je i problém celého sterea protože dneska není fakticky pravé stereo, protože není praktického snímání dvěma mikrofony podle Blumleina míchá se z více stop a nahrávka se dále upravuje, podle původního patentu opět cituji stereo používá dvou bi-direct (osmičkových) systémů ve stejném bodě a vzájemném úhlu 90 stupňů. Blumlein stereo sejme se stejnou intenzitou i zadní odražený zvuk, tedy např. i zvuk z publika.
K tomu není potřeba dodávat víc. Zadní odražený zvuk z publika. Tedy předozadní zvuk. Totální prostor. Předozadní prostor. 3D. Konec.
Ty teorie fungují i dneska v praxi, chce to větší místnost, možnost manipulovat s bednami a "usadit si zvuk".
Problém je ten, že označení "levý kanál" a "pravý kanál" se aplikuje mechanicky a mnoho lidí si myslí že stereofonníí zvuk vzniká ze dvou "zvukových zdrojů" (ano, fysicky, ale prakticky jsou ze dvou čtyři - viz Blumlein). Skutečné "chápání" sterea u většiny lidí by splňovaly kvalitní sluchátka, tam se skutečně do pravého ucha nedostane fyzicky signál z levého

Kolik konstruktérů si ale skutečně toto odzkoušelo ??? Já to vidím z pozice toho kdo viděl dobrou nahrávací techniku, zkusil si přepis osmi stop do dvou vlastní rukou a zná poměry v nahrávacích studiích a nebojí se experimentů se zvukem. Každý konstruktér jakéhokoli HiFi zařízení by měl toto absolvovat, ono je pak všechno jasnější než ukazují teoretické tabulky a grafy. Zcela jinak. Kdo popírá cokoli, aniž by to vyzkoušel tak prostě věci nerozumí

Re: dadaft
Ty snad chceš být ukamenován ! Jaké umístění beden, jaké vzdálenosti ? Vždyť stačí vysolit balík peněz (čím více, tím lépe) a musí to hrát ! Pochopitelně na to vysolení balíku peněz si musíš předem najít důvěryhodného, všemi kamarády chváleného prodejce, který ti naprosto nezištně (od peněz) pomůže ! Uvědom si, že Hi-Fi, natož High-End Hi-Fi začíná teprve od XXX tisíc korun (dle možnosti dosaď 100, 200, ..., prostě maximum) ! To chce prostě pořádný aparát , žádnou sr.čku !pavelroubic píše:..... Kdo popírá cokoli, aniž by to vyzkoušel tak prostě věci nerozumí
Vys.rte se konečně na to vaše 3D, pseudostereo, pseudomonostereo, pro100r, pseudoprostor, superpseudoprostor, natož 3D superpseudo100r, začněte konečně poslouchat všemi doporučené, pečlivě zvolené a hlavně specializované audiofilní nahrávky, i kdyby se Vám z nich měl obracet pajšl !
Kdo to kdy viděl (a slyšel) v Hi-Fi chtít poslouchat hudbu kterou máte rádi ! Vyjímka je povolena pouze u tzv. "šukacího jazzu", bez kterého by se neobešla ani jediná specializovaná Hi-Fi výstava, jak doporučuje 11 z 10 vystavujících !

- pavelroubic
- Příspěvky: 13
- Registrován: 08 čer 2010 21:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: dadaft
Ne, ja to proste zkousel a ono to funguje, jak proste a jednoduche, lec mnohymi nepochopitelne......Aleska píše:Ty snad chceš být ukamenován ! Jaké umístění beden, jaké vzdálenosti ? Vždyť stačí vysolit balík peněz (čím více, tím lépe) a musí to hrát ! Pochopitelně na to vysolení balíku peněz si musíš předem najít důvěryhodného, všemi kamarády chváleného prodejce, který ti naprosto nezištně (od peněz) pomůže ! Uvědom si, že Hi-Fi, natož High-End Hi-Fi začíná teprve od XXX tisíc korun (dle možnosti dosaď 100, 200, ..., prostě maximum) ! To chce prostě pořádný aparát , žádnou sr.čku !pavelroubic píše:..... Kdo popírá cokoli, aniž by to vyzkoušel tak prostě věci nerozumí
Vys.rte se konečně na to vaše 3D, pseudostereo, pseudomonostereo, pro100r, pseudoprostor, superpseudoprostor, natož 3D superpseudo100r, začněte konečně poslouchat všemi doporučené, pečlivě zvolené a hlavně specializované audiofilní nahrávky, i kdyby se Vám z nich měl obracet pajšl !
Kdo to kdy viděl (a slyšel) v Hi-Fi chtít poslouchat hudbu kterou máte rádi ! Vyjímka je povolena pouze u tzv. "šukacího jazzu", bez kterého by se neobešla ani jediná specializovaná Hi-Fi výstava, jak doporučuje 11 z 10 vystavujících !
A ze Studer neni poradny aparat? Sakra to bych se na to podival! Reference ze vsech nahravacich studii ! Pravda, je to z odprodeje CRo, tedy mam sestavu sakumperdum asi za 45 000 Kc. Bohuzel (nebo bohudik) jsou jine priority. Nutno dat opravit strechu a koupit tasky.
Ja nechci High-End ! Nechci mit v byte sklad protezovaneho, marketingem nadsazovaneho zbozi! Dneska je HiFi o penezich, o tezkych penezich. Nekoupim si zesilovac za X set tisic aby za pet let odesel a stal se neopravitelnym. Radeji starsi poctivou techniku. Vzdy uservisovatelnou. Ja chci zvuk, ktery bude vyhovovat mym potrebam. Do Corinthie na High End se podivam, mam nastesti zdravy usudek. Takze nemam zadneho doporuceneho prodejce. A nenecham si nic doporucovat. A uz vubec ne co budu poslouchat. Kazdy musi jit svou vlastni cestou..... to by bylo velmi jednoduche...... "doporucene nahravky"


Mam svou vlastni cestu. A jedna vec je nepopiratelna a tu budu vzdy prosazovat a pripominat - vsechny pristroje ktere pouzivame hrave splnuji nornu DIN 45 500, ktera stanovuje co je to vlastne ono kouzelne HiFi.
Zdravy rozum musi nakonec zvitezit!
Tecka. Konec. Finita la comedia.
Re: dadaft
jo chlapi, drahé zesáky by hrát asi měly. že by musely?
včera ti leppardi byli mé konečné a definitivní vysvobození.
nezajímají mě příliš komorní žánry. nechci sedět před sem tam zaplněnou pustinou, byť virtuózně, a trnout, kde se co šustne. 5 hráčů je skutečné minimum.
ne hlasitě tichý, všeprostupujícně hlasitě tichý!!!
chci se koupat ve fontáně rozkoší. hudba je pro mě proud, síla, harmonie, elixír života, nejsilnější droga, hluboká sondáž...
tetelivé rozechvění. hlasy orosené múzou. sbory andělů, elektrické kytary pekelníků a houslové koncerty. trochu mi chybí lampy, ale co, nejde mít všechno hned.
a elektroniku taktéž a rád.
vynikající je kt tunstall. v beauty of uncertainty si na ni můžu ze začátku sáhnou. a když začne "sit at the table..." musí ty husle zježit všechny chlupy, aby při gradovaném refrénu gretsch blue bird (ach, to je kajtra) naplnil celou galaxii... - o zesák, který třeba v tomhle nedokáže dát vášeň, bych si neopřel ani kolo.
á, už padám na hubu. nebo huba padá na mě?
dobrou.
já padám...
pam pa da dam.

jo JO a JO.pavelroubic píše:hlasitě tichý noční poslech (existuje, jen si to nazkoušet)
včera ti leppardi byli mé konečné a definitivní vysvobození.
nezajímají mě příliš komorní žánry. nechci sedět před sem tam zaplněnou pustinou, byť virtuózně, a trnout, kde se co šustne. 5 hráčů je skutečné minimum.
ne hlasitě tichý, všeprostupujícně hlasitě tichý!!!
chci se koupat ve fontáně rozkoší. hudba je pro mě proud, síla, harmonie, elixír života, nejsilnější droga, hluboká sondáž...
středy, středy a jako nášup třeba nějaké středy.pavelroubic píše:já mám rád když jsou výraznější výšky.
tetelivé rozechvění. hlasy orosené múzou. sbory andělů, elektrické kytary pekelníků a houslové koncerty. trochu mi chybí lampy, ale co, nejde mít všechno hned.
a elektroniku taktéž a rád.
já ne. bedny mám poměrně blízko a víc jak čtyřii metry za nima luft. mezi bednama nic nesnesu. potřebuju zesáky, které se do toho umí položit už ze startu...pavelroubic píše:Ja osobne mam radsi vykonovou rezervu (a bydlim ve svem dome, proto tech 150 W)
ano. některé nahrávky na něj dbají víc, jiné míň. třeba perfekcionista waters je vždy definovaný i zezadu.pavelroubic píše:A ja se jeste vrhnu na predozadni prostor. Existuje!
vynikající je kt tunstall. v beauty of uncertainty si na ni můžu ze začátku sáhnou. a když začne "sit at the table..." musí ty husle zježit všechny chlupy, aby při gradovaném refrénu gretsch blue bird (ach, to je kajtra) naplnil celou galaxii... - o zesák, který třeba v tomhle nedokáže dát vášeň, bych si neopřel ani kolo.
á, už padám na hubu. nebo huba padá na mě?
dobrou.
já padám...
pam pa da dam.

- pavelroubic
- Příspěvky: 13
- Registrován: 08 čer 2010 21:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: dadaft
Ano, ano, ano. Musí inspirovat, musí mít spád, rytmus, hudba prostě musí žít! Mně pomáhá relaxovat od denních starostí, dosahují při ní maximálního soustředění na hudbu i na sebe vůbec. I proto píšu že při výběru hudby k poslechu záleží hodně od toho v jaké je člověk právě kondici, jak se cítí. Hudba očišťuje a stimuluje.dadaft píše:jo chlapi, drahé zesáky by hrát asi měly. že by musely?
jo JO a JO.pavelroubic píše:hlasitě tichý noční poslech (existuje, jen si to nazkoušet)
včera ti leppardi byli mé konečné a definitivní vysvobození.
nezajímají mě příliš komorní žánry. nechci sedět před sem tam zaplněnou pustinou, byť virtuózně, a trnout, kde se co šustne. 5 hráčů je skutečné minimum.
ne hlasitě tichý, všeprostupujícně hlasitě tichý!!!
chci se koupat ve fontáně rozkoší. hudba je pro mě proud, síla, harmonie, elixír života, nejsilnější droga, hluboká sondáž...
Tak já začnu nejdříve tím zesilovačem. Ono samozřejmě záleží na tom, jaké bedny krmíme, na kabelech atd. ale to teď nebudu řešit. Rozepíšu se o jednom, co jsem v Corinthii na High Endu 2010 nikde neviděl a co si myslím že je nezbytně nutné pro pochopení prostoru a sterea vůbec. A taky proč si tak cením toho zesilovače co mám. Už jsem psal o tom že je pro mne vitálně důležitý počet vstupů, ALE žádný ze strojů věhlasných značek a statisícových cen neměl jednoduchý přepínač, který prohodí kanály L-R na R-L, který kanály sloučí na mono, kterým mimo jiné tento Audion disponuje. To osvětlí každému kdo začíná mnohé bez zbytečného přehazování kabelů. (Můj zesilovač umožňuje ještě tzv. pseudokvadrofonní reprodukci systémem Hafler-Gerzon - viz http://stereophile.com/reference/407upward/index1.html) - tedy mám čtyři výstupy, normální stereo L+R a levý zadní a pravý zadní. Při režimu Hafler-Gerzon dovoluje libovolně měnit poměry mezi přední a zadní složkou zvuku. Bohužel nemám další bedny abych to mohl zkusit, myslím že takový vinyl Pink Floyd - The Dark Side of the Moon by zněl docela zajímavě..... když byl kvadrofonně natočen a zní neskutečně i v "normálním" provozu. Samozřejmě si můžu zvolit buď normální nebo fyziologickou regulaci hlasitosti. On je to vůbec zvláštní stroj (technicky předzes i zes v jednom), technické provedení je precizní, součástky německé / holandské / italské, na Internetu při zadání konkrétního typu vyleze jakýsi Audion tuner (nehledě k tomu že audion je -a teď si nejsem jist správností toho co napíšu a techniky prosím o opravu- druh nebo zapojení elektronky) takže o výrobci nic nevím a ze střev stroje to nejsem schopen dohledat. Nevím ani zemi původu, tovární štítek vzadu stržený, neřeším to, vyhovuje mi. Celotranzistorový. Tipuji na počátek 80. let - ještě krásný hliníkový eloxovaný panel.dadaft píše:středy, středy a jako nášup třeba nějaké středy.pavelroubic píše:já mám rád když jsou výraznější výšky.
tetelivé rozechvění. hlasy orosené múzou. sbory andělů, elektrické kytary pekelníků a houslové koncerty. trochu mi chybí lampy, ale co, nejde mít všechno hned.
a elektroniku taktéž a rád.já ne. bedny mám poměrně blízko a víc jak čtyřii metry za nima luft. mezi bednama nic nesnesu. potřebuju zesáky, které se do toho umí položit už ze startu...pavelroubic píše:Ja osobne mam radsi vykonovou rezervu (a bydlim ve svem dome, proto tech 150 W)
Přesně tak, já mám zase rád třeba Ozzy Osbourna (LP deska Bark at the Moon, 1983) kde začíná kostelními zvony, varhanami, chórem intonačně opět gregoriánské provenience (prostor!), tonalita metalu vpadne až později - to se musí prostorově slyšet a prožít, jinak člověk o mnoho přichází. Nebo jeho "cesta do středu nekonečna" (Forever) s proslulou ozvěnou "no future". Celý verš zní (v mém překladu):dadaft píše:ano. některé nahrávky na něj dbají víc, jiné míň. třeba perfekcionista waters je vždy definovaný i zezadu.pavelroubic píše:A ja se jeste vrhnu na predozadni prostor. Existuje!
vynikající je kt tunstall. v beauty of uncertainty si na ni můžu ze začátku sáhnou. a když začne "sit at the table..." musí ty husle zježit všechny chlupy, aby při gradovaném refrénu gretsch blue bird (ach, to je kajtra) naplnil celou galaxii... - o zesák, který třeba v tomhle nedokáže dát vášeň, bych si neopřel ani kolo.
"Není žádná přítomnost, není žádná budoucnost"
a následuje
"dokonce neznám, ani co bylo -"
Avšak ví:
"Musím stále jít."
A zpívá-li
"Otče všech bytostí, / Myslím, že všichni jdeme špatně,"
(Revelation, Mother Earth z desky Blizzard of Ozz)
v apokalyptickém víření, v němž nechybí ďábel a všechny možné bosorky, lze rozeznat, koho Osbourne oslovuje v romanticko-barokním osvětlení.
BEZ PROSTORU? NEMYSLITELNÉ. Alespoň pro mne me!
---------
Aleska: - jistě jsi pochopil že reakce na Tvůj příspěvek byla básnickou hyperbolou - ale vystihuje přesně moje stanovisko....... XXX set tisíc nedělá HiFi ani hudbu.... kdo chce skutečné HiFi ať jde na koncert.....
Re: dadaft
malá vsuvka: ten Gretsch není modrý pták, to byl nějaký zkrat, ale hollow body model Gretsch White Falcon. a kromě toho, že je to hudební nástroj, je to i umělecké dílo.

jinak vrcholí práce na nové desce KT Tunstall, která se bude jmenovat Tiger Suit. natáčelo se tři týdny v lednu v legendárním berlínském Hansa Studio (např. David Bowie - Heroes, U2 - Achtung Baby), mastering probíhá v Londýně.
tipuju, že letos budou vánoce u dadaftů o dost dřív...


jinak vrcholí práce na nové desce KT Tunstall, která se bude jmenovat Tiger Suit. natáčelo se tři týdny v lednu v legendárním berlínském Hansa Studio (např. David Bowie - Heroes, U2 - Achtung Baby), mastering probíhá v Londýně.

tipuju, že letos budou vánoce u dadaftů o dost dřív...
Potkali se u Kolina
Konecne!
Hledali se az se nasli. Konecne tu nebude dadaftovi smutno!

Hledali se az se nasli. Konecne tu nebude dadaftovi smutno!


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů