
dadaft
Re: dadaft
To musí být odrazové peklo, asi bych to ani nechtěl slyšet 

Re: dadaft
Dadafte,uvědom si prosímtě,že to nejsou bipoláry,ty hrajou "dozadu" s fází otočenou o 180°Nechal jsem si u Šindlera z Koblova udělat reproduktorové skříně dle vlastního návrhu. Jde o bi-poláry, ale ne ty klasické, kdy každá bedna hraje dopředu i dozadu to samé. Úhel není 180°, ale 90°, a navíc jsou obě bedny dvojkanálové. Už jsem to tady kdysi popisoval, teď je tedy konečně mám
- PavelDosko
- Příspěvky: 1752
- Registrován: 08 úno 2011 13:06
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: dadaft
a vzdyt je to jedno, hlavne ze je to nejlepsi
Re: dadaft
Jako hlavní nevýhodu tvého nového systému bych viděl fakt, že potřebuješ ještě druhého Dadafta. 

- Přílohy
-
Re: dadaft

Re: dadaft
dadaft: ty si ale pacient. Toto co si napisal je holy nezmysel a na to netraba ani VB aby ta vysmial:
“Sice používám dva páry výhybek, ale jenom z nutnosti. Stačil by mi i jeden pár, pro každý kanál jedna, a na nich paralelně připojené páry repráků” vies co sa stane s impedanciami ked spojis dve paralelne? A vies co sa potom stane s “naladenim” vyhybky? taktiez vies co to znamena pre zosilnovac?
“Sice používám dva páry výhybek, ale jenom z nutnosti. Stačil by mi i jeden pár, pro každý kanál jedna, a na nich paralelně připojené páry repráků” vies co sa stane s impedanciami ked spojis dve paralelne? A vies co sa potom stane s “naladenim” vyhybky? taktiez vies co to znamena pre zosilnovac?
Re: dadaft
Jasně Dadafte,jsi chytřejší než LinkwitzOba používají složité fázové a frekvenční úpravy pro přídavný pár beden. Myslí si, že je to v souladu s poslední větou citovaného Blumleinova souvětí.
Já myslím, že to tak nemyslel, a můj systém žádné úpravy nepotřebuje.

Měl jsi u toho druhého páru,např.modreho otočit fázi o 180 stupňů,tj.přepólovat reproduktory.Jelikožto to tak nemáš,funguje to jak na tom obrázku Odrazem se fáze otočí a když se potom náhodně setká se stejnou frekvenci přímého zvuku,vzájemně se vymažou,nebo
třeba pokles mnoho dB.

Re: dadaft

veľmi humorné čítanie ... jeden väčší "teoretik" ako druhý ...
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: dadaft
Když to tedy shrnu, tak dadaftův recept na špičkové hifi zní:
No......., nedivím se, že VB, který je kromě akademika i velmi schopný praktik s řadou špičkových reálných výsledků, díky kterým je komunitou velmi respektovaný, se tomuhle konceptu krutě vysmál.
Alfou a omegou dobrého zvuku je akustika místnosti. Pokud je špatná (frekvenčně nerovnoměrný dozvuk, dlouhý dozvuk, hromady odrazů měnících fázi a amplitudu), je cokoliv ostatní zbytečné. Poslech zblízka to v místnosti velikosti panelákového obýváku téměř neřeší.
Další v pořadí jsou co nejlepší bedny.
Naprosto rozumím tomu, že má někdo hlouběji do kapsy, nemůže dát desítky tisíc za akustiku a další stovky tisíc za komponenty. Že se snaží z mála dostat moc. Generování odrazů ve špatné akustice ale není cesta k hifi. Je to určitě cesta k "jinému" zvuku, efekt středovýškového zvuku ekvalizovaného fázovými posuvy a zpožděním hromadou odrazů může být fascinující, ale hifi, snaha o vysokou věrnost, to není.
Vyrobit si doma základní akustické úpravy jde i za pár korun (malé jednotky tisíc). Akustická pěna, dřevěný rámeček, potaženo průzvučnou látkou... Lze vyrobit i doma v paneláku ve velmi estetické kvalitě, cena za jeden takový panel 50x50 cm bude kolem stokoruny... Základ pro zlepšení akustiky je za jeden víkend hotov.
Lze podpořit měřeními, kalibrovaný mikrofon je otázkou max. tisícovky, SW je zdarma.
Bedýnky Harbeth P3ESR, vzhledem k dadaftovu zvukovému vkusu téměř ideál, případně bazarové M30. Nejsou zadarmo, ale pořád jsou levnější než součet dosavadních slepých cest.
A bylo by vystaráno.
- vymontujeme výškáč a střeďák z bedýnky téměř nejlevnější kategorie
- dáme je včetně výhybky do jiné ozvučnice, na kterou vyhýbka nebyla naladěna
- nainstalujeme do akusticky otřesného prostoru, ve kterém je stereo poslech "akustické peklo"
- přidáme druhý pár totožných reproduktorů nasměrovaný tak, aby generoval jen odrazy od podlahy, stropu, bočních a zadní stěny stejnou intenzitou, jaká je intenzita přímého zvuku a jeho odrazů od stěn, podlahy, stropu
- prostřednictvím všech těch odrazů různé intenzity, fáze a velmi odlišného zpoždění se stane, že:
- zmizí všechny akustické nedostatky místnosti
- zůstanou jen ty "hodné" odrazy
- kouzelně zmizí ty "nehodné, akusticky pekelné" odrazy
- zcela vymizí časové hledisko přímého vs monstrózně poodráženého zvuku
No......., nedivím se, že VB, který je kromě akademika i velmi schopný praktik s řadou špičkových reálných výsledků, díky kterým je komunitou velmi respektovaný, se tomuhle konceptu krutě vysmál.
Alfou a omegou dobrého zvuku je akustika místnosti. Pokud je špatná (frekvenčně nerovnoměrný dozvuk, dlouhý dozvuk, hromady odrazů měnících fázi a amplitudu), je cokoliv ostatní zbytečné. Poslech zblízka to v místnosti velikosti panelákového obýváku téměř neřeší.
Další v pořadí jsou co nejlepší bedny.
Naprosto rozumím tomu, že má někdo hlouběji do kapsy, nemůže dát desítky tisíc za akustiku a další stovky tisíc za komponenty. Že se snaží z mála dostat moc. Generování odrazů ve špatné akustice ale není cesta k hifi. Je to určitě cesta k "jinému" zvuku, efekt středovýškového zvuku ekvalizovaného fázovými posuvy a zpožděním hromadou odrazů může být fascinující, ale hifi, snaha o vysokou věrnost, to není.
Vyrobit si doma základní akustické úpravy jde i za pár korun (malé jednotky tisíc). Akustická pěna, dřevěný rámeček, potaženo průzvučnou látkou... Lze vyrobit i doma v paneláku ve velmi estetické kvalitě, cena za jeden takový panel 50x50 cm bude kolem stokoruny... Základ pro zlepšení akustiky je za jeden víkend hotov.
Lze podpořit měřeními, kalibrovaný mikrofon je otázkou max. tisícovky, SW je zdarma.
Bedýnky Harbeth P3ESR, vzhledem k dadaftovu zvukovému vkusu téměř ideál, případně bazarové M30. Nejsou zadarmo, ale pořád jsou levnější než součet dosavadních slepých cest.
A bylo by vystaráno.
Re: dadaft
Niekto sa hrá s odrazmi, iný zase rieši podložky pod káble, závažia na boxy, podložky pod boxy, groundboxy , cerabaly, poistky, slipmaty a podobné "zásadné" veci. Reálny vplyv dadaftových "zlepšovákov" na zvuk je rádovo vyšší, ako tých ostatných vymenovaných "zásadných" a nutných vecí.. Tak keď sa mu to tak páči (pretože o nič iné nejde ani u tých "highendových" vylepšení..) , nech sa hrá. Má na to právo, nie? A keď je z toho nadšený, tak nie je o nič viac "smiešny" ako všetci majitelia tých drahých snake oil nezmyslov, ktoré sú (podľa nich..) zásadné pre dobrý zvuk a na ktoré spievajú oslavné ódy .
Len preto, že je to "dostatočne" drahé a teda nutne aj "kvalitné" 


Re: dadaft
to jste všechno zkoušel, že to bezpečně víte? Neviděl jsem od Vás jedinou fotku a report.
Re: dadaft
A Vy máte jediné meranie potvrdzujúce, že vyššie uvedené "zlepšováky" niečo objektívne zmenia? (Nie, " počujem.." nie je dôkaz.)
A skúšate empiricky aj či funguje gravitácia, alebo či tečie voda hore kopcom?
A skúšate empiricky aj či funguje gravitácia, alebo či tečie voda hore kopcom?

Re: dadaft
Ja nemam meranie a Vy jiz 40 let kabely netestujete. Mam-li volit, pujcim si kabel ci podlozku od kamarada a otestuji si/udelam si nazor sam.



Re: dadaft
Tomáš -- samozřejmě, že jsem zkoušel, jak to říkáš, ale je to katastrofa, musí to být, jak to mám -- všechny repráky jsou zapojené ve fázi, díky tomu, jak je to navržené ale hraje vždy ten přední (např. vlevo) v protifázi s tím vpravo vzadu a naopak.
Je to opravdu stokrát lepší, než 180° a "klasické" bi-polární uspořádání.
A ano, je to nesmírně elegantní a chytré řešení - mnohem lepší než true-stereo nebo ambiphonics.
A přímé srovnání s běžným stereem je naprosto jasné, Linkwitz to v prvním odstavci u svých Watsonů popisuje přesně. A opravdu nehrozí, že by si toho někdo nevšiml, že je scéna širší a hlubší, lokalizace a separace lepší, ambience výraznější atd.
(A ano, je slyšet, že to jsou levné repráky (navíc nemají úplně správnou směrovost) - přesto je ten efekt výrazný a jednoznačně přínosný. Dobře udělaný tenhle systém rozseká všechno bez ohledu na cenu...)
Nicméně nejsem žádný teoretik, k výsledku jsem dospěl tak, že jsem otrocky tahal bedny poslechovkou, tisíce hodin, než to zaklaplo...
Jediné, co asi můžu říct je, že obě bedny v každou chvíli vyzáří úplně stejnou energii, a to i v případě, že se zvukař zbláznil, a do jednoho kanálu dal basu, bicí, bombardón a fagot, do druhého triangl a pikolu. Člověk by řekl, že když obě bedny hrajou oba kanály, tj. totéž, na poslechovém místě se stereofonie zhroutí do mono. Jenže jak píšu výš, stane se pravý opak.
Je to tou směrovostí a zpožděním, ovšem teoreticky to nevysvětlím...
Možná takhle - každá tahle dvojkanálová bedna vyzáří "half of sum". Jestli to někomu něco říká, co by to mohlo znamenat, a je bez předsudků a zvědavý, zvu ho na poslech, až se trochu přežene to virové šílenství...
Je to opravdu stokrát lepší, než 180° a "klasické" bi-polární uspořádání.
A ano, je to nesmírně elegantní a chytré řešení - mnohem lepší než true-stereo nebo ambiphonics.
A přímé srovnání s běžným stereem je naprosto jasné, Linkwitz to v prvním odstavci u svých Watsonů popisuje přesně. A opravdu nehrozí, že by si toho někdo nevšiml, že je scéna širší a hlubší, lokalizace a separace lepší, ambience výraznější atd.

(A ano, je slyšet, že to jsou levné repráky (navíc nemají úplně správnou směrovost) - přesto je ten efekt výrazný a jednoznačně přínosný. Dobře udělaný tenhle systém rozseká všechno bez ohledu na cenu...)
Nicméně nejsem žádný teoretik, k výsledku jsem dospěl tak, že jsem otrocky tahal bedny poslechovkou, tisíce hodin, než to zaklaplo...
Jediné, co asi můžu říct je, že obě bedny v každou chvíli vyzáří úplně stejnou energii, a to i v případě, že se zvukař zbláznil, a do jednoho kanálu dal basu, bicí, bombardón a fagot, do druhého triangl a pikolu. Člověk by řekl, že když obě bedny hrajou oba kanály, tj. totéž, na poslechovém místě se stereofonie zhroutí do mono. Jenže jak píšu výš, stane se pravý opak.

Možná takhle - každá tahle dvojkanálová bedna vyzáří "half of sum". Jestli to někomu něco říká, co by to mohlo znamenat, a je bez předsudků a zvědavý, zvu ho na poslech, až se trochu přežene to virové šílenství...
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: dadaft
dadaft píše:Dobře udělaný tenhle systém rozseká všechno bez ohledu na cenu...)
Jen formalne:dadaft píše:Nicméně nejsem žádný teoretik
S jakymi zesilovaci a bednani bez ohledu na cenu (rekneme kategorie nad 100 tis. Kc, at se drzime pri zemi) a v jakem akusticky alespon prumernem prostoru jsi tedy prakticky svuj vytvor srovnaval?
Kde jsi prakticky srovnaval sve bedynky s Poklama, ze vis, ze jsou Polky horsi?
Pokud poslouchas bezne stereo v akusticky pekelnem prostoru, neslysis, jak stereo hraje....
Vse jen plane fantazie a teoretizovani. Za me je velka skoda, ze svuj zvukovy procesor, ktery urcite pridanym zkreslenim zvuku prinasi zajimavy efekt, degradujes a naprosto shazujes temihle vymysly. Duveryhodnost = nula. Proc si to sam takhle zneverohodnujes, netusim. Tahle metoda se pouziva pro veci typu Kosmodisk, ktere v reale nijak nefunguji, jinak jsou samozrejme dokonale....
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti