dadaft
Re: dadaft
Nejde o žádný "zvukový procesor", to jsou jenom tvé fantazie. Idea dvou čistých kanálů má smysl třeba u zesilovačů, v poslechovém prostoru stejně v uchu smícháváš přímý zvuk jedné bedny, zpožděný zvuk druhé bedny + myriádu odrazů. V tomhle smyslu je "zvukovým procesorem" každá poslechovka s bednama.
Ten systém tomu "míchání" jen dodává řád.
True-stereo si můžu bez problémů nasimulovat, ten jejich úhel 150° a dva blízko sebe umístěné repráky hrající v protifázi není úplně košer. Stejně tak nasimuluju Linkwitze.
................ ale tohle nemá smysl. Ty na rozdíl ode mě vůbec netušíš, jak se tyhle systémy chovají, takže plácáš o svých představách. Realita by tě asi šokovala. Rozdíl oproti stereu je slyšitelný, a je systémový, ne že když vezmeš lepší klasické bedny, přiblížíš se nebo budeš lepší. Už jenom ten poslechový úhel 90° oproti 60° je prostě rozdíl...
Končím s kecy. Předchozí příspěvek je vše, co k tomu mám říct.
Ten systém tomu "míchání" jen dodává řád.
True-stereo si můžu bez problémů nasimulovat, ten jejich úhel 150° a dva blízko sebe umístěné repráky hrající v protifázi není úplně košer. Stejně tak nasimuluju Linkwitze.
................ ale tohle nemá smysl. Ty na rozdíl ode mě vůbec netušíš, jak se tyhle systémy chovají, takže plácáš o svých představách. Realita by tě asi šokovala. Rozdíl oproti stereu je slyšitelný, a je systémový, ne že když vezmeš lepší klasické bedny, přiblížíš se nebo budeš lepší. Už jenom ten poslechový úhel 90° oproti 60° je prostě rozdíl...
Končím s kecy. Předchozí příspěvek je vše, co k tomu mám říct.
Re: dadaft
2 kychtax
), do/z ktorých vedú, že je zrejmé, že káblami a inými serepetičkami to nie je.. 
Netestujem káble subjektívne sluchom (nepočujem trávu rásť..), ale prakticky denne cez tie káble meriam, takže ich pritom vlastne objektívne testujem... A nameriam cez ne (cez rozličné káble) aj také minimálne rozdiely prístrojov (ktoré sa nezmenia výmenou kábla ani výmenou napr. poistkyVy jiz 40 let kabely netestujete.


- PavelDosko
- Příspěvky: 1752
- Registrován: 08 úno 2011 13:06
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: dadaft
BVa : co kdybys pro jednou vsude netahal kabely a zkusil si precist o cem je vlakno ... diky
Re: dadaft
Zopakuji.
Nejlepší si je (kabely podložky dřevíčka atd) půjčit a počujem/nepočujem. Udělat si názor a mít klid. Se vším. A půjčit si toho víc. Aby byl názor pevnější, až skálopevný. 


Re: dadaft
2 PavelDosko
A čo keby si si prečítal ako to začalo?
post213810.html#p213810
O kábloch začal kychtax, keď nemal žiadny argument... Vlákno je o dadaftových pokusoch s netradičným "stereom", kde sú zmený zvuku výrazné. Hľadá svoj grál, baví sa tým, má z toho radosť a chce ju zdieľať. To je zakázané? Ale adorácie rôznych nezmyslov ( na čo som poukázal) sú OK? Pritom na zvuk nemajú preukázateľne žiadny reálny vplyv..
2 kychtax
Stalo sa, navyše x krát overené meraním ( žiadna zmena signálu..), takže "počutý" vplyv na zvuk je čistá halucinácia. Pri tvojom prístupe budeš do smrti testovať a "ladiť" svoje pocity, nie zvuk.
A čo keby si si prečítal ako to začalo?
post213810.html#p213810
O kábloch začal kychtax, keď nemal žiadny argument... Vlákno je o dadaftových pokusoch s netradičným "stereom", kde sú zmený zvuku výrazné. Hľadá svoj grál, baví sa tým, má z toho radosť a chce ju zdieľať. To je zakázané? Ale adorácie rôznych nezmyslov ( na čo som poukázal) sú OK? Pritom na zvuk nemajú preukázateľne žiadny reálny vplyv..
2 kychtax
Stalo sa, navyše x krát overené meraním ( žiadna zmena signálu..), takže "počutý" vplyv na zvuk je čistá halucinácia. Pri tvojom prístupe budeš do smrti testovať a "ladiť" svoje pocity, nie zvuk.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: dadaft
Za zvukový procesor se myslím dá považovat každé zařízení (softwarové nebo hardwarové), které vezme původní signál jako zdroj a přidáním nějakého druhu zkreslení signál modifikuje. Míra té modifikace (zvukového processingu) je daná rozdílem výstupního a vstupního signálu.
Prakticky: Pokud v místnosti se špatnou akustikou (hromadami odrazů, fázových a frekvenčních posunů) pustíme běžné stereo, je míra zkreslení daná odrazy zvuku mezi repro a posluchačem. Pokud k těmhle repro s jejich zkreslením v místě poslechu (signál vycházející z repro + jeho modifikace odrazy) přidáme další repro, které hrají výhradně prostřednictvím odrazů v akusticky průserové místnosti (=zkreslení zvuku), výsledkem u ucha posluchače je signál z prvních repro + jeho modifikace odrazy + odrazy signálu z druhých repro. Tzn. k původnímu stereo signálu a jeho odrazům se přidá ten samý signál modifikovaný dalšími odrazy.
A už jsem psal, že věřím, že efekt takového zvukového processingu může být zajímavý, ale s hifi to nemá nic společného. Tohle řešení jde přesně opačným směrem, než cesta vedoucí ke špičkovému zvuku.
Správně. Ve své podstatě to tak je. A cestou k hifi (=high fidelity) zvuku je co nejlepší akustika místnosti a co nejlepší bedny v tom smyslu, aby se signál, který doputuje k uchu, co nejvíce blížil signálu, který vystupuje z beden. Proto píšu, že ve svém akustickém pekle nemůžeš mít ponětí o tom, jak zní stereo, tzn. jakékoliv srovnání s tvým stereem nedává smysl.
A to je teoretický dojem na základě víry a okoposlechu nebo jsou to praktická fakta v podobě měření zkreslení v místě poslechu, které by jasně ukázalo, že zkreslení v místě poslechu je výrazně menší při použití 4 reprosoustav než při použití jen sterea?
To samozřejmě může být pravda.
A proto se tebe, neteoretika, ptám na praktické zkušenosti s přímým porovnáváním stereo sestav bez cenového limitu v dobré akustice s tvými repro. Bez odpovědi, protože je to jen tvá teorie.
Proto se ptám na tvé praktické zkušenosti s přímým porovnáním s Polkama, které jsi vyhodnotil jako jasně horší. Taky bez odpovědi, ze stejného důvodu.
Proto se ptám na srovnání měření zkreslení zvuku v místě poslechu. Taky bez odpovědi, taky ze stejného důvodu.
Tak kdo tu prezentuje jen dojmologii?
A znovu říkám, je to škoda, ten efekt dodaným zkreslením může být zajímavý. Věř mi, že bych upřímně rád viděl nějaká fakta, která by tvou teorii potvrzovala. Zatím ale argumentuješ jen čirými výmysly nebo vágním tvrzením. Bohužel.
Tomu bezezbytku věřím. Míra zkreslení dodaného odrazy v akusticky špatném prostoru musí být obrovská.
60° úhel je ve stereu doporučení, žádné dogma. Někde funguje perfektně, jinde perfektně funguje jiný úhel. Záleží na poslechovce, akustice, bednách. Já mám aktuálně cca 77°.
To je myslím škoda. Nějaká fakta namísto teorií a představ by zajímala myslím nejen mě.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: dadaft
Honza, Pavel:
Nechte ujka, ať se vypíše ze svých ryze OT dojmológií. Nereagovat, on vyšumí jako vždycky. Záměrně se vymezuje proti vlastním smyšlenkám, jen aby vyvolal kontroverzi a flame. V těch příspěvcích je nula racionality, jen projev frustrace a nutkání se hádat. Šance na rozumnou debatu nula, iracionalita v plné síle. Zralý muž. Ale kdo ví, jak to bude s naším myšlením, až budeme staříci. Nechat shovívavě být.
Nechte ujka, ať se vypíše ze svých ryze OT dojmológií. Nereagovat, on vyšumí jako vždycky. Záměrně se vymezuje proti vlastním smyšlenkám, jen aby vyvolal kontroverzi a flame. V těch příspěvcích je nula racionality, jen projev frustrace a nutkání se hádat. Šance na rozumnou debatu nula, iracionalita v plné síle. Zralý muž. Ale kdo ví, jak to bude s naším myšlením, až budeme staříci. Nechat shovívavě být.
Re: dadaft
Pitrs, ty si už teraz myslením rigidný ako storočny starec..A o frustrácii a nutkaní sa hádať ani nehovorím..Neschopný sa oprostiť od bludov a hlúpych predsudkov. Takže bez obáv, s tebou to už horšie byť nemôže.. Ale kdo ví, jak to bude s naším myšlením, až budeme staříci. Nechat shovívavě být.


Re: dadaft
Dal by som dva roky pitrsovho života za posluch Dadaftových bední. Možno by padali sánky a deky tým statočným bojovníkom z najvyššieho konca. A možno nie, bez posluchu to dokážu posúdiť len tí, ktorí sa stále dožadujú praktickej skúsenosti s konkrétnym setupom.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: dadaft
NHT, ze kterých dadaft vzal repráky a vyhýbku a dal je do ozvučnic, na které není vyhýbka naladěná, jsem slyšel. Dokonce doma na svém železe a ve známé akustice. Už jsem to tady psal. Kupoval jsem je pro známého, který je má jako efektovky v domácím kině.
A hrají.....no prostě jako low end bedničky. S tím, že za danou cenu už se dají koupit bedýnky, které zahrají alespoň nějaké basy. Což tyhle NHT neumí. Nikdy by mě nenapadlo porovnávat desetitisícovou mikrobudku s dospělými všeobecně velmi dobře hodnocenými sloupy se šestnáctinásobnou cenou, ale bráno dadaftovým porovnáváním bez ohledu na cenu, tak NHT oproti Revelům nehrají basy, chybí jim dynamika, živost, prostor, výšky jsou zatažené a bez detailu, dynamiky, rozlišení. Úder do činelu je spíš zašustění než dynamická kovová rána. Středům chybí barevnost a mají takový "papírový" stejnozvuk, celkově je zvuk měkký, rozostřený, úder kladívka klavíru do struny je rozplizlý, bez tranzientu.... Předozadní prostor neumí vůbec, levopravý je hodně smrsknutý. Celkově je zvuk takový naňahňaný do sebe, bez prostoru kolem hlasu, nástrojů...
A pokud se mumu necháš na dálku přesvědčit, že když se takhle hrající reproduktory (krát dva) dají v úplně jiné ozvučnici, než na kterou byly naladěny, do otřesné akustiky, namíří se tak, aby drtivá většina zvuku byla deformovaná tou otřesnou akustikou, že z toho vyleze zvuk, který hravě strčí do kapsy vše ostatní, co na planetě existuje (cituji "tenhle systém rozseká všechno bez ohledu na cenu"), prosím, je to tvá věc...
.
Já ty bedýnky slyšel, s originální ozvučnicí, na (z pohledu kategorie beden) naprosto snovém železe a špičkové akustice a proto vím. Jasné limity dané faktickými vlastnostmi použitých reproduktorů nejlevnější kategorie se zdvojením jejich počtu nezmění. Stejně tak zvuk v otřesné akustice nikdy nebude dobrý, dokud ta akustika bude mít vliv na to, co člověku doputuje k uchu. A zde je systém na odrazech v akusticky otřesném prostoru přímo postavený.
To jsou nejjednodušší kupecké počty.
Může tohle hrát líp než cokoliv jiného na téhle planetě
? Zajímají mě tvé faktické argumenty.
A hrají.....no prostě jako low end bedničky. S tím, že za danou cenu už se dají koupit bedýnky, které zahrají alespoň nějaké basy. Což tyhle NHT neumí. Nikdy by mě nenapadlo porovnávat desetitisícovou mikrobudku s dospělými všeobecně velmi dobře hodnocenými sloupy se šestnáctinásobnou cenou, ale bráno dadaftovým porovnáváním bez ohledu na cenu, tak NHT oproti Revelům nehrají basy, chybí jim dynamika, živost, prostor, výšky jsou zatažené a bez detailu, dynamiky, rozlišení. Úder do činelu je spíš zašustění než dynamická kovová rána. Středům chybí barevnost a mají takový "papírový" stejnozvuk, celkově je zvuk měkký, rozostřený, úder kladívka klavíru do struny je rozplizlý, bez tranzientu.... Předozadní prostor neumí vůbec, levopravý je hodně smrsknutý. Celkově je zvuk takový naňahňaný do sebe, bez prostoru kolem hlasu, nástrojů...
A pokud se mumu necháš na dálku přesvědčit, že když se takhle hrající reproduktory (krát dva) dají v úplně jiné ozvučnici, než na kterou byly naladěny, do otřesné akustiky, namíří se tak, aby drtivá většina zvuku byla deformovaná tou otřesnou akustikou, že z toho vyleze zvuk, který hravě strčí do kapsy vše ostatní, co na planetě existuje (cituji "tenhle systém rozseká všechno bez ohledu na cenu"), prosím, je to tvá věc...

Já ty bedýnky slyšel, s originální ozvučnicí, na (z pohledu kategorie beden) naprosto snovém železe a špičkové akustice a proto vím. Jasné limity dané faktickými vlastnostmi použitých reproduktorů nejlevnější kategorie se zdvojením jejich počtu nezmění. Stejně tak zvuk v otřesné akustice nikdy nebude dobrý, dokud ta akustika bude mít vliv na to, co člověku doputuje k uchu. A zde je systém na odrazech v akusticky otřesném prostoru přímo postavený.
To jsou nejjednodušší kupecké počty.
Může tohle hrát líp než cokoliv jiného na téhle planetě

Re: dadaft
Ešte raz, počul si konkrétny Dadaftov setup v jeho podmienkach? Ako dlho, bol si fit, večer alebo ráno? Bicykloval si pred posluchom? To sú Tvoje obvyklé dotazy, odpovedz. Ak nie, tak skrátka priznaj, že nevieš, ako to hrá.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: dadaft
Asi je na tebe můj jednoduchý text příliš složitý... To nevadí.
Odpověděl jsem ti poctivě podle své nejlepší vůle a reálné zkušenosti, požádal tě o argumenty, ty jen šaškuješ. Každý dělá, jen to, co zvládne.
Odpověděl jsem ti poctivě podle své nejlepší vůle a reálné zkušenosti, požádal tě o argumenty, ty jen šaškuješ. Každý dělá, jen to, co zvládne.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: dadaft
dadaft:
Navážu na tvůj včerejší příspěvek tady, ve vlákně NAD se to moc nehodí:
Nechceš sem dát i nějaké fotky jak bedýnek zblízka, tak celého uspořádání ve tvé poslechovce? Možná si to jenom všichni neumíme reálně představit (nákres je jedna věc, realita druhá).
A přijímám tvou výzvu. V květnu pojedu na sever Moravy 2x nebo 3x, tak si udělám čas, pokud souhlasíš. Je pravda, že vždy dám u sebe i ostatních jen na reálné zkušenosti a tady píšu o něčem, co neznám. Težko utajím, že jsem skeptický, na druhou stranu mám dostatečně otevřenou mysl na to, abych uměl napsat, že ti to doopravdy hraje skvěle, pokud mi při poslechu spadne brada.
Navážu na tvůj včerejší příspěvek tady, ve vlákně NAD se to moc nehodí:
Nechceš sem dát i nějaké fotky jak bedýnek zblízka, tak celého uspořádání ve tvé poslechovce? Možná si to jenom všichni neumíme reálně představit (nákres je jedna věc, realita druhá).
A přijímám tvou výzvu. V květnu pojedu na sever Moravy 2x nebo 3x, tak si udělám čas, pokud souhlasíš. Je pravda, že vždy dám u sebe i ostatních jen na reálné zkušenosti a tady píšu o něčem, co neznám. Težko utajím, že jsem skeptický, na druhou stranu mám dostatečně otevřenou mysl na to, abych uměl napsat, že ti to doopravdy hraje skvěle, pokud mi při poslechu spadne brada.
Re: dadaft
sorry za OT - mumu : ještě máš Minimodulare od P.Chobota?viděl jsem nedávno inzerát v nabídce a jestli se nepletu byl tvůj,jestli se pletu tak se omlouvám,jestli jsi je prodal co jsi koupil místo nich? dík,i do sz
Re: dadaft
Pitrs - ano, vlákno NAD nebylo nejlepší místo.
Pokusím se to tedy podle nejlepšího vědomí a svědomí shrnout tady:
Začněme příběhem jistého člena hi-fi fór dkdkdk. Ta dobrá duše v návalu testovacího nadšení vyzkoušela prostý pokus s oddělením blízko stojících reproduktorů pevnou zástěnou, která zruší tzv. přeslech mezi dvěma stereo kanály.
http://hififorum.sk/phpBB3/viewtopic.ph ... a70e161266
K pokusu není zapotřebí nějakých superbeden, stačí levné ale vcelku kvalitní monitory typu Xavian Primissima nebo KEF Q350. I s nimi je efekt rozšíření a prohloubení prostoru nahrávky a zlepšení lokalizace hodně průkazný. Člověk až žasne, jak hodně toho v dvojkanálu je.
Ve svém prvotním nadšení okamžitě přišel s tím, že chce přeslechy na svém systému vyřešit. Připadalo mu to důležité.
Jenže ono to není tak snadné, autority se vyjádřily ve smyslu, že jisté nadějné pokusy jako Linkwitzovy Watsony tady jsou (cough), ale............
................ ale zatím to jsou zkrátka jen nadějné pokusy, nic víc.
Je tady i ambiophonic, který otrocky zachovává u předního páru blízké postavení, a (staro)nově i "true stereo" od Polk Audio L800. Oba tyhle systémy pracují s výraznými frekvenčními a fázovými zásahy u přídavného páru beden, protože se absolutně soustředí na zmíněný přeslech.
Nějak to hraje, ale teoreticky jejich odpověď vypadá jako několik stránek hustě popsaných vzorci.
A všimněme si - každý říká, že takový prostor a lokalizaci ještě neslyšel, ale nikdo, že prodává svoje bedny a kupuje L800.
Jenže opravdová řešení bývají elegantní a na pohled prostá. E=mc2. Úžasné.
Takhle prosté a elegantní je podle mě i moje řešení. Nepotřebuje žádné složité úpravy přídavných signálů, vystačí si v podstatě se dvěma výhybkami, paralelně připojenými páry měničů, bi-polaritou a totálně pravoúhlou symetrií. Protože pravý úhel je ve stereu ten pravý, žádný jiný. I ta gramofonová drážka je pravoúhlá, jinak by to nehrálo, hlasitost klesá se čtvercem vzdálenosti atd. atp. etc.
Tož tak.
--------------------------------------------------
Nemám foťák ani chytrý telefon Pítrsi, jsem rád, že jsem ve svém zdravotním stavu dokázal dát dohromady to, co mám. Není to ideální, ale není kde brát, uzavřenky s půdorysem cca 25x25 cm nikdo nevyrábí a od hifistů se taky žádné pomoci nedočkáš...
Uvidíš, až dorazíš.
Pokusím se to tedy podle nejlepšího vědomí a svědomí shrnout tady:
Začněme příběhem jistého člena hi-fi fór dkdkdk. Ta dobrá duše v návalu testovacího nadšení vyzkoušela prostý pokus s oddělením blízko stojících reproduktorů pevnou zástěnou, která zruší tzv. přeslech mezi dvěma stereo kanály.
http://hififorum.sk/phpBB3/viewtopic.ph ... a70e161266
K pokusu není zapotřebí nějakých superbeden, stačí levné ale vcelku kvalitní monitory typu Xavian Primissima nebo KEF Q350. I s nimi je efekt rozšíření a prohloubení prostoru nahrávky a zlepšení lokalizace hodně průkazný. Člověk až žasne, jak hodně toho v dvojkanálu je.
Ve svém prvotním nadšení okamžitě přišel s tím, že chce přeslechy na svém systému vyřešit. Připadalo mu to důležité.
Jenže ono to není tak snadné, autority se vyjádřily ve smyslu, že jisté nadějné pokusy jako Linkwitzovy Watsony tady jsou (cough), ale............
................ ale zatím to jsou zkrátka jen nadějné pokusy, nic víc.
Je tady i ambiophonic, který otrocky zachovává u předního páru blízké postavení, a (staro)nově i "true stereo" od Polk Audio L800. Oba tyhle systémy pracují s výraznými frekvenčními a fázovými zásahy u přídavného páru beden, protože se absolutně soustředí na zmíněný přeslech.
Nějak to hraje, ale teoreticky jejich odpověď vypadá jako několik stránek hustě popsaných vzorci.
A všimněme si - každý říká, že takový prostor a lokalizaci ještě neslyšel, ale nikdo, že prodává svoje bedny a kupuje L800.
Jenže opravdová řešení bývají elegantní a na pohled prostá. E=mc2. Úžasné.
Takhle prosté a elegantní je podle mě i moje řešení. Nepotřebuje žádné složité úpravy přídavných signálů, vystačí si v podstatě se dvěma výhybkami, paralelně připojenými páry měničů, bi-polaritou a totálně pravoúhlou symetrií. Protože pravý úhel je ve stereu ten pravý, žádný jiný. I ta gramofonová drážka je pravoúhlá, jinak by to nehrálo, hlasitost klesá se čtvercem vzdálenosti atd. atp. etc.
Tož tak.
--------------------------------------------------
Nemám foťák ani chytrý telefon Pítrsi, jsem rád, že jsem ve svém zdravotním stavu dokázal dát dohromady to, co mám. Není to ideální, ale není kde brát, uzavřenky s půdorysem cca 25x25 cm nikdo nevyrábí a od hifistů se taky žádné pomoci nedočkáš...
Uvidíš, až dorazíš.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů