Neuplyne ani týden, abych nepřestal rejpat do sestavy. Prostě si spokojeně žiju svůj hifistickej sen. Nejnovějc mám dvě změny.
1) Jak jsem avizoval posledně, plánoval jsem řádně zatížit novýho dacana. To jsem splnil. Zajel jsem do Obi, abych mezi těmi davy lidí ukořistil nějaký další betonový dlaždice Diton 40x40x5cm. Jedna má snad 25kg, nevim přesně. Jedna šla pod přístroj a druhá nad. Konstrukce Manhattanu podobný hrátky umožňuje. Mezitím přístroj položit na Cerabally. Chyběl mi jeden, ale diskutér Hřebík mě zachránil, ještě jednou díky

No a co se stalo? Očekávání jsem nějaký měl, ale stejně to člověka vždycky znova a znova překvapí. Reprodukce se zklidnila, ale výrazně. Jakýkoliv náznaky agresivity jsou fuč. Popravdě bylo to až moc a nebylo mi to nejdřív po chuti. Ukázalo se, že stačí jenom dát křivku DRC zcela rovně, ne mírně klesající na na nejvyšších výškách jako jsem to měl nastaveno od posledně. Pak už se mi to opět líbilo a agresivita se přesto žádná nevrátila. Krása. Kdo si hraje, nejen, že nezlobí, ale ještě občas sklízí i zasloužený plody práce.
Designově mi ovšem beton vůbec nevyhovuje. Přeci jen mám rád věci hezké. Tak jsem z několika řešení vybral zakoupení metráže nerezové samolepky. Všechny betony v sestavě jsem důkladně polepil a hned je to mnohem lepší. Ve skutečnosti to vypadá líp než na foto. Foťák má tu vlastnost, že vytahuje různý nedostatky, kterejch by si člověk normálně ani nevšiml. Takže teď už nemusím mít při poslechu pásku přes oči, hurá.


2) Další změna. Už nějakou dobu mi v hlavě zrálo, že musím nějak řešit podložení subwooferu. Zatím byl pouze na Soundcare Superspikes přímo na podlaze, což mi bylo jasný, že je na dvě věci. Samozřejmě jsem měl připravenou další betonovou dlaždici, ale chtěl jsem něco víc sofistikovanýho. Hodně serfování po emérickejch fórech přineslo ovoce. Objevil jsem značku IsoAcoustics, která vyrábí speciální stojany pod repro i subwoofery. Fungují na zcela jiném principu než třeba Cerabally nebo hroty apod. Když to zjednoduším, tak vibrace se mají "ztratit" v promyšlené konstrukci. Výrobce se zaměřuje hodně na profesionální sféru - nahrávací studia a hudebníky, takže ceny jsou směšný a pro highendistu až nedůvěryhodně nízký. Ale recenze jsou bez výjimky extrémně dobré, tak jsem to risknul. Ostatně dovozce do Evropy, německý eshop Thomann.de má 30-ti denní záruku vrácení peněz, takže nebylo o čem.
Podstavec jsem zvolil s primárním určením pod velké monitory, protože subwooferový měly moc malý, určený pro nějaký studiový chcípáky. Po smontování a položení subwooferu jsem z toho moc dobrej pocit neměl. Celý se to houpalo jak loď v tropický bouři. Ale tak zapínám muziku a.... wow. Měl jsem za to, že mám dost rychlý a přesný subwoofer, ale to zlepšení je fakt festovní. Teprve teď se zdá, že repro a subwoofer táhnou definitivně za jeden provaz. Předtím tam přeci jen byl jakýsi náznak těžkosti na spodku, ne moc, ale trochu ano. Teď je bas svěží, rychlý a "punchy" kompletně. Mimochodem, mám sub na minimum, 40Hz, takže podle teoretiků se ho nějaký pocit rychlých basů týkat nemůže. Tůdle nudle. Totálně mě přesvědčilo o funkčnosti konstrukce i to, že i když se basák hýbe celkem znatelně, tak po položení ruky ozvučnice zůstává inertní. Opravdu se ty vibrace ztratí. To řešení vibrací založený na nožičkách neumí. Tam vždy vibrace cítíte. I na repro je cítím. Ideální by teda bylo pořídit podobné podstavce i pod repro místo betonu a Ceraballů, ale dělají jen pro regálovky. Zde nepochybuji, že je to ultimativní řešení. Pro větší repro mají v nabídce jakési nožičky IsoAcoustic GAIA, třeba to není špatné. Ale zpět k tématu - pod subwoofer velmi vřele doporučuji!


PS: Dělal jsem měření z poslechovýho místa před i po. Vše je naprosto stejný

Zvuk je přesto jiný.