kychtax

Představení jednotlivých členů fóra, jejich aparatur, oblíbené muziky atd.
Odpovědět
CaptainHook
Příspěvky: 98
Registrován: 11 lis 2019 16:11
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: kychtax

Příspěvek od CaptainHook »

Ahoj Honzo,ten XLR interconnect s těmi Neotech konektory vypadá výborně. *2thumbsup*

Uživatelský avatar
kychtax
Příspěvky: 2676
Registrován: 12 led 2015 11:17
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: kychtax

Příspěvek od kychtax »

Ahoj,
díky, je to nejen na oko, ale i funkční. :)
S kabely v sestavě hraji již cca 14dnů a jsou hodně OK.

Dovolím si srovnání mého XLR Stříbrňáka (tak ho budu nazývat) s Van den Hul 501 SH (stříbro) s Neutrik koncovkami, kterého mám celkem dva páry.
Vlastně ve všech věcech, které mne napadnou, je Stříbrňák lepší - neporovnatelně. Ihned. VdH má tendenci posunout (u mne) zvuk lehce nahorů. Zvuk je víc rozpatlaný, rozlévá se. Spodní pásmo je mělčí a měkčí. Někdy jako kdyby sestava váhala, jestli nebo kolik má zahrát basu (obrazně řečeno), neboli není tam ta potřebná kontrola a důraznost. Člověk si to uvědomí, právě při zapojení Stříbrňáka - co bylo (by't jen minimálně) nerozhodně načrtnuto, najednou bu'd je nebo není. S tím souvisí i velké zpřesnění levoprava, opět oproti VdH. Je to slyšet např. když hraje piano. Obvykle nebylo piano zcela pevně "viditelné" v prostoru stereobáze ale rozmazané. Se stříbrňákem je ale jeho lokalizace přesnější, ohraničenější. Spodní pásmo je s Stříbrňákem pevné, dané, jde níž. Celkově je zvuk pevnější a zejména pak hladší a tvoří konkrétnější a víc koherentní celek. Bez nějakých rušivých slyšitelných, zřetelných elementů. Přitom žádné detaily nechybí, naopak mikrodetail dostává díky nerušivosti a "jednoduchosti" zvuku lepší definici ..a o zábavnost a znovuobjevování nahrávek je tak u mně postaráno. Probíhá doteď.

Největší mentální problém jsem měl s konektory. 2 tisíce za jeden konektor je hodně peněz a opravdu dlouho jsem váhal, jestli je dát. Na rovinu. :o .
Nakonec jsem rád, jak už to tak bývá. Vědomí, že jsem něco neudělal líp, než to šlo, by mi v budoucnu možná vadilo.
A teď, po zkušenosti za 14 dní, si myslím, že velkou roli hrají právě ty konektory a jejich vliv na jemnost a hladkost zvuku. Protože podobně hladký zvuk s konektory Neutrik je nedosažitelný? Na jakémkoliv jiném kabelu s Neutriky? Až tak mne to dostalo... Nebo jinak, nepamatuju si, kde a kdy jsem slyšel tak hladký zvuk s Neutrikem na XLR kabelu. A to kdekoliv. Nedávno psal lachim svou zkušenost po ustřihnutí Neutriku a přeletování Nordost Valhalla na Furutech. Tak stejně tady. Mohu potvrdit: Je to neporovnatelné. A dostává to zvuk celé sestavy jinam..musí se to zažít a slyšet (..A asi není náhodou že většina novějšího highendu má vždy i speciální XLR konektory, nikoliv už Neutrik, jak tomu bývalo dřív)...

Doba Neutriková u mne končí - díky, bylo to fajn. :D ..
Další zjištění nebo potvrzení - člověk si uvědomí, jak (bohužel) fatální vliv na zvuk sestavy má propojovací signálový kabel.
Bylo by určitě zajímavé udělat si dva stejné páry kabelu a osadit a srovnávat Neutriky vs. těmito Neotechy, či Furutechy. To přenechám jiným. :)

Tolik po 14 dnech naagregovaných dojmů. Snad se povede srovnání s dobrými kabely jako Valhalla, Tyr apod.
Jestli jste dočetli až sem, tak přidávám několik dalších fotek.
Hifi zdar. *palec*
Přílohy
kabel3.jpg
kabel2.jpg
kabel1.jpg

DK76
Příspěvky: 40
Registrován: 28 lis 2016 18:19
Kontaktovat uživatele:

Re: kychtax

Příspěvek od DK76 »

Už jen 👍 za to, že se chce někdo podělit o své poznatky ve 03.00 hod ráno 👏😀

Uživatelský avatar
fox
Příspěvky: 2127
Registrován: 07 črc 2008 10:03
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: kychtax

Příspěvek od fox »

VDH 501 používáš pro jaký přístroj ? Vždyť tento kabel je určený pro gramofon nebo mikrofon.

Uživatelský avatar
kychtax
Příspěvky: 2676
Registrován: 12 led 2015 11:17
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: kychtax

Příspěvek od kychtax »

Foxi je zde řada hifistů, kteří na tu 501 nedají dopustit i mezi komponenty. Hrají na něj a jsou spokojení. Já spokojený po pravdě moc nebyl. (Mám speciálku, kterou dělal VdH pro Pro-ject. Která by snad měla být ještě nad 501). A nějak jsem i tušil, že se ten kabel mezi komponenty asi moc nehodí. Nakonec se to vlastně ukázalo a potvrdilo. Každopádně v sestavě jsem měl i Valhallu a další. Čili nějaké srovnání mám. Byť na dálku.

Uživatelský avatar
fox
Příspěvky: 2127
Registrován: 07 črc 2008 10:03
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: kychtax

Příspěvek od fox »

Já mám stříbrnou i postříbřenou verzi. Pro gramofon to je v pohodě. Mezi komponenty jsem to zkoušel, nikdy se mi zvuk nelíbil.
Ten kabel project jsem zkoušel, myslím, že to je stříbrná verze VDH 501. Originál, osazený VBT se mi líbil víc.

Dasta
Příspěvky: 1067
Registrován: 15 led 2017 15:18
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: kychtax

Příspěvek od Dasta »

Mám stříbrnou verzi od gramofonu do step Up trafa,z trafa do preampu,dále do předzesilovače a potom do obou koncových zesilovačů.
Rameno a propojky v headshellu plné stříbro.
Maximální spokojenost se zvukem.Jediný měděný propojovací kabel mám od cd playeru do předzesilovače (Sroll Purity).
Jsem opravdu spokojen,sedlo si to výborně.Zrejmě je to v každé sestavě jinak.

Uživatelský avatar
kychtax
Příspěvky: 2676
Registrován: 12 led 2015 11:17
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: kychtax

Příspěvek od kychtax »

Honzo, vím že je hodně spokojených. I lachim ho vozí jako referenci na návštěvy. Na druhou stranu pytel má propojováky jiné a taky SCM40 jako já. Možná je to určitá paralela.

Uživatelský avatar
kychtax
Příspěvky: 2676
Registrován: 12 led 2015 11:17
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: kychtax

Příspěvek od kychtax »

Zdravím.
V nedávné době byla jedním členem čtoucím toto forum, panem T., napsána recenze na mnou sestrojenou zásuvkovou lištu "KYLI" (kychtaxova lišta).
Je to druhá z dvou lišt, které jsem udělal.
Recenze je, dle mého názoru, dobře a podrobně napsaná, a to vč. hodnocení vlivu na zvuk a obraz.
Děkuji lachimovi, pytlovi a renownovi za jejich rady, zkušenosti a názory, které mi pomohly dát lištu dohromady.
A samozřejmě panu T. za jeho recenzi a cennou zpětnou vazbu. Děkuji. *palec*



Poslechový text Kychtaxovy napájecí lišty
V samotném úvodu mi dovolte jednu poznámku, která podle mého pozorování, vystihuje podstatu snažení lidí investujících do přístrojů patřících do kategorie hi-fi, atd. „Hifista“, respektive audiofil je jako objevitel, který chce odhalit svoje oblíbené nahrávky a více si je zvukově vychutnat.

Základním předpokladem pro dosažení úspěchu jeho konání je akusticky upravená, nebo alespoň zvuk nekazící místnost pro poslech jeho audio sestavy. Další ze základních podmínek vedoucích ke zdaru jeho úsilí je ošetření napájení elektrického proudu z rozvodné sítě. Zde je celá řada proměnných jako kolísání napětí nebo rušivý vliv přístrojů (lednička, kulma, LED TV) zapojených v domácnosti nebo bytovém domě. Další rušení s menším vlivem na zvuk pak přichází ze „vzduchu“. Jedná se o elektromagnetické rušení, které ovlivňuje zvuk přístrojů. Tomu lze zabránit dokonalým odizolováním těl přístrojů.

Výše uvedené rušení přístrojů lze redukovat celou škálou prostředků od pasivních filtrů, přes oddělovací trafa až k tzv. pračkám elektrického proudu, kdy se cena takového řešení může pohybovat v řádech tisíců až sta tisíců korun.

Vyřešit odrušení z elektrické sítě pomocí filtrů se ve zvuku sestavy může projevit pocitem menší či větší ztráty dynamiky reprodukce, což je patrné hlavně na příkon náročných komponent jako jsou integrované nebo výkonové zesilovače. Mezi členy hifi-komunity se dokonce objevují názory podložené poslechovou zkušeností, že místo filtru je lepší vysoce kvalitní napájecí kabel.

Ať už se středně pokročilý a problematiky trochu znalý posluchač nebo ostřílený hifi matador, který má načteno a „naposloucháno“ přikloní k jakémukoli přístupu k řešení vlivu „zarušení“ přístrojů, na jednom by se shodnout mohli. Tím je nutnost zapojit všechny přístroje audio sestavy do zásuvek s elektrickým proudem. V základu by měly stačit dvě zásuvky (zesilovač a přehrávač), běžně je však potřeba připojit daleko více přístrojů (dělená sestava, domácí kino). Od toho tu jsou potom základní distributory elektrické energie v podobě napájecích lišt.

Právě napájecí lišta od známého člena diskusních fór o hifi v České republice Kychtaxe se mě dostala na týdenní test. Lišta nemá vymyšlený název, a tak místo zdlouhavého označení Kychtaxova lišta bude v textu uvedena zkratka „KYLI“.
pic 0.png
Na první pohled KYLI připomíná v hifi-komunitě známou, ale již nedostupnou lištu Furugrescu, které bylo vyrobeno několik kusů a těší se velké oblibě díky tomu, že umožní nechat vyznít z ní napájeným přístrojům. Furugrescu má zajímavý původ. Vznikla domluvou mezi hifisty známými v české a slovenské komunitě pod přezdívkami Lachim a Renown, kteří se společně na jedné z výstav zamysleli, jak by fungovala lišta prostá jakékoliv elektroniky. Byla by pouze vybavena svorkovnicí, nicméně k její výrobě by byly použité ty nejlepší dostupné materiály a součástky, včetně například stříbrného drátu. Byla by schopná obstát a konkurovat proti etalonu mezi lištami, Nordostu QB8? Pečlivý vývoj, výroba, testy, změny, úpravy, a to vše v mnoha iteracích ukázaly, že Furugrescu byla nejen schopná obstát, ale QB8, dle názoru mnohých, celkem značně překonala. KYLI má s touto lištou společnou naprosto shodnou koncepci těla, kde jde o její kopii 1:1 a vysoce jakostní konektory značky Furutech. Tím je dána podobnost KYLI, nicméně dále již Kychtax udělal lištu podle svých představ a zkušeností např. s vyrobením kabelů, přičemž se zaměřil zejména na:
  • Dosažení vysoké rigidity vnitřní konstrukce těla lišty pomocí šroubů, na kterých jsou dorazové "kontra" matice.
  • Spodní strana lišty a hlavy šroubů v ní jsou zapuštěné tak, aby mohla vzniknout zcela rovná plocha. Ta bude ležet na rovné podložce (např. na těžké ocelové podložce) a vytvořit tak "jednolitý" celek, což přispěje k dalšímu omezení mikrofoničnosti.
  • Vnitřní zapojení zásuvek je přímo do IEC konektoru. Kontakty jsou bez dutinek „drát do konektoru“.
  • Vodiče jsou co nejvíce zafixované stahovacími páskami.
  • V důležitých místech je přídavná izolace.
  • Optimální vnitřní rozložení do hvězdy.
  • Jsou použity kvalitní vodiče z UP OCC mědi a veškerá ocel vč. šroubů a matek je nerezová.
  • Všechny konektory jsou nejlepší sehnatelné na volném trhu - Furutech Rhodium NCF (Nano Crystal Formula).
pic 1.png
Jako doplněk k liště, který ještě zvyšuje antivibrační opatření, lze použít výše uvedenou těžkou kovovou podložku (nerezovou nebo ocelovou), pod kterou jsou umístěny nožičky ceraball. Mohou být použity i jiné obdobné doplňky (což je výsledek dlouhodobého testování zejména členem fora lachimem).

Poslech KYLI probíhal na sestavě PC výhradně jen pro audio, software:Fidelizer, FOOBAR 2000, WASAPI; VDH Digicoupler, DAC od Tomáše Tichého; XLR Kabelguru; zesilovač Vincent SV234; repro kabel Kabelguru Venom bi-wire; reprosoustavy Aurum Cantus V3M na originálních strojanech; napájecí lišta Pro-ject Pro-Ject Connect IT Power 6 Way 10A, napájecí kabely Kabelguru LAPP, přívodní napájecí kabel do lišty KYLI (vyrobený z metráže ÖLFLEX s koncovkami Furutech – základní řada). Poslech probíhal v rodinném domě s cca 10 let novou elektroinstalací v mědi. Bohužel hifi sestava sdílí společný napájecí okruh s kuchyní. V době poslechu nebyly však žádné spotřebiče, kromě lednice v provozu.

Než zde bude popsán zvuk KYLI. Je uvedeno porovnání prvotních dojmů z poslechu se základní lištou od Pro-ject. Po zapojení KYLI je charakter reprodukce zcela odlišný, než se základní lištou od Pro-ject. Ubylo trochu živosti a jakési vřelosti, která prvoplánově působí zajímavě až zábavně s tím, že zejména hlasy vystupují do popředí.

KYLI usadila zvuk lehce do pozadí a reprodukce působí neutrálně a trochu odtažitěji než s lištou Pro-ject. Zde by mohla recenze končit konstatováním, že pocitově KYLI nezní lépe a navíc cenový rozdíl za Pro-ject a KYLI hovoří jasně v neprospěch KYLI.

Každý posluchač má své preference a je na něco navyklý, proto je potřeba nedat na první dojem a odhalit, jaké kvality zařízení do zvuku SKUTEČNĚ přináší a oprostit se od návyku, který nemusí být vždy správný. (Pokud bude v dalším textu uvedeno srovnání, jedná se vždy o lištu Pro-Ject Connect IT Power).

Pro velkou část testování byla použita nahrávka „Hradišťan – O slunovratu“, která zachycuje akustické nástroje české lidové hudby a oplývá poetikou zhudebněných textů básníka Jana Skácela.

Skladba č. 5: Rozhovor a láska (WAV, 16/44)
KYLI hudbu podává s lepším přesně definovaným pravo-levým prostorem, což bylo patrné také při poslechu na sluchátka. Další charakteristickou vlastností je potom ticho na hudebním pozadí a „vzduch mezi notami“. Reprodukce akustických nástrojů ztrácí jakousi roztřepenost a „balast“, který mohl méně zkušený posluchač považovat za jakési „hudební pojivo“. KYLI díky tomu, nechá vyniknout hudebnímu signálu.
Například cimbál získá vedle svého kovového zvuku i definici toho, že jej tvoří mnoho napnutých strun s jasnou zvonivostí. Housličky v jindy vypjatě znějících pasážích zní vzdušněji a jsou místo řezavého zvuku trochu jiskrnější s rozlišením. Z „černě klidného pozadí“ vystupuje hudba, a lze si bez velkého úsilí všimnout trylku klarinetů a hráčského umění muzikantů celkově.

Skladba č. 6: Svatý Jan
V úvodu této skladby je mužský sbor, který je reprodukován s náznaky jednotlivých hlasů a díky prostorového zobrazení vynikne jimi zpívaný kánon. Píseň pak graduje rychlou instrumentální pasáží, kde je píšťalka, která zní lehce a nenuceně. Je zde také hra na zvonce, o jejichž kovovém materiálu vypovídá relativně bohatá zvuková informace.

Skladba č. 10: Chvíle
Tuto skladbu nahrávanou v menším sakrálním prostoru tvoří rozjímavý hlas Jiřího Pavlici, varhánky a saxofon. Hlasu Pavlici nic neschází ani nepřebývá. V porovnání s lištou Pro-ject, je díky reprodukci malých detailů, více reálnější a zní bez manýry, prostě tak nějak civilně. Výborné je pevné zobrazení prostoru nahrávky, kdy lze jasně poznat občasně přidané echo pro dosažní efektu smrti a nekonečna. Díky kontrolovanému a čistému zvuku lze odhadovat i velikost sakrálního prostoru a doprovodné varhánky mají pevné kontury a jasně definované tóny. Znějí celkem autenticky - tak jak je máme zasuty v mysli, z vlastních návštěv smutečních obřadních síní…

Led Zeppelin II (flac, 24/96)
Je to klasická rocková nahrávka z první poloviny 60. let. minulého století. Pro mnoho lidí je to srdcové album. Mne zajímalo, zda se KYLI podaří i na tomto druhu hudby odhalit další detaily a přenést atmosféru do poslechové místnosti. Proběhl poslech několika skladeb. Pro testování pak byla vybrána skladba „Moby Dick“, které dominuje improvizace na bicí soupravu.

Skladba č. 8:Moby Dick
Poslech této skladby proběhl nejprve přes lištu Pro-ject. Reprodukce byla sice jásavě agilní, ale měla několik nedostatků. Nejvíce patrný byl ne zcela přesně definovaný bas a ne úplně snadná orientaci v rozestavění bicí soupravy. Navíc tu byla „neostrost“ náběžných hran tranzientů, což jsem si omlouval stářím nahrávky a vemlouval si cosi o tzv. příjemném „analogovém zvuku“ oplývajícím jakousi autenticitou pocitu z doby jejího vzniku.
Po bezprostředním přepojení sestavy na KYLI bylo jasně slyšet, že nahrávka nebude oním hlavním důvodem nešvarů reprodukce. Hned v úvodu se objevil utažený bas, který měl o něco menší objem, ale za to velmi „zpružněl“ a ukázal trochu té rockové dravosti.
Sestava bicích byla jasně definovaná v prostoru. Údery na „kopák“ nebyly jen hutná hmota, ale byla to blána rozechvívající masu vzduchu, hnaná rychlou kadencí dopadů paličky nožního pedálu. Činely vynikaly čistým zvukem s „kovovou plochou s dozníváním“. Byla jasně patrná práce rukou v prostoru - údery na bubínky, činely. Vše jasně přehledné a zobrazené na černém pozadí.

Zde trochu odbočím. Při testování KYLI jsem měl také zapůjčený „odrušovač“ sestrojený členem Highendfora s nickem Pytell, který jej označuje jako „Dusítko“. Zapojením do KYLI „Dusítko“ sice pocitově „hudbu zpomalilo“ a některé frekvence jsou trochu potlačeny. Například v úvodu skladby je bez dusítka bas „masitější“ a evokuje živelnější zvuk snímaný u komba basové kytary. Benefitem „Dusítka“ je zejména to, že do reprodukce přibyla spousta drobných detailů. Právě na bicích došlo ke skvělému rozlišení úderu na blány a dostavila se bohatá zvuková informace o vlastnostech materiálů, ze kterých jsou tvořeny. Činely ztratily něco ze své „gongovosti“, za to se staly trochu více nablýskané. Celkově do reprodukce přibylo větší zaostření a více „expresivnosti“ a zjemnění detailů bez pocitu analytičnosti. Změna to nebyla skoková, jakou přináší samotná KYLI, ale „Dusítko“ má nezanedbatelný vliv na posluchačský prožitek.
Pokud se týká změřitelného vlivu „Dusítka“ v sestavě, byl několikrát použit IsoTek Blue Horizon Mains Noise Analyser a ukázalo se, že se zřejmě změní i úroveň rušení vyskytujícího se v sestavě.
I přestože na věrohodnost měření uvedeného analyzéru nepanuje na forech shoda, a některými je (možná trochu neprávem) tento přístroj zpochybňován, může být tento výsledek brán alespoň jako orientační ukazatel změny.

Queen – A Day at the Races, 1998 remaster, japan (flac 16/44)
Skladba č. 10: Teo Torriatte (Let Us Cling Together)
Tato skladba zrovna nepatří mezi známé hity skupiny Queen. Byla vytvořená jako poděkování zejména japonským fanouškům skupiny, za jejich podporu a oddanost.
V úvodu skladby je „vzdušné piáno“, které zní jemně a detailně. Freddieho hlas je v úvodní tiché pasáži zachycen celkem realisticky a civilně až možná trochu usedle. Velmi pěkně byly podané sbory, u kterých je zřejmé, že vznikly vrstvením hlasů členů skupiny Queen. Posluchačsky mne upoutal rytmický buben, kterého jsem si nikdy tolik nevšimnul. Lze konstatovat, že tato skladba vyzněla technicky správně, aniž by v ní něco chybělo nebo přebývalo.
Zajímavou změnou byl opětovný poslech se zapojeným „Dusítkem“. Vzdušné piáno zní o něco tenčeji, ale ještě o něco vzdušněji s vyššími harmoniemi. Freddieho hlas je trochu sušší a z jeho zpěvu je cítit, jak se mu napínají svaly na krku, a pracuje s hlasivkami. Je v tom jisté vypětí. Nicméně se zdá, že trochu přidal na artikulaci a emocích. V nahrávce je více vzduchu (vyšší středy a výšky). Při přechodu z tiché pasáže do dynamické části mne zcela ohromil svou váhou „kopák“. Celkově do reprodukce přibyla jakási grácie a noblesa (zpěv sborů), se kterou se tato skladba nese. Posluchačsky velmi zajímavé s tím, že poslech zanechává větší emocionální odezvu čišící z nahrávky. Možná by se to, jak se „Dusítko“ zvukově projevuje, dalo pojmenovat spíše jako „frekvenčně stahovací harmonizátor“.

Eric Clapton – Just One Night (MFSL), (flac 16/44)
MFSL vydání této živé nahrávky, která byla pořízena v roce 1979 v Budokan Theatre v Tokyu, se zdá být zvukově „lehce posazeno níže“ s hutným, ale přesným basem.
Zvuk bez zapojení „Dusítka“ se zdá být „technicky správný“, hudba plyne a nic z nahrávky nevyčuhuje ani v ní nechybí. Z posluchačského hlediska působí reprodukce trochu odtažitým dojmem, a ne příliš jako živá nahrávka.
„Dusítko“ pomohlo přidat trochu vzdušnosti a otevřel se prostor nahrávky. Dále dodalo „harmoničnost“ do zvuku hammond piána a Claptonovy elektrické kytary. Současně došlo k pozorovatelnému zhutnění basů a pocitu lehkého zpomalení reprodukce. Z hudby vystupují více emoce a lze si poslech „gurmánsky“ vychutnat.
Například skladba č. 6 Worried Life Blues má s „Dusítkem“ úplně jiné vyznění. Vnímavý posluchač má možnost pocítit silný nábožensko-psychologický náboj, který se v hudbě ukrývá. S jistou dávkou nadsázky lze říct, že v kytarovém sólu nastává spojení s Bohem, a také k přijetí vlastního těžkého údělu.

The Dave Brubeck Quartet - Time Out (flac, 176/24)
Nyní se recenze přesune z oblasti rocku ke známým nahrávkám jazzové hudby.

Skladba č. 3: Take Five
Právě díky KYLI se ukázaly kvality a rytmika této skladby, kdy je skutečně, co poslouchat. Činel má více tělo a zní „gongově“ jeho zvuk je sytý a vypovídá o jeho hmotě. Ve skladbě vynikne zejména saxofon s lehkou nasládlostí.
Po zapojení „Dusítka“ se činely trochu „odhmotnily“ a doznívají až do příslovečného nekonečna. Úder na buben je velmi kontrastní a vše rámují hluboké basy. Při porovnání s předešlým poslechem bez zapojení „Dusítka“ je patrné, že činely na sebe poutají více pozornosti na úkor skvělé hry na saxofon. Ten zní trochu subtilněji, jakoby jeho tělo tvořil tenčí - spíše plechový materiál. Navíc z jeho plného zvuku znatelně zmizela „svůdná nasládlost“, která skladbě dávala další možný podtext.

Diana Krall – Live In Paris (WAV, 16/44)
Tato nahrávka je velmi známá a díky ní získala Diana Krall uznání a její popularita začala rychle stoupat. Vedle pěkně nahraného zvuku nástrojů a zpěvu Diany jsou zde také zastoupeny ruchy z hlediště (zakašlání) a zasloužený potlesk publika.

Skladba č. 5: East of the Sun (And West of the Moon)
KYLI ukazuje, skvělý rytmus udávaný kontrabasem, hraje to s jakousi samozřejmostí, kdy pocitově hudbu nic nebrzdí.
Zapojení „Dusítka“ pomohlo k větší „znělosti“ klavíru a činely ztratily pocit lehkého zrna. Na druhou stranu kontrabas ztratil trochu drive. Potlesk publika trochu pozbyl živosti, za to zněl jemněji a propracovaněji.
U této nahrávky byla reprodukce lepší bez „Dusítka“, kdy místo „krásné strojenosti“ vítězí větší „bezprostřednost“ a uvolněnost.

Dílčí závěr z poslechové části testu:
Napájecí lišta Pro-ject ukazuje lehké pročištění hudební reprodukce od rušení z elektrické sítě a jako reprezentant základní řady síťových lišt funguje velmi dobře a částečně zlepšuje atributy reprodukce. Zapojením „Dusítka“ do lišty Pro-ject ve větší míře (o cca 20%) vymizí „medové zabarvení“ způsobené „zarušením“ elektrické sítě. Např. sólový hlas je lépe zachycen v prostoru, mezi notami se objevuje více vzduchu, což pomůže odstranit „slitost sborů“ a odhaluje se více původní charakter nahrávky.

Vzhledem k tomu, že tato lišta z hlediska dynamiky a podání ponechává ve velké míře původní „agilně jásavý“ charakter reprodukce přímo ze zásuvky, lze vliv „Dusítka“ považovat za jednoznačně pozitivní.

Na druhou stranu lze konstatovat, že ani „Dusítko“ nedokáženapájecí liště Pro-ject plně kvalitativně posunout reprodukci tak, jak to umí KYLI. Největším nedostatkem v porovnání s KYLI je absence „čistoty zvuku“ v podobě neklidu na pozadí reprodukce a všudypřítomného pocitu jakési zrnitosti na vyšších frekvencích, kde také chybí to nejjemnější rozlišení.

Napájecí lišta KYLI posouvá zvukovou reprodukci o několik tříd výše. Základními vlastnostmi po zapojení soustavy na KYLI je úplné ticho na „hudebním pozadí“, čistota reprodukce bez cizorodého zabarvení a objevení se ještě více vzduchu mezi notami. Reprodukce je „pod kontrolou“, neutrální a přehledná bez analytičnosti. V bezprostředním porovnání s lištou Pro-ject má reprodukce s KYLI o něco „temnější“ tonalitu a více nasycený projev. Hudba vynikne spíše jako celek než, aby docházelo ke zdůraznění některého frekvenčního pásma. Celkový dojem z poslechu pak vyznívá spíše studiově – tedy technicky správně, tak jak byla nahrávka pořízena. Vzhledem k tomu, že testovácí sestava nepatří do sfér hi-end, lze říci, že se jedná o relativně věrné a nepodbízivé podání hudby.

Pokud se chce posluchač více zvukově „ponořit“ do reprodukce a posílit emocionálnost jejího vyznění, může použít „Dusítko“. „Dusítko“ zpřesňuje náběžné hrany tranzientů. Žesťovým nástrojům dodává větší lesk a lehce odhmotňuje těla činelů. Podobně se propisuje i do hlasů, kde to u těch mužských může trochu vadit. Na druhou stranu je zvuk více expanzivní a láká na jemné detaily. „Dusítko“ dokáže vnést až jakousi „éteričnost“. Tento zvukový posun je trochu vykoupen pocitovým zpomalením reprodukce hudby. V této souvislosti mě v mysli vyvstává scéna z jednoho slavného českého filmu, ve které pomalu autem jede Rudolf Hrušínský deklamující verše. Na jejím konci padá úsměvná hláška: „Vy jste se zase kochal, že jo, pane doktore“.

Významnost vlivu „Dusítka“ a žádoucí výsledná podoba reprodukce se může lišit mezi žánry, jak je to popsáno výše, ale také sestavu od sestavy a vkusu posluchače. Spojení „Dusítka“ a napájecí lišty KYLI se jevilo jako užitečné zvláště při poslechu zvukově „ostřejších“ nahrávek. Toto bylo ověřeno poslechem na dvou různých sestavách při poslechu na stejná sluchátka, kdy je cílem zvuk spíše gurmánsky vychutnat, než dávat přednost „studiové“ realitě. Konkrétně to bylo u alb Sting – Mercury Falling a Talk Talk – Colour of Spring. „Dusítko“ onu ostrost trochu „stáhlo“ a dodalo „harmonické výšky".

Vedle zvukového přínosu napájení audio přístrojů z napájecí lišty KYLI byl také testován její vliv na obraz a zvuk zapojeného televizoru. Pro testování byl použit relativně zánovní model LED TV z konce roku 2018. Dalo by se říct, že se jedná o model „střední třídy“ v cenové hladině lehce nad 10 000 Kč, kterým je vybavena velká část domácností v České republice. Konkrétně to byl televizor LG 43UM7000, který má úhlopříčku 43 palců (108 cm). Disponuje rozlišením 4K Ultra HD, tj. 3840×2160 pixelů. Při testování nebylo zapnuto 4K Active HDR a obraz i zvuk byl ponechán v továrním nastavení s označením standard. Cílem bylo posoudit změny v kvalitě TV obrazu a druhotně zvuku na běžném televizním vysílání DVB-T2 přijímaném na domovní anténu, a to nejlépe v HD kvalitě.

V dalším příspěvku bude pokračovat část týkající se obrazu.
pic 2.png

Uživatelský avatar
Karel1
Příspěvky: 304
Registrován: 05 led 2015 13:24
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: kychtax

Příspěvek od Karel1 »

Chtěl bych mít uši, kterými uslyším "více vzduchu mezi notami". Tiše závidím.

Kocmeister
Příspěvky: 606
Registrován: 03 črc 2010 10:03
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: kychtax

Příspěvek od Kocmeister »

Moc se mi lišta líbí, vypadá správně technicistně a precizně. O zvuku nepochybuju při kvalitě použitých součástek.
kabelguru.cz

hřebík
Příspěvky: 804
Registrován: 21 bře 2010 11:38
Kontaktovat uživatele:

Re: kychtax

Příspěvek od hřebík »

Lištu jsem sice neměl možnost vyzkoušet, ale vždy mě fascinuje cesta a úsilí druhých, a také sdílení zkušeností, byť mohou být pro řadu lidí kontroverzní. Za to vše dík. Muselo to dát dost práce (lišta i recenze). Lze odhadnout časové a finanční náklady?

marvinnrv
Příspěvky: 438
Registrován: 29 lis 2018 10:47
Kontaktovat uživatele:

Re: kychtax

Příspěvek od marvinnrv »

a opět jako vždycky si mě prostě rozsekal ... *2thumbsup* ... neznám člověka bližního tvého :D

Obdivuju krásu tvé představivosti, jakou má 5leté dítě po nakročení do obrovské hračkárny. Nečetl jsem to celé (protože to se nedá), ale z toho mála co jsem vyzobnul mi přijde, že nejlepší komponent v sestavě je tvoje lišta a tvé kabely. Co tobě se děje při propojení s těmito podružnými komponenty za zázraky v reprodukci zvuku je až dechberoucí. Neznalí člověk by si mohl myslet, že může mít doma v podstatě stát cokoliv, jen to stačí píchnout do tvé lišty a začnou se dít zázraky...

Nechci tu schazovat tvojí práci a zapálení pro věc, jen by asi bylo fajn nedělat z toho až takovej povik a z lidí blázny. Ono je snad až nemožné, že někdo kdo si to přečte a nějakému tomu Hi-Fi se věnuje, aby tak extrémní pozitivní posun ve zvuku díky liště bral vážně ... pokud teda nemá tvojí uši ;)

Kocmeister
Příspěvky: 606
Registrován: 03 črc 2010 10:03
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: kychtax

Příspěvek od Kocmeister »

Řekl bych, že většina lidí co berou hifi/highend vážně má podobné zkušenosti jako uvedl autor recenze s různými, jak píšeš, podružnými komponenty. Pravděpodobně jsou tvoje názory zcela minoritní a vlastně, řekněme si upřímně, na tomto fóru zcela zbytečné.
kabelguru.cz

bh69
Příspěvky: 2030
Registrován: 18 říj 2009 07:22
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: kychtax

Příspěvek od bh69 »

marvinnrv - zapaleny hifista se prece vyznacuje hlavne odmitanim fyziky, logiky a objektivnich testu, takze tezko s tvym nazorem sklidis nejake pozitivni reakce (tim min od lidi, kteri maji na veci vlastni obchodni zajmy :-))

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host