Marthy 126
Re: Marthy 126
Spíš si myslím, že primární při masteringu je CD a podle toho to dělají. Vinyl je sekundární produkt takže se mu nevěnují.
Re: Marthy 126
Speaker Corners, ECM, Naim Label, Everest, Decca, Blue Note,Deutsche Gramofon,.... je ich viac. Nie sú to remastre, ale nanovo vydané pôvodné záznamy, špičkovo vylisované. Aj nahrávky zo 60-tych rokov sú špičkovo urobené, napr. u Speaker Corners. Naproti tomu za veľa nestoja nové platne od Music On Vinyl (až na výnimky). Ale stále sa mi potvrdzuje, že najlepšie hrajú pôvodné staré LP (hlavne 1. vydania), ktoré kupujem na burzách. Dajú sa kúpiť aj vo výbornom stave, ale tie bývajú niekedy drahšie, ako nové LP.Marthy126 píše:Existují nějaké labely které jsou tutovka? MOFI nebo tak něco? nechce se mi věřit že to neumí lisovat, problém už je asi v kvalitě matrice masteru- nahrávky ne? kdo si tedy nejvíce zakládá na kvalitě vstupu?
Re: Marthy 126
To by ale nevysvětlovalo odfláknuté nahrávky původem třeba ze 70" kdy lp bylo nr 1 a cd pouze jako datový nosič pro rakety typu pershing.lidumil píše:Spíš si myslím, že primární při masteringu je CD a podle toho to dělají. Vinyl je sekundární produkt takže se mu nevěnují.
Re: Marthy 126
Reakce na tvou představu o současně vydávaných 180 g vinylech. Mám i řadu prvních US vydání a obecně LP Deep Purple nestály většinou dynamicky za nic. Ale jak jsem psal, první vydání Supertramp, Fleetwood Mac, Cheap Trick nebo Boston jsou aspoň pro mé uši pastva.
Re: Marthy 126
S novymi LP je to velmi podivne a nekdy opravdu sazka do loterie. Nebezpeci vetsinou nehrozi u firem, ktere uvadi aretax, jejich kvalita je vyborna a zklamani spise vyjimkou. Je trochu zahada, proc to nektere firmy zvladnou na 1* a jine ne. Bude to zkratka asi tim, ze nekteri vyrobci to s nami “vinylaky” mysli vazne, znaji potencial LP a chteji se zavdecit, zatimco jini se pouze vezou na vlne znovuvskriseni a chteji rychle zbohatnout.
Ani tloustka desky o kvalite zaznamu nic nevypovida a to plati i u starsich. Mam mnoho vylisku, ktere jsou temer “pruhledne” (napriklad i tebou zminovany Geffen) a presto hraji jako z praku, ale i dost “temer 180-ti gramovych”, u nichz nahravka pokulhava. Prvni vydani jsou opravdu vetsinou nejlepsi, je ale dost tezke zjistit, ktera to jsou. Rok vyroby totiz nic neprozradi, v “dobe vinylove” vychazely desky v jednom roce i nekolikrat za sebou, byly lisovany napriklad v GB, NL, D, USA atd. a ne kazda serie se vyvedla. Rozdily v nahravce jednoho alba, vydaneho ve stejnem roce v ruznych zemich jsou nekdy propastne! Clovek by s sebou, pri nakupu na blesacich nebo burzach, musel tahat katalog! A ani pripadne viditelne poskozeni u starsich LP neni spolehlivym kriteriem jejich kvality. Nektere nepekne skrabance se doma, po vyprani nijak neprojevi, zato to praska nebo sumi na mistech, kde nic videt neni. A ted babo rad!
A ne uplne zanedbatelnym faktorem je i kvalita aparatu. Cim vetsi jsou schopnosti prenosky & co., tim vice “odflaknutych” nahravek odhali. To, co bezny gramofon a prumerny zesik bez problemu a obstojne “schroupne”, high endovym masinkam ne vzdy chutna. Na druhe strane ale zase z kvalitnich LP vymacknou maximum a je to radost poslouchat.
Jo, jo, vinyl je veda. Ale take krasna “zavislost” ktera, kdyz te chyti, uz vetsinou nepusti.
Takze preji hlavne stastnou ruku pri vyberu a radost z poslechu.
Ani tloustka desky o kvalite zaznamu nic nevypovida a to plati i u starsich. Mam mnoho vylisku, ktere jsou temer “pruhledne” (napriklad i tebou zminovany Geffen) a presto hraji jako z praku, ale i dost “temer 180-ti gramovych”, u nichz nahravka pokulhava. Prvni vydani jsou opravdu vetsinou nejlepsi, je ale dost tezke zjistit, ktera to jsou. Rok vyroby totiz nic neprozradi, v “dobe vinylove” vychazely desky v jednom roce i nekolikrat za sebou, byly lisovany napriklad v GB, NL, D, USA atd. a ne kazda serie se vyvedla. Rozdily v nahravce jednoho alba, vydaneho ve stejnem roce v ruznych zemich jsou nekdy propastne! Clovek by s sebou, pri nakupu na blesacich nebo burzach, musel tahat katalog! A ani pripadne viditelne poskozeni u starsich LP neni spolehlivym kriteriem jejich kvality. Nektere nepekne skrabance se doma, po vyprani nijak neprojevi, zato to praska nebo sumi na mistech, kde nic videt neni. A ted babo rad!

A ne uplne zanedbatelnym faktorem je i kvalita aparatu. Cim vetsi jsou schopnosti prenosky & co., tim vice “odflaknutych” nahravek odhali. To, co bezny gramofon a prumerny zesik bez problemu a obstojne “schroupne”, high endovym masinkam ne vzdy chutna. Na druhe strane ale zase z kvalitnich LP vymacknou maximum a je to radost poslouchat.
Jo, jo, vinyl je veda. Ale take krasna “zavislost” ktera, kdyz te chyti, uz vetsinou nepusti.
Takze preji hlavne stastnou ruku pri vyberu a radost z poslechu.

Re: Marthy 126
Mohu potvrdit to, co říká Prospero.
Kvalita desky se neodvíjí od její tloušťky. Mám tenké desky, které hrají mnohem lépe než některé silné - těžké výlisky.
Pochopitelně, nutno odlišovat kvalitu nahrávky a kvalitu výlisku. Zatímco v prvním případě se s tímto problémem potýkáme bez ohledu na formát (CD, SACD, vinyl.....), v druhém případě se jedná čistě o schopnost kvalitně vylisovat LP - a tady je myslím hlavní kámen úrazu v současné době. Současní výrobci to buďto neumí nebo to prostě odfláknou.
Podstatnou část svých LP kupuji v současnosti v prodejně Bontonlandu v Praze. Je to prostě pr..er. Už jen samotný povrch výlisků napovídá, jak ubohá úroveň výroby v současnosti existuje oproti minulosti.
Naštěstí v Bontonlandu mají pochopení a mé reklamace dosud bez výhrady přijímají.
Kvalita desky se neodvíjí od její tloušťky. Mám tenké desky, které hrají mnohem lépe než některé silné - těžké výlisky.
Pochopitelně, nutno odlišovat kvalitu nahrávky a kvalitu výlisku. Zatímco v prvním případě se s tímto problémem potýkáme bez ohledu na formát (CD, SACD, vinyl.....), v druhém případě se jedná čistě o schopnost kvalitně vylisovat LP - a tady je myslím hlavní kámen úrazu v současné době. Současní výrobci to buďto neumí nebo to prostě odfláknou.
Podstatnou část svých LP kupuji v současnosti v prodejně Bontonlandu v Praze. Je to prostě pr..er. Už jen samotný povrch výlisků napovídá, jak ubohá úroveň výroby v současnosti existuje oproti minulosti.
Naštěstí v Bontonlandu mají pochopení a mé reklamace dosud bez výhrady přijímají.
Re: Marthy 126
Lidumil: to, čo som napísal neznamená, že od týchto firiem musí byť všetko 100% a taktiež ani prvé vydania nemusia byť vždy najlepšie (väčšinou však sú). Aj poradie lisovania platne z matrice je pre kvalitu LP veľmi dôležité. Je viac prípadov, keď je remaster podstatne lepší.
Ani hrúbka LP nič nehovorí o kvalite nahrávky. Napr. ECM sú tenké LP a ešte sa mi nestalo, aby bola niektorá platňa zle nahraná. Väčšia hrúbka LP má podľa mňa len tú výhodu, že platňa je rovná a nezdeformuje sa tak ľahko napr. pri zlom skladovaní a lepšie dosadajú na tanier. Tenké LP sú náchylné na vytvorenie vĺn. Ale v zásade sa nedá povedať, že to, alebo to vydavateľstvo má iba 100% kvalitu. Všade sa nájde aušus, otázne je len, koľko je aušusov v porovnaní s kvalitnými nahrávkami. Keď kupujeme LP, je to ako kúpiť "mačku vo vreci"a to vo väčšine prípadov.
Ani hrúbka LP nič nehovorí o kvalite nahrávky. Napr. ECM sú tenké LP a ešte sa mi nestalo, aby bola niektorá platňa zle nahraná. Väčšia hrúbka LP má podľa mňa len tú výhodu, že platňa je rovná a nezdeformuje sa tak ľahko napr. pri zlom skladovaní a lepšie dosadajú na tanier. Tenké LP sú náchylné na vytvorenie vĺn. Ale v zásade sa nedá povedať, že to, alebo to vydavateľstvo má iba 100% kvalitu. Všade sa nájde aušus, otázne je len, koľko je aušusov v porovnaní s kvalitnými nahrávkami. Keď kupujeme LP, je to ako kúpiť "mačku vo vreci"a to vo väčšine prípadov.
Re: Marthy 126
To je samozřejmé. I já mám řadu "papírových" vinylů, které hrají a řadu "prken" z nichž nedostaneš kloudný zvuk, ani kdybys je tloukl kladivem. Ale zase když koupíš LP a nehraje, tak koupí jiného výlisku si můžeš pomoci, na rozdíl od lesklých kotoučků 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host