NA
- davidhighend
- Příspěvky: 775
- Registrován: 17 dub 2008 21:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: NA
Hodne zdaru Pavle. Tesim se na vysledek...
Re: NA
Chlapi díky za povzbuzování, udělám vše pro výborný výsledek.
Ingredience jsou mimořádné, konstelace hvězd příznivá tedy tomu nic nebrání.
Na slovanet jsem dal podrobnější info:
http://hifi.slovanet.sk/bb/viewtopic.ph ... &start=120
Ingredience jsou mimořádné, konstelace hvězd příznivá tedy tomu nic nebrání.
Na slovanet jsem dal podrobnější info:
http://hifi.slovanet.sk/bb/viewtopic.ph ... &start=120
Noble Audio - výroba a prodej
Re: NA
NA
také držím palce.
smělý projekt. impozantní rozměry a skvělé součástky.
"elektroniku" budeš dělat sám nebo někdo navrhne?
také držím palce.
smělý projekt. impozantní rozměry a skvělé součástky.
"elektroniku" budeš dělat sám nebo někdo navrhne?
Re: NA
Ten kdo touží (jako já) po vstupu do BK, prostě po větším basáku, nepotřebuje šém-hám-foráž,boxer píše:NA
A šém-hám-fóráž už máš?
ale šém-hám-forsáž !

- sostakovic
- Příspěvky: 456
- Registrován: 17 dub 2008 07:30
- Kontaktovat uživatele:
Re: NA
Vím,že je to trochu OT, ale NA by mohl znát odpověď.
Obecně se uznává, že do malé místnosti není vhodné použít větší basáky. Proč?
Jaký je rozdíl, zda danou frekvenci vyzáří malý středobas, nebo například 15" měnič?
Díky
Obecně se uznává, že do malé místnosti není vhodné použít větší basáky. Proč?
Jaký je rozdíl, zda danou frekvenci vyzáří malý středobas, nebo například 15" měnič?
Díky
Re: NA
Dobrá otázka - samozřejmě není . takže pokud máš kam umístit bedny větší reprák (se stejnou mezní frekvencí) se mnohdy naopak chová líp protože nekreslí tolik
Re: NA
To boxer
„šém-hám-fóráž“ není potřeba páč měniče nejsou od Morelu, jestli mi teda rozumíš.
To lachim
Díky. Výběr měničů jsem dělal sám s lehkou konzultací, měření, návrh vyhybky, výběr součástek i ladění je pro mě koníček, takže to přece nikomu nepřenechám. Navíc mam již vlastní měření i zkušenosti přibývají.
To sostakovič
TM má nejspíše pravdu, tyto řeči dle mě vznikly díky většinou špatnému naladění spodních frekvencí u spousty beden eventuelně špatnému umisťování beden v místnosti a přidává se k tomu pohled selského rozumu - velký basák -velké basy - velká místnost. Toto si chci v praxi zrovna ověřit.
„šém-hám-fóráž“ není potřeba páč měniče nejsou od Morelu, jestli mi teda rozumíš.

To lachim
Díky. Výběr měničů jsem dělal sám s lehkou konzultací, měření, návrh vyhybky, výběr součástek i ladění je pro mě koníček, takže to přece nikomu nepřenechám. Navíc mam již vlastní měření i zkušenosti přibývají.
To sostakovič
TM má nejspíše pravdu, tyto řeči dle mě vznikly díky většinou špatnému naladění spodních frekvencí u spousty beden eventuelně špatnému umisťování beden v místnosti a přidává se k tomu pohled selského rozumu - velký basák -velké basy - velká místnost. Toto si chci v praxi zrovna ověřit.
Noble Audio - výroba a prodej
Re: NA
No, já si myslím, že to tak není. Velký basák má samozřejmě větší plochu, která má při pohybu nějakou deformaci a tím pádem zkreslení. Proto mělo dost firem rádo papírové membrány, protože byly lehké a tím pádem rychlé a po patřičné impregnaci se ani tolik nedeformovaly ( i když asi neznám co dokážou nejnovější materiály z dílen NASA apod.). Menší membrána tedy má i menší deformaci, ale je zase omezena frekvenčně. A co se té místnosti týká, tak si dovedu představit, když mi basák zahraje např. 20Hz, tak odraz od protější zdi je na repro zpátky ještě než tu frekvenci dohraje. Samozřejmě v případě malé nezatlumené místnosti. A všechny ty odrazy od okolních stěn, které dopadají zpátky na velkou membránu basáku mu také nepřidají. Proto někteří konstruktéři začali basáky zdvojovat (prý se plochy sčítají), čili mohou být menší a tím pádem se tolik nedeformují a v neposlední řadě může být tím pádem i menší a tudíž i tužší ozvučnice. Toto platí u běžné produkce. Samozřejmě High-Endové výrobky s tloušťkou stěny 5cm rezonanci skříně vzniklou od odrazů zvuku v místnosti asi moc řešit nemusí. Ale vím, že tady je skupina lidí, kteří se s velkými basáky vyžívají (návyky z Technopárty)
a je to v pořádku, protože celé Hifi je o tom si udělat radost, čili vyhovět svému vkusu.

Re: NA
To JJR
To co tu píšeš, je to čím nás krmili různí „odborníci“ ve S&V, a dalších měsíčnících. Někteří z nich už dnes také mluví jinak, pokud jim to jejich pýcha dovolí. Byla doba, kdy jsem tento názor také měl přivlastněn, ale díky tomu, že jdu i cestou praxe musel jsem si ho trochu poupravit. Není blud vše co píše, to určitě ne, ale skutečnost je někde trochu jinde. Jen jako příklad bych zde zkopíroval co napsal Elko po porovnání C1 (6,5“ středobas) a Lucidy (10“ basák)
„Ja som sa hlavne bal,aby ten 10 palec nerobil problemy v mojej akustike. Nastastie vsetko okay a prave C1 mali problemy asi s 2ma frekvenciami na spodku,kde trosku zaduneli.“
Další příklad: poslouchali jsme onehdá, shodou okolností u našeho společného známého z Krupky dovezené Dynaudio Contour 1,3mkII proti jeho SF Electa Amator s přece jen větším objemem, větším středobasem i slyšitelně nižším přenášeným basem. V té jeho ne zrovna šťastné místnosti hrály na spodku bezproblémověji zrovna ty větší SF.
A mohl bych pokračovat.
Upřímně, vím, že jisté zkušenosti z dob provozování audio studia máš, ale tady se pouštíš na tenký a opravdu neprobádaný led.
A mimochodem, rezonance skříní nevznikají od odrazů zvuku v místnosti, ty na to fakt nemají, ale ten namontovaný basák hraje nejen dopředu, ale i dozadu a ještě se pere ze stěnou ve které je namontován.
To co tu píšeš, je to čím nás krmili různí „odborníci“ ve S&V, a dalších měsíčnících. Někteří z nich už dnes také mluví jinak, pokud jim to jejich pýcha dovolí. Byla doba, kdy jsem tento názor také měl přivlastněn, ale díky tomu, že jdu i cestou praxe musel jsem si ho trochu poupravit. Není blud vše co píše, to určitě ne, ale skutečnost je někde trochu jinde. Jen jako příklad bych zde zkopíroval co napsal Elko po porovnání C1 (6,5“ středobas) a Lucidy (10“ basák)
„Ja som sa hlavne bal,aby ten 10 palec nerobil problemy v mojej akustike. Nastastie vsetko okay a prave C1 mali problemy asi s 2ma frekvenciami na spodku,kde trosku zaduneli.“
Další příklad: poslouchali jsme onehdá, shodou okolností u našeho společného známého z Krupky dovezené Dynaudio Contour 1,3mkII proti jeho SF Electa Amator s přece jen větším objemem, větším středobasem i slyšitelně nižším přenášeným basem. V té jeho ne zrovna šťastné místnosti hrály na spodku bezproblémověji zrovna ty větší SF.
A mohl bych pokračovat.
Upřímně, vím, že jisté zkušenosti z dob provozování audio studia máš, ale tady se pouštíš na tenký a opravdu neprobádaný led.
A mimochodem, rezonance skříní nevznikají od odrazů zvuku v místnosti, ty na to fakt nemají, ale ten namontovaný basák hraje nejen dopředu, ale i dozadu a ještě se pere ze stěnou ve které je namontován.
Noble Audio - výroba a prodej
Re: NA
JJR: to co píšeš je úplně mimo , a pokud znám lidi co mají bedny s velkými basáky tak nikdo z nich neposlouchá techno :O
Re: NA
To Merhaut + NA
Máš pravdu, to co píšu mám vyčtené z literatury, kde toto popisují renomovaní odborníci.
Pavle, myslím, že v obou příkladech poslechu, které jsi uvedl se jedná o zatlumené, nebo aspoň nějak upravené místnosti.
Za druhé byste měli vysvětlit např. Dynaudiu, nebo Wilson (Watt Puppy), že žijí v omylu se zdvojováním basů a středobasů.
A pokud podle tebe odražené zvukové vlny v místnosti nemají vliv na rezonanci ozvučnice, tak jak mi vysvětlíš tvar Avalonů a jiných? Vůbec nechci dělat chytrýho a nikdy jsem nepostavil ani jednu bedýnku, ale toto jsou věci, které jsou potvrzené např. výše jmenovanými firmami. Myslím, že toto je názorový rozdíl, stejně jako třípásmo a dvoupásmo, a lampy a tranzistory. Navíc mě velký basáky nevadí - poslechnu si a když se líbí, tak to splnilo vše co mělo. Naučil jsem se poslouchat jen muziku a užít si jí a víc nepitvat.
To T-M
Promiň, s tou Technopárty to byl vtip a s vloženým smajlíkem jsem myslel, že to každý pochopí.
Máš pravdu, to co píšu mám vyčtené z literatury, kde toto popisují renomovaní odborníci.
Pavle, myslím, že v obou příkladech poslechu, které jsi uvedl se jedná o zatlumené, nebo aspoň nějak upravené místnosti.
Za druhé byste měli vysvětlit např. Dynaudiu, nebo Wilson (Watt Puppy), že žijí v omylu se zdvojováním basů a středobasů.
A pokud podle tebe odražené zvukové vlny v místnosti nemají vliv na rezonanci ozvučnice, tak jak mi vysvětlíš tvar Avalonů a jiných? Vůbec nechci dělat chytrýho a nikdy jsem nepostavil ani jednu bedýnku, ale toto jsou věci, které jsou potvrzené např. výše jmenovanými firmami. Myslím, že toto je názorový rozdíl, stejně jako třípásmo a dvoupásmo, a lampy a tranzistory. Navíc mě velký basáky nevadí - poslechnu si a když se líbí, tak to splnilo vše co mělo. Naučil jsem se poslouchat jen muziku a užít si jí a víc nepitvat.
To T-M
Promiň, s tou Technopárty to byl vtip a s vloženým smajlíkem jsem myslel, že to každý pochopí.
Re: NA
Zaprvé 10" není žádný velký basák. Zadruhé nějaké dunění apod. je z velké části vinou elektroniky (zesilovač, zdroj). Samozřejmě pokud reprobedny mají určitou minimální kvalitu. V praktické místnosti vždycky na basech budou nějaké rezonance, ale relativně úzké, a pokud neposloucháte sinusovky, tak nevadí a žádné fatální hučení nezpůsobují.
Re: NA
Elko má lehké ak. úpravy které se basů nedotýkají a u Pivči v Krupce to bylo ještě v době před tím, než dělal tu velkou rekonstrukci obýváku, je to již hoodně let, takže zase nic.
Ty zdvojené měniče nejsou omyl, ale nutnost pro dosažení vyšší citlivosti a většího ak. tlaku při použití menších ploch měniče, a nevede to k dosažení nižší přenesené frekvence. Už dávno vyšly z módy bedny s velkou šířkou čelní stěny a mají jí pouze až na vyjimky velká 4-5ti pásmová monstra s ambicema ozvučovat velké místnosti s dostatečným tlakem. Lidi chtějí štíhlé modelky a štíhlé bedny, je to prostě móda. Tvar skříně má zejména dvě funkce, jednu akustickou vzhledem k přímému vyzařování v ní umístěných měničů a druhou komerční, aby vypadaly co nejlépe, líbily se v interiéru, nejlépe i druhé polovičce domácnosti a tedy se dobře prodávaly. S odrazy od místnosti to nemá nic společného. Dál bych to už nerozebíral, tohle není vhodné vlákno k těmhle debatám, díky.
Ty zdvojené měniče nejsou omyl, ale nutnost pro dosažení vyšší citlivosti a většího ak. tlaku při použití menších ploch měniče, a nevede to k dosažení nižší přenesené frekvence. Už dávno vyšly z módy bedny s velkou šířkou čelní stěny a mají jí pouze až na vyjimky velká 4-5ti pásmová monstra s ambicema ozvučovat velké místnosti s dostatečným tlakem. Lidi chtějí štíhlé modelky a štíhlé bedny, je to prostě móda. Tvar skříně má zejména dvě funkce, jednu akustickou vzhledem k přímému vyzařování v ní umístěných měničů a druhou komerční, aby vypadaly co nejlépe, líbily se v interiéru, nejlépe i druhé polovičce domácnosti a tedy se dobře prodávaly. S odrazy od místnosti to nemá nic společného. Dál bych to už nerozebíral, tohle není vhodné vlákno k těmhle debatám, díky.
Noble Audio - výroba a prodej
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti