Problém
Problém
Zdravím,naskytol sa mi taký problém,že gramofón hrá iba na jednu stranu,teda iba na jeden reprák,ten druhý hrá potichu,no takýto problém je iba keď je zapnutí gramofón,keď je zapnuté rádio hrá normálne.Myslím si,že to bude možno problém s ihlou,alebo?
Vďaka za rady
Vďaka za rady
Re: Problém
Problém je brutálne nedostatočne popísaný. Aký gramofón, aký zosilňovač, aké káble etc.? Na úvod - vytiahni z gramofónu káble, čo vedú do zosilňovača a dotýkaj sa prstom špičiek konektorov. Vrčia oba kanály približne rovnako nahlas?
Re: Problém
Dotkni se šroubovákem živých (signálových) vývodů z přenosky L a R při zapnuté funkci gramo, pokud je to magnetodynamická přenoska (neuvádíš) jsou většinou dobře přístupné. Oba repra musí vrčet přibližně stejně, jinak chyba přívodů, kontaktů, přepínačů, potencáku balance...vadná přenoska to až na posledním místě, řekl bych.
Re: Problém
Než se začneš dotýkat šroubovákem vývodů přenosky, začni raději prohozením L/P strany cinch kabelů k zesilovači/předzesilovači. Pokud bude hrát opačná bedna je někde problém na cestě do zesilovače/před. Pak pokračuj "nahoru" k přenosce.
Re: Problém
Gramofon je Gramorádio Tesla 1039 A.Dnes po zapnutí opäť išiel len jeden reprák,no minule to tak bolo iba pri gramofóne,dnes už to tak išlo aj pri zapnutí rádia.Neviem čo sa s tým deje.Nejaké rady ?
Re: Problém
Repra vrčia rovnako,dnes som skúšal ako to ide pri rádiu,raz išli obidva,potom zasa nie.Našiel som v meste zopár servisov tak sa tam skúsim opýtať či by s tím niečo dokázali urobiť,sám sa do toho radšej vrtať nejdem
Re: Problém
Ak to robí nepravidelne, tak to budú zaprasené prepínače.
Re: Problém
Teraz ako som dal repráky dole,na zem tak idú v poriadku.Už fakt neviem čo sa deje s tým strojom 

Re: Problém
Tak že 1039A Dominant...používá chassis Tesla HC16 a to umožní montáž piezo nebo lepší magnetodynamické přenosky ale ta zas vyžaduje korekční předzesilovač, jednoduchá úprava zapojení. Pokud se situace zlepšila přemístěním repro boxů tak může být přerušený přívod k jednomu z nich nebo špatný kontakt v konektoru, ale to by pak nehrálo ani rádio...vyzkoušej přehodit pravý za levý. Kontakty přepínačů prostříkni kontoxem nebo jiným konzervačním přípravkem.
Re: Problém
Tesla Bratislava používala u Dominantů speciální úpravu HC 16 s pevným headshellem pro vložku CS 29 ex-DDR, takže magnetodynamika jedině s výměnou ramene (občas se najde v nějakém bazaru).
Re: Problém
Ale ramínko HC16 (tedy lépe řečeno headshell) bylo snad předurčeno pro magnetodynamiku poáč má uchycení na dva šrouby (půlpalec) co je běžné u tohoto typu přenosky...piezo byla provizorium s plechovým držákem. Ale asi postrádá kompenzaci anti-skating tak přínos jakosti bude nepatrný leda šetří desku. Dneska je piezo paradoxně dražší a hůře dostupná než průměrná magnetodynamická.
Re: Problém
Umíš číst? Tesla Bratislava používala u Dominantů speciální úpravu HC 16 s pevným headshellem pro vložku CS 29 ex-DDR. Vyggogli si nějaké fotky Dominanta s otevřeným deklem.
Re: Problém
Domina mám doma...asi každý jiný kus, to se stává, víš ?
Re: Problém
Mně těch Dominantů prošlo rukama několik a všechny měly pevný headshell pro CS 29. Jo, taky jsem slyšel, že poslední měly dokonce magnetodynamiku a vestavěnej předzesilovač ale jen slyšel.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti