BVa má pravdu, omlouvám se všem, že jsem uváděl nesprávnou informaci, i když jsem byl přesvědčen, že je pravdivá. I kvalitní gramo se bude pouze blížit průměrným nebo slabším CD přehrávačům. Abych ten svůj omyl napravil, nastuduji tyhle věci pořádně a podám další informaci v jiném vlákně, tady do elektronek a tranzistorů to nepatří.BVa píše:2 RobinNebude, princíp záznamu to neumožňuje, pred záznamom sa vždy musí komprimovať, je to aj dôvod používania korekcie RIAA (veľkosť výchylky hrotu v závislosti na kmitočte)..Zhora je dynamika obmedzená výchylkou hrotu (šírka drážky-doba záznamu..), zdola prakticky nerovnosťami(drsnosťou) materiálu platne.Dobrý gramofon bude mít lepší dynamický rozsah, než CD přehrávač
Tranzistor vs lampy
Re: Tranzistor vs lampy
To Bva.
Re: Tranzistor vs lampy
JJ322 je, čo viem, len vo verzii integrovanej, i keď konštrukčne je to vlastne riadený koniec s jedným RCA vstupom.Zappadaddy píše:
Osobně mne ten JJ322 zajímá,můžeš popsat tvoje dojmy jak to hraje?A pokud to byl pouze koncák(existuje i integráč),jaký předzes jste použili?
Zvuk je mimoriadne éterický, hladký a informatívny, exceluje pri tichom posluchu. S citlivými reprosústavami plne postačuje aj výkon 20W na kanál, ale uspokojivo "utiahol" aj Magnepan MG 1.6ky (86dB)...
- Zappadaddy
- Příspěvky: 1634
- Registrován: 17 dub 2008 16:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tranzistor vs lampy
Na obrázku vľavo je "integráč" JJ828, ktorý je iný ako JJ322. Konštrukčne, aj zvukom.
Re: Tranzistor vs lampy
Tu dynamiku je možné vidět z různých hledisek. Větší dynamika by měla také znamenat "rychlejší signál", větší rychlost přeběhu. Pokud dynamiku chápeme jen staticky (oxymoron!), jako rozdíl mezi nejnižší a nejvyšší hlasitostí, je na tom CD líp. Na LP je ale rychlost přeběhu pravděpodobně větší, rozsah signálu je omezen jen amplitudově. Na CD je k dispozici větší amplituda, ale kvůli nízké vzorkovací frekvenci je omezená ta rychlost přeběhu.Robin píše:To Bva.BVa má pravdu, omlouvám se všem, že jsem uváděl nesprávnou informaci, i když jsem byl přesvědčen, že je pravdivá. I kvalitní gramo se bude pouze blížit průměrným nebo slabším CD přehrávačům. Abych ten svůj omyl napravil, nastuduji tyhle věci pořádně a podám další informaci v jiném vlákně, tady do elektronek a tranzistorů to nepatří.BVa píše:2 RobinNebude, princíp záznamu to neumožňuje, pred záznamom sa vždy musí komprimovať, je to aj dôvod používania korekcie RIAA (veľkosť výchylky hrotu v závislosti na kmitočte)..Zhora je dynamika obmedzená výchylkou hrotu (šírka drážky-doba záznamu..), zdola prakticky nerovnosťami(drsnosťou) materiálu platne.Dobrý gramofon bude mít lepší dynamický rozsah, než CD přehrávač
Re: Tranzistor vs lampy
Další otázkou je reálně využitelná dynamika. Vzhledem k bídě a nouzi hudby, distribuované na digitálních nosičích nebo souborech, kde 99% nahrávek je dynamikou přizpůsobeno poslechu z telefonu nebo iPhonu a iPodu v metru, poskytuje LP skoro vždy větší reálně využitelný dynamický rozsah. A při dobré kvalitě výlisku není se šumem ani hlukem pozadí problém.
Pavel Macura Audio
Re: Tranzistor vs lampy
Nevím, nevím, ale diplomaticky řečeno, dovolím si pochybovat.
Myslíš-li pod dynamikou tzv. "Slew Rate", pak odpověď je snad zde: Slew Rate and t.i.d.. Podle tohoto článku (ale možná, že jej špatně překládám či chápu) by na základě Baxandallových výzkumů stačil pro LP zesilovač s 0.5 V/µsec, zatím co pro obyčejné CD musí mít minimálně 2.5 V/µsec, čili 5x větší, tedy rychlejší.
A protože jak píši "pochybuji", tak věřím že se ke vztahu LP/CD & dynamika zesilovače vyjádří některý z techniků.
To PMA
Myslíš-li pod dynamikou tzv. "Slew Rate", pak odpověď je snad zde: Slew Rate and t.i.d.. Podle tohoto článku (ale možná, že jej špatně překládám či chápu) by na základě Baxandallových výzkumů stačil pro LP zesilovač s 0.5 V/µsec, zatím co pro obyčejné CD musí mít minimálně 2.5 V/µsec, čili 5x větší, tedy rychlejší.
A protože jak píši "pochybuji", tak věřím že se ke vztahu LP/CD & dynamika zesilovače vyjádří některý z techniků.
To PMA
Tak já poslouchám to zbylé 1%Vzhledem k bídě a nouzi hudby, distribuované na digitálních nosičích nebo souborech, kde 99% nahrávek je dynamikou přizpůsobeno poslechu z telefonu nebo iPhonu a iPodu v metru...

Re: Tranzistor vs lampy
Ono také záleží jakou hudbu na těch digitálních nosičích posloucháte, například současné nahrávky klasiky jsou téměř vždy perfektníPMA píše:Další otázkou je reálně využitelná dynamika. Vzhledem k bídě a nouzi hudby, distribuované na digitálních nosičích nebo souborech, kde 99% nahrávek je dynamikou přizpůsobeno poslechu z telefonu nebo iPhonu a iPodu v metru, poskytuje LP skoro vždy větší reálně využitelný dynamický rozsah. A při dobré kvalitě výlisku není se šumem ani hlukem pozadí problém.

Re: Tranzistor vs lampy
Tých 99% je myslené ako DR<10?
- Zappadaddy
- Příspěvky: 1634
- Registrován: 17 dub 2008 16:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tranzistor vs lampy
S těmi nahrávkami to není zas tak špatné,jelikož ta kvalitní hudba se dělala už v 60 a 70 letech,a ta cd vydané v 80 letech byly dost kritizované a najednou, po vylepšení technologie přehrávání pomocí D/A převodníků, se zjistilo,že vlastně hrají velmi dobře a lépe než nové remastery,které se dělají právě pro ty nové technologické hračky, no a ty nové komerční věci jsou stejně většinou nezajímavé.PMA píše:Další otázkou je reálně využitelná dynamika. Vzhledem k bídě a nouzi hudby, distribuované na digitálních nosičích nebo souborech, kde 99% nahrávek je dynamikou přizpůsobeno poslechu z telefonu nebo iPhonu a iPodu v metru, poskytuje LP skoro vždy větší reálně využitelný dynamický rozsah. A při dobré kvalitě výlisku není se šumem ani hlukem pozadí problém.
Re: Tranzistor vs lampy
Klasická hudba od slušných vydavatelství je většinou v pořádku, to je bez dikuse. Je to ale malý segment na trhu s hudbou. Pro remastery rockových nahrávek ze 60tých - 70tých let téměř vždy platí, že čím novější remaster (tj. další v pořadí), tím více dynamické komprese. Na to téma lze dohledat dost konkrétních informací na webu. A musím to potvrdit, mám dost velkou LP diskotéku a srovnání využitelné dynamiky vs. vydání na CD jsem si dělal nejednou.
Dále, sice dost mluvíme o slušné kvalitě nahrávek klasické hudby, ale v reálu se spíš setkávám s tím, že řada (i zde známých) hifistů s aparaturami zvučných značek "testuje" na nahrávkách bum-bum s dynamikou pár decibelů. Nic proti ničemu, je to každého věc, jen narážím na to, že potenciální možnosti digitálního záznamu nejsou dobře využívané. A k tomu se přidávají negativa "digitálního" charakteru zvuku.
Dále, sice dost mluvíme o slušné kvalitě nahrávek klasické hudby, ale v reálu se spíš setkávám s tím, že řada (i zde známých) hifistů s aparaturami zvučných značek "testuje" na nahrávkách bum-bum s dynamikou pár decibelů. Nic proti ničemu, je to každého věc, jen narážím na to, že potenciální možnosti digitálního záznamu nejsou dobře využívané. A k tomu se přidávají negativa "digitálního" charakteru zvuku.
Pavel Macura Audio
Re: Tranzistor vs lampy
Jinak bych chtěl upozornit na opravdu výborný článek, který vyšel v Chipu. Kupodivu je to bez fatálních chyb, které většinou doprovázejí podobné články v populárních audio periodikách.
Všimněte si popisu možností lidského sluchu a toho, že jej technika v řadě schopností nedokáže dodnes ani zdaleka nahradit. V tom tkví i příčina řady nedorozumnění zde (např. můj pohled vs. BVa), inženýrský přístup a možnosti jsou zatím v plenkách a smyslovému vnímání nesahají ani po kotníky - totéž platí o parametrech, které so používají k hodnocení "zvukové kvality". Ty jsou šité pouze na možnosti současné techniky a technologie.
http://earchiv.chip.cz/cs/earchiv/vydan ... clovek.pdf
Všimněte si popisu možností lidského sluchu a toho, že jej technika v řadě schopností nedokáže dodnes ani zdaleka nahradit. V tom tkví i příčina řady nedorozumnění zde (např. můj pohled vs. BVa), inženýrský přístup a možnosti jsou zatím v plenkách a smyslovému vnímání nesahají ani po kotníky - totéž platí o parametrech, které so používají k hodnocení "zvukové kvality". Ty jsou šité pouze na možnosti současné techniky a technologie.
http://earchiv.chip.cz/cs/earchiv/vydan ... clovek.pdf
Pavel Macura Audio
Re: Tranzistor vs lampy
V tom článku ma zaujala veta: "Vždyť ani člověk neposlouchá jenom ušima".
Tá vyzerá byť v rozpore s tvrdeniami v téme - Pozeranie vs počúvanie: Vylučuje sa kritický posluch s očným vnemom?
"Podle mne je vnímání očí natolik prioritní, že soustředěný, kritický poslech není prakticky možný."
Tá vyzerá byť v rozpore s tvrdeniami v téme - Pozeranie vs počúvanie: Vylučuje sa kritický posluch s očným vnemom?
"Podle mne je vnímání očí natolik prioritní, že soustředěný, kritický poslech není prakticky možný."
Re: Tranzistor vs lampy
Všimněte si popisu možností lidského sluchu a toho, že jej technika v řadě schopností nedokáže dodnes ani zdaleka nahradit.

Prenos signalu (reprodukcia) je to isté, ako jeho analýza a priestorové vyhodnotenie "umelou inteligenciou"? Že ľudský mozog je výkonnejší ako počítače je známe. Inak v tom článku (odkaz) nie je nič objavné, len napr. konštatovanie známeho faktu, že pre vnímanie priestoru je rozhodujúci časový a amplitúdový rozdiel signálu z každého ucha. Toto sa dá perfektne merať na zdroji signálu (výstup zosilňovača), takže..A tá veta, čo zaujala Gulivera dosť vysvetľuje.
Re: Tranzistor vs lampy
Prostě a jednoduše.
I když ľudský mozog je výkonnejší ako počítače a inženýrský přístup a možnosti jsou zatím v plenkách a smyslovému vnímání nesahají ani po kotníky - totéž platí o parametrech, které se používají k hodnocení "zvukové kvality"....
..tak pár grafů a případná obezlička ohledně diferenční metody stejně vysvětlí,že to co slyšíme je vlastně mam. I kdyby nakrásně byly ty oči ovázány neprůhledným šátkem či nasazeny neprůhledné brýle.
Je to marný,je to marný ,je to marný.
I když ľudský mozog je výkonnejší ako počítače a inženýrský přístup a možnosti jsou zatím v plenkách a smyslovému vnímání nesahají ani po kotníky - totéž platí o parametrech, které se používají k hodnocení "zvukové kvality"....
..tak pár grafů a případná obezlička ohledně diferenční metody stejně vysvětlí,že to co slyšíme je vlastně mam. I kdyby nakrásně byly ty oči ovázány neprůhledným šátkem či nasazeny neprůhledné brýle.
Je to marný,je to marný ,je to marný.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 233 hostů