Když mi Rowing nastavoval Valencii programem Adjust plus pomocí PC a měřící desky zdál se mi azimut trochu šikmo, ale kanály měly stejnou hodnotu "hlasitosti".Ahoj
tak jsem se konečně dokopal výše zmiňovanou teorii ověřit v praxi.
Jelikož se mi to zdá zajímavé zkusím napsat jak to dopadlo.
Mám testovací desku Hi-Fi News a na jedné straně je pro tento účel nahraná stopa se signálem označeným jako - /300Hz L-R/ - moc mi to zprvu neříkalo a tak jsem zagůglil a zjistil, že takto je označována stopa stereofoního záznamu s Vertikálním záznamem na rozdíl od L+R stopy s
laterálním záznamem.
V popisu této stopy pro nastavení azimutu se praví, že pokud se zesilovač přepne do mono režimu a jeli správně nasaven azimut signál z obou kanálů se vyruší (selfcanceling) a není nic slyšet.
Jak jednoduché, že ?
Jelikož však můj zesilovač tuto možnost mono režimu nemá zkusil jsem "REC OUT" zesilovače připojit přes "udělátko" s přepinačem "mono" do NF Milivoltmetru a skutěčně to funguje - lze pomocí výchylky na měřáku optimalizovat azimut přenosky.
Je to možná v souvislostí výrobou testovací desky v Loděnicích námět na typ záznamu stopy pro azimut nastavení.
Kumbu
Na vině může být má neopatrnost s chvějkou nebo odchylka z výroby.
Gramofon je skutečně složitý a seřízení dá nějakou tu chvíli práci.

