Vidím, že za ten rok sa na tomto fóre nič nezmenilo.
Expert na zosilovače Kamílek podľa ktorého je integrovaný zosilovač taký, ktorý má pre každý kanál samostatnú elektroniku (Yamaha A-S3000). To som ani nevedel, že zosilovač Yamaha A-S301 je tiež taký!!! https://usa.yamaha.com/products/audio_v ... index.html
To máš pravdu za ten rok se nic nezměnilo, pořád problematice nerozumíš a nemáš zájem jí porozumět, o poslechu hudby nic nevíš, kvalitní zvuk nepoznáš a nerozeznáš ho do mizernýho zvuku a zkrátka stále trpíš stejnými bludnými představami a fantaziemi o tom jak se různý věci v audio/hifi technice, hudbě a zvuku mají, místo aby sis zjistil jak je to ve skutečnosti. Dokonce ani nerozeznáš dělenej zesilovač od integrovanýho a ani s dnešníma možnostma (internet) sis nebyl schopnej takovýhle triviální základní věci za celej ten rok zjistit, "experte".
Ďalší expert na kvalitu zvuku Liamee. Takže mastering od Johna Davisa z Metropolis Mastering je sprasený.
Napíš mi tu tvoju audio zostavu na ktorej si tento 2-vinyl počúval.
Cernan: Ano přesně tak, REmastering týhle LP je zprasenej. A myslíš, že to na čem jsem to poslouchal na tom něco změní? usměvné. Ale abys měl klid, poslouchal jsem to na zesu Mark Levinson 585.5 přes přenosku Cadenza Black.
Každý jeden mix ( stačila zmena hlasitosti nejakého kanála ) znamenala ďalšie zhoršenie kvality zvuku. Čím viac sa mixovalo, tým to bolo horšie. Tu je odkaz na " špičkovú " techniku z toho obdobia https://www.sony.net/Products/proaudio/ ... ory02.html . Bol to veľký biznis, lebo tá technika vtedy stála milióny dolárov.
Dnes sa dá z týchto " špičkových " digitálnych masterov v rozlíšení max. 48000 vzoriek za sekundu pri 16bit urobiť len vtedy niečo, ak majú ešte originálne a nezmixované digitálne dáta jednotlivých stôp. Ale ani od toho sa nedajú čakať zázraky.
Cerman
Pro tebe by bylo skutečně lepší věnovat se poslechu, protože ty teorie Ti nějak nejdou a jsi vedle, jak ta jedle. Zbytečně sem píšeš hovadiny, 48/16 nahrávací studia pro zázman nepoužívají.
Digitálně se nahrává již od konce 70. let, masivně pak na počátku 80. let a to v PCM 192/24 a z tohoto se pak tvoří dále, podle konkrétního digitálního formátu, ale i pro mastering LP - ten je však úplně jiný než pro CD. Pokud si to některé vydavatelské prase v současnosti neusnadní, že na výrobu LP použije právě "jen" to CD, se zdůvodněním, že to budou poslouchat hluchouni a že nic nepoznají.
Dnes nahrávací studia používají i jiné formáty - s větší samplovací frekcencí, např. DXD (352.8kHz/24bit).
BTW: zkuz si sehnat originál CD Dire Straits - Brothers In Arms, které bylo v roce 1985 nahráno digitálně, na CD je napsáno "DDD", takže komplet digitální ( původní záznam, střih i výsledný záznam zvuku je digitální ) a hraje absolutně suprově. Z toho původního digitálního záznamu bylo vyrobebo LP od MoFi 45rpm a to je super excelentní. Poslechni si to. Takových titulů je povícero, hrajou perfektně a v podstatě je jedno, jestli původní záznam byl analogový, či digitální. Dnes už ( až na drahé vyjímky ), ani jiný než digitální studiový záznam není. Vždy, ale záleží, jestli u toho mixu sedí technik-zvukař, nebo nějaké komerční prase, s cílem to rychle poslat do prodeje.
Je to jen o lidech. Hudba, ani formáty, za to prznění nemohou.
Oldear napíš mi jeden konkrétny štúdiový prístroj, ktorý na počiatku 80tych rokov nahrával v PCM 192/24 ?
Ak nevieš ty tak môže napísať reinkarnovaný LUK - Liamee, lebo ten vie všetko.
Prikladám prvý digitálny remastering Boba Ludwiga z roku 1978 na podľa všetkého prístrojoch SONY viď. môj posledný odkaz v predchádzajúcom príspevku.
Vy dajte 192/24.
A s tým vzorkovaním som schválne písal max.48000 vzoriek za sekundu pri 16bit , lebo tie prístroje mali len 2 možností vzorkovania buď 44100 vzoriek za sekundu alebo 48000 vzoriek za sekundu. Nič viac.
Souhlasím s Cernan - na začátku 80. let nebyly profesionální studiové digitální záznam pořizovány v Hi-Res, 48/16 bylo maximum.
Stop bylo k dispozici dost, bohužel ale nahrávací společnosti tyto jednotlivé stopy většinou nearchivovaly.
Pro zajímavost: In the early days of CD, U-matic video tape was used in the CD mastering process to hold the digital audio data.
To byl i případ prvních digitálních nahrávek vážné hudby pořizovaných ve spolupráci s Japonci v tehdejším Českosloensku.
192/24, no možná to nebylo úplně na počátku 80. let, ale v polovině, resp. 1984, kdy bylo digitálně nahrávané právě to CD "DDD" Dire Straits - Brothers in Arms, o kterém jsem psal a k tomu to vztahoval. Před několika lety jsem o tom četl článek, který ale nemám uložený a hledat se mi to nechce.
Ahoj! Na tomhle https://en.wikipedia.org/wiki/PCM_adaptor a dvou strojích U-Matic se stříhaly digitální nahrávky natočené na DAT
v Čro v Praze. Teprve potom přišly systémy Apple a sw ProTools, ale to bylo až po revoluci, pokud si dobře vzpomínám. Jrd
Od poloviny 80. se v Praze nahrávalo digitálně na stroji Sony PCM-1610. Stačí si přečíst technické údaje na obalech.
Např. zde: Recorded at the Hall of Artists, Prague on June 12-14, 1986
Recorder: Sony PCM 1610 Digital Tape Recorder modified by Tony Faulkner https://www.discogs.com/release/1981834 ... -Nos-40-41