Tesla NC 440
Re: Tesla NC 440
Když vidím jak moc je ten původní úhel špatně. Věřím tomu že máš přesah taky o 3mm dal. Nejlépe by se to poznalo před tvou úpravou. Když by si na šabloně posouval přenosku dopředu až by byl úhel se šablonu. Tam by jsi viděl o kolik je hrot dál než má být.
Pro ostatní majitele tohoto ramenka bych viděl jako nejlepší úpravu rozšíření děr v headshellu směrem k základně ramene. A všechny přenosky nastavovat jak na ostatních ramenech ve třech bodech.
Pro ostatní majitele tohoto ramenka bych viděl jako nejlepší úpravu rozšíření děr v headshellu směrem k základně ramene. A všechny přenosky nastavovat jak na ostatních ramenech ve třech bodech.
-
Pavel_LXmini
- Příspěvky: 211
- Registrován: 13 led 2021 16:44
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Tesla NC 440
Souhlas ale doplním jednu zkušenost. Původně jsem chtěl přenosku tímto způsobem v headshelu posunout dozadu. Kontakty přenosky se ale už dostávaly příliš blízko trubky a vodiče by se dost lámaly. Ale šikovně to udělat asi jde.
-
Pavel_LXmini
- Příspěvky: 211
- Registrován: 13 led 2021 16:44
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Tesla NC 440
Informace k přenosce AT-VM95VN v kombinaci s raménkem NC400 (P1101). Testoval jsem na desce Image Hifi LP003.
- Rezonanční frekvence 12 Hz +1/-0;
testovací deska obsahuje frekvence 16 až 6 Hz s krokem 2; při buzení 14 Hz zvyšuje raménko znatelně výchylku, při 12 Hz nevětší výchylka, při 10 Hz je klidná; z toho usuzuji RF někde od 12 do 13 Hz; tuhost přenosky je 7x10e-6 cm/dyne pro 100 Hz, efektivní hmotnost raménka neznám.
- Tracking ability je 80 mikronů (signál 315 Hz);
musí být naprosto dokonale nastavený antiskating; pokud není přesně nastavený, tak jeden kanál (ten více odlehčený) začne zkreslovat při 70 um; jen přesným doladěním závažíčka (nepoužil jsem originál) lze docílit 80 um pro oba kanály.
- Rezonanční frekvence 12 Hz +1/-0;
testovací deska obsahuje frekvence 16 až 6 Hz s krokem 2; při buzení 14 Hz zvyšuje raménko znatelně výchylku, při 12 Hz nevětší výchylka, při 10 Hz je klidná; z toho usuzuji RF někde od 12 do 13 Hz; tuhost přenosky je 7x10e-6 cm/dyne pro 100 Hz, efektivní hmotnost raménka neznám.
- Tracking ability je 80 mikronů (signál 315 Hz);
musí být naprosto dokonale nastavený antiskating; pokud není přesně nastavený, tak jeden kanál (ten více odlehčený) začne zkreslovat při 70 um; jen přesným doladěním závažíčka (nepoužil jsem originál) lze docílit 80 um pro oba kanály.
Re: Tesla NC 440
Zajimave. Dle manualu toho zase k nastavovani moc neni. Pritlak mam nastaveny na 2 g, tudiz dle manualu by mel byt nastaveny antiskating na drazce co nejblize headshellu a mely by byt zavesena obe zavazi. Aspon tak jsem to pochopil z manualu.
Re: Tesla NC 440
Mě se kdysi před lety, osvědčilo nastavovat antiskating podle signálu na osciloskopu.Je to mnohem jednodušší, než to zní.Ovšem, nezbytnou podmínkou je samozřejmě vlastnictví desky s měřicími signály.
A taky vlastnictví (nebo půjčení) nějakýho levnýho osciloskopu.
Na měřicí desce byly k tomuhle účelu vhodný tři měřicí signály, se sinusovými kmitočty 100, 1 000, 10 000 kiloherz.Signál byl monofonní, tudíž stačilo jednoduchým přepínačem volit výstup levýho a pravýho kanálu a porovnávat jeho tvar na obrazovce osciloskopu.
Při nenastaveným antiskatingu byl signál pravýho kanálu silně skreslenej.Při nastavení podle návodu...kolik je přítlak, tolik je závažíček a vlasec v určitým zářezu, byl signál obou kanálů shodnej, ale jen na nízkejch kmitočtech.Na deseti kilech byl pořád signál pravýho kanálu zdeformovanej.
Nakonec mi vyšla váha antiskatingu o dost vyšší, než uvádí návod.Pak se signál v obou kanálech téměř nelišil a nevykazoval deformace.
Ale ve všem tom nastavování na NC 440ce a 450ce bylo tolik kompromisů, že jsem to nakonec vzdal.Ramínko 1101 je sice moc hezký, ale silně náchylný k rezonancím.Upevnění skořepiny je taky hodně kompromisní.
Když už ramínka od Tesly, tak ty krátký, rovný.Jako je třeba na NC 500.Podle mýho názoru, má mnohem lepší parametry a možnosti nastavení.
A taky vlastnictví (nebo půjčení) nějakýho levnýho osciloskopu.
Na měřicí desce byly k tomuhle účelu vhodný tři měřicí signály, se sinusovými kmitočty 100, 1 000, 10 000 kiloherz.Signál byl monofonní, tudíž stačilo jednoduchým přepínačem volit výstup levýho a pravýho kanálu a porovnávat jeho tvar na obrazovce osciloskopu.
Při nenastaveným antiskatingu byl signál pravýho kanálu silně skreslenej.Při nastavení podle návodu...kolik je přítlak, tolik je závažíček a vlasec v určitým zářezu, byl signál obou kanálů shodnej, ale jen na nízkejch kmitočtech.Na deseti kilech byl pořád signál pravýho kanálu zdeformovanej.
Nakonec mi vyšla váha antiskatingu o dost vyšší, než uvádí návod.Pak se signál v obou kanálech téměř nelišil a nevykazoval deformace.
Ale ve všem tom nastavování na NC 440ce a 450ce bylo tolik kompromisů, že jsem to nakonec vzdal.Ramínko 1101 je sice moc hezký, ale silně náchylný k rezonancím.Upevnění skořepiny je taky hodně kompromisní.
Když už ramínka od Tesly, tak ty krátký, rovný.Jako je třeba na NC 500.Podle mýho názoru, má mnohem lepší parametry a možnosti nastavení.
kabelguru.cz
-
Pavel_LXmini
- Příspěvky: 211
- Registrován: 13 led 2021 16:44
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Tesla NC 440
Souhlasím, jako majitel P1101 mohu potvrdit. Nechtěl jsem to psát do tohoto vlákna ale když už to padlo.
Nastavení azimutu komplikované, nastavení bočního úhlu s moderními přenoskami bez úprav nemožné, headshel není rovnoběžný s trubkou. Na NC440 nelze nastavit přesah a je nevhodně navržen. Někteří majitelé mají problémy s vibracemi od pohonu. Je to hezké ale technika poplatná době.
Nastavení azimutu komplikované, nastavení bočního úhlu s moderními přenoskami bez úprav nemožné, headshel není rovnoběžný s trubkou. Na NC440 nelze nastavit přesah a je nevhodně navržen. Někteří majitelé mají problémy s vibracemi od pohonu. Je to hezké ale technika poplatná době.
Re: Tesla NC 440
Tak jsem to konecne poskladal do provozuschopnyho stavu a udelal kratky poslechovy test. Bohuzel nemuzu resit zlepseni nebo zhorseni zkresleni, protoze si nevybavim, jak to hralo pred upravou. Kazdopadne plechovym vyskam to nepomohlo na 100%. Jsem cim dal vic presvedceny, jak pise karfik ve vedlejsim vlaknu, ze to bude tim zatizenim prenosky. Ukol tedy zni ted jasne - dodelat a zprovoznit ten ActidampPavel_LXmini píše: ↑19 bře 2021 14:03Správný postup je, myslím, podle efektivní délky raménka upravit montážní bod podle zvolených null pointů a potom dostavit úhel přenosky v těchto bodech. Toto Ti brání konstrukce gramofonu, tak jsi udělal v rámci možností nejvíc. Jsem moc zvědavý, zda to bude mít vliv na reprodukci. Napiš to pls.
Re: Tesla NC 440
Dlouho jsem se tomu branil
, ale nezbyva nez souhlasit s šeďour a Pavel_LXmini, ze P1101 neni zadna extra vyhra. Na jinych forech jsem se docetl, jak toto raminko nekteri vychvalovali k nebesum a jini zatracovali. Holt si tim kazdy musi projit sam
Kazdopadne jsem uz upravami na NC440 stravil tolik hodin, ze to dotahnu do takoveho konce, kdy budu mit svedomi cisty, ze jsem udelal za danych technickych podminek maximum.
-
Pavel_LXmini
- Příspěvky: 211
- Registrován: 13 led 2021 16:44
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Tesla NC 440
Je to složitější ale nemyslím si, že pokud tomu někdo věnuje čas a "vyšolíchá" to, že to nemůže hrát velmi, velmi dobře. Takže podpora a přeji, ať se daří.
Re: Tesla NC 440
Jo, ale výhoda 1101ky je, že se dá docela slušně nastavit VTA a to dělá se zvukem divy.K lepšímu, samozřejmě.A typ NC 450 se dá doladit opatrným přebroušením dýhy, novým namořením a nalakováním k opravdu krásnýmu vzhledu.
Taky jsem měl kdysi svoje gramofonový období.Tenkrát se mi podařilo nalakovat asi deset vrstev laku a fakt vypadal nádherně.Kamarád z něj byl nadšenej.
A nejlíp to hrálo se starou přenoskou Shure, nepamatuju se už na ten typ, myslím že M75, ale jistej si nejsem.
Taky jsem měl kdysi svoje gramofonový období.Tenkrát se mi podařilo nalakovat asi deset vrstev laku a fakt vypadal nádherně.Kamarád z něj byl nadšenej.
A nejlíp to hrálo se starou přenoskou Shure, nepamatuju se už na ten typ, myslím že M75, ale jistej si nejsem.
kabelguru.cz
Re: Tesla NC 440
Bohužel, co vyzkouším, to hraje stejně, výšky zmasakrované, přebujelé, basy žádné. Asi druhý výlet do Litovle.
https://drive.google.com/file/d/10cU0H_ ... sp=sharing Nahrávka Charles Bradley - Strictly reserved for you.
Re: Tesla NC 440
Dobrý den,
získal jsem tento gramofon od kamaráda, bohužel má prasklý hlavní talíř (skladován na půdě) a také chybí druhé závažíčko antiskatingu (to co se šroubuje ze spodní strany toho prvního).
Moc prosím, nevíte někdo kolik váží jednotlivá závažíčka antiskatingu? Nebo alespoň obě dohromady, to už si odečtu
získal jsem tento gramofon od kamaráda, bohužel má prasklý hlavní talíř (skladován na půdě) a také chybí druhé závažíčko antiskatingu (to co se šroubuje ze spodní strany toho prvního).
Moc prosím, nevíte někdo kolik váží jednotlivá závažíčka antiskatingu? Nebo alespoň obě dohromady, to už si odečtu
Re: Tesla NC 440
Pokud nezapomenu, tak je večer zvážím.
Re: Tesla NC 440
Tak celé závaží je 6,4g a spodní díl 3,0g
-
fb_michal16
- Příspěvky: 1
- Registrován: 15 kvě 2024 15:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tesla NC 440
Zdravim, mam tento gramofon a je skvely, stala sa mi vsak mensia havaria: posuvne zavazie, ktore sa dalo normalne lahko posuvat po oske som nejak urval a je teraz uplne volne- zvlieklo sa z oski (ta mala tyc s vroubkama) a je v nom uvolnena mala gulicka. Vie mi niekto, prosim, poradit, ako to opravit?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti

