Test LP RMS Audio

Prostor pro milovníky poslechu LP
Odpovědět
efičák
Příspěvky: 2020
Registrován: 18 dub 2008 11:38
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Test LP RMS Audio

Příspěvek od efičák »

Obrázek

Ačkoli mám slušnou testovací desku Hifi klubu a Suprafonu, o které píši zde :

http://www.hifinazory.cz/forum/viewtopi ... tereofonie

kterážto je šikovná a snadno srozumitelná přece jen nároky na gramofony Tesla a především dobové přenosky nastavují nižší laťku.
Fajné video : http://www.youtube.com/watch?v=k5Yx588EmTQ
V roce 1974 to byla úplná bomba !

Testovací LP RMS Audio, dárek přítele Březovjáka z Canoru na mě klade větší nároky.

Strana A, obsahuje zahořovací nahrávku pro údajně hladší zvuk.
Proč ne. Uškodit to nemůže.
Zvláště při mé frekvenci obměn přenosek...

Strana B, obsahuje :

test stereo

fázi otočenou o 180 stupňů (test fáze z LP Stereofonie 2. je lépe proveden.
Zvuk virblu bubnů se pomalu stěhuje ze středu mezi reproduktory pomalu dozadu až za hlavu, jako v domácím kině z efektových kanálů.
Deska je starší, přehrávaná na kdoví čem a není zcela přesná, ale je to působivé. :-) )

test polarity (levý a pravý kanál)

test mono :zdroj zvuku má jít přesně ze středu mezi bednami

test 5: 1 kHz, nevím na co přesně...

test 6: 20 hz - 20 kHz, hodně dobré na test vlastních uší, ale na to je spousta lepších CD, kde je nahrávka ve stopách po kmitočtech.

Testy 7-16 jsou asi na přeslechy kanálů, ale nevím jistě ... ????

test 7 : Sinus 125Hz levý 10''
test 8 : Sinus 500Hz levý 10''
test 9: Sinus 1000Hz levý 10''
test 10: Sinus 4000Hz levý 10''
test 11 : Sinus 10000Hz levý 10''
test 12: Sinus 125Hz pravý 10''
test 13: Sinus 500Hz pravý 10''
test 14 : Sinus 1000Hz prvý 10''
test 15 : Sinus 4000Hz pravý 10''
test 16 : Sinus 10000Hz pravý 10''


Kdo ví ať prosím pomůže. I nečlenové třeba mailem. Díky.

Antiskating System - Test

test 17: 2cm hladké plochy pro Antiskating Test (Stereofonie 2 je stejná )

Tady Sumiko EVO III. běželo ke středu LP, ačkoli jsem měl za to, že tvar hrotu vyžaduje menší hodnotu.
Ramínko P-J 9cc EVO, má tři zářezy sílu antiskatingu (kompenzace dostředivé síly drážek na hrot)

Obrázek

http://www.project-audio.com/inhalt/en/ ... 2ccevo.pdf

Silonové poutko se zavěsí do jednoho ze tří zářezů na čepu.
Prostřední zářez čepu antiskatingu, zafixoval ramínko na hladké ploše uprostřed strany B.

Pro-Ject 12cc Evolution

kroužek č. 1 : 8 -11 mN
kroužek č. 2 : 12 - 14mN
kroužek č. 3 : 15 mN a větší

hodnota se dá zvýšit těžším závažíčkem, např. kazety Ortofon SPU.(VTF 3g a více)

A pak je test 300 Hz sinus, čemuž nerozumím.
Odstupňovaný test s rostoucí náročností od 20 do 100 mikrometrů, má vydržet přenoska alespoň do 60-ky.
Tady se ozvala nehezká rezonance, což mě přimělo hledat příčinu.

Nevhodné umístění gramofonu na rack opravdu nesvědčí snímání modulace drážek.
Veškeré vibrující položky jsem odstranil, ale zázraky neumím.
Masivní polici na cihlové zdi nic nenahradí.

Nožky dále podložil třívrstvým zpěněným PVC a posunul tím rezonanci na 80.

Analogu zdar, číslíčka z CD jsou nuda.

*2thumbsup*
Plné znění obalu LP test.
http://www.rad-akustik.de/Texte/IBS-LP.pdf

efičák
Příspěvky: 2020
Registrován: 18 dub 2008 11:38
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Test LP RMS Audio

Příspěvek od efičák »

"Krátké" devítkové ramínko s ClearAudio Sigma je více imunní k nástrahám RMS testu.

První polovina testů bez problému.
Antiskating při doporučeném přítlaku na hrot 2,2 g jsem díky hladké ploše přehodnotil na kroužek - zářez č. 3., tedy největší hodnotu.

Test 300 Hz sinus .
Obávaná rezonance se objevila až u 80 mikrometrů sinus 300 Hz. Což je víc, než povolených 60.
Devítipalec EVO se chová vzorně a přenoska Sigma je báječná.

Obrázek

Renown
Příspěvky: 2320
Registrován: 18 dub 2008 10:22
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Test LP RMS Audio

Příspěvek od Renown »

A pak je test 300 Hz sinus, čemuž nerozumím.
Odstupňovaný test s rostoucí náročností od 20 do 100 mikrometrů, má vydržet přenoska alespoň do 60-ky.
Tady se ozvala nehezká rezonance, což mě přimělo hledat příčinu.

Nevhodné umístění gramofonu na rack opravdu nesvědčí snímání modulace drážek.
Veškeré vibrující položky jsem odstranil, ale zázraky neumím.
Masivní polici na cihlové zdi nic nenahradí.

Nožky dále podložil třívrstvým zpěněným PVC a posunul tím rezonanci na 80.
To je test snímavosti. Posuzuje se jak velký "rozkmit" jehla v drážce "zvládne".
Jakmile to začne pištět tak to už není dobře.
Ale neznamená to, že když to zvládne 60 mikronů, že to hraje hůře než když to zvládne třeba 80.
Obvykle nejvíce dokáží moderní ramena s nízkou efektivní hmotností v kombinaci s přenoskou o velké snímavosti.

Pro lepší představivost je to jako když jede auto po zvlněné vozovce. A posuzujeme jak kolo dokáže kopírovat zvlnění vozovky.
Hmotnost auta je efektivní hmotnost ramene a snímavost je tuhost odpružení auta.

panda
Příspěvky: 275
Registrován: 28 zář 2010 00:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Test LP RMS Audio

Příspěvek od panda »

eficak píše: ... Nevhodné umístění gramofonu na rack opravdu nesvědčí snímání modulace drážek.
Veškeré vibrující položky jsem odstranil, ale zázraky neumím. Masivní polici na cihlové zdi nic nenahradí.
Nožky dále podložil třívrstvým zpěněným PVC a posunul tím rezonanci na 80.
Dík za skvělý report o testovací desce i výsledcích pokusů. *thumbs up*

K tomu pružnému uložení. V Hifi je zvykem používat nejrůznější (někdy i dost exotické a drahé) materiály
na uložení, které potlačí přenos chvění z okolí. Přitom jdou proti sobě dva požadavky: co nejmenší přenos chvění,
tedy měkké a pružné uložení, na druhou stranu nesmí dojít k tomu, že při jakémkoliv impulsu se soustava
rozkmitá jak tučňák na pružince za zadním sklem auta. Tato úloha se často vyskytuje v technické praxi
a má jednoznačné řešení: pružné uložení s vhodně zvoleným rezonančním kmitočtem (vztah mezi tuhostí
pružiny a podepřenou hmotou) + vhodný tlumič, který zajistí aperiodickou odezvu systému.

Shodou oklností může dobře posloužit předchozí příklad s autem na zvlněné vozovce.
Jak dobře dokáží kola sledovat zvlněný profil, závisí na vyladění hmotnosti vozu, odpružení a nastavení tlumičů.
Pokud by lepší výsledky bylo možné dosáhnout vrstvou nějaké zázračné pěnovky, určitě by to výrobcům aut neuniklo.

Ale to je jenom příklad, těch aplikací je bezpočet. Takže si myslím, že i v tomto případě
by se dalo najlépe dosáhnout žádaného efektu těmito standardními prostředky. Existuje
ještě jedno řešení, a to je pneumatické odpružení. Jak už název napovídá, rovněž využité u těch aut.
Ale to by byla další samostatná kapitola.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host