Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
-
- Příspěvky: 882
- Registrován: 13 čer 2016 04:17
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Fetišismus není sprosté slovo a nikoho nemůže urážet, pokud pochopí souvislosti.
Potřebujete objekt touhy, ale zážitek je i bez tohoto objektu. Tady probíhá diskuze, tak se logicky baví protistrany. Hudba skrytá ve zvuku je soběstačná a o tom je zájem o její poslech. Pokud jde o lepší zážitek z poslechu díky lepšímu zdroji zvuku, tak cesta jistě nevede přes chybovost mechaniky otvíráku zvukových konzerv.
Úchylnost, zoufalství, pitomec, taková slova jsem nečekal od slušného člena fóra.
A kdo má ty bedýnky na zdi?
Potřebujete objekt touhy, ale zážitek je i bez tohoto objektu. Tady probíhá diskuze, tak se logicky baví protistrany. Hudba skrytá ve zvuku je soběstačná a o tom je zájem o její poslech. Pokud jde o lepší zážitek z poslechu díky lepšímu zdroji zvuku, tak cesta jistě nevede přes chybovost mechaniky otvíráku zvukových konzerv.
Úchylnost, zoufalství, pitomec, taková slova jsem nečekal od slušného člena fóra.
A kdo má ty bedýnky na zdi?
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Co píšeš má teoreticky logiku, nicméně skutečnost bývá často odlišná.
Já osobně jsem ještě neměl to štěstí, abych to slyšel lépe ze streamu, než z disku.
Věř tomu,že jsem navštívil spoustu kolegů, kteří se zajímají o tento způsob reprodukce a většinou si stěžovali, že to hraje hodně pěkně, ale na plackostroj bohužel. I majitel streameru přes 300 tisíc.
Třeba se mi to jednou povede a rád o tom napíšu. Nemám problém s tím uznat, že jsem se mýlil.
Já osobně jsem ještě neměl to štěstí, abych to slyšel lépe ze streamu, než z disku.
Věř tomu,že jsem navštívil spoustu kolegů, kteří se zajímají o tento způsob reprodukce a většinou si stěžovali, že to hraje hodně pěkně, ale na plackostroj bohužel. I majitel streameru přes 300 tisíc.
Třeba se mi to jednou povede a rád o tom napíšu. Nemám problém s tím uznat, že jsem se mýlil.
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Tak jak se to zde pitvá, je úplný nesmysl!
Řeč je o tom jestli se dnes nosiče vyplatí. A pokud si dáme do roviny plusy a mínusy nákupu kvalitních nosičů a plusy a mínusy streamování tak za mě určitě nosič. A beru to se vším všudy od nákupu po zapnutí mašinky. A proč pitvat kdo kde jak drnknul do kytary a jak to bylo zaznamenaný?
To je snad jiná debata.
Řeč je o tom jestli se dnes nosiče vyplatí. A pokud si dáme do roviny plusy a mínusy nákupu kvalitních nosičů a plusy a mínusy streamování tak za mě určitě nosič. A beru to se vším všudy od nákupu po zapnutí mašinky. A proč pitvat kdo kde jak drnknul do kytary a jak to bylo zaznamenaný?
To je snad jiná debata.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Svartenatt tady hezky vypíchnul rozdíl mezi planým teoretizováním bez relevantních poslechových zkušeností a realitou.
Ano, v rovině čisté teorie se nedá nesouhlasit s tím, že čtění dat z NASu umí zprostředkovat technicky bezchybný přenos nul a jedniček (což ale nic nevypovídá o celkové kvalitě reprodukce). CD mechanika může nějaké chyby vykazovat. Ale radši ponechám teď stranou, jak se s takovými případnými chybami pracuje a co reálně znamenají pro rekonstrukci výsledného spojitého signálu, aby to pro svartenatta nebylo až tak krutý . Toliko prázdná teorie.
Jenže jaká je realita? Je případná chybovost čtení z disků tím faktorem, který v reálném aspoň trochu kvalitním řetězci rozhoduje o celkové kvalitě reprodukce? Samozřejmě není, a to ani v nejmenším. Navíc tenhle teoretický a reálně neexistující rozdíl leží hluboko, hluboko, hluboko pod sluchovou rozlišovací schopností těhle teoretiků se základníma sestavama.
Když z úvahy vynechám kvalitu akustiky a zbytku řetězce samotného, které jsou výrazně podstatnější než jakékoliv rozdíly v nahrávkách natož formátech, tak alfou a omegou pro kvalitu výsledného zvuku není ani datový formát, ve kterém je hudba uložena (44.1/16, 96/24 atd.) a už vůbec ne případná chybovost čtení z disku, ale kvalita nahrávky. Ta je to zásadní. Dáááleko za tím jsou rozdíly plynoucí z datového formátu, které už ale jsou "posluchačům", jako je svartenatt, spolehlivě skryty (viz neschopnost slyšet jasně patrný rozdíl mezi 320 kbps mp3 a 44.1/16). A až dáááleko za tímhle leží případné rozdíly v kvalitě reprodukce způsobené chybami čtení disku.
Takže tahle rovina bezchybné čtení dat z paměti/HDD vs chyby čtení disků je pro celkovou kvalitu reprodukce celého řetězce od nahrávky po akustiku úplně nepodstatnou marginalitou. A jak správně podotknul komár, v diskusi Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl? je dvojnásob nepodstatná.
Ano, v rovině čisté teorie se nedá nesouhlasit s tím, že čtění dat z NASu umí zprostředkovat technicky bezchybný přenos nul a jedniček (což ale nic nevypovídá o celkové kvalitě reprodukce). CD mechanika může nějaké chyby vykazovat. Ale radši ponechám teď stranou, jak se s takovými případnými chybami pracuje a co reálně znamenají pro rekonstrukci výsledného spojitého signálu, aby to pro svartenatta nebylo až tak krutý . Toliko prázdná teorie.
Jenže jaká je realita? Je případná chybovost čtení z disků tím faktorem, který v reálném aspoň trochu kvalitním řetězci rozhoduje o celkové kvalitě reprodukce? Samozřejmě není, a to ani v nejmenším. Navíc tenhle teoretický a reálně neexistující rozdíl leží hluboko, hluboko, hluboko pod sluchovou rozlišovací schopností těhle teoretiků se základníma sestavama.
Když z úvahy vynechám kvalitu akustiky a zbytku řetězce samotného, které jsou výrazně podstatnější než jakékoliv rozdíly v nahrávkách natož formátech, tak alfou a omegou pro kvalitu výsledného zvuku není ani datový formát, ve kterém je hudba uložena (44.1/16, 96/24 atd.) a už vůbec ne případná chybovost čtení z disku, ale kvalita nahrávky. Ta je to zásadní. Dáááleko za tím jsou rozdíly plynoucí z datového formátu, které už ale jsou "posluchačům", jako je svartenatt, spolehlivě skryty (viz neschopnost slyšet jasně patrný rozdíl mezi 320 kbps mp3 a 44.1/16). A až dáááleko za tímhle leží případné rozdíly v kvalitě reprodukce způsobené chybami čtení disku.
Takže tahle rovina bezchybné čtení dat z paměti/HDD vs chyby čtení disků je pro celkovou kvalitu reprodukce celého řetězce od nahrávky po akustiku úplně nepodstatnou marginalitou. A jak správně podotknul komár, v diskusi Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl? je dvojnásob nepodstatná.
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Ktorákoľvek časť audioreťazca môže kvalitatívne ovplyvniť to, ako vnímame počúvanú hudbu.
(Moja predstava o úplnom audioreťazci pre väčšinu bežných prípadov (výnimky pripúšťam), je na nasledovnom obrázku.)
(Moja predstava o úplnom audioreťazci pre väčšinu bežných prípadov (výnimky pripúšťam), je na nasledovnom obrázku.)
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Mají smysl všechny fyz. nosiče. Co se prorokovalo a co nakonec reálně skončilo. Snad jen MD. I ty MC kazety už se začínají opět prodávat.
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
je docela zajímavé porovnat různé pohledy na chybovost čtení informací z cd. podle mého je chyba slyšitelná více či méně hlasitým pazvukem (glitch), podle jiných se to proti čtení souborů z disku projevuje - rozplizlými basy, nevýrazným předozadním prostorem, celkovým neklidem atd. Předpokládám použítí stejného DACu.
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Možná na tu otázku smyslu odpoví trh sám a nemusíme se hádat o vlastních pocitech.
Ví se, že za posledních 15 let CD nosič z komerčního pohledu prakticky zanikl, činnost ukončila řada zvučných vydavatelství. DVD a BR disky jsou na tom stejně. Jakž takž se drží desky, ale o comeback se opravdu nejdená, jen ještě nezanikly.
Streamovací služby ovládly komerční konzumaci a zbytek doplnil nákup digitálního záznamu. Kdo by to řekl co způsobí Jobsův nápad "tisíc písní do kapsy".
Co lze vysledovat, tak jakž takž se drží obchod z druhé ruky, tedy se točí to, co už bylo vydáno a prodáno před mnoha lety.
Výrobci HW dobře zareagovali a kdo má nějakou slušnou pozici a renomé na trhu, vyrábí nová zařízení v podobě streamerů a síťových přehrávačů.
Ví se, že za posledních 15 let CD nosič z komerčního pohledu prakticky zanikl, činnost ukončila řada zvučných vydavatelství. DVD a BR disky jsou na tom stejně. Jakž takž se drží desky, ale o comeback se opravdu nejdená, jen ještě nezanikly.
Streamovací služby ovládly komerční konzumaci a zbytek doplnil nákup digitálního záznamu. Kdo by to řekl co způsobí Jobsův nápad "tisíc písní do kapsy".
Co lze vysledovat, tak jakž takž se drží obchod z druhé ruky, tedy se točí to, co už bylo vydáno a prodáno před mnoha lety.
Výrobci HW dobře zareagovali a kdo má nějakou slušnou pozici a renomé na trhu, vyrábí nová zařízení v podobě streamerů a síťových přehrávačů.
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
"Když z úvahy vynechám kvalitu akustiky a zbytku řetězce samotného, které jsou výrazně podstatnější než jakékoliv rozdíly v nahrávkách natož formátech, tak alfou a omegou pro kvalitu výsledného zvuku není ani datový formát, ve kterém je hudba uložena (44.1/16, 96/24 atd.) a už vůbec ne případná chybovost čtení z disku, ale kvalita nahrávky. Ta je to zásadní. "
Chybná úvaha. Vybrat pro porovnávání dvou zdrojů zvuku datově shodný zdrojový soubor provedený ze stejného masteru, je první a zásadní podmínka. Proto kvalita nahrávky nehraje žádnou roli. Pokud ano, svědčí o neregulérně provedeném porovnávání.
Chybná úvaha. Vybrat pro porovnávání dvou zdrojů zvuku datově shodný zdrojový soubor provedený ze stejného masteru, je první a zásadní podmínka. Proto kvalita nahrávky nehraje žádnou roli. Pokud ano, svědčí o neregulérně provedeném porovnávání.
Naposledy upravil(a) Antony dne 04 úno 2021 12:49, celkem upraveno 1 x.
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
V březnu 2020 jsem do tohoto vlákna napsal:
"Osobně jsem hledal nějakou výlučnou vlastnost pevných nosičů, která by jim dávala smysl. Našel jsem: za A - jsou zdrojem digitálních dat jinde nedostupných. B - je to materiální sběratelská relikvie. C - zatím jsem nenašel.
Proto dnes pro mne nemají fyzické nosiče jiný význam, než jako zdroj dat."
Sále to platí. Relikvie = fetiš = objekt uctívání. Jen se to tu z výroků sběratelů fyzických hudebních archiválií ještě více potvrdilo.
"Osobně jsem hledal nějakou výlučnou vlastnost pevných nosičů, která by jim dávala smysl. Našel jsem: za A - jsou zdrojem digitálních dat jinde nedostupných. B - je to materiální sběratelská relikvie. C - zatím jsem nenašel.
Proto dnes pro mne nemají fyzické nosiče jiný význam, než jako zdroj dat."
Sále to platí. Relikvie = fetiš = objekt uctívání. Jen se to tu z výroků sběratelů fyzických hudebních archiválií ještě více potvrdilo.
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Chyba pri čítaní sa prejaví jediným spôsobom.
Ja nie som technik a možno tu niektorí vedia podstatne viac, ale už sa nečudujem ničomu.
Internet sa stal prostriedkom na šírenie budov a čím je to väčšia hlúposť tým viac sa o nej diskutuje a stáva sa to relevantnou témou
Z môjho pohľadu, majú fyzické nosiče viac ako len jeden zmysel.
CD je veľmi kvalitný nosič hudby s bokletom, textami, fotkami, návrhom a predstavami interpreta a dizajnéra o tom ako má album vyzerať.
LP s obmedzeniami danými metódou záznamu, má spravidla aj upravený mastering. nádherné boklety atď.
Zbierkový charakter fyzických nosičov je veľmi podstatný, a toto sa pri PC asi nedosiahne nikdy.
A raz to nechám všetko svojim potomkom, aby vedeli čo počúval ich otec a aká hudba spolu formovala jeho osobnosť
Ak prehrávate z netu, viete o tých dátach všetko? Ja o tom čo je na nosiči viem všetko a spravidla som si istý tým čo tam je, čo ak ste stiahli súbor s chybami.
Ale asi tomu nerozumiem
Kazety sa vrátili spôsobom, že vydanie od renomovaného vydavateľstva je lacnejšie ako prázdna 40 ročná kazeta
Ak niečo kupujeme a používame, vždy to má zmysel, bez ohľadu na to čo si o tom myslia iný.
Zmysel veciam dávame mi, ich používaním, inak by tie veci boli zbytočné. Takže ak niekto počúva LP a CD tak asi tie nosiče zmysel majú.
K prehrávaniu z PC najprv pristúpili technicky fundovaný ľudia a urobili z toho takú vedú, že ja už nepôjdem cestou PC ani náhodou. Ani sa mi nechce písať, čo všetko už počujú a ako to odstraňujú , však to asi sledujete aj na iných fórach.
Neviem si vysvetliť ako sa medzi technikmi vytvoril mysticizmus pri prehrávaní z PC.
Ja nie som technik a možno tu niektorí vedia podstatne viac, ale už sa nečudujem ničomu.
Internet sa stal prostriedkom na šírenie budov a čím je to väčšia hlúposť tým viac sa o nej diskutuje a stáva sa to relevantnou témou
Z môjho pohľadu, majú fyzické nosiče viac ako len jeden zmysel.
CD je veľmi kvalitný nosič hudby s bokletom, textami, fotkami, návrhom a predstavami interpreta a dizajnéra o tom ako má album vyzerať.
LP s obmedzeniami danými metódou záznamu, má spravidla aj upravený mastering. nádherné boklety atď.
Zbierkový charakter fyzických nosičov je veľmi podstatný, a toto sa pri PC asi nedosiahne nikdy.
A raz to nechám všetko svojim potomkom, aby vedeli čo počúval ich otec a aká hudba spolu formovala jeho osobnosť
Ak prehrávate z netu, viete o tých dátach všetko? Ja o tom čo je na nosiči viem všetko a spravidla som si istý tým čo tam je, čo ak ste stiahli súbor s chybami.
Ale asi tomu nerozumiem
Kazety sa vrátili spôsobom, že vydanie od renomovaného vydavateľstva je lacnejšie ako prázdna 40 ročná kazeta
Ak niečo kupujeme a používame, vždy to má zmysel, bez ohľadu na to čo si o tom myslia iný.
Zmysel veciam dávame mi, ich používaním, inak by tie veci boli zbytočné. Takže ak niekto počúva LP a CD tak asi tie nosiče zmysel majú.
K prehrávaniu z PC najprv pristúpili technicky fundovaný ľudia a urobili z toho takú vedú, že ja už nepôjdem cestou PC ani náhodou. Ani sa mi nechce písať, čo všetko už počujú a ako to odstraňujú , však to asi sledujete aj na iných fórach.
Neviem si vysvetliť ako sa medzi technikmi vytvoril mysticizmus pri prehrávaní z PC.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Antony:
Úplně ti unikl kontext. Šlo o zvukový rozdíl u totožné nahrávky puštěné z HDD a z CD způsobený chybami čtení CD. A "velikost" tohodle v reálném světě zcela zanedbatelnýho rozdílu dávám do kontextu s velikostí rozdílů v dalších částech řetezce / reprodukce, aby vyniklo, jak nicotný je. Zvlášť pro někoho, kdo ani neslyší rozdíl mezi mp3 a CD.
A druhý, neméně platný fakt je, že formát hudebních dat je mnohem míň podstatný než kvalita nahrávky.
A ty hanlivé výroky o lidech, kteří něco prostě dělají jinak než ty... To je bohužel na diskusích časté, protože někteří podlehli smutně úsměvnému dojmu, že kolem nich se točí svět.... Wake up .
Úplně ti unikl kontext. Šlo o zvukový rozdíl u totožné nahrávky puštěné z HDD a z CD způsobený chybami čtení CD. A "velikost" tohodle v reálném světě zcela zanedbatelnýho rozdílu dávám do kontextu s velikostí rozdílů v dalších částech řetezce / reprodukce, aby vyniklo, jak nicotný je. Zvlášť pro někoho, kdo ani neslyší rozdíl mezi mp3 a CD.
A druhý, neméně platný fakt je, že formát hudebních dat je mnohem míň podstatný než kvalita nahrávky.
A ty hanlivé výroky o lidech, kteří něco prostě dělají jinak než ty... To je bohužel na diskusích časté, protože někteří podlehli smutně úsměvnému dojmu, že kolem nich se točí svět.... Wake up .
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Mňa najviac zaráža, ako zúrivo Antony dehonestuje tak nevinnú a peknú záľubu, akou je aj to zbieranie a radosť z pekného fyzického nosiča, to tak nenávidíš aj "ozajstné" knihy, keď už je plno vecí na e-bookoch?
Za mňa majú fyzické nosiče zmysel, budem ich zbierať, koľko budem môcť, je to super. Ten zvyšok otázok si trh vyrieši sám.
Za mňa majú fyzické nosiče zmysel, budem ich zbierať, koľko budem môcť, je to super. Ten zvyšok otázok si trh vyrieši sám.
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
A není právě tento postoj vlastně průkazným ohledně smyslu fyzických nosičů? Aneb lze-li zajistit kvalitní nahrávku ve WAV, nosič se stává nepotřebným? A nebo ještě jinak. Přijme tradicionalismus v úvahu fakt, že HDD či FD je také nosič?PítrsPraha píše: ↑04 úno 2021 12:54A druhý, neméně platný fakt je, že formát hudebních dat je mnohem míň podstatný než kvalita nahrávky.
Naposledy upravil(a) AlienCZ dne 04 úno 2021 13:11, celkem upraveno 2 x.
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
"Obal desky ať jednoduchý, či gatefold a vnitřní inzert byl vždy součástí hudebního díla, totéž platí o bookletu cédéček.
Osočovat někoho, kdo poslouchá fyzické nosiče z fetišismu je úchylnost a zoufalství."
Chybná úvaha. Hudební díla byla dlouho bez obalu. Tisíce let hudebníci na svoje díla nepotřebovali žádný obal. Maximálně tak notový zápis, ale to pod definici "obal" nespadá. Až s vynálezem záznamu zvuku vzniknula potřeba obalu kvůli fyzické ochraně média. Postupem času byla tato technická funkční nezbytnost využita ke grafickým a textovým doplňujícím údajům, které na vlastní hudbu nemají vliv. Záznam na médiu by hrál i bez nich, a to zcela nezměněným způsobem. Že tento papírový, či plastový obal, někteří posluchači pasovali na vyšší objekt zájmu, než hudbu samotnou, to je skutečný fetišismus, neboť takový postoj splňuje definici tohoto pojmu.
Úchylnost a zoufalství je snaha výše uedenou skutečnost popírat. Výroky sběratelů hmatatelně nade vši pochybnost dokazují existenci fenoménu hudebního fetišismu.
Naopak, poslech hudby z nehmotných médií, bez uctívání a klanění se obalům, tuto hudbu vrací k jejímu prapůvodnímu účelu a způsobu poslechu. Posluchač, hudba, nehmotný zážitek. Nenechám se přece rozptylovat hmotným balastem. Obal do oblasti mého zájmu patří snad jen jako zdroj informací, pokud o ně vůbec v takové formě stojím. S poslechem nikterak nesouvisí.
Prostě tu máme, místo posluchačů, sběratele obalů. Nic proti, sbírat se dá leccos. Přeju vám to, pánové.
Jenže téma je o fyzikální nosičích, a jejich smyslu. Striktně technicky vzato, obal není nosič. Takže bych řeči o obalech vyloučil, jako OT.
Osočovat někoho, kdo poslouchá fyzické nosiče z fetišismu je úchylnost a zoufalství."
Chybná úvaha. Hudební díla byla dlouho bez obalu. Tisíce let hudebníci na svoje díla nepotřebovali žádný obal. Maximálně tak notový zápis, ale to pod definici "obal" nespadá. Až s vynálezem záznamu zvuku vzniknula potřeba obalu kvůli fyzické ochraně média. Postupem času byla tato technická funkční nezbytnost využita ke grafickým a textovým doplňujícím údajům, které na vlastní hudbu nemají vliv. Záznam na médiu by hrál i bez nich, a to zcela nezměněným způsobem. Že tento papírový, či plastový obal, někteří posluchači pasovali na vyšší objekt zájmu, než hudbu samotnou, to je skutečný fetišismus, neboť takový postoj splňuje definici tohoto pojmu.
Úchylnost a zoufalství je snaha výše uedenou skutečnost popírat. Výroky sběratelů hmatatelně nade vši pochybnost dokazují existenci fenoménu hudebního fetišismu.
Naopak, poslech hudby z nehmotných médií, bez uctívání a klanění se obalům, tuto hudbu vrací k jejímu prapůvodnímu účelu a způsobu poslechu. Posluchač, hudba, nehmotný zážitek. Nenechám se přece rozptylovat hmotným balastem. Obal do oblasti mého zájmu patří snad jen jako zdroj informací, pokud o ně vůbec v takové formě stojím. S poslechem nikterak nesouvisí.
Prostě tu máme, místo posluchačů, sběratele obalů. Nic proti, sbírat se dá leccos. Přeju vám to, pánové.
Jenže téma je o fyzikální nosičích, a jejich smyslu. Striktně technicky vzato, obal není nosič. Takže bych řeči o obalech vyloučil, jako OT.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host