Příšerná kvalita originálních CD
Re: Příšerná kvalita originálních CD
ZdenekJR: Některý kapely to tak určitě chtějí, ale mnoho jiných mělo nahrávky v pohodě (na časové ose je ta proměna zcela viditelná, resp. slyšitelná). Je smutný, že dneska už do masteringu/politiky labelu, nemají co kecat ani giganti, co prodávali miliony desek a dodnes vyprodávají stadiony.
Nadral reprosoustavy
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Já jsem za sebe moc rád, že se tohle tady probírá.
Tyhle obecné informace ke mě nikdy nedoputovaly a člověk má najednou na celou konzumaci hudby střízlivější pohled a hlavně když už něco řeší, tak tolik netápe a nedělá chybná rozhodnutí za zbytečné hromady peněz.
Super vlákno pro mě.
Tyhle obecné informace ke mě nikdy nedoputovaly a člověk má najednou na celou konzumaci hudby střízlivější pohled a hlavně když už něco řeší, tak tolik netápe a nedělá chybná rozhodnutí za zbytečné hromady peněz.
Super vlákno pro mě.
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Taky mě tohle vlákno baví. Není nad to pěkně si zapíčovat, když už nám zavřeli ty hospody 

Nadral reprosoustavy
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Oldear píše:
„Dnes se vše nahrává digitálně a většinou ve 192/24 /( klasika např. DSD 384/32 ), tak proč by Hi-res muselo být 48/24.”
A to čo je za scifi formát to DSD 384/32?
„Dnes se vše nahrává digitálně a většinou ve 192/24 /( klasika např. DSD 384/32 ), tak proč by Hi-res muselo být 48/24.”
A to čo je za scifi formát to DSD 384/32?
Re: Příšerná kvalita originálních CD
AlienCZ
Mrzí mně, žes to nepobral, já přece píšu, že nakupuji i novinky i v digitálu, ale jen klasiku a ta je v pořádku a už vůbec nepíšu o nějakém vítězství. Já převážně poslouchám klasiku. To, že jsem si to zkompletoval prakticky do roku 1995, popř. 2000, kdy se ještě tolik neprznilo se týká rocku a popu na CD, dnes už toto kupuji jen na LP. Tys to nepochopil?
Jestli nevíš, která vydavatelství si to dokážou pohlídat, tak máš zásadní mezery a jen tady prudíš, protože to tady ví každý. Je to tu chaotické, uřvaný koncert, není zkreslený a ořezaný záznam. Každý o něčem jiném, ale to je fuk.
Dodatek: Tak sorry nevěděl jsem, teď už vím, byl bych na Tebe nereagoval. Promiň.
Herrer
Není pravda, že "giganti" již nemají právo do toho kecat, je to tak, i tak. Např. Brian May seděl u toho, když Bob Ludwig tak sesral celou řadu SACD Queen atd. Vidím, že někdo se chce jen hádat a na to já nemám čas, ani chuť. Prosím věcně.
Tak znovu, ten kdo kupuje, snažil se to CD s Loudness war někdy reklamovat?
Herrer
Nevím kolik toho kupuješ, že tady prezentuješ, "že některé", já mám zkušenost, že naprostá většina je s LW. Nikde jsem nepsal, že neexitují a že se nerodí dobré kapely, ale měl bys vědět, že žijí ( tedy před Covidem ) v podstatě z koncertů. Klidně si zde tedy jak píšeš "zapíčuj" a popiš některé Tvoje zkušenosti z poslední doby, cos nakoupil a jak to vypadalo se zvukem.
Bazi 36
Vygůgli si to.
Mrzí mně, žes to nepobral, já přece píšu, že nakupuji i novinky i v digitálu, ale jen klasiku a ta je v pořádku a už vůbec nepíšu o nějakém vítězství. Já převážně poslouchám klasiku. To, že jsem si to zkompletoval prakticky do roku 1995, popř. 2000, kdy se ještě tolik neprznilo se týká rocku a popu na CD, dnes už toto kupuji jen na LP. Tys to nepochopil?
Jestli nevíš, která vydavatelství si to dokážou pohlídat, tak máš zásadní mezery a jen tady prudíš, protože to tady ví každý. Je to tu chaotické, uřvaný koncert, není zkreslený a ořezaný záznam. Každý o něčem jiném, ale to je fuk.
Dodatek: Tak sorry nevěděl jsem, teď už vím, byl bych na Tebe nereagoval. Promiň.
Herrer
Není pravda, že "giganti" již nemají právo do toho kecat, je to tak, i tak. Např. Brian May seděl u toho, když Bob Ludwig tak sesral celou řadu SACD Queen atd. Vidím, že někdo se chce jen hádat a na to já nemám čas, ani chuť. Prosím věcně.
Tak znovu, ten kdo kupuje, snažil se to CD s Loudness war někdy reklamovat?
Herrer
Nevím kolik toho kupuješ, že tady prezentuješ, "že některé", já mám zkušenost, že naprostá většina je s LW. Nikde jsem nepsal, že neexitují a že se nerodí dobré kapely, ale měl bys vědět, že žijí ( tedy před Covidem ) v podstatě z koncertů. Klidně si zde tedy jak píšeš "zapíčuj" a popiš některé Tvoje zkušenosti z poslední doby, cos nakoupil a jak to vypadalo se zvukem.
Bazi 36
Vygůgli si to.
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Oldear: Píšeš, jak se chce někdo hádat a přitom sám opět volíš zbytečně konfrontační tón 
OK, Brian May dohlížel na produkci. Neměl jsem tedy paušalizovat, ačkoliv jsem nikde nenapsal, že "všichni giganti".
Nakupuju, kde se dá, ale zdaleka nejvíc na Bandcampu. Pak klasicky Supraphon, HDTracks, přímo na stránkách kapel. Něco na doporučení od Antonyho, dadafta atd., ale především lidí z mého okolí, o kterých vím, že mají podobný vkus. Pak samozřejmě recenze na AllMusic, poslech ukázek, YouTube... Osvědčený oblíbence kupuju na riziko, protože je prostě chci mít. Nicméně jestli ses chtěl dočíst, že jsem nikdy nestáhnul něco pirátského, tak stáhnul, takže mě klidně můžeš osočit, že za současný stav můžu i já, ale tak jsi to určitě nemyslel
Rozhodně nejsem člověk, který by skladoval terabajty dat jenom, aby je měl. Už pěkných pár let jedu z flashky a místa je tam pořád dost. Tipuji, že mám tak kolem stovky oblíbených desek, ke kterým se stále vracím. Klidně ti můžu poslat své oblíbené, ale vzhledem k tomu, že jedeš hlavně klasiku, nevím, jestli ti to bude k užitku.
Ano, novější mainstream je loudness war zasažen. Čím větší prodejní potenciál, tím menší šance na nepřeřvanou nahrávku. Tohle se tu přeci řeší. Možná tě špatně chápu, ale kde čteš, že píšu "některé"? Některé co?
DSD 384/32 opravdu kravina je. Těch 384/32 je PCM
Jinak ti můžu poslat tipy na svá oblíbená alba, ale nevím, k čemu ti to bude, když jedeš především klasiku.
Tak hlavně ať ti to hraje a já nepochybuju, že hraje

OK, Brian May dohlížel na produkci. Neměl jsem tedy paušalizovat, ačkoliv jsem nikde nenapsal, že "všichni giganti".
Nakupuju, kde se dá, ale zdaleka nejvíc na Bandcampu. Pak klasicky Supraphon, HDTracks, přímo na stránkách kapel. Něco na doporučení od Antonyho, dadafta atd., ale především lidí z mého okolí, o kterých vím, že mají podobný vkus. Pak samozřejmě recenze na AllMusic, poslech ukázek, YouTube... Osvědčený oblíbence kupuju na riziko, protože je prostě chci mít. Nicméně jestli ses chtěl dočíst, že jsem nikdy nestáhnul něco pirátského, tak stáhnul, takže mě klidně můžeš osočit, že za současný stav můžu i já, ale tak jsi to určitě nemyslel

Ano, novější mainstream je loudness war zasažen. Čím větší prodejní potenciál, tím menší šance na nepřeřvanou nahrávku. Tohle se tu přeci řeší. Možná tě špatně chápu, ale kde čteš, že píšu "některé"? Některé co?
DSD 384/32 opravdu kravina je. Těch 384/32 je PCM

Jinak ti můžu poslat tipy na svá oblíbená alba, ale nevím, k čemu ti to bude, když jedeš především klasiku.
Tak hlavně ať ti to hraje a já nepochybuju, že hraje

Nadral reprosoustavy
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Herrer
Jo, v poho beru to, je to Tvoje věc. Já jsem staromilec a stahovače a posluchače dráťáku, tak nějak moc neberu. ( "píšeš některé kapely, ale je to jedno" ). Jestli dobře chápu, tak Tvůj rozsah nakupování není ale o nosičích. Tvoje oblíbené nepotřebuji, já jedu hlavně v nosičích ( CD, SACD, LP a DVD-A ) a to klasiku, rock, pop i jazz. Okrajové Hi-Res a to mám 2 x 512 GB SSD s kvalitou různou. Beru hlavně "stařinky" ze Supraphonu, jinak nakupuji různě i z HDTracks, ale tam je to problematické.
Jinak sorry, samozřejmě nikoliv DSD, ale DXD - přeťuk jsem se. Je to však jedno, tady většina klasiku nedělá a tak se s tím nesetká.
Možná jsem to nepřesně pochopil, ale název vlákna je jasný. Tak bych očekával diskusi těch, co "hlavně kupují" a to především CD, popř. SACD. Možná toho chci moc.
Jo, v poho beru to, je to Tvoje věc. Já jsem staromilec a stahovače a posluchače dráťáku, tak nějak moc neberu. ( "píšeš některé kapely, ale je to jedno" ). Jestli dobře chápu, tak Tvůj rozsah nakupování není ale o nosičích. Tvoje oblíbené nepotřebuji, já jedu hlavně v nosičích ( CD, SACD, LP a DVD-A ) a to klasiku, rock, pop i jazz. Okrajové Hi-Res a to mám 2 x 512 GB SSD s kvalitou různou. Beru hlavně "stařinky" ze Supraphonu, jinak nakupuji různě i z HDTracks, ale tam je to problematické.
Jinak sorry, samozřejmě nikoliv DSD, ale DXD - přeťuk jsem se. Je to však jedno, tady většina klasiku nedělá a tak se s tím nesetká.
Možná jsem to nepřesně pochopil, ale název vlákna je jasný. Tak bych očekával diskusi těch, co "hlavně kupují" a to především CD, popř. SACD. Možná toho chci moc.
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Týhle zpraseniny se nelze zastávat. A je jedno z jakýho úhlu pohledu se na to díváš, nebo jak se to kdo snaží okecat sami tvůrci nebo Iggy Pop..... Tohle je prostě neposlouchatelnej odpad a zmršenina. Už ta původní nahrávka nebyla zvukově žádnej zázrak, ale jakž takž se to ještě dalo poslouchat, ale ten remaster to je doslova Texaskej masakr motorovou pilou.ZdenekJR píše: ↑27 led 2021 13:24Já bych se toho remastru (s DR 0!!!) z roku 1997 trochu zastal. Podle mě nejde o typického zástupce loudness prasečin (určených do rádií, mobilů atd.), ale o specifický pohled autora jak měla nahrávka správně vypadat (to keep audio levels in the red) - a udělat "loudest album ever". Přeci jenom je to (proto)punk a ne art/progrock. Hlavně je stále v prodeji "konzervativnější" mix D. Bowieho. (https://en.wikipedia.org/wiki/Raw_Power)
Tady je malá ukázka, minutovej "sestřih" písničky č.3, prvních 30 vteřin je z CD z roku 1989 a druhejch 30 vteřin z toho CD remasteru z roku 1997:
https://ulozto.cz/file/jwcWFageMzQ2/03- ... d-1997-wav
Nepochopils co říkám a na co tím reaguju. Ramones na to, že nízký DR je vždycky špatně, ragoval tím, že proti živýmu koncertu je to vždycky dobrý, což je na to o co šlo argument zcela mimo mísu. A to už jen proto, že reprodukovaná hudba a živej koncert mají pramálo společnýho, to jsou dvě zcela odlišný věci a už vůbec to nijak nesouvisí s tím o čem tu je řeč.
No ale co jinýho je celá Loudness War? To je právě to, nahrávky se mrší a potenciál nosičů se ani zdaleka nevyužívá. Zvukaři nevyužívají ani ty možnosti toho blbýho CD, natožpak možnosti SACD nebo Hi-res atd. Vždyť už i jen potenciál a možnosti toho prachobyčejnýho CD formátu (Red Book) jsou tak obrovský, že kdyby je zvukaři ve studiích využívali naplno, tak by možná žádný SACD, DVD-A, Hi-res a další formáty a média, který jako mají bejt lepší než to obyčejný CD, nikdy ani nevznikly. Zkrátka by možná ani nikdy nevznikla potřeba vyvíjet lepší nosič než CD, protože CD je víc než dostačující, pokud obsahuje kvalitní nahrávku s kvalitně provedeným masteringem.
Pokud vím, tak DXD je PCM signál 24/352.8, ne 32/384
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Oldear: Co je dráťák? Počítač? Ten už jsem dávno ze sestavy vyřadil, ačkoliv neodsuzuju lidi, co přes něj poslouchají. Ono to v dnešní době láká.
Jinak ano, kupuju už jen nefyzicky. Měl jsem poměrně slušnou sbírku CD, ale někdy kolem roku 2005 jsem se jí jako totální idiot zbavil, protože mě prostě hudba nějak přestávala bavit a měl jsem pocit, že už se k tomu nikdy nevrátím a že mi to akorát zabírá místo. Dneska mě to šíleně mrzí, ale zároveň mě trochu uklidňuje, že jsem jí celou DAROVAL člověku, kterej blázen byl a pořád je, takže jsou CD v dobrých rukou. Takže aspoň dobrý skutek do CV, až mě bude svatý Petr skenovat
Jen holt nemám sílu celý si to pořizovat znovu.
Teď mi kámoš nabízel, že mi daruje sbírku svých CD, hlavně metal, reggae, nějaký blues, naprosto výborný dark wave a EBM desky, ale radši jsem to odmítl, aby po letech neměl stejný pocity jako já
Můj sen je pořídit gramec a postupně si udělat sbírku LP všech svých milovaných desek, ale je to nákladná záležitost a běh na dlouhou trať.
Sorry za OT.
Jinak ano, kupuju už jen nefyzicky. Měl jsem poměrně slušnou sbírku CD, ale někdy kolem roku 2005 jsem se jí jako totální idiot zbavil, protože mě prostě hudba nějak přestávala bavit a měl jsem pocit, že už se k tomu nikdy nevrátím a že mi to akorát zabírá místo. Dneska mě to šíleně mrzí, ale zároveň mě trochu uklidňuje, že jsem jí celou DAROVAL člověku, kterej blázen byl a pořád je, takže jsou CD v dobrých rukou. Takže aspoň dobrý skutek do CV, až mě bude svatý Petr skenovat

Teď mi kámoš nabízel, že mi daruje sbírku svých CD, hlavně metal, reggae, nějaký blues, naprosto výborný dark wave a EBM desky, ale radši jsem to odmítl, aby po letech neměl stejný pocity jako já

Můj sen je pořídit gramec a postupně si udělat sbírku LP všech svých milovaných desek, ale je to nákladná záležitost a běh na dlouhou trať.
Sorry za OT.
Nadral reprosoustavy
Re: Příšerná kvalita originálních CD
ad LUK a Raw Power od Stooges - "zprasenina" je to pro tebe, jsou lidé (např. já), které to baví a dokonce to vlastní na CD (stejně jako ten původní Bowieho remix); proto jsem dával příkladem ty Cherubs (kompilace singlů atd., která vyšla r. 1996), které také nejsou obětí loudnesswar, ale úmysl. Ne všechno musí znít jako Brothers in Arms (naštěstí).
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Vážení mravokárci, namátkou Pítrs + LUK, bylo by dobré, kdybyste ty své jednoznačné závěry popisovali třeba jako své subjektivní postřehy, nikoliv jako jediné a ty správné "pravdy" s kterými ostatní nesmí vůbec polemizovat, protože jinak jsou z vašeho pohledu méněcenní.
Také by bylo vhodné, abyste neurčovali ostatním, co do diskuze na Hi-Fi patří nebo nepatří.
Odkážeme-li se na starou DIN 45500 ohledně stanovení Hi-FI, pak i 128 kbps tuto normu nejen splňuje, ale i vysoce překračuje.
Osobně, pokud zde zmiňuji pro mne dostatečné formáty mp3, mám na mysli pouze stream Spotify Premium, který by měl mít 320 kbps, nikoliv kopírování CD do formátu mp3. To nemám zapotřebí.
Taktéž hodnocení, co slyším a neslyším, bych si ponechal pro sebe s tím, že v 61 letech to již není, co v 15, kdy jsem začinal s nákupem zahraničních LP a Teslou NZC s výkonem 2 x 20 W, byť dle výše zmiňované DIN stále v pohodě
Můj názor na "kvalitu" CD je ten, že né vždy je to pouze LW, ale jak zaznělo výše v přízpěvcích, také záměr tvůrců. Křišťálová produkce se nehodí ke všemu, byť ji mám raději než např. zvuk Nirvany, či RCHP.
Někdo vzpomínal na album Depeche Mode - Ultra, že je to LW. V tomto případě jasný záměr, myslím.
Takže, pánové, nehroťme to a užívejme

Také by bylo vhodné, abyste neurčovali ostatním, co do diskuze na Hi-Fi patří nebo nepatří.
Odkážeme-li se na starou DIN 45500 ohledně stanovení Hi-FI, pak i 128 kbps tuto normu nejen splňuje, ale i vysoce překračuje.
Osobně, pokud zde zmiňuji pro mne dostatečné formáty mp3, mám na mysli pouze stream Spotify Premium, který by měl mít 320 kbps, nikoliv kopírování CD do formátu mp3. To nemám zapotřebí.
Taktéž hodnocení, co slyším a neslyším, bych si ponechal pro sebe s tím, že v 61 letech to již není, co v 15, kdy jsem začinal s nákupem zahraničních LP a Teslou NZC s výkonem 2 x 20 W, byť dle výše zmiňované DIN stále v pohodě

Můj názor na "kvalitu" CD je ten, že né vždy je to pouze LW, ale jak zaznělo výše v přízpěvcích, také záměr tvůrců. Křišťálová produkce se nehodí ke všemu, byť ji mám raději než např. zvuk Nirvany, či RCHP.
Někdo vzpomínal na album Depeche Mode - Ultra, že je to LW. V tomto případě jasný záměr, myslím.
Takže, pánové, nehroťme to a užívejme


Re: Příšerná kvalita originálních CD
K těch DM Ultra. Jasný záměr vydat LW asi těžko, protože LP z roku vydání má DR12.
http://dr.loudness-war.info/album/view/82633
http://dr.loudness-war.info/album/view/82633
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Ramones: Ultra nezní špatně, protože je zvukově poměrně průzračná, ale záměr, aby zněla takhle, to rozhodně nebyl. Bylo to první album DM, které bylo tím zlem poznamenáno. Když si poslechneš vinyl, poznáš, jak to bylo zamýšleno. Bohužel.
Nadral reprosoustavy
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Tak toto si může myslet jen někdo kdo ten rozdíl nikdy neslyšel a nebo o tom moc neví! A to bez urážky!Bazi 36 píše: ↑27 led 2021 08:10Ano, to s tím knobem do prava je skutečně pošetilost. Příklad, ti konzumenti pojedou metrem (okolní hluk), dostanou nahrávku s vysokým DR a je fakt, že tišší pasáže neuslyší. Takže si kvůli tomu budou muset řádně přidat na hlasitosti, jenže tu tichou pasáž vzápětí vystřídá hlasitá sekvence a po chvíli dokonce vybuzenej refrén a to bude takovej rachot, že nejen že se na ně oboří okolí s větou: „Ty vole, to už si děláš p.del, né?... ztlum to!!!, ale hlasitost bude samozřejmě příliš vysoká i pro něj, navíc sluch poškozující. Takže milej konzument bude zas ztlumovat a takhle furt dokola. Právě z těchto důvodů se té mase, tedy nehifistům, začalo vycházet vstříc srovnáním hlasitosti. Tišší pasáže se dostaly k úrovni těch hlasitějších a tudíž se to s volume nemusí přehánět, aby byly uchem zachyceny. Žádná věda, né?
Ořezané CD s nízkým DR působí jako shluk všeho do hromady. Nástroje i vokál splynou ve valící se zvuk kde spoustu věcí zanikne. Posluchače to nutí stále zeslabovat a stává se to otravný, i když obsah je ten co má rád!
Tak to rozhodně působí na mě.
Naopak kvalitní nahrávka většinou s vysokým DR má zvuk ,čistý,uspořádaný,vyrovnaný a hlavně příjemný, který vás doslova vybízí k zesílení hlasitosti.
V žádném případě to není tak že pokud si tuto nahrávku zesílím tak abych slyšel i tiché pasáže ta hlasitější mě utrhne uši! To je absolutní nesmysl. Tyto nahrávky jsou celkově dá se říct potichu nahrané, a pokud je zesílíte, dostanete bohatý dynamický zvuk, který nevadí vám a ale ani okolí, protože to není nesmyslný hučák!
To chce si to porovnat na dvou totožných skladbách.
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Nechtěl jsem se tě nijak dotknout, tak promiň. Samozřejmě dotaz byl myšlen vážně, rád získám zdroj na vydavatelství, které si hlídá DR v pozitivních hodnotách a myslím, že nejsem sám. Jelikož je tento parametr pro mě skoro až novinka, nemám s tím žádné praktické zkušenosti a budu vděčný za každou pozitivní informaci.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů