Příšerná kvalita originálních CD
Re: Příšerná kvalita originálních CD
@ZdenekJR: Nechtěl jsem Tě "cvičit", taky k tomu nic nevím. Právě naopak, zajímalo mne, zda máš konkrétní info, a na jehož základě jsi očekával snížení DR pro MP3.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Příšerná kvalita originálních CD
ZdenekJR:
Ono to plyne z principu fungovani komprese mp3, ze nemeni DR. Tech >77% hudebnich dat se odrezava jinak.
Ono to plyne z principu fungovani komprese mp3, ze nemeni DR. Tech >77% hudebnich dat se odrezava jinak.
Re: Příšerná kvalita originálních CD
musím přiznat, že první info jsem se dozvěděl, až z vašeho odkazu (o DR Meteru)
např.: High PLR or Peak–to–Loudness Ratio increases can happen if the input level of an MP3 encoder has been reduced to prevent overload and distortion. If no level reduction had been applied prior to encoding, the increased peak values of the decoded MP3 will become True Peak (TP) “over” values higher than 0 dB Full Scale.
Je otázkou, jaký vliv bude mít užití různého bitrate (128 vs 320), CBR vs VBR, různé enkodéry (LAME vs Fraunhoff). Podstatnější otázkou, jestli takové testování má smysl..
-------------------------------------------------------------
ad Pítrs - mám dojem (asi dost zjednodušený), že mp3 komprese ořezává hlavně "neslyšitelné" frekvence
např.: High PLR or Peak–to–Loudness Ratio increases can happen if the input level of an MP3 encoder has been reduced to prevent overload and distortion. If no level reduction had been applied prior to encoding, the increased peak values of the decoded MP3 will become True Peak (TP) “over” values higher than 0 dB Full Scale.
Je otázkou, jaký vliv bude mít užití různého bitrate (128 vs 320), CBR vs VBR, různé enkodéry (LAME vs Fraunhoff). Podstatnější otázkou, jestli takové testování má smysl..
-------------------------------------------------------------
ad Pítrs - mám dojem (asi dost zjednodušený), že mp3 komprese ořezává hlavně "neslyšitelné" frekvence
Re: Příšerná kvalita originálních CD
...ano, ale i ty neslyšitelné "někteří" slyší...a hlavně ta změna v prostoru . Pítrs ti to vysvětlí.
Kdyby ne, tak např. citát z jedné bakalářské práce autora P.Gregara, volně dostupné na netu:
..." Kompresní algoritmus MP3 odstraňuje ze záznamu zvuky, které nejsou lidským uchem slyšitelné a zbývající data zaznamená efektivním způsobem. K výběru zvuků, které budou odstraněny, užívá psycho-akustický model."
Kdyby ne, tak např. citát z jedné bakalářské práce autora P.Gregara, volně dostupné na netu:
..." Kompresní algoritmus MP3 odstraňuje ze záznamu zvuky, které nejsou lidským uchem slyšitelné a zbývající data zaznamená efektivním způsobem. K výběru zvuků, které budou odstraněny, užívá psycho-akustický model."
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Proto se tomu asi také lidově přezdívá "MP Trosky"! 

- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Příšerná kvalita originálních CD
ZdenekJR:
Ano, to říká teorie. Praxe je, jak už to většinou bývá, docela jiná...
Ale mp3 bych nechal tam, kam patří - minulosti
.
Ano, to říká teorie. Praxe je, jak už to většinou bývá, docela jiná...
Ale mp3 bych nechal tam, kam patří - minulosti

-
- Příspěvky: 882
- Registrován: 13 čer 2016 04:17
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Tady se rozvinula zcela zbytečná debata.
Co produkce vyprodukuje záleží na penězích, ne na posluchačích. Můžete tady brečet, ale kvalitu zvuku to nezlepší.
Dynamický rozsah s hodnotou DR8 a výše není v okrajových žánrech nic vzácného, takže opět není třeba brečet.
Mp3 v nejvyšší kvalitě je pro 90% světové hudební produkce plně dostačující.
10% jsou zapšklí jazzošukofonisti.
OT. Zaujalo mě, že se na výstavách a při převádění HiFi většinou pouští takové drnkání, kde by stačilo i 128 kbps mp3.
Co produkce vyprodukuje záleží na penězích, ne na posluchačích. Můžete tady brečet, ale kvalitu zvuku to nezlepší.
Dynamický rozsah s hodnotou DR8 a výše není v okrajových žánrech nic vzácného, takže opět není třeba brečet.
Mp3 v nejvyšší kvalitě je pro 90% světové hudební produkce plně dostačující.
10% jsou zapšklí jazzošukofonisti.
OT. Zaujalo mě, že se na výstavách a při převádění HiFi většinou pouští takové drnkání, kde by stačilo i 128 kbps mp3.
Re: Příšerná kvalita originálních CD
10% jsou zapšklí jazzošukofonisti.
100 bodu, pobavilo


100 bodu, pobavilo
Re: Příšerná kvalita originálních CD
svartenatt píše:
„Tady se rozvinula zcela zbytečná debata.
Co produkce vyprodukuje záleží na penězích, ne na posluchačích.”
Clipping, nízký DR, a rachot jak kráva vyjde levnějc, jó?
„Tady se rozvinula zcela zbytečná debata.
Co produkce vyprodukuje záleží na penězích, ne na posluchačích.”
Clipping, nízký DR, a rachot jak kráva vyjde levnějc, jó?
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Ne, Já prostě nerozumím......Takže Loudness War tě štve, ale zcela ukázkovej příklad Loudness War se ti líbí a nepovažuješ ho za typickej příklad Loudness War, ale za nějakej extrém...... Je to extrém, extrémně zničenej zvuk doslova podle "osnov" Loudness War. To není hudby, to je jen hluk.ZdenekJR píše: ↑28 led 2021 17:34ještě k raw power LUK: "To se ti fakt líbí, že ten 1997 remaster chrčí, prská, drnčí, duní, hučí, tříská..... prostě je to jen hluková stěna? ". Ano líbí, mám rád např. Throbbing Gristle. Ale i ten Bowieho mix, který má (mám vydání z r. 2016, dvojCD) - DR 8-11
pokusím se to vysvětlit ještě jednou - ten Iggyho mix považuju za extrém, ne za typický příklad loudnesswar - která mě taky velmi štve
Jasně, perfektní názor, takže není třeba brečet, když chci poslouchat svou oblíbenou hudbu a oni mi jí mrví jak jen dovedou. Když chci poslouchat kvalitně nahranou hudbu, tak musím na svou oblíbenou hudbu zapomenout a poslouchat nějaký ty tvoje okrajový žánry. No to jsme to dopracovali.svartenatt píše: ↑28 led 2021 21:44Dynamický rozsah s hodnotou DR8 a výše není v okrajových žánrech nic vzácného, takže opět není třeba brečet.
Nechápu cos tímhle výkřikem do tmy sledoval, ale asi bys měl vědět, že snaha bejt takovýhle způsobem jakože "vtipnej" vždycky vyústí jen v to, že se tím ten kdo nějakej takovejhle blábol napíše, perfektně ztrapní.svartenatt píše: ↑28 led 2021 21:44Mp3 v nejvyšší kvalitě je pro 90% světové hudební produkce plně dostačující.
10% jsou zapšklí jazzošukofonisti.
Jasněže jo, udělat kvalitní nahrávku chce čas, pečlivost, zkušenosti, dobrýho zvukaře atd.... to všechno stojí peníze, ale nekoukat vpravo vlevo na clipping ani nic jinýho, napálit hlasitost kam to jde a zkrátka zmrvit nahrávku, to dneska dokáže každej průměrnej "zvukař" a stačí mu k tomu jen chvilka, ne?
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Luku, zacina byt s tebe Pitrs c. 2.
Nebud nasrany, hifi za to nestoji
Nebud nasrany, hifi za to nestoji
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Tak to nás zde bude asi víc. Já s nima docela souhlasím a nechápu že ten zvukovej odpad někdo obhajuje! 

Re: Příšerná kvalita originálních CD
Vsak bylo napsáno, 10%. Osobne si myslim, ze ani to ne. Proto mame moznost volby. LW se mi take nelibi, takze se snazim takto postizenym produkcim vyhybat.
Nehrotim vsak stream vs CD.
Nehrotim vsak stream vs CD.
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Právě, mrvení zvuku se na hififóru obhajuje, že je to prej "uměleckej záměr" a ještě se to tu lidem líbí, MP3 128kbps prej dokonce "překračuje hifi"

Zrovna hifi fórum je místo, kde bych tedy čekal pravej opak, že tu budou lidi co chtějí poslouchat hudbu kvalitně a její mrvení budou odsuzovat a ne naopak obhajovat


A rozdíl stream vs CD neřešit nelze. Až na streamu budou dostupný ve všech případech ty stejně kvalitní/nejlepší vydání alb jako jsou na na nosičích, tak pak ho taky řešit nebudu, ale to se nikdy nestane, takže tohle zkrátka nelze neřešit.
-
- Příspěvky: 882
- Registrován: 13 čer 2016 04:17
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Možná mám jen štěstí, že to co poslouchám, nemívá špatný zvuk. Progresivní metalová alba malých vydavatelství se prostě snaží. Nějaké nudné mainstreamy mě nezajímají, tam i většinou hrnou zvukový rachot.
Záměrné mršení zvuku měly BM kapely z devadesátých let, aby dosáhli atmosféry, třeba Darkthrone.
Záměrné mršení zvuku měly BM kapely z devadesátých let, aby dosáhli atmosféry, třeba Darkthrone.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů