To je dosť možné. Behringer je podceňovaná firma, ale nerobia až také zlé veci, obzvlášť za tú cenu. No Quadral, parafrázujúc miestnu komunitu, "vlastne ani nie je monitor", takže sa nedá porovnať ani s lacnými modelmi od JBL alebo Tannoy či Mackie. Takže to možno ani nie je "pokrok", len iná kategória, ktorá sumi aj na najnižšom gaine.blesk666 píše: ↑20 srp 2022 21:20zaujimave, “pokrok” nezastavis. V case ked som si kupoval repro obdobneho zamerania, v roku 2002, tak som za 25tis SK kupil Behringer Truth B2031 prva verzia aktiv bez A-cka na konci oznacenia) Dodnes sa tusim robia a su uz podstatne lacnejsie, ale Behringer bol vzdy povazovany za lowcost a tato bedna (okrem toho ze podla mna stale vcelku dobre hra), tak ked sa stiahol gain na minimum, tak prakticky pocutelne ani v blizkm poli nesumia
klub přátel (mini)monitorů
-
progsociety
- Příspěvky: 554
- Registrován: 09 kvě 2019 22:43
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: klub přátel (mini)monitorů
-
progsociety
- Příspěvky: 554
- Registrován: 09 kvě 2019 22:43
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: klub přátel (mini)monitorů
Ďakujem, práve si mi ušetril 650 eur. Oplatí sa zdieľať svoje myšlienky verejne, aspoň človek neurobí nejakú hlúposť. Najprv odpadli starosti s KH120, teraz aj s NDH30. Uff, asi sa radšej dám na záhradkárske aktivity. Aby som vám ušetril časbacil2 píše: ↑20 srp 2022 22:33... na to kľudne zabudni! ... navyše absolútne netušíš aký zvuk majú tie monitory ... všetko je to iba tvoja nekonečná "myšlienková konštrukcia" bez akéhokoľvek ukotvenia v realiteprogsociety píše: ↑20 srp 2022 20:14... Vraciam sa späť k myšlienke poriadnych štúdiových (?) slúchadiel, ktoré nebude treba už nijako v priestore štelovať, upravovať, meniť akustiku izby, a pod. Vyzerá to na Neumann NDH30, keď už hovoria, že tam "dali" zvuk svojich monitorov. Už len si ich niekde vypočuť![]()
PS: práve tie NDH30, podľa mňa, nemajú zvukovo moc spoločné s ich monitormi![]()
Keby si aspoň tušil, že čo to je ten "štúdiový zvuk", tak by som Ti možno doporučil RODE NTH-100 ... to ale nie nič vhodné pre potížistu tvojho typu, čo nemá prakticky nič normálne napočúvané![]()
Re: klub přátel (mini)monitorů
Celé jsou to jenom výmluvy. Kupte si slušné třípásmo s 25-30cm basákem a neřešte blbiny 
Re: klub přátel (mini)monitorů
@Jarda69: to je od Teba skutočne v tomto vlákne mimoriadne inovatívna rada!
... inak ja osobne, napríklad, mám tiež určité pokušenie napísať do nejakej "analógovej" hifi-témy, aby si všetci zúčastnení občania tie svoje hipsterské (v súčasnosti úplne nezmyselné analógové geréty) narvali do popelnice a kúpili si konečne za zlomok finančných nákladov nejaký slušný DAC a zodpovedajúci "digitálny transport" ... ale vzhľadom na to, že nie som úplný d.e.b.i.l, tak to sem nikde písať nemienim!

... inak ja osobne, napríklad, mám tiež určité pokušenie napísať do nejakej "analógovej" hifi-témy, aby si všetci zúčastnení občania tie svoje hipsterské (v súčasnosti úplne nezmyselné analógové geréty) narvali do popelnice a kúpili si konečne za zlomok finančných nákladov nejaký slušný DAC a zodpovedajúci "digitálny transport" ... ale vzhľadom na to, že nie som úplný d.e.b.i.l, tak to sem nikde písať nemienim!
-
progsociety
- Příspěvky: 554
- Registrován: 09 kvě 2019 22:43
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: klub přátel (mini)monitorů
Čiže pri KH80 je jedno, či ide dnu zvuk z RME alebo z DAC za 100 eur? Ak je dnu AD/DA prevodník, potom si repro všetko upravia na svoj obraz...?audafreak píše: ↑03 srp 2022 13:20A vlastně už ani nepoužívám DAC, zvuk jde jako PCM rovnou do zpracování v repro DSP. PCM-ASIO USB-USBtoSPDIF-SW SPDIF input. Analog se objeví poprvé až uvnitř toho SW, myslím, že je tam nějaký AKM ADDAC. Není to puristické, to je jasné, ani na první poslech atraktivní, ale mi to vyhovuje, vždy je něco za něco.
Re: klub přátel (mini)monitorů
Není mi úplně jasné na co se ptáte. KH80 má jen analogový vstup z DAC či preampu, který by měl mít regulovaný výstup. V podstatě je to koncový zesilovač+DSP+repro.
Takže samozřejmě jako u každého analogu jde i tady o kvalitu toho, co vstupuje.
Pomocí DSP ale lze:
1. Pokud máte iPad, tak lze ručně v aplikaci Neumann Control upravovat kmitočtovou charakteristiku 10 pásmovým parametrickým EQ + nastavovat nějaké další parametry jako SPL, jas ledek, standby apod. Takhle jsem to dělal zpočátku než bylo dostupné MA1.
2. Pokud si koupíte kalibrační sadu mikrofon+software MA1 a máte i min.2kanál. externí ASIO zvukovku s fantomovým napájením, MA1 je pro windows a mac, tak lze automaticky zkalibrovat repro nejen EQ ale i fázové posuvy s eliminací odrazů způsobených místností podobně jako u jiných kvalitních room correction systémů. Výsledek je podstatně čistší zvuka a lepší lokalizace.
Výhoda oproti externímu DSP systému je ta, že korigováno je vše, co se do repro pustí, bez ohledu na zdroj.
To, co jsem popisoval v citaci, je můj systém, který je trochu složitější. Jde o 2 sady repro, které dohromady dají 4 kanálovou reprodukci z PC (BD,DVD,SACD, audio a video soubory vč DTS-MA a Dolby TueHD).
1. sada předních repro je subwoofer KH750 do kterého jde stereo SPDIF a z něj pak XLR analog do 2xKH80 - tady se veškeré DSP provádí jen v subu. Navenek se tyto 3 repro jeví jako 2.0
2. sada zadních repro je 2xKH80 napájených z analogu XLR.
Obě sady jsou kalibrovány zatím samostatně pro poslechové místo. V následujících měsících by to mělo být už možne jako jedna sada. Úpravy lze uložit a pokud jich mám několik, tak přepínat.
Mix všech až 7.1 kanálů do předních stereo či všech 4 je prováděn mým nastavením v RME UCX2, který má až 20 kanálů na USB vstupu, 6xanalog(2xmikro), optiku 2k SPDIF či 8k ADAT, coax 2k SPDIF, AES 2k, což dá dalších 20 kanálu HW vstupů stejných 20k HW výstupů. Uvnitř mohu jakýkoli vstup poslat do jakéhokoli výstupu a vzájemně je míchat, nastavovat level či dokonce obracet fázi či jednoduchý parametrický EQ. Všechny úpravy se dějí ve 48bitovém rozlišení.
Výsledek namíchaný do 4.0 zní mnohem lépe a čistěji než když to do 4.0 namíchá JRiver nebo Foobar. Ale chce to se v problematice trochu vyznat a nastudovat si to.
Takže samozřejmě jako u každého analogu jde i tady o kvalitu toho, co vstupuje.
Pomocí DSP ale lze:
1. Pokud máte iPad, tak lze ručně v aplikaci Neumann Control upravovat kmitočtovou charakteristiku 10 pásmovým parametrickým EQ + nastavovat nějaké další parametry jako SPL, jas ledek, standby apod. Takhle jsem to dělal zpočátku než bylo dostupné MA1.
2. Pokud si koupíte kalibrační sadu mikrofon+software MA1 a máte i min.2kanál. externí ASIO zvukovku s fantomovým napájením, MA1 je pro windows a mac, tak lze automaticky zkalibrovat repro nejen EQ ale i fázové posuvy s eliminací odrazů způsobených místností podobně jako u jiných kvalitních room correction systémů. Výsledek je podstatně čistší zvuka a lepší lokalizace.
Výhoda oproti externímu DSP systému je ta, že korigováno je vše, co se do repro pustí, bez ohledu na zdroj.
To, co jsem popisoval v citaci, je můj systém, který je trochu složitější. Jde o 2 sady repro, které dohromady dají 4 kanálovou reprodukci z PC (BD,DVD,SACD, audio a video soubory vč DTS-MA a Dolby TueHD).
1. sada předních repro je subwoofer KH750 do kterého jde stereo SPDIF a z něj pak XLR analog do 2xKH80 - tady se veškeré DSP provádí jen v subu. Navenek se tyto 3 repro jeví jako 2.0
2. sada zadních repro je 2xKH80 napájených z analogu XLR.
Obě sady jsou kalibrovány zatím samostatně pro poslechové místo. V následujících měsících by to mělo být už možne jako jedna sada. Úpravy lze uložit a pokud jich mám několik, tak přepínat.
Mix všech až 7.1 kanálů do předních stereo či všech 4 je prováděn mým nastavením v RME UCX2, který má až 20 kanálů na USB vstupu, 6xanalog(2xmikro), optiku 2k SPDIF či 8k ADAT, coax 2k SPDIF, AES 2k, což dá dalších 20 kanálu HW vstupů stejných 20k HW výstupů. Uvnitř mohu jakýkoli vstup poslat do jakéhokoli výstupu a vzájemně je míchat, nastavovat level či dokonce obracet fázi či jednoduchý parametrický EQ. Všechny úpravy se dějí ve 48bitovém rozlišení.
Výsledek namíchaný do 4.0 zní mnohem lépe a čistěji než když to do 4.0 namíchá JRiver nebo Foobar. Ale chce to se v problematice trochu vyznat a nastudovat si to.
-
progsociety
- Příspěvky: 554
- Registrován: 09 kvě 2019 22:43
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: klub přátel (mini)monitorů
Pýtal som sa na to, či signál, idúci cez XLR do Neumann, je vnútri spracovaný cez AD prevodník a následne ho cez DA prevodník človek reálne počuje
Predpokladám, že ak tam je DSP, tak je signál dnu zdigitalizovaný a potom zase prevedený na analóg.
Predpokladám, že ak tam je DSP, tak je signál dnu zdigitalizovaný a potom zase prevedený na analóg.
Re: klub přátel (mini)monitorů
Ano, píše se o tom všude. Ale samozřejmě není jedno, co jde dovnitř. Bič se nedá uplést z jakéhokoli materiálu.
-
progsociety
- Příspěvky: 554
- Registrován: 09 kvě 2019 22:43
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: klub přátel (mini)monitorů
To je pravda, nedá. Preto mi nejde do hlavy, prečo ste k Neumannom prestali používať RME ADI-2 DAC...
Re: klub přátel (mini)monitorů
Tak ještě jednou:
audafreak píše: ↑27 říj 2022 11:02To, co jsem popisoval v citaci, je můj systém, který je trochu složitější. Jde o 2 sady repro, které dohromady dají 4 kanálovou reprodukci z PC (BD,DVD,SACD, audio a video soubory vč DTS-MA a Dolby TueHD).
1. sada předních repro je subwoofer KH750 do kterého jde stereo SPDIF a z něj pak XLR analog do 2xKH80 - tady se veškeré DSP provádí jen v subu. Navenek se tyto 3 repro jeví jako 2.0
2. sada zadních repro je 2xKH80 napájených z analogu XLR.
Obě sady jsou kalibrovány zatím samostatně pro poslechové místo. V následujících měsících by to mělo být už možne jako jedna sada. Úpravy lze uložit a pokud jich mám několik, tak přepínat.
Mix všech až 7.1 kanálů do předních stereo či všech 4 je prováděn mým nastavením v RME UCX2, který má až 20 kanálů na USB vstupu, 6xanalog(2xmikro), optiku 2k SPDIF či 8k ADAT, coax 2k SPDIF, AES 2k, což dá dalších 20 kanálu HW vstupů stejných 20k HW výstupů. Uvnitř mohu jakýkoli vstup poslat do jakéhokoli výstupu a vzájemně je míchat, nastavovat level či dokonce obracet fázi či jednoduchý parametrický EQ. Všechny úpravy se dějí ve 48bitovém rozlišení.
Výsledek namíchaný do 4.0 zní mnohem lépe a čistěji než když to do 4.0 namíchá JRiver nebo Foobar. Ale chce to se v problematice trochu vyznat a nastudovat si to.
-
progsociety
- Příspěvky: 554
- Registrován: 09 kvě 2019 22:43
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: klub přátel (mini)monitorů
"Ale chce to se v problematice trochu vyznat a nastudovat si to."
Súhlas.
Súhlas.
Re: klub přátel (mini)monitorů
No. Tak to udělej...
Re: klub přátel (mini)monitorů
Ty robis down-mix 5.1/7.1 do 4.0, alebo upmix 2.0 do 4.0?
(Ja teraz trochu experimentujem s upmixom 2.0 do immersive audio) - inac so skvelym vysledkom.
Inac fakt by som si chcel to kombo 80+750 vypocut, stale si to neviem v hlave zlozit, zda sa mi to trochu na hrane.
Re: klub přátel (mini)monitorů
Downmix 5.1/7.1 do 4.0. U 7.1 se mi podařilo trochu simulovat v surroundech i oba zadní kanály jejich namixováním v příslušném poměru do SL/SR. Centr a sub jde samozřejmě do FL/FR.
S upmixem sterea do 4.0 si občas taky hraji, ale to dělá plugin ve Foobaru, vlasně i v JRiver. Někdy je to dokonce velmi podobné originální mch nahrávce, třeba u porovnání DVDA Rider With The King, kde je jak stereo, tak 5.1, jindy zase je to horší. On ten plugin pro Foobar není asi zas tak kvalitní.
Zkoušel jsem dělat trochu upmix ze stereo TV signálu, ale to naráží na limity RME control room ovládání ve standalone modu, a nechci mít kvůli TV zapnutý i počítač, kde to trochu funguje. Holt to UCX2 je designováno pro stereo recording, není to ryze mch hardware. Ale hodně lidí by to chtělo. Jenže to není tak jednoduché, u mch všechny složitosti a podmínky rostou exponenciálně.
Upmix bych u hudby určitě nezavrhoval, pro spoustu je to mnohem příjemnější poslech a někdy výborné. Ostatně si myslím, že spoustu mch SACD vzniklo obyčejným upmixem ze sterea ve studiu. Prostě dozadu dali trochu reverbu. Hifisté to dělají nevědomky taky, jen ne elektronicky, ale odrazy a jejich regulací v místnosti, když je jich dostatečně, tak se reproduktory "ztrácí".
U videa s upmixem ale nemám dobré zkušenosti, dochází k nepřirozenému rozložení zvuku vzhledem k obrazu. Obraz je dále, hovořící osoba se zdá blízko. Ale to byl jen takový primitivní upmix. Věřím, že Trinov to udělá v jiné kvalitě.
Ano, je to na hraně, zdá se to šílené, ale nějak to funguje. Čisté 2.0 stereo s rozsahem 18Hz-21kHz, podle mne ideální pro ty, co mají jen stereo výstup, z av procesoru lze samozřejmě vše samostatně a analog monitory by mohly být výhodnější. Pro mne důležitá je možnost si zvuk i trochu doladit, i dle nahrávky, mnoho starších věcí zní dost blbě. Systém nic nepřidává a nebarví, na rozdíl od jiných, trochu barví jen místnost. Není to dokonalé, radši bych, kdyby DSP jelo na vyšším kmitočtu, taky jsem měl dilema, jestli KH80 nebo analog KH120, vysoké SPL v paneláku nepotřebuji, ale ohlasy byly, že ty KH80 jsou trochu lepší, taky asi díky strmé digitální výhybce. Taky novější model a ta možnost si vše doladit je skvělá, to u mne zvítězilo. Menší riziko, že koupím blbě. Jen to chce další investici do toho "ladění".
Vzhledem k tomu, že jsem úplně vše koupil v různých akcích skoro o 20000 levněji než byla tehdejší ceníková cena a dnes je to opět výrazně výše, tak nelituji. A nehledám už ani žádnou dokonalost, na to už jsem asi starý. Ani mé uši nejsou už co bývaly.
Skypi, taky jsem to chtěl napsat, ale zdržel jsem se.
S upmixem sterea do 4.0 si občas taky hraji, ale to dělá plugin ve Foobaru, vlasně i v JRiver. Někdy je to dokonce velmi podobné originální mch nahrávce, třeba u porovnání DVDA Rider With The King, kde je jak stereo, tak 5.1, jindy zase je to horší. On ten plugin pro Foobar není asi zas tak kvalitní.
Zkoušel jsem dělat trochu upmix ze stereo TV signálu, ale to naráží na limity RME control room ovládání ve standalone modu, a nechci mít kvůli TV zapnutý i počítač, kde to trochu funguje. Holt to UCX2 je designováno pro stereo recording, není to ryze mch hardware. Ale hodně lidí by to chtělo. Jenže to není tak jednoduché, u mch všechny složitosti a podmínky rostou exponenciálně.
Upmix bych u hudby určitě nezavrhoval, pro spoustu je to mnohem příjemnější poslech a někdy výborné. Ostatně si myslím, že spoustu mch SACD vzniklo obyčejným upmixem ze sterea ve studiu. Prostě dozadu dali trochu reverbu. Hifisté to dělají nevědomky taky, jen ne elektronicky, ale odrazy a jejich regulací v místnosti, když je jich dostatečně, tak se reproduktory "ztrácí".
U videa s upmixem ale nemám dobré zkušenosti, dochází k nepřirozenému rozložení zvuku vzhledem k obrazu. Obraz je dále, hovořící osoba se zdá blízko. Ale to byl jen takový primitivní upmix. Věřím, že Trinov to udělá v jiné kvalitě.
Ano, je to na hraně, zdá se to šílené, ale nějak to funguje. Čisté 2.0 stereo s rozsahem 18Hz-21kHz, podle mne ideální pro ty, co mají jen stereo výstup, z av procesoru lze samozřejmě vše samostatně a analog monitory by mohly být výhodnější. Pro mne důležitá je možnost si zvuk i trochu doladit, i dle nahrávky, mnoho starších věcí zní dost blbě. Systém nic nepřidává a nebarví, na rozdíl od jiných, trochu barví jen místnost. Není to dokonalé, radši bych, kdyby DSP jelo na vyšším kmitočtu, taky jsem měl dilema, jestli KH80 nebo analog KH120, vysoké SPL v paneláku nepotřebuji, ale ohlasy byly, že ty KH80 jsou trochu lepší, taky asi díky strmé digitální výhybce. Taky novější model a ta možnost si vše doladit je skvělá, to u mne zvítězilo. Menší riziko, že koupím blbě. Jen to chce další investici do toho "ladění".
Vzhledem k tomu, že jsem úplně vše koupil v různých akcích skoro o 20000 levněji než byla tehdejší ceníková cena a dnes je to opět výrazně výše, tak nelituji. A nehledám už ani žádnou dokonalost, na to už jsem asi starý. Ani mé uši nejsou už co bývaly.
Skypi, taky jsem to chtěl napsat, ale zdržel jsem se.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 152 hostů

