klub přátel (mini)monitorů

Diskuse k reprosestavám všech velikostí, tvarů, druhů, typů i váhy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
PítrsPraha
Příspěvky: 3959
Registrován: 05 pro 2013 10:13
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: klub přátel (mini)monitorů

Příspěvek od PítrsPraha »

dadafte, tak aspoň že dnes je to jen výsměch a ne nadávky, jako minule... Aneb dadaftův pohodový způsob komunikace o oblíbeném koníčku.... :-).

Píšeš, že se doslova koupeš v přímém zvuku - tedy už jsi upustil od wide sterea, které je založeno na zkreslení zvuku odrazy místnosti, které jsi ještě před pár dny tolik všem tlačil?

A gratuluji ti k tomu, že z bedýnek, které mají fyzicky útlum pod 70 Hz si domyslíš "plnohodnotných" 50 Hz a 40 Hz dobře slyšitelných. Změř si někdy zkreslení těch 40 Hz z takových bedýnek a zboří se ti svět :-). Ani sám výrobce nedeklaruje 50 Hz v plné síle - a to výrobci pidi budek u technických dat většinou basům značně nadržují. A NHT 2.1 jsou toho zářným příkladem. Při reálném měření (hifi-voice) je na 50 Hz úbytek kolem -20 až -25 dB. Plná palba jak z praku tedy... :-D.


Znova opakuju, nejde o to, že někdo rád hudbu poslouchá takhle. To je každého věc. Regálovky v blízkém poli (výrazně poctivější konstrukce, které ale hrály aspoň nějaké basy, konkrétně 48 Hz při - 3 dB) jsem poslouchal dost let... Ten zvuk má rozhodně něco do sebe, i když konečná to rozhodně není.Jde o tyhle do očí bijící výmysly a technické nesmysly, které mají sloužit jako "argument" pro tvrzení, že bednýnky pod 10 tis.Kč přehrají libovolně kvalitní konkurenci. Umím si ale představit, že těmhle svým výmyslům sám věříš, abys sám sebe ochránil před uvědoměním, že bedýnky za 9 tis. Kč jsou samý začátek kvalitního zvuku, ne jeho konečná.

Hodně prozrazuje i tvá bující hifinervóza. Neuvědomuji si jiného člena fóra ani žádného mého známého, který by tak často a v tak krátkých intervalech měnil komponenty a tvrzením, že nový komponent je dokonalý a toto je konečná a "už budu jen poslouchat hudbu", aby za pár týdnů či měsíců nepřišel nový dokonalý komponent a celé tohle dokola.

Uživatelský avatar
PavelDosko
Příspěvky: 1752
Registrován: 08 úno 2011 13:06
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: klub přátel (mini)monitorů

Příspěvek od PavelDosko »

Pitrs : ale kdyz do toho pusti mp3 tak dostane idealni nastroj na posuzovani kvality nahravek vazne hudby a to se vyplati

Oldear
Příspěvky: 1676
Registrován: 23 kvě 2017 17:58
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: klub přátel (mini)monitorů

Příspěvek od Oldear »

dadaft
Co to tady tlačíš?

"""Víš Oldeare, ty si myslíš, že kdybych měl prachy, tak bych ten svůj stávající systém zahodil do popelnice a pořídil si něco velkého.
Nebo kdybys mi nabídl ten svůj zadarmo, že bych po něm okamžitě sáhnul...

Jenže já bych ho opravdu nechtěl. Nejen zadarmo. Ani kdybys mi za něj ještě platil."""


U Tebe to bude složitější, asi již diagnoza. Já jsem vůbec nepsal o žádných systémech, které bych tě nabízel a Ty ani zřejmě netušíš na čem hraji. Proč takové vopruzy? Poslouchej si na čem chceš a diskutuj k tématu, nejlépe o svých vlastních praktických zkušenostech a snaž se to prezenzovat pravdivě a né z pohledu Tvých přání, či různých vygůglenin, nebo článků PR. Seš dost starý, abys věděl, že hifi je o zkušenostech a svém vlastním sluchovém orgánu, jakož i vlastních preferencích, které však nemůžou být prezentovány jako dogma.
Jak píše Pítrs, Ty i přes ten svůj věk ještě nemáš jasno, co vlastně chceš a měníš to jako vetešník. Vždy to, co momentálně máš, je to nej...

Ať Ti to hraje

Uživatelský avatar
dadaft
Příspěvky: 6839
Registrován: 24 dub 2008 09:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: klub přátel (mini)monitorů

Příspěvek od dadaft »

Pitrs - neupustil, nicméně mám ty bi-poláry umístěné daleko od zdí v malém poslechovém trojúhelníku a naprosto převažující je přímý zvuk, podobně jako to mají správně umístěné monitory...
A wide-stereo není založeno na zkreslení odrazy, ale na míchání...................... nech to být.

Zajímavé, že na Atkinsonovo prohlášení, že jsou LS50 jeho referenční bedny, nereagoval nikdo. Ale co...

Ještě jsem chtěl napsat krátký text, proč je u klasických sloupovek správně, když na poslechovém místě hlasitost mezi 400Hz a 15kHz postupně klesá o 5 či 6 dB, jak to popisuje Atkonson zde https://www.stereophile.com/content/mea ... ree-page-8 (samozřejmě by šla řeč o směrovém vyzařování, zatlumení prostoru a zvukovém poli, ne o frekvenční nevyrovnanosti beden, ony hrají rovně) a proč je naopak u minimonitorů poslouchaných v blízkém poli správný vyrovnaný frekvenční průběh,,,,,,,,,,,, ale kašlu na to, nemá to žádný smysl zde.

Tohle vlákno se jmenuje "klub přátel (mini)monitorů" a mělo to být místo, kde si můžou pokecat lidi, kteří mají s monitory zkušenosti a ví, co dokážou a jak skvělý to může být systém, který někomu může být bližší než ty velké a dospělé,,,,,,,,,,,,,,,,,, ale bohužel se stalo, co je obvyklé - je zničené.

Takže posledních pár slov ode mě, "dráťáka", který by měl brát prášky a ptát se maminky, jestli si může jít hrát s klukama, co je maj velké, fantasty a žvanila, který se pro všechno nadchne, ale přitom nemá šajn, jak hraje skutečné hi-fi:

V místnostech tak 15 - 25 m2, když se blízko jejího středu vytvoří menší poslechový trojúhelník (bedny tak 1,5 - 1,8 m od sebe), použijí se kvalitní, olovem vysypané stojany a menší bedny, zvané monitory, které jsou frekvenčně velmi vyrovnané a umí hrát od nějakých 50, 55 Hz výš (dnes už běžná realita), je možno vytvořit fantasticky hrající systém, kterému pocitově skoro nic neschází pokud jde o plnorozsahovost, ale je rychlý, brilantní, věrný, neutrální a NESMÍRNĚ ZÁBAVNÝ na poslech, se stereo-scénou, která vyráží dech.

K novým monitorům, které už zvládnou těch 50Hz (a pocitově to jde ještě níž), se výborně hodí nejmodernější pulzní zesilovače, pro svůj velký výkon (ty monitory mívají velmi nízkou citlivost) a vysoce dynamický projev, který tomu všemu hodně pomůže a celý ten systém opravdu posune do první zvukové ligy.

Zde několik mých doporučení toho, co znám (kromě Primare, ale budou vhodné, si dovolím odhadnout):

monitory: Dynaudio Excite X14, KEF R100, ELAC BS244
zesilovače: Primare I22 / I32, NAD C 368 / C 388 (BluOS)

Je čas se definitivně stáhnout do vláken o hudbě...

Na závěr ještě pár citací lidí, které bohužel nejde označit za fantasty a nezkušené snílky, takže to zřejmě budou zjištní lháři, zkorumpovaní firmami, jejichž otřesné malé a levné pseudohifi pro neználky tak vychvalují. Nic jiného než korupce od Rogers, KEF a Quadral to být nemůže, to je jasné, zadarmo a z vlastní vůle by přece takhle neblábolili:

"Judging by their size, one's first thought is likely to be that these will work just dandy up on the wall, right below the ceiling and toward the room corners, where standing-wave resonances in the room will help augment the speakers' thin bass. But their size is very deceptive. These are not thin-sounding. In fact, they produce an overall balance similar to that of a pair of large systems when they (the Rogers) are located on 30"-high stands, right out near the center of the floor. (This bass-balance design is consistent with the BBC's recent research findings which showed that the smoothest bass response is obtained when a speaker is as far as possible from room boundaries.)

The reproduced sound seems, much bigger than its source, yet the angular localization of sounds across the "stage" between the speakers (ie, the imaging) is dramatically improved. In fact, the apparent audible size of these tiny speakers is almost laughable; we had the feeling that it just could not possibly be.

Adding to the illusion of a large speaker system, is the remarkable low-end performance, which is not really all that deep (subjectively flat to a bit below 57Hz in our rooms) but sounds deeper than it is because the response is actually pretty flat down to there (rather than drooping), and the bass detail is astonishing from 5" woofers. The speakers gave such a startling account of themselves at the low end that we were not acutely aware of the lack of deep bottom until deeper notes (as from bass drum or the bottom range of the string bass) that we knew were on the recording failed to come through."
J Gordon Holt


"Despite its intended use as a nearfield monitor close to a boundary (the studio mixing console), the LS3/5a proved equally effective used as a conventional stand-mounted speaker in free space. Not only did the rise in its upper-bass response give the impression that there was more bass than there actually was, it also provided a degree of baffle-step compensation that resulted in a neutral in-room midrange balance.

It is a cliché to describe a minimonitor as "sounding larger than it looks," but that was the case with the LS50 once I'd optimized their setup. With classical orchestral music—I've been listening to a lot of Sibelius recently, the Barbirolli/RPO Symphony 2 in particular (Apple Lossless, ripped from the Chesky reissue CD of the original Reader's Digest LP)—the little KEFs produced a big sweep of sound, but without the lack of low-frequency definition so typical of the LS3/5a and some of its descendants.

At the start of the review period, I was in Los Angeles producing the vocal sessions for the opera Cooperstown, composed by Positive Feedback Online contributor Sasha Matson. At the end of the review period, Sasha sent me a CD with some test mixes. Listening to our two sopranos, Julie Adams and Carin Gilfry, and comparing what I was hearing through the KEFs with my memory of what I'd heard live at Bill Schnee Studio, I would go so far as to say that the LS50 is one of the finest speakers at reproducing female voices that I have heard—for less than what you can pay for a set of high-end interconnects!

It is rare to find a loudspeaker that offers this combination of clarity and neutrality. For KEF's LS50 Anniversary Model to do so for a penny under $1500/pair makes it even more remarkable. This thoroughbred both shows a clean pair of heels to the venerable LS3/5a and, within its limits of dynamic range and bass extension, will provide Class A sound for those with small rooms. Recommended. Highly."
John Atkinson

"Nečekaně přehledný a současně vitální zvuk zkoumaných minimonitorů mne zaujal natolik, že během zhruba čtyř týdnů, kdy bylo možné je průběžně poslouchat, jsem vůbec netoužil po zvuku drahých high-endových přístrojů. Jednak mě fascinovalo, jak znělý zvuk se skoro neuvěřitelným rozlišením detailů dokážou produkovat maloobjemové monitory z finančně úsporné kategorie a zároveň mne poslech živě znějících BREEZE Blue XL jednoduše řečeno velice bavil, a to bez ohledu na cenovou kategorii. Občas jsem nevěřícně kroutil svou lehce olysalou hlavou s otázkou, jak je možné, že hudba zde zní tak záživně, s vtahujícím drajvem a zároveň neobyčejně přehledně, někdy až s nepochopitelně plastickým a sugestivním zobrazením prostorové scény."
Lubomír Vlk

marvinnrv
Příspěvky: 438
Registrován: 29 lis 2018 10:47
Kontaktovat uživatele:

Re: klub přátel (mini)monitorů

Příspěvek od marvinnrv »

Ja bych si jen k tomu ještě za mě napsal, že Dynaudio Excite X14, KEF R100, ELAC BS244 nejsou monitory, ale běžné menší dvoupásmové Hi-Fi regálové soustavy. Pokud je teda řeč, nebo já někde zaslechnu, či si přečtu - monitory, tak mám úplně jinou představu. Okamžitě totiž vidím klasickej STUDIOVEJ monitor a to z 98% v aktivním provedení.

Zkus si někdy pro zajímavost sehnat už jen v podstatě "obyčejné" monitory Tapco nejlépe S8 a nebudeš chápat. Tyhle kousky lze sehnat někdy i do 5000,-

skypi
Příspěvky: 298
Registrován: 12 čer 2009 20:21
Kontaktovat uživatele:

Re: klub přátel (mini)monitorů

Příspěvek od skypi »

dadaft píše:
07 kvě 2019 18:56

Zajímavé, že na Atkinsonovo prohlášení, že jsou LS50 jeho referenční bedny, nereagoval nikdo. Ale co...
No , to klidně můžou být... A co jako ? :D Jiná "celebrita" - Bob Katz - má jinou "referenci" a dadafte - suby k nim ! :lol:

https://www.prosoundweb.com/topics/stud ... ma_gem2_l/

LS50 - je to pěkná, moderně udělaná bedna s dobrým reprákem, pro blízký poslech, ale.. Bohužel není neutrální a basy to nehraje.

Uživatelský avatar
PítrsPraha
Příspěvky: 3959
Registrován: 05 pro 2013 10:13
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: klub přátel (mini)monitorů

Příspěvek od PítrsPraha »

Dadafte, opravdu váhám, jestli za tvými texty je prostě jen obrovská neznalost a nezkušenost nebo spíš nějaká zvláštní sebepředsvědčovací obsese.
dadaft píše:A wide-stereo není založeno na zkreslení odrazy, ale na míchání
Správně. A na míchání čeho? Správně přímého a odraženého zvuku. Tzn. k přímému zvuku se přidá zvuk odrazů. Výsledkem je zvuk se záměrně přidaným zkreslením. Ale proti gustu... :-).
Dost v tomhle tématu tápeš (i přes údajné důkladné studium), protože pokud jednou větou popisuješ, jak je systém citlivý na dokonalou symetrii místnosti (protože odrazy), jak trvá vyladit přesnou pozici repra a posluchače (protože odrazy), a ve druhé větě napíšeš, že venku (tedy v bezodrazovém prostředí) takový systém zní zcela shodně, vytváříš tím dokonalý oxymoron.
dadaft píše:V místnostech tak 15 - 25 m2, když se blízko jejího středu vytvoří menší poslechový trojúhelník (bedny tak 1,5 - 1,8 m od sebe), použijí se kvalitní, olovem vysypané stojany a menší bedny, zvané monitory, které jsou frekvenčně velmi vyrovnané a umí hrát od nějakých 50, 55 Hz výš (dnes už běžná realita), je možno vytvořit fantasticky hrající systém, kterému pocitově skoro nic neschází pokud jde o plnorozsahovost, ale je rychlý, brilantní, věrný, neutrální a NESMÍRNĚ ZÁBAVNÝ na poslech, se stereo-scénou, která vyráží dech.
Že regálovky (nikoliv monitory, to je pojem pro jiný typ beden, jak už správně poznamenal marvinnrv) umějí zahrát 50 Hz není nic, co by neuměly už po desítky let. Není to nic, co by se dalo popsat slovy "dnes už běžná realita".
Pokud bedna hraje až od 50 Hz, tak jí z pohledu plnorozsahovosti schází spodní oktáva: pořádný kus kopáku, baskytary, basy, elektronické hudby atd. Tvůj sebeklam, že "skoro nic neschází" na tom nic nemění.
Navíc, 50 Hz z bedny, která na 50 Hz končí a z bedny, která jde o 10 či 20 Hz níže, je kvalitativně obrovský. Pro regálovku je to limitní frekvence, s tím souvisí nárůst zkreslení, nedostatek dynamiky. Naštěstí není výjimkou, že výrobce rozsah utne dřív než by k něčemu takovému došlo a taková bedýnka je sice na basech ještě slabší, ale aspoň hraje čistě. Příkladem jsou třeba ty NHT 2.1, které mají na 50 Hz pokles pod 20 dB a slušně zahrají až od 70 Hz.
dadaft píše:K novým monitorům, které už zvládnou těch 50Hz (a pocitově to jde ještě níž), se výborně hodí nejmodernější pulzní zesilovače, pro svůj velký výkon (ty monitory mívají velmi nízkou citlivost) a vysoce dynamický projev, který tomu všemu hodně pomůže a celý ten systém opravdu posune do první zvukové ligy.
:-D :-D :-D
Stejně výborně se hodí i klasické AB zesilovače, čistá Ačka.
Není pravda, že by regálovky obecně měly nízkou citlivost (za všechny např. obecně Klipsch, Focal, JBL, mnohé Wharfedale, B&W atd. atd., které mají nad 88 db/w/m).
Do první ligy takový systém posunou repro z první ligy a zesilovač z první ligy. Nějaké uspořádání beden v prostoru nijak nezmění jejich parametry, nezmění vlastnosti jejich měničů atd. Repro z nejspodnějších příček hifi žebříku zůstávají i v takovém uspořádání reprem z nejspodnějších příček. Ten "zázrak" se děje jen ve tvé fantazii.
Postav vedle svých NHT 2.1 krmených NADem třeba Focal Kanta 1 (abych zůstal v cenovce, za kterou zde lidem ještě nenadáváš) krmené namátkou Hegelem H360 a pochopíš hloubku svého sebeklamu.

Jestli tohle vlákno něco zničilo, tak jsou to donebevolající výmysly a subjektivní fantazie o bedýnkách pod 20 tis. Kč vydávané za objektivní fakta.

Uživatelský avatar
dadaft
Příspěvky: 6839
Registrován: 24 dub 2008 09:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: klub přátel (mini)monitorů

Příspěvek od dadaft »

To u klasického sterea posloucháš ze 70% odrazy, Pítrsi, a pořád se řešívá zatlumení poslechovek atd.
Když Linkwitz ke svým sloupům přidá malé repráčky v blízkém poli, nic s odrazy neřeší.
Když ve studiu použiješ nějaký wide-plugin, kdy ke kanálům přimícháš zeslabený a zpožděný opačný kanál - to také s odrazy nemá co dělat.
Jde o součtové a rozdílové signály.
Že jsou wide-bedny mnohem citlivější na symetrii v místnosti je ovšem pravda, ale to je zřejmě na tebe příliš...
Prosím už nekomentuj, o čem nemáš ani páru.
Ale vím, že asi těžko.
Jak říkám, je čas na ústup do hudebních vláken.

Uživatelský avatar
PítrsPraha
Příspěvky: 3959
Registrován: 05 pro 2013 10:13
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: klub přátel (mini)monitorů

Příspěvek od PítrsPraha »

No právě, u klasického sterea je snaha co nejlépe vyřešit míchání odrazů do užitečného signálu.
Wide stereo je naopak přidává. Po několikáté opakuju, že je každého věc, jak k poslechu přistupuje, nicméně je dobré se na věc dívat otevřenýma očima. Wide stereo z podstaty svého fungování (odrazy od stěn) k užitečnému signálu záměrně přimíchává zpožděný, frekvenčně a fázově značně pokřivený signál (důsledek odrazů od stěn, díky kterým je systém tak náchylný na umístění, jak správně podotýkáš). Výsledek je objektivně zkreslenější signál než z klasického sterea. Věřím, že to pro někoho může být efektní. Na cestě k co nejkvalitnějšímu zvuku (=nejméně modifikovaného poslechovým řetězcem, tedy i místností), je to ale opačný směr.

Místo urážení se jak 13letá holčička (což u tebe, který nadáváš lidem jen proto, že mají kvalitnější aparaturu, obzvlášť překvapí) a snahy diktovat ostatním, co a kam mají či nemají psát, spíš vysvětli, jak je možné, že systém postavený na odrazech v místnosti, podle tebe zní shodně v bezodrazovém prostředí (venku)?
Dozajista namítneš, že wide stereo není postavené na odrazech. Pak je na místě otázka, proč je tedy tak podstatné prostorově symetrické uspořádání v místnosti a i malá změna vyvolá velkou změnu zvuku? Co je akustickou příčinou, když ne odrazy?

Uživatelský avatar
dadaft
Příspěvky: 6839
Registrován: 24 dub 2008 09:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: klub přátel (mini)monitorů

Příspěvek od dadaft »

Musel jsem dělat něco jiného, takže to ještě dokončím: Ty NHT SupeOne jsou samozřejmě z nouze ctnost a nikdy jsem nic jiného netvrdil. Jde o to, že dneska sehnat uzavřené bedny s půdorysem 25x25 cm nebo ještě o něco větším je nemožné. Nikdo takové bedny momentálně nevyrábí (aspoň já o nikom nevím). A bohužel právě takové bedny jako základ pro wide-stereo potřebuji.
Dlouho jsem si musel vystačit s úplně nevhodnými pidi-efektovkami k DK ProJect Box4, NHT SuperOne jsou přece jen pokrok, který sice zdaleka nemá požadované parametry, ale už to jsou klasické hi-fi monitory, ne efektovky.
Na druhou stranu je třeba vidět, že konstrukčně a materiálově nejsou nijak ošizené, a poslouchám je hodně zblízka, něco málo přes metr, takže i při subjektivní solidní hlasitosti nemusí hrát objektivně moc nahlas. Provázání výškáče a středobasu je velmi dobré a zvuk je i takhle zblízka velmi kompaktní a bodový, materiál měničů je můj oblíbený, nehrají nad své limity.......... zvuk je opravdu celkem solidní.
Navíc mám teď v každé bedně dva 6,5" středobasy, což jsou v přepočtu dva 21 cm středobasy a z metru je akustický tlak opravdu solidní. Testovací poslech potvrzuje 50Hz bez problémů. Březina měřil s bednama i tu konkrétní místnost a sám jinde píšeš, že 50 Hz pro malé bedny není problém......Atd atp etc.

Nicméně pokud bych místo wide chtěl klasické monitory, koupil bych asi ty Dynaudia X14 pro monitorový poslech. Pokud bych nemohl mít near-field (a to by bylo z mého pohledu opravdu škoda) a musel hrát "klasické stereo" s klasickým ustavením poblíž stěny, asi bych místo regálovek preferoval malé sloupky, nejpravděpodobněji bych se pídil po starších Dynaudio Focus 260, to jsou fantastické bedny.

Doma jsem měl na výškách pásky, titan, hliník a "běžné" hedvábí, slyšel jsem i diamanty, a rozhodně z hlediska zvuku klasických akustických nástrojů preferuji hedvábí. U středobasů mám nejraději papír nebo polypropylen (snesitelné jsou i tkané membrány, ne kov)........... proto asi ty Dynaudia, rozhodně ne Focaly a podobně...

Takže pokud stereo, výrazně preferuji near-field se svým extrémně frekvenčně vyrovnaným zvukem, kde výrazně převažuje přímý zvuk nad odraženým a dozvukem, před klasickým stereem. A trvám na tom, že monitorům svědčí velmi dynamické zesáky a to ty nové generace digitálů prostě jsou. Takže než Focal Kanta 1, které jsou na near-field nevhodné, a Hegel H360, bys u mě opravdu našel NAD C 388 a Dynaudia Excite X14 (popř. Focus 260).

Pokud jde o monitory jako definici -- jsou to prostě malé dvoupásmové bedny, které BBC používalo při monitorování živých přenosů v pojízdných maringotkách, kde byly umístěné v jejich středu daleko od stěn, nad mixpultem.
Později se ukázalo, že ten nepravděpodobně skvělý zvuk, který jsou schopné takto dávat, může být dosažen i v místnostech na stojanech.
Je jedno jestli jsou aktivní nebo pasivní.
Monitory jsou tedy malé bedny umístěné daleko od stěn místnosti a poslouchané v blízkém poli a s vyrovnaným frekvenčním průběhem v místě poslechu. Úplně nejnižší basy nezahrají (20-50Hz), ale subjektivně zase tak nechybí, a je to vyváženo jinými atributy, které jsem už zmiňoval.......... Jedno jestli ve studiu nebo doma. A jsou jiná kategorie, než klasické "regálovky", které už v tom názvu vyjadřují, že jsou blízko stěny, tj. klasické stereo.

To je vše, co řeknu. Mizím do hudby...

Uživatelský avatar
dadaft
Příspěvky: 6839
Registrován: 24 dub 2008 09:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: klub přátel (mini)monitorů

Příspěvek od dadaft »

P.S. Stojaté vlnění.

Uživatelský avatar
PítrsPraha
Příspěvky: 3959
Registrován: 05 pro 2013 10:13
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: klub přátel (mini)monitorů

Příspěvek od PítrsPraha »

Kdyz se nekdo topi ve svych fantaziich tak, mel by si sve vymysly alespon pamatovat.
dadaft píše:(NHT SuperOne) maji naprosto přirozený zvuk s prvotřídní barvou akustických nástrojů.... Housle, hoboj, klavír, klarinet, čelo, lesní roh, trubka, fagot.... to vše zní tak blízko realitě, jak je jen možné.
Podle techto slov tedy absolutni spicka z toho, co se dnes da za libovolne penize koupit.

A v zapeti:
dadaft píše:NHT SupeOne jsou samozřejmě z nouze ctnost a nikdy jsem nic jiného netvrdil.
Asi netreba nic jineho dodavat. A pokud zde pises o magorech, neni tezke pochopit, proc se ti v podvedomi vyjevilo prave tohle slovo...

Netreba cist vic.

Uživatelský avatar
PítrsPraha
Příspěvky: 3959
Registrován: 05 pro 2013 10:13
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: klub přátel (mini)monitorů

Příspěvek od PítrsPraha »

dadaft píše:
08 kvě 2019 14:53
P.S. Stojaté vlnění.
I pres tvou prekvapivou vyjadrovaci schopnost, se kterou jednim slovem odpovidas na 3 otazky, me ta odpoved neprekvapila.

Vysvetlovat to, proc wide stereo rozmisteni beden udajne zni stejne venku jako vevnitr, existenci stojateho vlneni, diky kteremu je zvuk venku vyrazne odlisny od zvuku vevnitr, to uz chce opravdu velkou hloubku znalosti. Gratuluji :-D .

(mimochodem, kolikrat jeste urazenecky "odejdes" :-D )

Uživatelský avatar
PítrsPraha
Příspěvky: 3959
Registrován: 05 pro 2013 10:13
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: klub přátel (mini)monitorů

Příspěvek od PítrsPraha »

A posledni poznamka nebo prosba:

Nez priste zacnes psat o bedynkach za 9000 Kc jako o top toho, co se da koupit (abys vzapeti napsal, ze jsi nic takoveho nikdy netvrdil), nez zacnes hodnotit citlivost regalovek, nez si dal budes plest beznou regalovku se studiovym monitorem, nez budes hodnotit zvuk beden, ktere jsi nikdy neslysel a jejich vhodnost k tomu ci onomu, nez budes zvuk bez spodni oktavy, ve ktere je ve tvych oblibenych zanrech nezanedbatelne mnozstvi hudebni energie, popisovat jako plnorozsahovy, nez se budes snazit tvrdit, ze stojate vlneni je duvodem, proc bedny doma a venku zneji shodne, zeptej se na to prosim nekoho, kdo ma o danych vecech alespon male poneti.

BVa
Příspěvky: 2989
Registrován: 11 srp 2008 11:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: klub přátel (mini)monitorů

Příspěvek od BVa »

zeptej se na to prosim nekoho, kdo ma o danych vecech alespon male poneti.
Autor toho citovaného textu to asi nebude...Odrazy nie sú totožné s pridanými súčtovýmim a rozdielovými signálmi (čo preferuje dadaft), a hlavne jedná sa o posluch v blízkom poli, kde su prípadné odrazy silne maskované výrazne silnejším priamym signálom. Preto je to v ideálnom prípade dosť blízko posluchu vo voľnom poli, teda vonku ( aj s úbytkom basov vo voľnom priestranstve).

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host