Otvorené, alebo uzavreté reprosoustavy?
Re: Otvorené, alebo uzavreté reprosoustavy?
no dovolte pane! jsem muž v letech, ne žádný husopásek...

Re: Otvorené, alebo uzavreté reprosoustavy?
s tou husou 100 ale trefil.

-
boxer
Re: Otvorené, alebo uzavreté reprosoustavy?
no dovolte pane! jsem muž v letech, ne žádný husopásek
Promiňte ctihodný kmete.Kaji se a stydím.
Promiňte ctihodný kmete.Kaji se a stydím.
Re: Otvorené, alebo uzavreté reprosoustavy?
v nejlepších letech

Re: Otvorené, alebo uzavreté reprosoustavy?
Tak co, už konečně chápete smysl bassreflexu?
Re: Otvorené, alebo uzavreté reprosoustavy?
Již nevím kde jsem četl tento vtip (doufám že jej nezvojtím):AlienCZ píše:Tak co, už konečně chápete smysl bassreflexu?
Sedí Hi-Fista se dvouma kumpánama u piva a vykládá jim o konstrukci reprobeden. Po delší přednášce jeden z nich vstane, říhne, mohutně si uprdne a povídá: To je ten basreflex...
Re: Otvorené, alebo uzavreté reprosoustavy?
To je úplná pravda. Ona hraje skoro stejně dopředu i dozadu a z toho plynou dopady na akustiku poslechového prostoru, respektivě na interakci reprobedny/poslechový prostor. Částečně je to i problém reprobeden s basreflexem dozadu. Jde totiž potom o množství odrazů od stěny za reproduktory, která musí být řešena difůzně - i u EQ byla tato nutnost řešena třeba na diyaudio.com, protože jeho použití selhávalo v moderních holých interiérech právě na kmitočtech pod 200 Hz, kde jsou největší "neplechy".boxer píše:Ani otevřená bedna nehraje dopředu a dozadu stejně.
testováno na lidech !!! zeptej se bohuša
Ale Bohuš má Sonusy,ne? A tam je to jedno.
P.S. Bohušu,to byl pokus o fór.
Re: Otvorené, alebo uzavreté reprosoustavy?
bassreflex je pokus o zkratku na cestě za dobrým zvukem.
mnohé se za něj schová. je splachovací.
zkratuje, nebo spíš dost potlačí, velice problematické frekvence okolo 500 Hz.
celkově je to slepá ulice.
nikdy nebude mít na čistou souhru měničů dobře ustavených uzavřených beden.
to je můj pocit.

mnohé se za něj schová. je splachovací.
zkratuje, nebo spíš dost potlačí, velice problematické frekvence okolo 500 Hz.
celkově je to slepá ulice.
nikdy nebude mít na čistou souhru měničů dobře ustavených uzavřených beden.
to je můj pocit.
Re: Otvorené, alebo uzavreté reprosoustavy?
Dadafte, nevím jaké konkrétní repro máš na mysli, nicméně u třípásmovek fr. kol. 500Hz (zpravidla od 250Hz) již hrají středotónové repro které mají samostatnou komoru a bassreflex na ně nemá vliv.
Kromě toho bassreflex zvyšuje účinnost na nízkých frekv. a ne opačně. Pocity nech na pokoji...
Kromě toho bassreflex zvyšuje účinnost na nízkých frekv. a ne opačně. Pocity nech na pokoji...
Re: Otvorené, alebo uzavreté reprosoustavy?
co já tak viděl, tak většinou je dělící frekvence 500, 600 Hz. ale je fakt, že to je možná častěji u uzavřených beden. basreflexové moc nesleduju, poněvadž si jaksi, jak vyplynulo z mého předcvhozího příspěvku, myslím, že jsou k ... . tam by to mohlo tak být. rozflajzlé basy a tvrdá dřina s kabeláží...
nemyslím to úplně vážně prosím.
jenom trošku.

nemyslím to úplně vážně prosím.
jenom trošku.
Re: Otvorené, alebo uzavreté reprosoustavy?
v létě roku 1990 jsem odjel do Holandska. konečně se to mohlo a já si chtěl konečně dát jointa. prostě se vyhulit jako kráva, jak o tom psali Kerouac a Gregory Corso a všichni ti ostatní beatnici, jejichž knihy jsem v té době hltal. bylo mi 18 a neměl jsem žádné brzdy.pipis píše:Myslím, že Dadaftovo tvrzení jsou dost odvážná a poslechově nepodložená.
první sáček trávy jsem zakoupil přímo na Damsquare, což je hlavní amsterodamské náměstí s královským palácem v čele. s dávkováním jsem si hlavu nelámal, prostě jsem to celé sfoukl ubalené do papírku zn. Vážka. pět minut nato jsem se válel smíchy po zemi, obklopený hloučkem japonců s fotoaparáty. za patnáct začal těžce halucinovat. když jsem se jakž takž vzpamatoval, seděl jsem pod nějakým stromem a parta místních policajtů mě polívala minerálkou a snažila se do mě nacpat hamburger, který za své peníze někde koupila. zlatí lidičkové. byl jsem mokrý jako žába a vypleštěný jako čolek.
o pár dnů později, když jsem seděl na ulici s cedulkou Colour Hair, napsanou barevnými pastelkami na kusu papindeklu, a vydělával si vplétáním barevných bavlnek do vlasů (taková móda tehdy byla, všichni chtěli být cool a free...), si ke mně přisedl odrbaný týpek s igelitkou plnou plechovkáčů Amstel a plackou hašiše velikosti Studentské pečeti. Hi, my name is (řekněme) Robin... a já čekal, co z něj vyleze. někde se doslechl, co jsem ze startu vyváděl, to se prý ani v tak velikém městě jako je Amsterodam jen tak nevidí a neutají, a pak mě hledal. a jestli jsem to já. fantastická historka, kterou mi vyprávěl, v hrubých rysech seděla, tak říkám: jo, to by mohlo být. tak jsme to spláchli nějakými těmi plechy prokládaným kalumety míru a bratrství mezi národy západu a středu té naší milované Evropy. tak začal jeden nevšední tah... (doufám, že víte o čem hovořím. pro méně zkušené: přátelské společné strávení delšího časového období
kolem půlnoci jsme seděli u stolu v Robyho holobytě osvětleném jedinou žárovkou a kecali o muzice. snažil jsem se mu přiblížit, jak hluboce na mě zapůsobilo album The Final Cut od Pink Floyd. a protože mi jednak scházely patřičné anglické fráze a protože jsem byl druhak zpitý a zhulený jako perpetum mobile, poskakoval jsem po místnosti a máchal přitom rukama jako šílenec. a on povídá: a na čem je posloucháš? nejdřív mně to ne a ne zapálit. haš jde na takové prosté dotazy vskutku od lesa. když mně to konečně došlo, tak jsem se ho já filuta nechtěl dotknout (společnost nám dělal takový ten budík kombinovaný s rádiem): no, je to docela strojovna, co mám, já na to. Radiokazeťák Panasonic z Itálie!!! a tu se najednou Robin počal svíjet po podlaze až jsem trošku začal podléhat panice. nechápal jsem nic.
nakonec se sebral a říká: pojď, něco ti ukážu. prošli jsme zdí (fakt, nekecám, ten holobyt byl jen nárazníková zóna) a po točitých schodech vystoupali do podkroví). teď už to vím: byla to akusticky nejlíp udělaná místnost, jakou jsem kdy navštívil. na racku stál nádherný Meridian 208, v čele naprosto neskutečné (uzavřené) Philips FB1000. ty bedny jsou brutální!!! a za každou z nich 3 obrovské monobloky. značku fakt nevím. lesklé, černé, s obrovskými žebry chladičů postranách...
nedovedu popsat, jak to hrálo. několik málo členů si to snad dovede představit. měsíc jsem se odtamtaď nehnul.
vím pipisi, jak hraje dobrý aparát. jen na něj nemám škváru...
to byla další veselá historka z natáčení.
Re: Otvorené, alebo uzavreté reprosoustavy?
bassreflex je nějak naladěný - čím dál od ladící frekvence, tím víc v akustickém zkratu.Mih píše:Kromě toho bassreflex zvyšuje účinnost na nízkých frekv. a ne opačně. Pocity nech na pokoji...
mám pocit.
Re: Otvorené, alebo uzavreté reprosoustavy?
když už jsem se tak rozkecal:
a to je taky důvod, proč tak silně tíhnu k této značce - nic takového už v životě neuslyším, bych řekl.
a to je taky důvod, proč jsem byl tak vykulený, když jsem se na efičákovo doporučení poohlédl po playeru philips a hned napoprvé narazil na cd824 za devět stovek!!! tahle značka nikde moc k vidění nebyla a já si myslel, že je to pro mě naprosto nezaplatitelný high-end z těch nejvybranějších studií. zlaté to časy mé hifi nevinnosti! až potom jsem začal rozplétat příběh letu a pádu a zmrtvýchvstání téhle obrovské firmy...

a to je taky důvod, proč tak silně tíhnu k této značce - nic takového už v životě neuslyším, bych řekl.
a to je taky důvod, proč jsem byl tak vykulený, když jsem se na efičákovo doporučení poohlédl po playeru philips a hned napoprvé narazil na cd824 za devět stovek!!! tahle značka nikde moc k vidění nebyla a já si myslel, že je to pro mě naprosto nezaplatitelný high-end z těch nejvybranějších studií. zlaté to časy mé hifi nevinnosti! až potom jsem začal rozplétat příběh letu a pádu a zmrtvýchvstání téhle obrovské firmy...
-
merhaut
Re: Otvorené, alebo uzavreté reprosoustavy?
To, co tady tvrdí dadaft, to je hromada bludů. Nemá smysl je jednotlivě komentovat a vyvracet, to bych sem musel napastovat všechny jeho příspěvky.
Jen výběrově, perly jako:
"problém bassreflexových beden, nevyřešitelný problém, se nazývá fáze"
"bassreflex zkratuje, nebo spíš dost potlačí, velice problematické frekvence okolo 500 Hz"
"bassreflex je nějak naladěný - čím dál od ladící frekvence, tím víc v akustickém zkratu"
dokazují, že dadaft opět nemá sebemenší ponětí o problematice, o které tak zaníceně píše.
Stačí si v technické knihovně vyhledat například popis jevu zvaného "akustický zkrat" a i poučenému laikovi to bude celkem jasné.
Varování laikům: nevěřte dadaftovinám
Technici, nečtěte dadaftoviny s plnou pusou, mohli by si sestřelit monitor :-)
Jen výběrově, perly jako:
"problém bassreflexových beden, nevyřešitelný problém, se nazývá fáze"
"bassreflex zkratuje, nebo spíš dost potlačí, velice problematické frekvence okolo 500 Hz"
"bassreflex je nějak naladěný - čím dál od ladící frekvence, tím víc v akustickém zkratu"
dokazují, že dadaft opět nemá sebemenší ponětí o problematice, o které tak zaníceně píše.
Stačí si v technické knihovně vyhledat například popis jevu zvaného "akustický zkrat" a i poučenému laikovi to bude celkem jasné.
Varování laikům: nevěřte dadaftovinám
Technici, nečtěte dadaftoviny s plnou pusou, mohli by si sestřelit monitor :-)
Re: Otvorené, alebo uzavreté reprosoustavy?
v životě jsi nikomu nic nevyvrátil [.................] pokud vím, jednou jsi něco opsal a ještě ti to tam celé nevešlo. nenavážej se do mě !!!
[EDIT by Rowing] část dadaftova výroku bylo nutné vypustit
[EDIT by Rowing] část dadaftova výroku bylo nutné vypustit
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 159 hostů

