Mám jednu poznámku k této firmě. Jejich phono zesilovač Emmeline XR-10B je považován za jeden z nejlepších možných společně s Boulderem a jejich 2008 phono preamplifier. Více o něm tady:
http://www.raysamuelsaudio.com/products/xr-10b
Emmeline HR-2 Headphone Amp je přístroj celkem jednoduché konstrukce. Má oddělený zdroj v jiné krabičce. Samotné krabičky jsou údajně dělány přímo pro Emmeline. Trochu mě to připomíná konstrukci Fisheru. Krabičky jsou ale pevné a v černé jim to moc sluší. Mám dvě připomínky ke konstrukci. Ta první je k absenci síťového nebo nějakého spouštěcího tlačítka. Ale jak je psáno na stránkách výrobce, tak je předpoklad stálého zapnutí. Takže to je OK. Druhá je ke konstrukci zdroje. Síťový kabel je odjímatelný ze zední strany a usměrněné a vyfiltrované napětí je vedeno neodjímatelným kabelem z čelní strany. Takže buď trčí do předu síťový kabel a nebo ten napájecí pro samotný obvod zesilovače. Což mě se nelíbí. Možná ještě jako u Nagry nechat kabely na obou bočních stranách. Poslední a taky si myslím častá bude situace, kdy se zdroj schová někam mimo dosah očí.


V konstrukci zdroje je Talema toroid se dvěma vinutími a každé je zvlášť usměrněno. Zem pro celý přístroj je vytvořena až na filtračních kondenzátorech. Podobný princip používá Erno Borbely a také Casea. Všechny filtrační kondenzátory jsou přemostěny nějakým tím fóliovým kondíkem. Odpory jsou Dale nebo Vishay s 0.1% přesností a vše je párováno pro levý a pravý kanál. V konstrukci je použit OZ AD797 a výstup je posílen tranzistory. Nevím jakými, protože mají na sobě chladiče a nejde zjistit o jaký tip jde. Použitý materiál plošného spoje je ten nejlepší možný. Vše je velice úhledné a pečlivě osazené. Konstruktéři a zastánci DPA by zaplesali. Je použitá rozlitá zem a samozřejmě oboustranný plošný spoj.

Systém na kterém poslouchám je již znám. Emm Labs CDSD SE a DAC6e SE jako zdroj. Emmeline má bohužel opět jen cinc nesymetrické propojení a tak následuje kabel Xindak FA-1 z převodníku přímo do Emmeline HR-2 a na výstupu HD800. Jen tak mimo - stále zde není další majitel těchto sluchátek?

Poslechu jsem věnoval tentokrát ještě více času než u Casea Lyra. Samozřejmě jsem zkoušel i přehazovat na Caseu a porovnávat mezi sebou, jak si který výrobek vede. Musím říct, že rozdíly tam jsou ihned patrné při prvním přehození. Na vyšších frekvencích nemám k HR-2 zcela žádných námitek. Je to velice podobné jako u Lyry. Na středech tam již ale slyším rozdíly. U Lyry mám pocit většího množství detajlů a takové křehkosti na hlasech. Což je pro mě velice důležité a zde bych upřednostil Lyru. Na basech ale co do množství a velikosti vyhrává HR-2. Je to myslím pro celkový dojem z polsechu velice důležité. Velikost a mohutnost nižších tónů. Například u mé oblíbené Vltavy od Bedřich Smetany a MFSL SACD. Nástup kolem 9té minuty je mnohem lepší a mám z toho lepší pocit. Brňáci mají prostě s těmi basy pravdu a bez nich to nejde. A v tomto duchu jsem měl pocity u většiny nahrávek stejné. Na HR-2 mnohem lépe vyzní ty zatracované SHM CD. Ještě bych se zmínil o prostoru. Vím že u sluchátek je to problém, ale u HR-2 mám pocit, že se odehrává vše mnohem více uprostřed hlavy. Zde se mě zdá Lyra lepší.
Osobně bych byl nejradši, kdyby se podařilo do HR-2 dostat i ta jemnost a detajly. Poté by to bylo naprosto skvělé. Vyzkoušel jsem ještě Lebena CS 300. No a to opravdu nemá cenu porovnávat s těmito přístroji. Ale cenové hledisko, které je u nás to nejdůležitější zde jasně vyhrává. Rozdíl je to totiž obrovský.
Polsouchal jsem:
Bedřich Smetana - Ma Vlast (MFSL, SACD)

Antonio Forcione - Touch Wood (Naim Records, CD, Mimochodem - Nahrávají na Nagra)
Špičková nahrávka.


KTU - Quiver (Westpark, CD)

Coldplay - A Rush of Blood to the Head (Parlophone, CD)

Keb Mo - Keb Mo (Sony Jazz, CD)

Jaromir Nohavica - Divné Století ( EMI, CD)

A spousty dalších CD a SACD. Ještě nějaké další foto v systému. Ta krabička je opravdu malá a tak nějak k velkým přístrojům standartních rozměrů se to moc nehodí. Ale to je jen taková poznámka, která pro správné hifisty není až tak důležitá. Osobně si myslím, že zvuk Amerických značek bude hodně podobný a bude se jen jemně odchylovat od zvuku tohoto přístroje. A je to něco jiného, než ten Německý. Jestli je to správně nebo ne již nechám na jiných.
