+++ 3 D +++
Re: +++ 3 D +++
Nikdo se nehlásí, tak já to zkusím ..........
Vtip je v tom, že aby ten přenos fungoval ideálně, tak zvuk musí vycházet z jediného místa, to znamená použití reprobeden se souosým - koaxiálním měničem. Nic navíc.
Vtip je v tom, že aby ten přenos fungoval ideálně, tak zvuk musí vycházet z jediného místa, to znamená použití reprobeden se souosým - koaxiálním měničem. Nic navíc.
Re: +++ 3 D +++
......... což je blbost. Protože jsem už doma poslouchal i třípásma a tam s "3D" taky nebyl problém. 
Re: +++ 3 D +++
Možná by autor měl tohle téma přejmenovat na "4D". Celý to bádání "odkud kam že ten kůň vlastně běží" jenom potvrzuje to, že všichni žijeme v časoprostoru, s čímž souvisí i vnímání hudby. Nebo co jsou hudební tóny? Energie, která proudí prostorem/časem. Nechci teď řešit odrazy a "neodrazy" poslechovýho prostoru. Bezdozvuková poslechovka bude taky asi na prd. Když vám někdo něco nahraje v kostele, tak tam určitě odrazy budou. Nechci nikomu brát vítr z plachet, ale kdo z vás má doma "hifi", pak má určitě na každý CD jinou poslechovou místnost. No nic, o akustice nic nevím, tak si můžu dovolit takovej myšlenkovej blábol...
Všechno je o energiích. I vaše repráky a zesilovače a všechno jsou jenom shluky kmitajících se atomů...
A ty, dadafte, už to teda vysyp.
Všechno je o energiích. I vaše repráky a zesilovače a všechno jsou jenom shluky kmitajících se atomů...
A ty, dadafte, už to teda vysyp.
Re: +++ 3 D +++
ne, koaxy jsou fajn, ale v tom to není. dobře sfázovat se dá i třípásmovka.
**************************************************************
klíč ke všemu je H U D B A
ne Z V U K
**************************************************************
takže pojďme na to plantážníci.
nejsem schopen dohlédnout všechny důsledky níže uvedených tvrzení ani teď najednou zformulovat všechny příčiny toho, proč to tak je.
pomoc chytých lidí nesmírně žádoucí.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
- zvuk hudebního nástroje je složený. není to jen určitá frekvence, tedy tón jisté výšky, ale také typické alikvótní tóny, jdoucí mnohdy až za hranice lidského sluchu. od hifi se očekává, že dokáže předat všechny tyto složené tóny nezkresleně. podat barvu nástroje.
co z toho ale vyplývá z hlediska sterea? no že pro dobrou prostorovou lokalizaci musí být stejně tak všechno v cajku. amplitudově i fázově, jak říká bobek. co to znamená?
z hlediska hifi je to jasné. abychom slyšeli skutečně nástroje tak jako v realitě, nesmí být frekvenční průběh rozhozený různými propady a špičkami. to v poslechovkách dost často bývá a může za to stojaté vlnění odvislé od rozměrů poslechovky a jeho případné součty, různé maskování a co já vím... z toho vyplývá i požadavek na vyrovnanost a akustické úpravy. basy jsou nesměrové a nelokalizovatelné a od toho se zřejmě odvíjí názor, že za lokalizaci jsou zodpovědné převážně výšky. připusťme, že máme provedeno frekvenční měření poslechovky a zatlumili jsme tak, aby byly všechny frekvence vyrovnané.
co s tou fázovostí? co nám rozhazuje fázi? a tady poprvé nastupují na scénu odrazy od blízkých ploch.
pro mozek se tím posunuje celý zdroj. pokud tedy mám zatlumeno na výškách a bedny blízko bočních zdí, úplně se mi rozjedou zdánlivé zdroje...
odražené vlny od stěn taky interferují s přímo vyzařovanými... situace je nejhorší od 0,3 do 1m. viz bobo.
jak je vidět, mraky problémů...
a tak přispěju dalším.
zjistilo se, že odezva v čase (impulsní) odpovídá frekvenčnímu průběhu. jsou to nějak spojité nádoby.
co to vlastně znamená?
nevím přesně, ale klíč je pořád na tomto obrázku:

teď tedy konečně přichází na scénu to moje zjištění:
vtip je v tom, že nic nemá jen jeden rozměr. jednu určující vlastnost. tohle je TEN příklad:
******************************************************************
pokud dávám bedny směrem od sebe a k bočním zdem a naopak, mění se mi poloha zdánlivých zdrojů v pravolevém smyslu A ZÁROVEŇ MĚNÍM HLOUBKU SAMOTNÉHO PŘEDOZADNÍHO PROSTORU!!!
pokud pohybuju bednama dopředu a dozadu, tak umisťuju zdánlivé zdroje v předozadním smyslu A ZÁROVEŇ MĚNÍM ŠÍŘKU SAMOTNÉHO PRAVOLEVÉHO PROSTORU!!!
******************************************************************
*******************************************
!!!!!!!!!!!!!!!! chápete, co všechno to znamená !!!!!!!!!!!!!!!
*******************************************
*******************************************
- když dám bedny k zadní zdi smrsknu pravolevý prostor. abych nehrál mono musím je dát daleko od sebe A TÍM PÁDEM ZTRATÍM PŘEDOZADNÍ PROSTOR. není úniku!!!!
repráky teda otočím směrem na sebe a mám klasický dvojkanál.
pokud mám i tak vyrovnaný frekvenční průběh, jistý pocit hloubky prostoru se dostaví.
a teď mi holt budete muset věřit: je to jen iluze. velice podmanivá, ale pouze iluze. televizní obrazovka. brýle mámení.
když mám bedny ustavené s předozadním i pravolevým prostorem je to realita. čistý 3D prožitek. kdyby proti vám vyjel imaginární vlak, tak jste fakticky na kaši.
je to nepopsatelné. u hudby je prostě bicí souprava v reálné vzdálenosti a reálné velikosti. všechno má své místo a třeba Animage Bárty a spol. je kosmický výlet...
a helikoptéra ve Zdi lítá kolem baráků a já je vidím!
atd.
nejšílenější na tom je, že mám bedny víc jak 5m (!!!) od čelní zdi.
je to fakt 3 D.
ne, to mi nikdo neuvěří.
a teď pojďme na vrchol:
znamená to, že bedny a poslechovka jsou rovnocenní partneři.
když budu mít nahrávku s přesným zaměřením lokalizovaných zdánlivých zdrojů můžu podle toho ustavit bedny v poslechovém prostoru a tím taky získám naprosto vyrovnaný frekvenční průběh.
já vím, spousta otazníků, ale je to tak. prostě je to tak...
**************************************************************
klíč ke všemu je H U D B A
ne Z V U K
**************************************************************
takže pojďme na to plantážníci.
nejsem schopen dohlédnout všechny důsledky níže uvedených tvrzení ani teď najednou zformulovat všechny příčiny toho, proč to tak je.
pomoc chytých lidí nesmírně žádoucí.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
- zvuk hudebního nástroje je složený. není to jen určitá frekvence, tedy tón jisté výšky, ale také typické alikvótní tóny, jdoucí mnohdy až za hranice lidského sluchu. od hifi se očekává, že dokáže předat všechny tyto složené tóny nezkresleně. podat barvu nástroje.
co z toho ale vyplývá z hlediska sterea? no že pro dobrou prostorovou lokalizaci musí být stejně tak všechno v cajku. amplitudově i fázově, jak říká bobek. co to znamená?
z hlediska hifi je to jasné. abychom slyšeli skutečně nástroje tak jako v realitě, nesmí být frekvenční průběh rozhozený různými propady a špičkami. to v poslechovkách dost často bývá a může za to stojaté vlnění odvislé od rozměrů poslechovky a jeho případné součty, různé maskování a co já vím... z toho vyplývá i požadavek na vyrovnanost a akustické úpravy. basy jsou nesměrové a nelokalizovatelné a od toho se zřejmě odvíjí názor, že za lokalizaci jsou zodpovědné převážně výšky. připusťme, že máme provedeno frekvenční měření poslechovky a zatlumili jsme tak, aby byly všechny frekvence vyrovnané.
co s tou fázovostí? co nám rozhazuje fázi? a tady poprvé nastupují na scénu odrazy od blízkých ploch.
pro mozek se tím posunuje celý zdroj. pokud tedy mám zatlumeno na výškách a bedny blízko bočních zdí, úplně se mi rozjedou zdánlivé zdroje...
odražené vlny od stěn taky interferují s přímo vyzařovanými... situace je nejhorší od 0,3 do 1m. viz bobo.
jak je vidět, mraky problémů...
a tak přispěju dalším.
zjistilo se, že odezva v čase (impulsní) odpovídá frekvenčnímu průběhu. jsou to nějak spojité nádoby.
co to vlastně znamená?
nevím přesně, ale klíč je pořád na tomto obrázku:

teď tedy konečně přichází na scénu to moje zjištění:
vtip je v tom, že nic nemá jen jeden rozměr. jednu určující vlastnost. tohle je TEN příklad:
******************************************************************
pokud dávám bedny směrem od sebe a k bočním zdem a naopak, mění se mi poloha zdánlivých zdrojů v pravolevém smyslu A ZÁROVEŇ MĚNÍM HLOUBKU SAMOTNÉHO PŘEDOZADNÍHO PROSTORU!!!
pokud pohybuju bednama dopředu a dozadu, tak umisťuju zdánlivé zdroje v předozadním smyslu A ZÁROVEŇ MĚNÍM ŠÍŘKU SAMOTNÉHO PRAVOLEVÉHO PROSTORU!!!
******************************************************************
*******************************************
!!!!!!!!!!!!!!!! chápete, co všechno to znamená !!!!!!!!!!!!!!!
*******************************************
*******************************************
- když dám bedny k zadní zdi smrsknu pravolevý prostor. abych nehrál mono musím je dát daleko od sebe A TÍM PÁDEM ZTRATÍM PŘEDOZADNÍ PROSTOR. není úniku!!!!
repráky teda otočím směrem na sebe a mám klasický dvojkanál.
pokud mám i tak vyrovnaný frekvenční průběh, jistý pocit hloubky prostoru se dostaví.
a teď mi holt budete muset věřit: je to jen iluze. velice podmanivá, ale pouze iluze. televizní obrazovka. brýle mámení.
když mám bedny ustavené s předozadním i pravolevým prostorem je to realita. čistý 3D prožitek. kdyby proti vám vyjel imaginární vlak, tak jste fakticky na kaši.
je to nepopsatelné. u hudby je prostě bicí souprava v reálné vzdálenosti a reálné velikosti. všechno má své místo a třeba Animage Bárty a spol. je kosmický výlet...
a helikoptéra ve Zdi lítá kolem baráků a já je vidím!
atd.
nejšílenější na tom je, že mám bedny víc jak 5m (!!!) od čelní zdi.
je to fakt 3 D.
ne, to mi nikdo neuvěří.
a teď pojďme na vrchol:
znamená to, že bedny a poslechovka jsou rovnocenní partneři.
když budu mít nahrávku s přesným zaměřením lokalizovaných zdánlivých zdrojů můžu podle toho ustavit bedny v poslechovém prostoru a tím taky získám naprosto vyrovnaný frekvenční průběh.
já vím, spousta otazníků, ale je to tak. prostě je to tak...
Re: +++ 3 D +++
když se podíváte na tu fotku, tak mám teď bedny ještě o dost před stolem. jsou nesmírně blízko a já mám kousek za sebou zeď. být větší, tak nevím...
ale ty bedny neexistujou.
přede mnou je pouze hudba bez limitů.
rocková opera
parta bluesmenů
velký symfonický orchestr
pěvecký sbor
...
zapráskaný bungalov, ve kterém sedí u televize zbořený Pink Floyd. bouchnou dveře...
ale ty bedny neexistujou.
přede mnou je pouze hudba bez limitů.
rocková opera
parta bluesmenů
velký symfonický orchestr
pěvecký sbor
...
zapráskaný bungalov, ve kterém sedí u televize zbořený Pink Floyd. bouchnou dveře...
Re: +++ 3 D +++
I can understand finding the right compromise is difficult but if your speakers are placed close to the rear wall you can forget a 3D soundstage. You can just get a flat 2D image, nothing else.
Re: +++ 3 D +++
Dadafte já ti nevím ale věta kterou jsi napsal "znamená to že bedny a poslechovka jsou rovnocenní partneři" tak toto vím už od doby co jsem se o tenhle koníček začal víc zajímat a sám jsem pro to podnikl určitá opatření která budou snad brzy hotova. Toto je první rozumná věta celého vlákna,ale něják mi uniká podstata celého 3D vlákna. Nesmíš se tomu divit když vidíš reakce ostatních jako napsal MB. Mě to také dostalo. Dle mého názoru by jsi měl vyhledat odborníka na akustiku a že ostrava nabíízí možností dost. A ten tě snad vyvede z tvého hifi šílenství. Protože jinak je tohle všechno

Re: +++ 3 D +++
to dadaft:
Hele, začínám v tom mít trochu guláš. Předozadní prostor je pro mě pořád jenom "2D". Teprve pohyb zdroje zvuku nahoru - dolu ti z toho udělá "3D". Teď nemyslím houslistu, kterej je tak dobrej, že při hře na housle ještě stihne šplhat po laně, ale třeba start vrtulníku a pod. /Bavíme se furt o stereu/. Takže podle tvejch nákresů se nabízí KAPITOLA č. 2 - jak daleko, nebo, chceš-li, jak "správně vysoko" musí bejt strop v poslechový místnosti. Že neuslyším odlétající vrtulník od sousedů nad náma, to už tady bylo jednou řečeno (v předozadní podobě).
Jsem laik, ale stejně mně ze všeho vychází pořád to samý: žádný hifi stejně nejni. Existuje jenom pro ty, co tomu věřej. A nebo jinak - nahrajte mně někdo zvuk startujícího tryskáče v "hifi kvalitě" a pak mně to nechte poslechnout na nějaký a) levný, b)hodně drahý, c)hifi aparatuře - nehodící se škrtněte. Řekl bych, že vždycky to bude hodně daleko od toho, co uslyším v reálu na ranveji.
Nechci nikoho prudit, ale někdy se už tady řešej opravdu chujoviny.
Hele, začínám v tom mít trochu guláš. Předozadní prostor je pro mě pořád jenom "2D". Teprve pohyb zdroje zvuku nahoru - dolu ti z toho udělá "3D". Teď nemyslím houslistu, kterej je tak dobrej, že při hře na housle ještě stihne šplhat po laně, ale třeba start vrtulníku a pod. /Bavíme se furt o stereu/. Takže podle tvejch nákresů se nabízí KAPITOLA č. 2 - jak daleko, nebo, chceš-li, jak "správně vysoko" musí bejt strop v poslechový místnosti. Že neuslyším odlétající vrtulník od sousedů nad náma, to už tady bylo jednou řečeno (v předozadní podobě).
Jsem laik, ale stejně mně ze všeho vychází pořád to samý: žádný hifi stejně nejni. Existuje jenom pro ty, co tomu věřej. A nebo jinak - nahrajte mně někdo zvuk startujícího tryskáče v "hifi kvalitě" a pak mně to nechte poslechnout na nějaký a) levný, b)hodně drahý, c)hifi aparatuře - nehodící se škrtněte. Řekl bych, že vždycky to bude hodně daleko od toho, co uslyším v reálu na ranveji.
Nechci nikoho prudit, ale někdy se už tady řešej opravdu chujoviny.
Re: +++ 3 D +++
Mike
když si přečteš třeba článeček lidí z audiodromu o ustavení beden, který byl tak dobře hodnocen, vidíš, že o tom, co jsem řekl, nemají potuchy. na druhou stranu - kolik odborníků na akustiku se zabývá problematikou lokalizace zdánlivých zdrojů v stereofonii?
navíc ty pořád nechápeš že já se snažím najít způsob, jak aspoň v základu správně ustavit bedny bez nutnosti složitých úpav interiéru a vysokých nákladů. možnost pro každého.
zero
jo, je to těžké. co to vlastně znamená?
za prvé je blbost to, co tvrdí lidi z tnt-audia a co jsem napsal tím velkým písmem, ale je to tak, jak napsal PMA - VŽDY JDE O VZÁJEMNÉ POMĚRY V KONKRÉTNÍ MÍSTNOSTI.
za 2 - možná by to mohlo znamenat, jak mají být natočené reproduktory pro správnou lokalizaci, pokud bych měl poslechové místo na vrcholu rovnoramenného trojúhelníku a nebo naopak jaký by měl být vzájemný poměr vzdálenosti beden od sebe a od posluchače v případě, že jsou natočeny přímo na něj.
za 3 - taky je možné, že vlastně jde o samotné umístění toho trojúhelníku posluchač bedny v poslechové místnosti. mohlo by to znamenat, že poslech s umístěním "u dlouhé" je díky směrovosti středů a výšek a tomu že právě ony odpovídají za lokalizaci zdánlivých zdrojů v prostoru mnohem mnohem výhodnější, než poslech "u krátké".
ta třetí možnost vypadá rozhodně nadějně a mně se zdá, že mnohé v mé osobní spokojenost/nespokojenosti s poslechem vysvětluje.
protože ta třetí možnost totiž říká, že co je výhodné z hlediska lokalizace může být zrádné z hlediska basů, protože jako je výškám vzdálenost od zadní (čelní) zdi úplně putna, protože za bedny prvotně nejdou, basům to rozhodně jedno není. neboli říká, že je mnohem výhodnější pod podmínkou, že máš bedny přiměřené své poslechové místnosti.
a to je ten důvod, proč na mě Machalík tak vystartoval.
a to je ten důvod, proč to všechno dělám Mike.
když si přečteš třeba článeček lidí z audiodromu o ustavení beden, který byl tak dobře hodnocen, vidíš, že o tom, co jsem řekl, nemají potuchy. na druhou stranu - kolik odborníků na akustiku se zabývá problematikou lokalizace zdánlivých zdrojů v stereofonii?
navíc ty pořád nechápeš že já se snažím najít způsob, jak aspoň v základu správně ustavit bedny bez nutnosti složitých úpav interiéru a vysokých nákladů. možnost pro každého.
zero
jo, je to těžké. co to vlastně znamená?
za prvé je blbost to, co tvrdí lidi z tnt-audia a co jsem napsal tím velkým písmem, ale je to tak, jak napsal PMA - VŽDY JDE O VZÁJEMNÉ POMĚRY V KONKRÉTNÍ MÍSTNOSTI.
za 2 - možná by to mohlo znamenat, jak mají být natočené reproduktory pro správnou lokalizaci, pokud bych měl poslechové místo na vrcholu rovnoramenného trojúhelníku a nebo naopak jaký by měl být vzájemný poměr vzdálenosti beden od sebe a od posluchače v případě, že jsou natočeny přímo na něj.
za 3 - taky je možné, že vlastně jde o samotné umístění toho trojúhelníku posluchač bedny v poslechové místnosti. mohlo by to znamenat, že poslech s umístěním "u dlouhé" je díky směrovosti středů a výšek a tomu že právě ony odpovídají za lokalizaci zdánlivých zdrojů v prostoru mnohem mnohem výhodnější, než poslech "u krátké".
ta třetí možnost vypadá rozhodně nadějně a mně se zdá, že mnohé v mé osobní spokojenost/nespokojenosti s poslechem vysvětluje.
protože ta třetí možnost totiž říká, že co je výhodné z hlediska lokalizace může být zrádné z hlediska basů, protože jako je výškám vzdálenost od zadní (čelní) zdi úplně putna, protože za bedny prvotně nejdou, basům to rozhodně jedno není. neboli říká, že je mnohem výhodnější pod podmínkou, že máš bedny přiměřené své poslechové místnosti.
a to je ten důvod, proč na mě Machalík tak vystartoval.
a to je ten důvod, proč to všechno dělám Mike.
Re: +++ 3 D +++
taky to zřejmě znamená, že má pravdu Martin z f-sportu:
získat opravdu hifi zvuk je mnohem snadnější s použitím kvalitních regálovek a subwooferu než se sloupy.
a je toho ještě mnohem víc, co to vlastně znamená...
získat opravdu hifi zvuk je mnohem snadnější s použitím kvalitních regálovek a subwooferu než se sloupy.
a je toho ještě mnohem víc, co to vlastně znamená...
-
boxer
Re: +++ 3 D +++
První větou ze svého posledního příspěvku jsi zcela shodil ze stolu poslední kapky sounáležitosti s tebou. 
Re: +++ 3 D +++
Tím, že jsi při své cestě došel až k budkám, neznamená, že musíš mít (i Martin) nutně pravdu. Přikládám několik www stránek, a ptám se: Jaký je mezi nimi rozdíl ?. Pominu-li finanční a kvalitativní, pak většinou jsou to 2,5 pásma, čili budka a subwoofer.dadaft píše:taky to zřejmě znamená, že má pravdu Martin z f-sportu:
získat opravdu hifi zvuk je mnohem snadnější s použitím kvalitních regálovek a subwooferu než se sloupy.
a je toho ještě mnohem víc, co to vlastně znamená...
a) DIY Andromeda jako příklad amatérské konstrukce
http://www.humblehomemadehifi.com/Andromeda.html
b) Wilson Audio Puppy jako příklad profesionální konstrukce
http://www.wilsonaudio.com/product/watt ... novations/
c) klasický typ (pro tebe vzor) našeho člena JiriAU
http://www.hifipassion.com/hifi/index.p ... 716&page=4
d) nádhera od našeho člena NA http://www.hifinazory.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=614
e) Trochu váhám u Serious Subu z mých oblíbených www stránek (a zde bych to plně chápal)
http://www.humblehomemadehifi.com/Serious-Sub.html
a dokázal bych i já s tím žít.Pokud ovšem jsi se nedostal na další ze slepých cest: Regálovky + někde zastrčený subwoofer
Re: +++ 3 D +++
Dadafte to čeho chceš dosáhnout bez alespon základních akustických úprav dosáhnout nemůžeš. A říkej si tomu jak chceš.
A ještě k tomu 2+1 systému tím jsi mi taky odrovnal protože umístění další bedny v prostoru bývá problematické ale nemusí tomu tak být vždy. Martin z F sportu je akorát blázen do středově hrajících xaviánů a doplnil si to wooferem ovšem wooferem za dost pěněz.
Který má kalibraci akustiky neboli prostoru kde se nachází. Měl jsi sloupy a ted se vrháš do další slepý cesty.
Aleska
Sám dobře víš že takhle cesta je složitá z vlastní zkušenosti. A my dva jsme zastánci velkejch basáků a taky reprobeden.
A ještě k tomu 2+1 systému tím jsi mi taky odrovnal protože umístění další bedny v prostoru bývá problematické ale nemusí tomu tak být vždy. Martin z F sportu je akorát blázen do středově hrajících xaviánů a doplnil si to wooferem ovšem wooferem za dost pěněz.
Který má kalibraci akustiky neboli prostoru kde se nachází. Měl jsi sloupy a ted se vrháš do další slepý cesty.
Aleska
Sám dobře víš že takhle cesta je složitá z vlastní zkušenosti. A my dva jsme zastánci velkejch basáků a taky reprobeden.
Re: +++ 3 D +++
nemám vůbec nic proti sloupům, ani proti velkým basákům, ani proti ničemu...
jestli je pro lokalizaci v prostoru důležité umístění beden jak pravolevém, tak předozadním směru (o čemž už po dnešku nijak nepochybuju), a já mám v tomto absolutní volnost, tak budou plnorozsahové bedny (v poslechovce větší než malé) opravdu dokonalé.
pokud tuto možnost z jakéhokoliv důvodu (a tak to prostě bývá) nemám a musím např. nedostatečný odstup od čelní stěny kompenzovat změnou vzdálenosti od bočních zdí, tak nad basy ztrácím kontrolu.
potřebuju pro basáky minimálně plynulý obraceč fáze - už jste takové sloupy viděli?
takže radši 2 suby (není třeba mě hned chytat za slovíčko a mluvit o "někde zastrčeném subwooferu" - ve skutečnosti by byly nejlepší 4 suby).
bohužel je pravda, že "velký" zvuk jde vykouzlit mnohém snáz než ten věrný a že na rychlý poslech vždycky zvítězí. taky je zřejmě pravda, že větší poslechový prostor nabízí mnohem víc než malý, ale není úplně jednoduché bez dlouhodobější poslechové zkušenosti docenit v čem vlastně.
a rovněž platí, že míň někdy může být víc.
vyrovnaný frekvenční průběh je prostě nutnou podmínkou pro dobrý zvuk, ale pouze nutnou ale ne jedinou podmínkou pro poslech hudby. tak to vidím já. a nepopírám, že se můžu mýlit.
takže je zřejmé, že z mé strany už není co dodat.
a tím to hasne plantážnici.
jestli je pro lokalizaci v prostoru důležité umístění beden jak pravolevém, tak předozadním směru (o čemž už po dnešku nijak nepochybuju), a já mám v tomto absolutní volnost, tak budou plnorozsahové bedny (v poslechovce větší než malé) opravdu dokonalé.
pokud tuto možnost z jakéhokoliv důvodu (a tak to prostě bývá) nemám a musím např. nedostatečný odstup od čelní stěny kompenzovat změnou vzdálenosti od bočních zdí, tak nad basy ztrácím kontrolu.
potřebuju pro basáky minimálně plynulý obraceč fáze - už jste takové sloupy viděli?
takže radši 2 suby (není třeba mě hned chytat za slovíčko a mluvit o "někde zastrčeném subwooferu" - ve skutečnosti by byly nejlepší 4 suby).
bohužel je pravda, že "velký" zvuk jde vykouzlit mnohém snáz než ten věrný a že na rychlý poslech vždycky zvítězí. taky je zřejmě pravda, že větší poslechový prostor nabízí mnohem víc než malý, ale není úplně jednoduché bez dlouhodobější poslechové zkušenosti docenit v čem vlastně.
a rovněž platí, že míň někdy může být víc.
vyrovnaný frekvenční průběh je prostě nutnou podmínkou pro dobrý zvuk, ale pouze nutnou ale ne jedinou podmínkou pro poslech hudby. tak to vidím já. a nepopírám, že se můžu mýlit.
takže je zřejmé, že z mé strany už není co dodat.
a tím to hasne plantážnici.
Re: +++ 3 D +++
poslední poznámka ze záhrobí
na to zapomeň...
nebuď labuť Mike - ty si myslíš že pořád řeším nějaké hrby nebo propady na x nebo y Hz?Mike píše:Dadafte to čeho chceš dosáhnout bez alespon základních akustických úprav dosáhnout nemůžeš. A říkej si tomu jak chceš.
na to zapomeň...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti

