+++ 3 D +++
+++ 3 D +++
je mnoho způsobů prožívání hudby.
jsou lidé, pro které je hudba poezií beze slov. mají s ní přímý, téměř milenecký vztah. poznají ji kdekoliv - a dokážou se jí oddat v každém okamžiku...
jiní mají rádi příběhy, které vypráví. je pro ně magickou branou do světa imaginace a harmonie. dokážou ocenit velké gesto i letmý náznak, plachou melodii i zralou plnost velké souhry...
řadím se mezi ty druhé. rád přebývám v její krajině a rád poslouchám její vyprávění. některé příběhy jsou nové, některé už jsem slyšel mnohokrát a přesto mě neomrzí. chci je slyšet znova a znova - slovo od slova a od začátku do konce. celé...
tak už to dopadlo.
říká se tomu reference nebo taky 3D.
je čas přestat se rozčilovat pro to či ono. hodit za hlavu krávoviny. toto vlákno je pro milovníky hudby zobrazené v prostoru, hudby zde přítomné ale přitom nespoutané ani železem ani kamením.
3D
hned na začátku snad řeknu, že to pro mě opravdu není snaha o soutěž, kdo ho (ji) má větší, ani předvádět své moudra. zajímá mě to. jdu tím směrem a myslím, že se mnou jdou a šli další.
jako starý známý vymetač slepých cest a marných pro1OOrů bych asi neměl strkat hlavu do dalšího průseru, ale tady snad nebude taková tlačenice a obchodní zájmy za každým rohem.
takže k věci a bez krasořečnění.
kupodivu tu nejhlavnější příčinou zájmu o stereo nejsou výpravné záležitosti typu The Wall od Pink Floyd. mám rád muziku hlavně jako souhru, společné dílo, spojení. mám rád mnohost jednotlivostí v jednotě mnohotvárné události muzicírování. obdivuju lidi, kteří to umí a dělají.
mám rád elektrické kytary a třeba neokázalé ale uvolněné souhry. proplétání a strukturované motivy. schopnost nedominovat a neoslepovat, přesto naplňovat. hahaha...
může za to KT Tunstall. měl jsem ji rád, i když se mně zdálo, že to není zrovna superbomba co se týče nahrávky, protože se mi zkrátka líbí její písničky. časem jsem zjistil, že to možná nebude až taková zvuková hrůza. některé věci se tam prostě překrývají, a když je dokážu od sebe odlišit, je to najednou i zvukově parádička...
jak se nebavit jenom v nějakých hypotetických nebo teoretických rovinách?
napadlo mě prostě něco ukázat.
samozřejmě jde o nahrávky, jsou to (většinou) všechno jen kouzla vytvořená ve studiu, ne skuteční hudebníci na určitých místech určitého prostoru, ale jednodušší asi bude to tak vidět. jako muzikanty, popřípadě zdánlivé nástroje či zvuky. nic lepšího mě nenapadá.
ta hlavní otázka by měla zřejmě být:
jak najít správné zobrazení prostoru nahrávky a umístění zdánlivých zdrojů v něm?
nejde o to sledovat, kde se v nahrávce co šustne, odkud kam co letí a kudy běží to a nebo ono, aspoň mně ne, ale vykouzlit místo dostatečně velké na to, aby si muzikanti nešlapali po hlavách. nicméně to prvé, tedy pohybující se něco, může být možná dobrým ukazatelem.
tohle jsou ukázky pro mě v současnosti v tomhle směru zajímavé:
KT Tunstal a její Someday Soon, jemná akustická píseň
jedno z mých oblíbených plnotučných 3D od Kryštof
mistr nad mistry, Roger Waters a jeho sekera a ...
Roger Waters live s bouří nad hlavou...
zatím teda konec.
jsou lidé, pro které je hudba poezií beze slov. mají s ní přímý, téměř milenecký vztah. poznají ji kdekoliv - a dokážou se jí oddat v každém okamžiku...
jiní mají rádi příběhy, které vypráví. je pro ně magickou branou do světa imaginace a harmonie. dokážou ocenit velké gesto i letmý náznak, plachou melodii i zralou plnost velké souhry...
řadím se mezi ty druhé. rád přebývám v její krajině a rád poslouchám její vyprávění. některé příběhy jsou nové, některé už jsem slyšel mnohokrát a přesto mě neomrzí. chci je slyšet znova a znova - slovo od slova a od začátku do konce. celé...
tak už to dopadlo.
říká se tomu reference nebo taky 3D.
je čas přestat se rozčilovat pro to či ono. hodit za hlavu krávoviny. toto vlákno je pro milovníky hudby zobrazené v prostoru, hudby zde přítomné ale přitom nespoutané ani železem ani kamením.
3D
hned na začátku snad řeknu, že to pro mě opravdu není snaha o soutěž, kdo ho (ji) má větší, ani předvádět své moudra. zajímá mě to. jdu tím směrem a myslím, že se mnou jdou a šli další.
jako starý známý vymetač slepých cest a marných pro1OOrů bych asi neměl strkat hlavu do dalšího průseru, ale tady snad nebude taková tlačenice a obchodní zájmy za každým rohem.
takže k věci a bez krasořečnění.
kupodivu tu nejhlavnější příčinou zájmu o stereo nejsou výpravné záležitosti typu The Wall od Pink Floyd. mám rád muziku hlavně jako souhru, společné dílo, spojení. mám rád mnohost jednotlivostí v jednotě mnohotvárné události muzicírování. obdivuju lidi, kteří to umí a dělají.
mám rád elektrické kytary a třeba neokázalé ale uvolněné souhry. proplétání a strukturované motivy. schopnost nedominovat a neoslepovat, přesto naplňovat. hahaha...
může za to KT Tunstall. měl jsem ji rád, i když se mně zdálo, že to není zrovna superbomba co se týče nahrávky, protože se mi zkrátka líbí její písničky. časem jsem zjistil, že to možná nebude až taková zvuková hrůza. některé věci se tam prostě překrývají, a když je dokážu od sebe odlišit, je to najednou i zvukově parádička...
jak se nebavit jenom v nějakých hypotetických nebo teoretických rovinách?
napadlo mě prostě něco ukázat.
samozřejmě jde o nahrávky, jsou to (většinou) všechno jen kouzla vytvořená ve studiu, ne skuteční hudebníci na určitých místech určitého prostoru, ale jednodušší asi bude to tak vidět. jako muzikanty, popřípadě zdánlivé nástroje či zvuky. nic lepšího mě nenapadá.
ta hlavní otázka by měla zřejmě být:
jak najít správné zobrazení prostoru nahrávky a umístění zdánlivých zdrojů v něm?
nejde o to sledovat, kde se v nahrávce co šustne, odkud kam co letí a kudy běží to a nebo ono, aspoň mně ne, ale vykouzlit místo dostatečně velké na to, aby si muzikanti nešlapali po hlavách. nicméně to prvé, tedy pohybující se něco, může být možná dobrým ukazatelem.
tohle jsou ukázky pro mě v současnosti v tomhle směru zajímavé:
KT Tunstal a její Someday Soon, jemná akustická píseň
jedno z mých oblíbených plnotučných 3D od Kryštof
mistr nad mistry, Roger Waters a jeho sekera a ...
Roger Waters live s bouří nad hlavou...
zatím teda konec.
Re: +++ 3 D +++
Kup si např. CD E. Kunzel: The great phantasy adventure album (Telarc). Je to klasické CD s filmovou muzikou, které obsahuje "surround sound". Když se blíží dinosaurus nebo co z Jurského parku, bude se otřásat místnost. Ale hlavně je v bookletu napsáno, jaké surround efekty a odkud bys měl slyšet. Jestli ti to bude víceméně fungovat, tak máš fázování zvuku v pořádku a nemůžeš víc udělat, je to na nahrávce. V bookletu upozorňují že nejlépe efekty fungují na jednopásmových bednách a boomboxech.
Re: +++ 3 D +++
mám Chesky - stereo soundstage. řekl bych o dost lepší než dinosauři...
Re: +++ 3 D +++
problé s tímhle cdčkem je: blablabla Sara K. stojí za trumpetistou, který je vzdálen 10 cm od mikrofonu. tečka.
jenže u dadafta je trupeťák za Sárou. no a co včil?
jenže u dadafta je trupeťák za Sárou. no a co včil?
Re: +++ 3 D +++
Jak daleko má stát Sára za trumpetistou? Tyhle nuance... Pořádnýho dinosaura a uslyšíš. A boombox.
Re: +++ 3 D +++
Teď se ptám i já, co to je ?
Není to náhodou počítačový výtvor nějakého PC genia toužícího naučit počítač psát eseje ?
Jinak, i maminka mi říkala, abych si po sobě vždy všechno přečetl. Protože co nedokáži říci v prvních 3 větách, nedokáži říci vůbec...
Není to náhodou počítačový výtvor nějakého PC genia toužícího naučit počítač psát eseje ?
Jinak, i maminka mi říkala, abych si po sobě vždy všechno přečetl. Protože co nedokáži říci v prvních 3 větách, nedokáži říci vůbec...
Re: +++ 3 D +++
neznáš L fan B?
jinak moc dlouho mi to téma teda nevydrželo. efičáku, to chesky není celé!!! poslední level je Holographic imaging. je to z Westminsterské katedrály a prý krystalicky čistá nahrávka. doslova řečeno: 3D. a 3D není sto osumdesát stupňů, ani vlevo vpravo nahoře a vzadu. 3D je trojrozměrná scéna. máš zavřít oči a ocitnout se v kostelu Westminsterské katedrály...
18 m na šířku, 68 m na délku a 27 m na výšku !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
to je naprostý masakr.
jenže to tam není!!!
celé to cedečko je fakt nuda a když konečně příjde pořádný nářez, tak to tam není.
18x68x27m - to je k..va výzva!
musím to někde sehnat.
jinak moc dlouho mi to téma teda nevydrželo. efičáku, to chesky není celé!!! poslední level je Holographic imaging. je to z Westminsterské katedrály a prý krystalicky čistá nahrávka. doslova řečeno: 3D. a 3D není sto osumdesát stupňů, ani vlevo vpravo nahoře a vzadu. 3D je trojrozměrná scéna. máš zavřít oči a ocitnout se v kostelu Westminsterské katedrály...
18 m na šířku, 68 m na délku a 27 m na výšku !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
to je naprostý masakr.
jenže to tam není!!!
celé to cedečko je fakt nuda a když konečně příjde pořádný nářez, tak to tam není.
18x68x27m - to je k..va výzva!
musím to někde sehnat.
Re: +++ 3 D +++
zkoušeli jste někdo poslechnout toho Waterse se sekerou jak píšu? je to Too Much Rope z alba Amused to Death (verze z výběrovky Flickering Flame). začíná to sekáním sekery a pak tam něco běží. podle všeho by to asi měl být kůň. slyšíme rolničky atd. ale ten kůň má jenom dvě nohy! to mi nikdo nevymluví. cval to není v žádném případě. když kůň cválá slyšíme čtyři údery kopyt v cyklu. mohl by to být klus, ale takhle pomalu kůň klusat nemůže a znělo by to jinak. i když tady si nejsem úplně jistý. další možnost je, že Waters je prostě městský člověk, který koně nikdy pořádně neslyšel, ale to se mi nezdá. co to teda je?
Re: +++ 3 D +++
Jestli je to kůň tak divnej. Zní mi to industriálně...dadaft píše:co to teda je?
-
boxer
Re: +++ 3 D +++
podle všeho by to asi měl být kůň. slyšíme rolničky atd. ale ten kůň má jenom dvě nohy! to mi nikdo nevymluví.
Jak některým známo,má krom jiného Roger Waters i farmu a tam chová i pštrosy.
No a proč by měl shánět někde koně? Tak zapřáhl velkýho pštrosa,dal mu na nohy okované botky a zvuk jak víno. Ten šum co je slyšet kolem jsou pštrosice a pštrosáčata na vozíčku jak se třou peřím o sebe.
Jo neznalosti věcí.

Jak některým známo,má krom jiného Roger Waters i farmu a tam chová i pštrosy.
No a proč by měl shánět někde koně? Tak zapřáhl velkýho pštrosa,dal mu na nohy okované botky a zvuk jak víno. Ten šum co je slyšet kolem jsou pštrosice a pštrosáčata na vozíčku jak se třou peřím o sebe.
Jo neznalosti věcí.
Re: +++ 3 D +++
boxer
se tady směju. dost dobré.
také už léta nad tímto problémem dumám. a pštros mě nenapadl.
a přitom to přesně takhle bude.
teda pane vachmajstr, vy ste hlava.
závodčí
se tady směju. dost dobré.
také už léta nad tímto problémem dumám. a pštros mě nenapadl.
a přitom to přesně takhle bude.
teda pane vachmajstr, vy ste hlava.
závodčí
Re: +++ 3 D +++
boxer
a to koňské řehtání je tam schválně domixované, aby nás zmátlo.
Roger byl vždycky lišák.
petrL
trumpetista má stát za Sárou K. - nedával jsem dobře pozor, co říkal ten chlap úvodem. žádné nuance. proč by to Chesky vydávali, když by tam každý mohl slyšet co chce? proto je to taková nuda. jsou to naprosto jasné modelové příklady. ale ten kostel ve Westminsteru by mě fakt zajímal. nemáte to někdo celé?
a to koňské řehtání je tam schválně domixované, aby nás zmátlo.
Roger byl vždycky lišák.
petrL
trumpetista má stát za Sárou K. - nedával jsem dobře pozor, co říkal ten chlap úvodem. žádné nuance. proč by to Chesky vydávali, když by tam každý mohl slyšet co chce? proto je to taková nuda. jsou to naprosto jasné modelové příklady. ale ten kostel ve Westminsteru by mě fakt zajímal. nemáte to někdo celé?
Re: +++ 3 D +++
lišák? Když člověk nahraje pštrosa, běžícího na něčem kovovém, je to blázen
(nadsázka v dobrém)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti

