
Ľudský faktor a subjektívne vnímanie techniky
Re: 5. ročník Analogové Akademie v Rožnově p.R.
Alebo to namerané zkreslenie dodá konečne život studenému kusu železa. 

Re: 5. ročník Analogové Akademie v Rožnově p.R.
zkreslenie dodá konečne život

S tým by som si nebol taký istý, pri predaji to je niečo iné. A v tom je aj odpoveď "proč"..proč vyrábějí špatně naměřené zmetky za hromady peněz?
BVaudio
Re: 5. ročník Analogové Akademie v Rožnově p.R.
BVa: přesně toto mi napadlo ještě před přečtením tohoto odstavce. A k tomu Zanden.Overall, the Momentum's sonic personality resembled that of the big darTZeel, though the very top was a bit more reserved, its high-frequency transients somewhat more relaxed, its bass performance ever so slightly less muscular. That, of course, added up to an equally seamless picture, just on a more reserved scale.
S darTZeel se to chová při měření velmi velmi podobně. Včetně nectností chování koncového stupně (který při pre-conditioning vyhořel).
Naposledy upravil(a) PMA dne 19 bře 2013 10:52, celkem upraveno 1 x.
Pavel Macura Audio
Re: 5. ročník Analogové Akademie v Rožnově p.R.
Možno to súvisí s našimi zlými návykmi pri počúvaní hudby..... hľadáme emócie v prejave aparátu a nie v samotnej hudbe.jimmi píše:Alebo to namerané zkreslenie dodá konečne život studenému kusu železa.
Re: 5. ročník Analogové Akademie v Rožnově p.R.
Ano, jen darTZeel. To je nejlepší reklama proč měřit.I've heard more clinically precise amplifiers, and ones that produced more digital-like black backgrounds, but, other than the darTZeel, none that could produce such a "meaty," well-proportioned, consistently enticing sonic picture.
Pavel Macura Audio
Re: 5. ročník Analogové Akademie v Rožnově p.R.
Tak tomu opravdu je. A čím více se honíme za nějakým vysněným ultra-super-hifi aparátem, tím více nám uniká samotný hudební zážitek.Možno to súvisí s našimi zlými návykmi pri počúvaní hudby..... hľadáme emócie v prejave aparátu a nie v samotnej hudbe.
Re: 5. ročník Analogové Akademie v Rožnově p.R.
Prázdná, řídká, šedivá a plochá hudba, její prázdná, řídká šedivá a plochá interpretace a její prázdná, řídká, šedivá a plochá nahrávka je potřeba dobarvit. Proto se používají různé kurvítka zvuku jak na straně záznamu (velkomembránové mikrofony, flašky, kompresory, eq, hally), tak na straně reprodukce (zejména mizukální ultrahighendové komponenty), které udělají z prázdné, řídké, šedivé a ploché reality něco, co v prostoru mezi levým a pravým uchem zkušeného audiofila zní jako rajská hudba...
Je to vlastně takový zvukový modeling...podle ctěných p.t. pocitů zkušeného audiofila.... inu proč ne... gegen apetit.... vždyť na straně záznamu je to legitimní výrazový prostředek, teda pokud hudební realita selhává....., ale považovat to za etalon v oblasti reprodukované hudby....? Nebylo by spíše efektivnější si pořídit nějaký kvalitní studiový kompresor a ekvalizér (Millenia Origin, Gyratec, GML, ) a mít možnost volby "muzikality" a "emocí" přesně podle svého gustava a nahrávky? Nebývají to až tak drahé hračky, a ve srovnání s tím co bylo na AA už vůbec.
Když už chcete na dálku brblat a dumat nad tím jak to na AA hrálo, zaměřte svoji pozornost spíše sem http://www.stereophile.com/content/tria ... asurements

Je to vlastně takový zvukový modeling...podle ctěných p.t. pocitů zkušeného audiofila.... inu proč ne... gegen apetit.... vždyť na straně záznamu je to legitimní výrazový prostředek, teda pokud hudební realita selhává....., ale považovat to za etalon v oblasti reprodukované hudby....? Nebylo by spíše efektivnější si pořídit nějaký kvalitní studiový kompresor a ekvalizér (Millenia Origin, Gyratec, GML, ) a mít možnost volby "muzikality" a "emocí" přesně podle svého gustava a nahrávky? Nebývají to až tak drahé hračky, a ve srovnání s tím co bylo na AA už vůbec.
Když už chcete na dálku brblat a dumat nad tím jak to na AA hrálo, zaměřte svoji pozornost spíše sem http://www.stereophile.com/content/tria ... asurements

Re: 5. ročník Analogové Akademie v Rožnově p.R.
Cough,
s boxami máš pravdu.
Ale druhý problém bola akustika a veľká nesymetria priestoru.
Viem, bolo to v hoteli a ľahko sa kritizuje...
s boxami máš pravdu.
Ale druhý problém bola akustika a veľká nesymetria priestoru.
Viem, bolo to v hoteli a ľahko sa kritizuje...
Re: Ľudský faktor a subjektívne vnímanie techniky
to PMA:
Škoda, že ste na tej Rožnov-skej akcii nebol, určite by bodla prednáška o prospešnosti výrubu lesov pre uši audiofila.
Mohol ste to demonštrovať priamo v teréne - za hotelom. Niekto tam už začal a narobil pekné škody.
Tiež asi v zlosti nad tým blbým siličom
.
Škoda, že ste na tej Rožnov-skej akcii nebol, určite by bodla prednáška o prospešnosti výrubu lesov pre uši audiofila.
Mohol ste to demonštrovať priamo v teréne - za hotelom. Niekto tam už začal a narobil pekné škody.
Tiež asi v zlosti nad tým blbým siličom

Re: Ľudský faktor a subjektívne vnímanie techniky
to PMA:
Bolo by bývalo prínosom,keby ste bol sedel, ako jeden z nás, v prvej rade a vysvetľoval, ako sa javí lesík skreslenia pri posluchu.
Som presvedčený, že organizátori aj za informáciami hladná obec by to privítali. Takto sme tam všetci čumeli a počúvali výbornú muziku
- blbí prišli a blbí aj odišli, očarení subjektívnym vnímaním predvádzanej techniky.
Takže (opäť) malá účelová škodoradosť so snahou trochu nám to pokaziť a oprášiť si identitu.
S výdatnou Atkinsonovou pomocou, samozrejme
.
Bolo by bývalo prínosom,keby ste bol sedel, ako jeden z nás, v prvej rade a vysvetľoval, ako sa javí lesík skreslenia pri posluchu.
Som presvedčený, že organizátori aj za informáciami hladná obec by to privítali. Takto sme tam všetci čumeli a počúvali výbornú muziku
- blbí prišli a blbí aj odišli, očarení subjektívnym vnímaním predvádzanej techniky.
Takže (opäť) malá účelová škodoradosť so snahou trochu nám to pokaziť a oprášiť si identitu.
S výdatnou Atkinsonovou pomocou, samozrejme

Re: Ľudský faktor a subjektívne vnímanie techniky
Ne, není to škodolibost. Je to jen ukázání na objektivně zjištěná fakta. Problém diskuse zde (s mnohými členy) je v tom, že na námitky v technické rovině určené nějakému přístroji, tedy kusu železa, hliníku, mědi, křemíku a dalších materiálů odpovídají výhradami (i útoky) v osobní rovině. Dokud se nenaučíte, že je to mimo pravidla diskuse, tak se tímto způsobem spolu bavit nebudeme. Nemám nic proti věcné argumentaci, ale jsem zcela proti argumentaci v osobní rovině. Pokud řeknete "měří to blbě, ale mně se to zvukově líbí", tak nemám nejmenší námitky.
Pavel Macura Audio
- Zappadaddy
- Příspěvky: 1633
- Registrován: 17 dub 2008 16:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ľudský faktor a subjektívne vnímanie techniky
PMA.Souhlasím,že v osobní rovině by se tyto diskuze neměli vést,ale nesouhlasím,když se začne mluvit negativně o TECHNICE do vláken kde nejde zrovna o měření,např. prezentace,akce,osobní vlákno pod.,protože majitel nebo organizátor akce to může brát jako osobní.Např. v případě D'Agostino bych navrhoval příště vytvořit vlákno D'Agostino a odděleně od prezentace zhodnotit výsledky měření a následně bez osobních útoků diskutovat dále o lidském faktoru vs měřící výsledky nebo tak nějak. 

Re: Ľudský faktor a subjektívne vnímanie techniky
Objektivne zjistenym faktem je myslim predevsim to, ze existuji pristroje, na jejichz grafy se casto ani neda pohlednout a pri jejichz poslechu si presto (temer) kazdy posluchac "prodela orgazmus", a jako protipol pak vsemi dostupnymi meraky "vytunena" zeleza s perfektnimi krivkami, ktera ale muzikalniho cloveka nechaji naprosto chladnym!PMA píše:Ne, není to škodolibost. Je to jen ukázání na objektivně zjištěná fakta.

A POZOR: Nekteri vyvojari se uz ba i umerili k smriti, aniz by byli zaslechli jediny lahodny ton!

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti