repro - směrem k posluchači nebo rovnoběžně?
Re: repro - směrem k posluchači nebo rovnoběžně?
To je v pohode , pochopil som to rovnako, skôr som mal pocit, že dadafta som tým obrázkom urazil v zmysle robím si srandu z jeho vlákna. Na jeho názov je jednoduchá odpoveď- mám to tak a tak. Lenže táto odpoveď nikomu neposlúži, ani diskuzia (o tak komplexnej veci akou je akustika) - byť siahodlhá vlastne nič nerieši, i keď si fajn pokecáme, prípadne sa porafáme
a potom udobríme
.
Re: repro - směrem k posluchači nebo rovnoběžně?
palipol
vůbec nejsem uražený, nijak se mě to nedotklo. spíš to byla vhodná záminka k ukončení tohohle trápení. že se to probíralo na Lopuchu a jinde jsem nezaznamenal a nevím o tom. že o tom musela jít řeč je jasné.
nepřipravená efičákova návštěva bylo neštěstí, které už nejde odestát. podruhé nepříjde. už jsem to překousl a doufám, že se na mě zlobí jenom trošičku.
otázky, které mě i nadále zajímají, se odvíjí od těchto dvou základních:
je tady ještě někdo, kdo stejně jako já má golden cuboid? je o čem mluvit?
odpovědi jsou: nikdo. ne.
to je vše.
vůbec nejsem uražený, nijak se mě to nedotklo. spíš to byla vhodná záminka k ukončení tohohle trápení. že se to probíralo na Lopuchu a jinde jsem nezaznamenal a nevím o tom. že o tom musela jít řeč je jasné.
nepřipravená efičákova návštěva bylo neštěstí, které už nejde odestát. podruhé nepříjde. už jsem to překousl a doufám, že se na mě zlobí jenom trošičku.
otázky, které mě i nadále zajímají, se odvíjí od těchto dvou základních:
je tady ještě někdo, kdo stejně jako já má golden cuboid? je o čem mluvit?
odpovědi jsou: nikdo. ne.
to je vše.
Re: repro - směrem k posluchači nebo rovnoběžně?
amen ! konečněje tady ještě někdo, kdo stejně jako já má golden cuboid? je o čem mluvit?
odpovědi jsou: nikdo. ne.
to je vše.
Re: repro - směrem k posluchači nebo rovnoběžně?
Toš zkusil jsem to poměřit a spočítat. Obrázk H v brožuře je podélné poslouchání.
Odsazení beden od stěny na 60 cm, mi vyšlo 83cm od bočních stěn.
Mám to blbě? Stereo je roztržené. Víc dopředu nemohu.
A tak jsem to obuřil a vymaloval koupelnu. Bude jaro.
Odsazení beden od stěny na 60 cm, mi vyšlo 83cm od bočních stěn.
Mám to blbě? Stereo je roztržené. Víc dopředu nemohu.
A tak jsem to obuřil a vymaloval koupelnu. Bude jaro.
Re: repro - směrem k posluchači nebo rovnoběžně?
ještě pořád měříš efičáku? tak už neměř a vykašli se na to. je to necesta. vede to nikam. pomůžeš si s tím nijak.
že to zní nějak divně?
nemělo by se správně říct: není to cesta, nikam to nevede, nepomůžeš si?
???
ale jistě že ano! a proč je to správně a necesta atd. vlastně nesprávně? přece proto, že to říkají pravidla jazyka. a ten, kdo je nezná, je asfaltér a měl by raději mlčet. protože když je nezná a nemlčí, jsou z toho pak akorát tři stránky absolutně bezcenných příspěvků, neboli plná strouha hnojačky...
ty jsi hodný kluk efičáku, tak už neměř: hoď se do klidu a sleduj, jak se v hovnech ráchaj jiní.
kdo zná souvislosti, ví, co bude následovat: dadaft právě skáče šipku...
jenže jak si osvojit ta pravidla? no přece učením a zkušenostmi poznat, co je správně a co špatně.
a když si pravidla osvojím a budu je správně používat, budu vždy i mluvit správně? tedy tak, aby to mělo cenu, čili bylo k věci a né k hovnu?
nebo jinak: jak vlastně poznám, že tenhle golden cuboid je blábol a né pravda? vždyť to vypadá tak přesvědčivě! no tak to bys hovňousi musel ještě kromě pravidel češtiny zvládnout i násobilku a pár vzorců z fyziky na obecné malotřídce. pak by ti to bylo jasné. a když to nezvládáš, tak holt musíš věřit těm, co to zvládli... jenže cardas vypadá jako ten, co má fyziku a matiku v malíčku, je vlivný a říká to veřejně a nahlas. spousta lidí tomu přece věří. a nejen věří. ale i kupuje. to není nic?
dobře, máme svobodu, každý si může kupovat co chce. a věřit čemu chce.
a dělat co chce???
prodávat hovna a mlátit prázdnou slámu?
ale to přece nevoní a nic z toho nekouká, že? to už je lepší koukat na ten holý zadek...
ale když je to teda blbost, tak lže anebo lež používá jako prostředek na cestě ke svým cílům. mlátí prázdnou slámu. nedodržuje pravidla. jde si cestou necestou, ne?
jenže jak poznám, že nekecají ti, co říkají, že kecá? co když nekecá a kecají oni?
protože existují fyzikální zákony, které se nedají ukecat ani obelhat, které jasně dokazují, že kecá. a to, že je neznáš, na tom vůbec nic nemění.
jsou fyzikální zákony jako pravidla jazyka?
technici teď musí zvolat: kdepak! fyzika není žádná krasomluva! ohmův zákon je ohmův zákon. tečka. ten neukecáš.
ale vědí, co je to vlasně ta krasomluva? krásná promluva, která jindy může být hravě pro změnu hnojačkou? má i řeč a jazyk přes svou bezbřehost taky pravidla? ale to se točíme v kruhu, nebo ne? jsme zase na začátku. jistě že má. a kdo je nezná by měl raději mlčet, a ne dokola mlátit prázdnou slámu. nikoho tím neobohatí. mohl by místo toho dělat něco opravdu užitečného. třeba asfaltovat. to je práce pro chlapa! a není na ní nic špatného. právě naopak. jenže to si bezcenní hnojačkáři ne a neuvědomují. a jak by na světě by bylo krásně, kdyby nebyli tak blbí a konečně by si hleděli něčeho pořádného, chlapského! vypukla by harmonie. jedni by asfaltovali a jiní, ať nejsme nekonkrétní a slitě nerozlišitelní, což je opak harmonie, vezměme takový nevinný příklad: a jiní, řekněme cardasové, by po tom asfaltu fičeli ve svých roycech a lamborgini... no není to nádhera?
dominikáni, modrá krev, vůdcové, vyvolení, pastoři a předáci. potentáti, manažeři, hvězdy, technici a vizionáři. tahouni a komsomolci. kosmonauté a prezidenti. vědci a byznysmeni. akcionáři a bankrotáři. svět neomezených možností. ráj na zemi. hudba sfér.
to vše na krásném novém asfaltu.
to jsou kecy co?
ale jsou k věci? jsou podle pravidel a nebo ne? řídí se zákony?
není to tak dávno, co si lidé mysleli, že země je deska a táhnou ji sloni.
není to tak dávno, co si mysleli, že planety obíhají kolem slunce po eliptických drahách.
ještě nedávno sebevědomě tvrdili, že přímočaře a rovnoměrně se pohybující těleso se mezi dvěma body své trajektorie pohybuje po nejkratší možné dráze, a nedocházelo jim, že tím pádem země putuje vesmírem po přímce a zakřivený že je vlastně samotný prostor a čas gravitací slunce.
slunce má váhu. to už je nad slunce jasnější.
ale co hovna?
jak si stojí ve virtuálním prostoru a v čase, který mu věnujeme? my lidé.
nejsou nakonec přece jen, stejně jako v přírodě, tím životodárným humusem? potravou k růstu? provoněnou prstí domova?
třeba k pomoci příteli, který se trápí s ustavováním beden podle nesmyslné pseudoteorie.
čtyři dny tady bez jakékoliv odpovědi visí efičákova otázka: Mám to blbě?
a palipol píše: Akustika je džungľa a my sme v jej strede. Každý to rieši po svojom. Jeden si cez satelit zavolá vrtuľník a druhý začne sekať okolo seba mačetou. Ja momentálne sedím pri ohníku na vysekanej čistinke a čakám, že si dym niekto všimne. Najlepšie niekto s DSP.
kdo ví, jak dlouho už pod ten oheň přikládá?
**********
pokračování za chvíli.
že to zní nějak divně?
nemělo by se správně říct: není to cesta, nikam to nevede, nepomůžeš si?
???
ale jistě že ano! a proč je to správně a necesta atd. vlastně nesprávně? přece proto, že to říkají pravidla jazyka. a ten, kdo je nezná, je asfaltér a měl by raději mlčet. protože když je nezná a nemlčí, jsou z toho pak akorát tři stránky absolutně bezcenných příspěvků, neboli plná strouha hnojačky...
ty jsi hodný kluk efičáku, tak už neměř: hoď se do klidu a sleduj, jak se v hovnech ráchaj jiní.
kdo zná souvislosti, ví, co bude následovat: dadaft právě skáče šipku...
jenže jak si osvojit ta pravidla? no přece učením a zkušenostmi poznat, co je správně a co špatně.
a když si pravidla osvojím a budu je správně používat, budu vždy i mluvit správně? tedy tak, aby to mělo cenu, čili bylo k věci a né k hovnu?
nebo jinak: jak vlastně poznám, že tenhle golden cuboid je blábol a né pravda? vždyť to vypadá tak přesvědčivě! no tak to bys hovňousi musel ještě kromě pravidel češtiny zvládnout i násobilku a pár vzorců z fyziky na obecné malotřídce. pak by ti to bylo jasné. a když to nezvládáš, tak holt musíš věřit těm, co to zvládli... jenže cardas vypadá jako ten, co má fyziku a matiku v malíčku, je vlivný a říká to veřejně a nahlas. spousta lidí tomu přece věří. a nejen věří. ale i kupuje. to není nic?
dobře, máme svobodu, každý si může kupovat co chce. a věřit čemu chce.
a dělat co chce???
prodávat hovna a mlátit prázdnou slámu?
ale to přece nevoní a nic z toho nekouká, že? to už je lepší koukat na ten holý zadek...
ale když je to teda blbost, tak lže anebo lež používá jako prostředek na cestě ke svým cílům. mlátí prázdnou slámu. nedodržuje pravidla. jde si cestou necestou, ne?
jenže jak poznám, že nekecají ti, co říkají, že kecá? co když nekecá a kecají oni?
protože existují fyzikální zákony, které se nedají ukecat ani obelhat, které jasně dokazují, že kecá. a to, že je neznáš, na tom vůbec nic nemění.
jsou fyzikální zákony jako pravidla jazyka?
technici teď musí zvolat: kdepak! fyzika není žádná krasomluva! ohmův zákon je ohmův zákon. tečka. ten neukecáš.
ale vědí, co je to vlasně ta krasomluva? krásná promluva, která jindy může být hravě pro změnu hnojačkou? má i řeč a jazyk přes svou bezbřehost taky pravidla? ale to se točíme v kruhu, nebo ne? jsme zase na začátku. jistě že má. a kdo je nezná by měl raději mlčet, a ne dokola mlátit prázdnou slámu. nikoho tím neobohatí. mohl by místo toho dělat něco opravdu užitečného. třeba asfaltovat. to je práce pro chlapa! a není na ní nic špatného. právě naopak. jenže to si bezcenní hnojačkáři ne a neuvědomují. a jak by na světě by bylo krásně, kdyby nebyli tak blbí a konečně by si hleděli něčeho pořádného, chlapského! vypukla by harmonie. jedni by asfaltovali a jiní, ať nejsme nekonkrétní a slitě nerozlišitelní, což je opak harmonie, vezměme takový nevinný příklad: a jiní, řekněme cardasové, by po tom asfaltu fičeli ve svých roycech a lamborgini... no není to nádhera?
dominikáni, modrá krev, vůdcové, vyvolení, pastoři a předáci. potentáti, manažeři, hvězdy, technici a vizionáři. tahouni a komsomolci. kosmonauté a prezidenti. vědci a byznysmeni. akcionáři a bankrotáři. svět neomezených možností. ráj na zemi. hudba sfér.
to vše na krásném novém asfaltu.
to jsou kecy co?
ale jsou k věci? jsou podle pravidel a nebo ne? řídí se zákony?
není to tak dávno, co si lidé mysleli, že země je deska a táhnou ji sloni.
není to tak dávno, co si mysleli, že planety obíhají kolem slunce po eliptických drahách.
ještě nedávno sebevědomě tvrdili, že přímočaře a rovnoměrně se pohybující těleso se mezi dvěma body své trajektorie pohybuje po nejkratší možné dráze, a nedocházelo jim, že tím pádem země putuje vesmírem po přímce a zakřivený že je vlastně samotný prostor a čas gravitací slunce.
slunce má váhu. to už je nad slunce jasnější.
ale co hovna?
jak si stojí ve virtuálním prostoru a v čase, který mu věnujeme? my lidé.
nejsou nakonec přece jen, stejně jako v přírodě, tím životodárným humusem? potravou k růstu? provoněnou prstí domova?
ne. mě obohatily. začínám to mít srovnané. ne tak jako ty, že nic neděláš, mlčky přihlížíš, a pak utrousíš trus. ne alibisticky merhautovsky: já přece nemám povinnost a ani důvod to nějakému trotlovi vysvětlovat. i když bych mohl. ne nemohl. nemáš na to. ty, ani merhaut, ani samotný velký bobo. nedokážete si tu spoustu vědomostí srovnat tak, aby byla k něčemu většímu, než je běžný denní provoz hovnocucu.Renown píše:To vlákno bylo plné hnojačky (jak by řekl Pasul). Tři stránky absolutně bezcenných příspěvků, které nikoho ničím neobohatily. Mlácení prázdné slámy.
třeba k pomoci příteli, který se trápí s ustavováním beden podle nesmyslné pseudoteorie.
čtyři dny tady bez jakékoliv odpovědi visí efičákova otázka: Mám to blbě?
a palipol píše: Akustika je džungľa a my sme v jej strede. Každý to rieši po svojom. Jeden si cez satelit zavolá vrtuľník a druhý začne sekať okolo seba mačetou. Ja momentálne sedím pri ohníku na vysekanej čistinke a čakám, že si dym niekto všimne. Najlepšie niekto s DSP.
kdo ví, jak dlouho už pod ten oheň přikládá?
**********
pokračování za chvíli.
Re: repro - směrem k posluchači nebo rovnoběžně?
je správně/nesprávně čistě věcí shody/neshody s pravidly? jsou pravidla skutečným verifikátorem?
ne.
pravidla a zákony vytyčují jen jisté meze, ale nejsou schopny podchytit vše. vždy zůstává volný prostor. notoricky známý příklad: v tenise jsou jistě nezpochybnitelné situace jako je out, eso, druhé podání; je ustanovený počet servisů, gamů, setů; je nalajnované hřiště a daná výška sítě atd. atd. ale je někde psáno, jak vysoko může hráč míček odpálit?
jazyk není fyzika. ale přece jen mají něco společného. smysl pravidel/axiomů je utvářen kontextem. jazyk není soubor pravidel vydaných akademií věd, ale smlouva těch, kteří ho používají. je mnohotvárný a živý, a přesto má svá pravidla.
jak to souvisí s akustikou poslechové místnosti?
já nejsem technik, nehodlám se zaplétat do přílišných podrobností a tuny toho nevím. my asfaltéři si to představujeme tak, že nám třeba někdo z jezdců píchne. ti z rollsů asi těžko, ale bratři fekálníci by občas mohli...
na startu obrázek ze současné produkce jedné v audiu zcela bezvýznamné firmy

Technologie Dolby Virtual Speaker zintenzivňuje Pohyblivý Prostorový Zvuk a díky přidání 'vizuálního' prvku rozšiřuje a obohacuje zvukový a vizuální dojem. Hutný a bohatý zvuk je nyní možné díky dynamickým efektům vychutnávat i 'vizuálně'. Horní reproduktor i kovové středy reprosoustavy jsou motorizovány – skutečně se tedy 'pohybují' a vytvářejí dojem vysoce dynamického prostorového zvuku. Kombinace dynamických reproduktorů vytváří efekt 'zvukového paprsku' zamířeného na posluchače. Vzniká tak dojem ještě silnějšího zvukového zdroje a většího prostoru pro poslech.
to jsou mi věci.
a někde jsem četl takovou hlášku, že problém současnosti je ten, že přístroje samy o sobě vytvářejí svůj "prostor", do kterého teprve umisťují nahrávku.
ale co to má co společného se stereem?
pamatuješ efičáku jak si mi říkal, že ty bedny nechodí stejně? nechodily. tvůj závěr? pryč s nima. jsou špatné.
bedny.
zesáky.
playery.
bedny.
dacy.
kabely.
playery.
bedny.
zesáky.
zesáky.
kabely.
pračky.
sračky.
řeší se. mění se. řeší se. hodnotí se. řeší se. tuní se. řeší se. tlumí se. řeší se. řeší se. řeší se...
nebo sedí u ohýnků nadějí.
podle mě se to prostě bere za špatný konec. zkusme to jinak. hoďme okovy věcí za hlavu! nasaďme si křídla!! hledejme jednou zase nejprve skutečné otázky a k nim pak skutečné odpovědi!!! a ne jako vždy svůj postoj k techniky-akademiky-papoušky notoricky známým odpovědím, své mimikry. neprezentujme své výsledky jako své pravda mírně nedokonalé touhy. nesvazujme se tím nejlepším, co jsme kdy slyšeli, o čem jsme kdy věděli, co si umíme v realitě nejvíc představit. jsme přece svobodní a volní. to, co děláme nás zajímá a baví. není to naše řehole. je to naše touha...
buďme jako hudba. bez hranic a omezení...
ano. to je ono.
to je totiž ten jediný a pravý začátek!
!!! HUDBA !!!
ne zvuk.
ne bedny.
ne akustika.
HUDBA je to první, nejdůležitější, prapůvodní.
ona je přece smyslem všeho toho hemžení a hádanic. všech těch výdajů a nákladů. všeho toho snažení a bádání a radosti a nervózy a potěchy a emocí...
H U D B A
H U D B A
H U D B A
cítíte tu nesmírnou rozkoš? tu velikou sílu? tu nekonečnou slast?
stojí nejvýše.
tohle je třeba mít pořád na paměti.
takhle viděno je ten zbytek už jen pár drobných prkotin na dořešení.
je-li hudba duše, je zvuk jejím tělem. je to jen její pro tuto chvíli platné zhmotnění. plyne z toho, že na zvuku nezáleží? ne! a ne! a nee! on není podstatou, jen průvodním znakem, ale kdyby byl pokáždé jiný, jak bychom jí poznali?
tu naši cimbálovku snad i v převlečení. ale co nějakou orientální krásku? dokázali bychom ji vždy najít i přes tucet závojů?
není zvuk regálový a sloupový; analogový a digitální; velký a malý. je jen jeden.
a teď dál.
ten jeden zvuk je souhra. od basů až po výšky. dneska se řeší hlavně basy. b a s y. B A S Y.je to důležité? jsou basy tím úhelným kamenem zvuku? je to grunt?
nebo výšky?
nebo jsou nejdůležitější středy? to slavné řečové pásmo, na které je ucho nejcitlivější?
ne.
znakem skutečné souhry nejsou jednotlivosti, ale jedinečnost. tou jedinečností je zvuk. ztělesnění hudby. v každé z rozdílných minulostí, přítomností a budoucností poznaná z mnohosti souhry v jediném těle jedinečná Hudba.
******************
pokačování za chvíli
ne.
pravidla a zákony vytyčují jen jisté meze, ale nejsou schopny podchytit vše. vždy zůstává volný prostor. notoricky známý příklad: v tenise jsou jistě nezpochybnitelné situace jako je out, eso, druhé podání; je ustanovený počet servisů, gamů, setů; je nalajnované hřiště a daná výška sítě atd. atd. ale je někde psáno, jak vysoko může hráč míček odpálit?
jazyk není fyzika. ale přece jen mají něco společného. smysl pravidel/axiomů je utvářen kontextem. jazyk není soubor pravidel vydaných akademií věd, ale smlouva těch, kteří ho používají. je mnohotvárný a živý, a přesto má svá pravidla.
jak to souvisí s akustikou poslechové místnosti?
já nejsem technik, nehodlám se zaplétat do přílišných podrobností a tuny toho nevím. my asfaltéři si to představujeme tak, že nám třeba někdo z jezdců píchne. ti z rollsů asi těžko, ale bratři fekálníci by občas mohli...
na startu obrázek ze současné produkce jedné v audiu zcela bezvýznamné firmy

Technologie Dolby Virtual Speaker zintenzivňuje Pohyblivý Prostorový Zvuk a díky přidání 'vizuálního' prvku rozšiřuje a obohacuje zvukový a vizuální dojem. Hutný a bohatý zvuk je nyní možné díky dynamickým efektům vychutnávat i 'vizuálně'. Horní reproduktor i kovové středy reprosoustavy jsou motorizovány – skutečně se tedy 'pohybují' a vytvářejí dojem vysoce dynamického prostorového zvuku. Kombinace dynamických reproduktorů vytváří efekt 'zvukového paprsku' zamířeného na posluchače. Vzniká tak dojem ještě silnějšího zvukového zdroje a většího prostoru pro poslech.
to jsou mi věci.
a někde jsem četl takovou hlášku, že problém současnosti je ten, že přístroje samy o sobě vytvářejí svůj "prostor", do kterého teprve umisťují nahrávku.
ale co to má co společného se stereem?
pamatuješ efičáku jak si mi říkal, že ty bedny nechodí stejně? nechodily. tvůj závěr? pryč s nima. jsou špatné.
bedny.
zesáky.
playery.
bedny.
dacy.
kabely.
playery.
bedny.
zesáky.
zesáky.
kabely.
pračky.
sračky.
řeší se. mění se. řeší se. hodnotí se. řeší se. tuní se. řeší se. tlumí se. řeší se. řeší se. řeší se...
nebo sedí u ohýnků nadějí.
podle mě se to prostě bere za špatný konec. zkusme to jinak. hoďme okovy věcí za hlavu! nasaďme si křídla!! hledejme jednou zase nejprve skutečné otázky a k nim pak skutečné odpovědi!!! a ne jako vždy svůj postoj k techniky-akademiky-papoušky notoricky známým odpovědím, své mimikry. neprezentujme své výsledky jako své pravda mírně nedokonalé touhy. nesvazujme se tím nejlepším, co jsme kdy slyšeli, o čem jsme kdy věděli, co si umíme v realitě nejvíc představit. jsme přece svobodní a volní. to, co děláme nás zajímá a baví. není to naše řehole. je to naše touha...
buďme jako hudba. bez hranic a omezení...
ano. to je ono.
to je totiž ten jediný a pravý začátek!
!!! HUDBA !!!
ne zvuk.
ne bedny.
ne akustika.
HUDBA je to první, nejdůležitější, prapůvodní.
ona je přece smyslem všeho toho hemžení a hádanic. všech těch výdajů a nákladů. všeho toho snažení a bádání a radosti a nervózy a potěchy a emocí...
H U D B A
H U D B A
H U D B A
cítíte tu nesmírnou rozkoš? tu velikou sílu? tu nekonečnou slast?
stojí nejvýše.
tohle je třeba mít pořád na paměti.
takhle viděno je ten zbytek už jen pár drobných prkotin na dořešení.
je-li hudba duše, je zvuk jejím tělem. je to jen její pro tuto chvíli platné zhmotnění. plyne z toho, že na zvuku nezáleží? ne! a ne! a nee! on není podstatou, jen průvodním znakem, ale kdyby byl pokáždé jiný, jak bychom jí poznali?
tu naši cimbálovku snad i v převlečení. ale co nějakou orientální krásku? dokázali bychom ji vždy najít i přes tucet závojů?
není zvuk regálový a sloupový; analogový a digitální; velký a malý. je jen jeden.
a teď dál.
ten jeden zvuk je souhra. od basů až po výšky. dneska se řeší hlavně basy. b a s y. B A S Y.je to důležité? jsou basy tím úhelným kamenem zvuku? je to grunt?
nebo výšky?
nebo jsou nejdůležitější středy? to slavné řečové pásmo, na které je ucho nejcitlivější?
ne.
znakem skutečné souhry nejsou jednotlivosti, ale jedinečnost. tou jedinečností je zvuk. ztělesnění hudby. v každé z rozdílných minulostí, přítomností a budoucností poznaná z mnohosti souhry v jediném těle jedinečná Hudba.
******************
pokačování za chvíli
Re: repro - směrem k posluchači nebo rovnoběžně?
Toto mi pripomenulo jednu Filipovu skladbu.
Zlaté vrabce z toho tŕnia
Perlami sa hrdo kŕmia
Diamantové sa plodia psy
bez románov do kapsy
S hlavou čistou ako raj
Nie Slovák si lež Samuraj
Príbehy sa rodia rýchlo
Zas myšlienkami sa Ti kýchlo
Žiaden mudrc asi klaun
Priznávaš sa celkom down
®: Lebo som Down
LS Down
Lebo som Down
LS Down
-
boxer
Re: repro - směrem k posluchači nebo rovnoběžně?
Dadaft
Ta jsi musel mít těžkej den.
Mohl by jsi to příště nějak zkrátit,aby jsi se dobral cílu rychleji?
Přesně v intencích tvého vzplanutí jsi hifista.Všelijaké okolodokola,slepé uličky a jednosměrky.
Vem to přímo,a věř,budeš v cíli dřív.
Ta jsi musel mít těžkej den.
Mohl by jsi to příště nějak zkrátit,aby jsi se dobral cílu rychleji?
Přesně v intencích tvého vzplanutí jsi hifista.Všelijaké okolodokola,slepé uličky a jednosměrky.
Vem to přímo,a věř,budeš v cíli dřív.
Re: repro - směrem k posluchači nebo rovnoběžně?
z čeho je složená souhra? z basů, středů a výšek? z tranzientů a alikvótních tónů? z rytmiky a melodiky? z ...?
ne.
souhra je plně zobrazené spojení rozdílného. a tady už se dostávám konečně na podlahy poslechovek. velmi často je požadován "vyvážený" zvuk aparátu. co se tím myslí vzhledem k frekvenci? aby basy a středy a výšky byly vzájemně v rovnováze, aby nějaká část nepřeřvávala jinou. prostě aby bylo všechno slyšet stejně dobře. znamená to, že basy atd. mají mít stejnou hlasitost jako zbytek? ano?
poznámka: místy už dost nebudu vědět o čem mluvím, pal to čert. ono se to doufám posléze vytříbí a profackuje...
jenže hlasitost není totéž, co intenzita. mezi nejhlubšími člověkem slyšitelnými basy a nejvyššími výškami je rozdíl intenzity při zachování pocitu stejné hlasitosti tuším neskutečných 1 : 10000000. jedna k deseti milionům. to je větší nášup, než si většiná z nás drobných střadatelů dokáže představit. fakt hodně velká divočina, kterou jsme u testovacího cdčka schopni zvládnout během 10 sec. pro lepší náhled si představme, že během 10 sekund tak akorát přejdeme svou 5ti metrovou poslechovku tam a zase zpátky. kdybychom měli ovšem podat výkon srovnatelný s našim sluchem, museli bychom za těch 10 sec zajít 13x z Ostravy do Prahy a zpět. ne od gauče k racku a zase zpátky ale Ostrava - Praha - Ostrava - Praha - Ostrava - Praha - Ostrava - Praha - Ostrava - Praha - Ostrava - Praha - Ostrava - Praha - Ostrava - Praha - Ostrava - Praha - Ostrava - Praha - Ostrava - Praha - Ostrava - Praha - Ostrava - Praha - Ostrava. a hezky po svých. za 10 sekund. to docela ujde, ne?
a ted si to zkusme spojit ve své fantazii se směrovostí a vlnovou délkou. zatímco špičkou tohohle opět nepředstavitelného vyhrocení bude pro nejvyšší výšky průměr naší chytré hlavy, základna nejhlubšího basu by kolem nás opisovala kruh protínající zhruba Lisabon, Alexandrii, Volgograd a okraj severního polárního kruhu!!! a tohle se vám za deset vteřin smrskne přesně do hlavy. téměř cokoliv jiného živého než naše uši by taková změna rozmetala na cimprcampr.
a teď si něco takového zkuste narvat do poslechovky!!!
boxer
jdu jen po zkratkách. vynechávám skoro všechno. ale to není jako si navlíct nové podvlíkačky a hotovo. je to velké. a dokuď člověk nemá představu jak, nepochopí, na jakých maličkostech záleží.
ne.
souhra je plně zobrazené spojení rozdílného. a tady už se dostávám konečně na podlahy poslechovek. velmi často je požadován "vyvážený" zvuk aparátu. co se tím myslí vzhledem k frekvenci? aby basy a středy a výšky byly vzájemně v rovnováze, aby nějaká část nepřeřvávala jinou. prostě aby bylo všechno slyšet stejně dobře. znamená to, že basy atd. mají mít stejnou hlasitost jako zbytek? ano?
poznámka: místy už dost nebudu vědět o čem mluvím, pal to čert. ono se to doufám posléze vytříbí a profackuje...
jenže hlasitost není totéž, co intenzita. mezi nejhlubšími člověkem slyšitelnými basy a nejvyššími výškami je rozdíl intenzity při zachování pocitu stejné hlasitosti tuším neskutečných 1 : 10000000. jedna k deseti milionům. to je větší nášup, než si většiná z nás drobných střadatelů dokáže představit. fakt hodně velká divočina, kterou jsme u testovacího cdčka schopni zvládnout během 10 sec. pro lepší náhled si představme, že během 10 sekund tak akorát přejdeme svou 5ti metrovou poslechovku tam a zase zpátky. kdybychom měli ovšem podat výkon srovnatelný s našim sluchem, museli bychom za těch 10 sec zajít 13x z Ostravy do Prahy a zpět. ne od gauče k racku a zase zpátky ale Ostrava - Praha - Ostrava - Praha - Ostrava - Praha - Ostrava - Praha - Ostrava - Praha - Ostrava - Praha - Ostrava - Praha - Ostrava - Praha - Ostrava - Praha - Ostrava - Praha - Ostrava - Praha - Ostrava - Praha - Ostrava - Praha - Ostrava. a hezky po svých. za 10 sekund. to docela ujde, ne?
a ted si to zkusme spojit ve své fantazii se směrovostí a vlnovou délkou. zatímco špičkou tohohle opět nepředstavitelného vyhrocení bude pro nejvyšší výšky průměr naší chytré hlavy, základna nejhlubšího basu by kolem nás opisovala kruh protínající zhruba Lisabon, Alexandrii, Volgograd a okraj severního polárního kruhu!!! a tohle se vám za deset vteřin smrskne přesně do hlavy. téměř cokoliv jiného živého než naše uši by taková změna rozmetala na cimprcampr.
a teď si něco takového zkuste narvat do poslechovky!!!
boxer
jdu jen po zkratkách. vynechávám skoro všechno. ale to není jako si navlíct nové podvlíkačky a hotovo. je to velké. a dokuď člověk nemá představu jak, nepochopí, na jakých maličkostech záleží.
Re: repro - směrem k posluchači nebo rovnoběžně?
ilustrace velikosti intenzity nejhlubších basů proti nejvyšším výškám - ty se v tomto měřítku vejdou do vaší ctěné makovičky.

to je teda exploze nebo imploze, jak je komu po vůli, jako kráva, co?
co jako kráva!
atomovka hadra!!!

to je teda exploze nebo imploze, jak je komu po vůli, jako kráva, co?
co jako kráva!
atomovka hadra!!!
Re: repro - směrem k posluchači nebo rovnoběžně?
renown
znám těžší případy
znám těžší případy
Re: repro - směrem k posluchači nebo rovnoběžně?
tak to je sila...
Re: repro - směrem k posluchači nebo rovnoběžně?
Renown píše:![]()
lachim píše:renown
znám těžší případy
Já bych to tak dramaticky neviděl, pokusím se o překlad toho, co chtěl dadaft (snad) říci:durgo píše:tak to je sila...
Velkou basu ( velký buben) do malého basáčku nenacpeš...
Re: repro - směrem k posluchači nebo rovnoběžně?
Dadafte, fandim ti, jsi tu jedinecny zjev. Ten matros chcu taky
. Kdyby ses dal stejnou vervou na sachy, uz jsi mohl byt davno velmistr. Navic figurkama se hejba lip nez reprobednama.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů

