Akustické rozsahy hudebních nástrojů
-
merhaut
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
To nejde, nechat to tu napospas audiobolševníkovi ...
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
merhaute, třeba ve zkoumání psychoakustiky už je věda dál. v roce 2003 se nezastavil svět. pokud vím, každý rok se konají celosvětové sešlosti akustiků na některé z významných univerzit, a na výstupu je několik studií, které zcela jistě posunují pohled na věc. to je prostě fakt. a opakuji, že netvrdím, že do toho vidím. u mě v poslechovce se prostě žádné pseudoprostory nekonají. od teď seš pro mě vzduch, ty agresívní chytráku.
-
merhaut
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
Ó velký PSYCHOakustiku, popiš mi prosím nějakou vědeckou studii, která posouvá svět a odkazuje nehluboké a překonané dílo V. Syrového do patřičných mezí ...
U tebe v poslechovce to bude holt jedno velké PSYCHO. A bez pseudo.
U tebe v poslechovce to bude holt jedno velké PSYCHO. A bez pseudo.
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
boxer
zas takové bludy to nejsou, nenech se překřikovat tím pitomcem.
já jsem si uvědomil, že to de facto mám takhle ustavené - jen místo subů mám dvojpásma.
kdybych rozdělil místnost na kvadranty
1 2
3 4
tak v rozích 1 a 4 mám proti sobě 2pásmové bedny, ve 2 úhlopříčně ustavené trojpásmové stereo. 3 je poslechový prostor.
předozadní prostor a pocit velikosti nahrávacího místa, stejně jako lokalizace a reálnost nástrojů a hlasů jsou vynikající. je to přesně tak, jak je to popsáno v tom článku. hraje to opravdu znamenitě. když 1 a 4 stáhnu, zvuk okamžitě výrazně zchudne...
zítra zkusím odpojit u dvojpásem středovýškáče. třeba objevuju objevené. dám vědět.
zas takové bludy to nejsou, nenech se překřikovat tím pitomcem.
já jsem si uvědomil, že to de facto mám takhle ustavené - jen místo subů mám dvojpásma.
kdybych rozdělil místnost na kvadranty
1 2
3 4
tak v rozích 1 a 4 mám proti sobě 2pásmové bedny, ve 2 úhlopříčně ustavené trojpásmové stereo. 3 je poslechový prostor.
předozadní prostor a pocit velikosti nahrávacího místa, stejně jako lokalizace a reálnost nástrojů a hlasů jsou vynikající. je to přesně tak, jak je to popsáno v tom článku. hraje to opravdu znamenitě. když 1 a 4 stáhnu, zvuk okamžitě výrazně zchudne...
zítra zkusím odpojit u dvojpásem středovýškáče. třeba objevuju objevené. dám vědět.
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů

takhle vypadalo mé první náhodou vzniklé 4 bednové stereo. trojpásma s basákem z boku a dvojpásma. žádný pseudoprostor, ale jako bys skočil šipku do smetany...
fakt husté.
místo šedých dvojpásem by možná stačily suby. nevím, jestli by to na středech zůstalo stejně dobré. možná ne. ale možná by to bylo lepší.
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
http://www.harman.com/wp/pdf/HowManyChannels.pdf

jde nebo nejde nahradit phantom loudspeakers reálnými bednami???
poslední věta vpravo dole jistě stojí za povšimnutí: systém tohoto typu poskytuje nejpřesvědčivější stereofonní zobrazení jaké autor kdy slyšel.

jde nebo nejde nahradit phantom loudspeakers reálnými bednami???
poslední věta vpravo dole jistě stojí za povšimnutí: systém tohoto typu poskytuje nejpřesvědčivější stereofonní zobrazení jaké autor kdy slyšel.
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
Dadafte,
to se ti povedlo. Cca 70 % informací je přenášeno očima (možná že i více). V případě textu těch 30 % je na text, zbytek stále mozek dává do součinosti s obrázkem. Vsaď se, že nyní budeš napadán, že mícháš poslech z "plastových bedýnek" u PC s Hi-Fi poslechem, natož kdo by se namáhal s překladem ?
to se ti povedlo. Cca 70 % informací je přenášeno očima (možná že i více). V případě textu těch 30 % je na text, zbytek stále mozek dává do součinosti s obrázkem. Vsaď se, že nyní budeš napadán, že mícháš poslech z "plastových bedýnek" u PC s Hi-Fi poslechem, natož kdo by se namáhal s překladem ?
-
boxer
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
Merhaut.
Bylo to vloženo v souvislosti s příspěvkem Aleska,kde jsou frekvence basů úplně jinde.
Taky nepíšeš vždy vše polopatě.
Bylo to vloženo v souvislosti s příspěvkem Aleska,kde jsou frekvence basů úplně jinde.
Taky nepíšeš vždy vše polopatě.
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
Boxer - článek je ušitý pro REL, jsou tam některé nepřesnosti ale i hlouposti. Jako že při fr. 50 - 60 Hz lze rozpoznat umístění SW, dál už psal Merhaut nastavení dělící fr. 30Hz - a co jako bude hrát spodní kmitočty než je začnou hrát hlavní repro v plné úrovni? Co je složité při nastavení SW raději vynechali úplně. Myslím nastavení fáze při 2 SW + 2 repro. Vůbec si myslím, že laik si těžko s tím poradí a pokud dá na povídání od RELu moc hrát to nebude nebo pod možnosti této kombinace. Celkově v článku se úloha SW přeceňuje. Jenom se podívejte co a kdy hraje pod 40Hz.
-
merhaut
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
1. ad prostor: u 99% nahrávek vzniká "prostor" na mixpultu, jinými slovy je to pseudoprostor, doma si k tomu něco přidá místnost, tomu se nedá vyhnout (účinněji jen nearfieldem), pokud ale něco "prostorového" přidá hw, tak je to jeho vada, například u beden problém se sfázováním,
2. ad fantom bedny: už desítky let takhle "fantómově" funguje Bose (s paralelním vyzařováním dopředu, plus šikmo dozadu, s doporučením umístit je úhlopříčně, "přes roh"), mám na Bose 901 naposlouchány desítky hodin (používám je k ozvučení poslechových akcí), má to jednu výhodu (naplní to prostor zvukem) a spoustu nevýhod (například proměnlivá lokalizace) ... je to dobré podle mne na společenské párty a jako kulisovka tam, kde sedí víc lidí, jsou i tací, co se jim to líbí i na domácí one man poslech.
To všechno jsou věci známé desítky let, fantómové bedny jsou pro hifi dávno mrtvá cesta, Bose je za svým způsobem za exota, a to že tady má někdo pocit, že něco nebývalého objevil, je jen dalším důkazem, že neví a nezná.
Nikomu neberu co se mu per uši líbí ... technická stránka věci ale není o líbí nelíbí, nebo o čarování, to by si laici měli uvědomit, než začnou teoretizovat na úrovni čtvrté cenové, tam se taky každý rozumí všemu: od globálního oteplování, přes politiku, fotbal, až po já nevímco (nechodím tam) ...
2. ad fantom bedny: už desítky let takhle "fantómově" funguje Bose (s paralelním vyzařováním dopředu, plus šikmo dozadu, s doporučením umístit je úhlopříčně, "přes roh"), mám na Bose 901 naposlouchány desítky hodin (používám je k ozvučení poslechových akcí), má to jednu výhodu (naplní to prostor zvukem) a spoustu nevýhod (například proměnlivá lokalizace) ... je to dobré podle mne na společenské párty a jako kulisovka tam, kde sedí víc lidí, jsou i tací, co se jim to líbí i na domácí one man poslech.
To všechno jsou věci známé desítky let, fantómové bedny jsou pro hifi dávno mrtvá cesta, Bose je za svým způsobem za exota, a to že tady má někdo pocit, že něco nebývalého objevil, je jen dalším důkazem, že neví a nezná.
Nikomu neberu co se mu per uši líbí ... technická stránka věci ale není o líbí nelíbí, nebo o čarování, to by si laici měli uvědomit, než začnou teoretizovat na úrovni čtvrté cenové, tam se taky každý rozumí všemu: od globálního oteplování, přes politiku, fotbal, až po já nevímco (nechodím tam) ...
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
"How many channels do we need to believe that we are "there"?
It can be several - 5 or 7 or more - or it can be just two, as in binaural - not stereo - techniques. I have tried to make clear the distinction between those systems that are "social" in that they allow for multiple listeners, and those that are designed to satisfy only a single listener. There are times and places for both kinds. Technology gives us a choice."
tyhle slova napsal Floyd E. Toole (pokud vám to jméno nic neříká, nezoufejte - jeden zcela bezvýznamný trubkoaudiokomik), jsou na stránkách firmy Harman Kardon International (další sebestřední outsideři) a jsou to závěrečná slova jejich "programového prohlášení".
úplně poslední odstavec zní: "We knew long ago that there were better ways. As a stopgap (a fifty-year one!) stereohas been very enjoyable. It is time to move on, though. Are you on board?"
k popukání. oni ti čuráčci z Harman Kardon, JBL, Infinity, Revox, Lexicon a AKG, co tyhle choré výplody podporují, vůbec neví, že jsou totálně mimo mísu!!!
říkal to merhaut.
It can be several - 5 or 7 or more - or it can be just two, as in binaural - not stereo - techniques. I have tried to make clear the distinction between those systems that are "social" in that they allow for multiple listeners, and those that are designed to satisfy only a single listener. There are times and places for both kinds. Technology gives us a choice."
tyhle slova napsal Floyd E. Toole (pokud vám to jméno nic neříká, nezoufejte - jeden zcela bezvýznamný trubkoaudiokomik), jsou na stránkách firmy Harman Kardon International (další sebestřední outsideři) a jsou to závěrečná slova jejich "programového prohlášení".
úplně poslední odstavec zní: "We knew long ago that there were better ways. As a stopgap (a fifty-year one!) stereohas been very enjoyable. It is time to move on, though. Are you on board?"
k popukání. oni ti čuráčci z Harman Kardon, JBL, Infinity, Revox, Lexicon a AKG, co tyhle choré výplody podporují, vůbec neví, že jsou totálně mimo mísu!!!
říkal to merhaut.
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
Živé koncerty vyléčí z vícekanálové mánie. Choďte na ně a uvidíte, že se silně blíží dvoukanálovému poslechu. Občas za mnou někdo zasmrká, ale to se snad nepočítá........... On takový lesní roh nebo vokální sbor na zátylku pro mne není to pravé ořechové.
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
"Další výhoda poslechu fantómových beden je zobrazení hudební scény, která je enormně hluboká, neboť není svázaná s odstupem reálných beden, ale je spíše určována odstupy v samotné nahrávce."
Floyd E. Toole, Ph.D.
"ad fantom bedny: už desítky let takhle "fantómově" funguje Bose (s paralelním vyzařováním dopředu, plus šikmo dozadu, s doporučením umístit je úhlopříčně, "přes roh"), mám na Bose 901 naposlouchány desítky hodin (používám je k ozvučení poslechových akcí), má to jednu výhodu (naplní to prostor zvukem) a spoustu nevýhod (například proměnlivá lokalizace) ... je to dobré podle mne na společenské párty a jako kulisovka tam, kde sedí víc lidí, jsou i tací, co se jim to líbí i na domácí one man poslech."
merhaut
Floyd E. Toole, Ph.D.
"ad fantom bedny: už desítky let takhle "fantómově" funguje Bose (s paralelním vyzařováním dopředu, plus šikmo dozadu, s doporučením umístit je úhlopříčně, "přes roh"), mám na Bose 901 naposlouchány desítky hodin (používám je k ozvučení poslechových akcí), má to jednu výhodu (naplní to prostor zvukem) a spoustu nevýhod (například proměnlivá lokalizace) ... je to dobré podle mne na společenské párty a jako kulisovka tam, kde sedí víc lidí, jsou i tací, co se jim to líbí i na domácí one man poslech."
merhaut
-
merhaut
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
Ne dadafte, merhaut říká: nepodsunuj mi výplody svých vývodů ... kup si třetí, čtvrté bedny, nejlépe nějaké bulharské, zavěs je pod strop, to bude teprve 3D prostor, uleví se ti, a možná konečně přestaneš zaměňovat své popletené dojmy za technické pojmy ...
Re: Akustické rozsahy hudebních nástrojů
taky si myslím - proto volím dvojkanál - ale je třeba se hnout od klasického sterea...svensound píše:Živé koncerty vyléčí z vícekanálové mánie. Choďte na ně a uvidíte, že se silně blíží dvoukanálovému poslechu. Občas za mnou někdo zasmrká, ale to se snad nepočítá........... On takový lesní roh nebo vokální sbor na zátylku pro mne není to pravé ořechové.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host

